×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/477/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αρμοδιότητα διενέργειας των διαδικασιών αναδείξεως προμηθευτών υγρών καυσίμων Δημοσίου – ΝΠΔΔ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αρμόδιος για τη διενέργεια των διαδικασιών αναδείξεως προμηθευτών υγρών καυσίμων – πετρελαιοειδών είναι κάθε φορά ο φορέας που προβλέπεται από τις οικείες διατάξεις, και συγκεκριμένα ο Γενικός Γραμματέας για τις υπηρεσίες του Δημοσίου που εδρεύουν στην Περιφέρεια, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση για τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου της χωρικής αρμοδιότητός της, και ειδικότερα το Πε.Σ.Υ. για τις κεντρικές και τις αποκεντρωμένες μονάδες του. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΥΠ.ΕΣ.6149/2018

Παροχή οδηγιών σχετικά με τη χορήγηση έγκρισης για εξουσιοδότηