×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/459/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κοινοτικά Προγράμματα. Σύμβαση εταιρείας με το Ελληνικό Δημόσιο για την ενημέρωση και προώθηση αιγοπρόβειων τυριών ΠΟΠ στην εσωτερική αγορά. Επιλεξιμότητα ή μη δαπανών σύμφωνα με τους Κανονισμούς (ΕΚ) 3/2008, 2220/85 (ΕΟΚ) και 501/2008 (ΕΚ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι υποχρεώσεις των παρ. 6 και 8 του άρθρου 4 της μεταξύ της εταιρείας ΤΣΗΖΝΕΤ και του Ελληνικού Δημοσίου συμβάσεως, για την προώθηση αιγοπρόβειων τυριών, αναφερόμενες σε ζητήματα προθεσμιών κ.λπ., αποτελούν, σύμφωνα με τις προαναφερθείσες διατάξεις, δευτερογενείς απαιτήσεις και όχι πρωτογενείς τοιαύτες, β) η μη τήρηση των προβλεπομένων στην παράγραφο 5 του άρθρου 4 της Συμβάσεως, προβλεπομένων στον οικείο Κανονισμό, καθιστά την σχετική δαπάνη μη επιλέξιμη και γ) η μη τήρηση των προβλεπομένων στις παραγράφους 6 και 8 του άρθρου 4 της Συμβάσεως αφορούν σε οπωσδήποτε δευτερογενείς απαιτήσεις, κατά την έννοια των άρθρων 20 του Κανονισμού 2220/85 και 16 παρ. 4 του Κανονισμού 501/2008, και οι σχετικές δαπάνες, εφ’ όσον αποδεικνύονται προσηκόντως με τα αντίστοιχα παραστατικά ως εμπίπτουσες στις επιλέξιμες δαπάνες, που αναφέρονται στο Παράρτημα ΙΙΙ της Συμβάσεως, πρέπει να πληρωθούν.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/274/2001

Κοινοτικό Δίκαιο. Αντικατάσταση εγγυητικών επιστολών που αφορούν λήψη προκαταβολής στο καθεστώς κοινοτικής ενίσχυσης στο βαμβάκι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δυνατή η αντικατάσταση εγγυητικών επιστολών Τράπεζας με ισοδύναμες εγγυητικές επιστολές άλλης Τράπεζας υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 11 του Καν.(ΕΚ) 2220/85. Οι εγγυητικές επιστολές αποτελούν εγγύηση της μορφής που προβλέπεται στο άρθρο 8 παρ.1 περ.β του ως άνω Κανονισμού.


ΝΣΚ/404/2004

Εγκυρότητα ή μη δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών εν σχέσει προς την εφαρμογή του άρθρου 4 του Ν 3021/2002, του άρθρου 5 παρ.3 του ΠΔ 261/1997 και την ύπαρξη διαφοράς του αναγραφομένου στην κατακυρωτική πράξη και στη σύμβαση συμβατικού τιμήματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η μη τήρηση της διαδικασίας του άρθρου 4 του Ν 3021/2002 οδηγεί σε ακυρότητα των δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών με αντικείμενο άνω των 250.000 ευρώ. β) Το άρθρο 5 παρ.3 του ΠΔ 261/1997 δεν εφαρμόζεται όταν δεν προκύπτει ότι η προϋπολογιζόμενη δαπάνη για παροχή διαφημιστικών υπηρεσιών είναι ανώτερη των 3.000.000 δρχ. γ) Ακυρότητα της συμβάσεως όταν το αναγραφόμενο σ’ αυτή συμβατικό τίμημα είναι διάφορο της προσφοράς του αναδόχου.


3327/80514/2017

Τροποποίηση της αριθ. 311496/13.07.2009 (Β΄ 1477) υπουργικής απόφασης «Λεπτομέρειες εφαρμογής της αριθ. 302157/10.06.2009 (Β΄1209) απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων "Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών στο πλαίσιο των Καν (ΕΚ) 479/2008 του Συμβουλίου και 555/2008 της Επιτροπής"».


2448/56895/2017

Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 311496/13.07.2009 (Β’ 1477) υπουργικής απόφασης «Λεπτομέρειες εφαρμογής της αριθμ. 302157/10.06.2009 (Β’/1209) απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων "Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών στο πλαίσιο των Καν (ΕΚ) 479/2008 του Συμβουλίου και 555/2008 της Επιτροπής"».


2607/60752/2016

Τροποποίηση της υπ' αριθμ. 311496/13.07.09 (Β' 1477) Υπουργικής Απόφασης «Λεπτομέρειες εφαρμογής της αριθμ. 302157/10.06.09 (Β' 1209) απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων "Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών στο πλαίσιο των Καν (ΕΚ) 479/2008 του Συμβουλίου και 555/2008 της Επιτροπής"».


4208/98409/2017

Τροποποίηση της υπ΄ αριθ. 311496/13.07.2009 (Β΄ 1477) υπουργικής απόφασης «Λεπτομέρειες εφαρμογής της αριθ. 302157/10.06.2009 (Β΄ 1209) απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων “Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών στο πλαίσιο των Καν (ΕΚ) 479/2008 του Συμβουλίου και 555/2008 της Επιτροπής”».


ΠΟΛ.1218/2017

Περί της επιβολής ή μη του προστίμου της παρ.4 του άρθρου 117 του ν.4387/2016(85 Α΄)»  ΑΔΑ: Ω7ΨΤ46ΜΠ3Ζ-2Ω4


ΕλΣυν/Τμ.6/270/2011

Από τις ως άνω διατάξεις (π.δ.60/2007)προκύπτει ότι σε επίπεδο κοινοτικού δικαίου, αναγνωρίζεται η προβλεπόμενη από τη διακήρυξη, δυνατότητα παρατάσεως της αρχικής συμβάσεως με μονομερή πράξη της αναθέτουσας αρχής και η αξία της συνυπολογίζεται στην αξία της αρχικής συμβάσεως προκειμένου να εφαρμοσθεί η κοινοτική νομοθεσία. Ωστόσο, η διακήρυξη δεν μπορεί να περιέχει όρους αντίθετους με άλλους κανόνες δικαίου ή με γενικές αρχές όπως αυτή του ανταγωνισμού και της διαφάνειας στην ανάληψη και εκτέλεση των δημοσίων υπηρεσιών. Κριτήρια, προκειμένου να θεωρηθεί νόμιμος ο όρος περί παρατάσεως της συμβάσεως είναι: α) να αναφέρεται σε υπηρεσίες ίδιες με αυτές της αρχικής συμβάσεως, των οποίων η παροχή γίνεται υπό τους ίδιους ακριβώς με της αρχικής συμβάσεως, όρους -συμπεριλαμβανομένου του τιμήματος, χωρίς δυνατότητα προσαυξήσεων- και β) η διάρκειά της να μην εκτείνεται σε τέτοιο βαθμό ώστε, λαμβανομένου υπόψη του χρόνου ισχύος της αρχικής συμβάσεως, αλλά και του είδους των εκάστοτε παρεχομένων υπηρεσιών, να οδηγεί σε καταστρατήγηση της δυνατότητας διενέργειας δημόσιου διαγωνισμού και ανάπτυξης ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων του οικείου κλάδου παροχής υπηρεσιών. Προκειμένου δε περί βραχύβιων συμβάσεων μονοετούς ή διετούς διάρκειας, η παράταση δεν δύναται να υπερβαίνει το χρονικό όριο ισχύος των αρχικών συμβάσεων (Πράξεις IV Τμήματος 15/2008, 1/2008, 162/2007). Σε κάθε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η χρηματική αποτίμηση του δικαιώματος παρατάσεως προσβάλλεται ο ανταγωνισμός (ανεξαρτήτως του αν τηρήθηκαν οι διατυπώσεις δημοσιότητας της οικείας διακηρύξεως) αφενός διότι η χρηματική αποτίμηση προβλέπεται ρητά στις διατάξεις του άρθρου 8 παρ.1 του Π.Δ/τος 60/2007 και συνυπολογίζεται για την εξεύρεση της προϋπολογιστέας δαπάνης, αφετέρου διότι η εκδήλωση ενδιαφέροντος σε συγκεκριμένο διεθνή διαγωνισμό επηρεάζεται τόσο από τη διάρκεια της συμβάσεως όσο και από το ύψος του τιμήματος. Η παράταση δημιουργεί δαπάνη πέραν του αρχικού προϋπολογισμού και πρέπει να συνυπολογίζεται για την υπαγωγή της συμβάσεως στους κανόνες του κοινοτικού δικαίου (Πράξη IV Τμήματος 162/2007). Η μη τήρηση ορισμένων κριτηρίων (όπως ο σαφής προσδιορισμός του χρόνου της παρατάσεως και του τιμήματος) καθιστά μη νόμιμο τον οικείο όρο διότι κατ’ ουσίαν δίνει τη δυνατότητα στην αναθέτουσα αρχή να αναθέσει απευθείας τις υπηρεσίες στην αρχική ανάδοχο.


3459/80135/2015

Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 311496/13.7.2009 (ΦΕΚ 1477/Β/22.7.2009) υπουργικής απόφασης «Λεπτομέρειες εφαρμογής της αριθμ. 302157/10.6.2009 (ΦΕΚ 1209/19.6.2009) απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων "Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών στο πλαίσιο των Καν (ΕΚ) 479/2008 του Συμβουλίου και 555/2008 της Επιτροπής"».


ΕλΣυν/Τμ.6/28/2012

Μία προγραμματική σύμβαση, η οποία έχει συναφθεί μεταξύ νομικών προσώπων του εδαφίου υπό στοιχείο α της παραγράφου 1 του Ν. 3852/2010 και μίας αναπτυξιακής ανώνυμης εταιρείας του εδαφίου υπό στοιχείο β της ίδιας παραγράφου, δεν είναι νόμιμη όταν στην τελευταία έχει ανατεθεί εξ ολοκλήρου η υλοποίηση του αντικείμενου της συμβάσεως, διότι σε αυτήν την περίπτωση δεν συμμετέχει απλώς ως εκ τρίτου συμβαλλόμενη, αλλά ως συνάπτων φορέας και καθίσταται κατ’ ουσίαν μοναδικός αντισυμβαλλόμενος των λοιπών φορέων του εδαφίου υπό στοιχείο α. (Ε.Σ. 2399/2009, Πράξεις VI Τμήματος 259/2007, 54/2008, 53/2008, 43/2008, 41/2008, 25/2008, 24/2008, 259/2007, 17/2006, 30/2005, Πράξεις VII Τμήματος 133/2008, 78/2008, 63/2008, 137/2007, 227/2006, 46/2005). Πρόδηλον καθίσταται ότι εάν ο αντισυμβαλλόμενος του Δήμου σύμφωνα με το εδάφιο υπό στοιχείο α της παραγράφου 1 του Ν. 3852/2010, δεν αναλαμβάνει ουσιαστικές υποχρεώσεις κατά την υλοποίηση του αντικειμένου της συμβάσεως, τότε περιορίζεται στο να δικαιολογήσει, κατά καταστρατήγηση των ως άνω διατάξεων, την παρουσία της συμμετέχουσας αναπτυξιακής εταιρείας, η οποία στην πραγματικότητα δρα ως κύριος και μοναδικός αντισυμβαλλόμενος του Δήμου (Πράξεις VII Τμήματος 133/2008, 63/2008).(…) Ο ειδικός προσδιορισμός του περιεχομένου της προγραμματικής συμβάσεως σκοπεί : α) στην εξοικονόμηση πόρων με τη διάθεση των απολύτως αναγκαίων χρημάτων, προσώπων και υλικών για την εκτέλεση των μελετών, έργων, υπηρεσιών και εν γένει αναπτυξιακών προγραμμάτων και τη διαφάνεια των χρηματοδοτήσεων, β) στη μη καταστρατήγηση της διατάξεως του άρθρου 265 παρ.3 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα με την κατ’ ουσίαν επιχορήγηση από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοικήσεως, των αναπτυξιακών επιχειρήσεων που μετέχουν στην προγραμματική σύμβαση ως εκ τρίτου συμβαλλόμενοι.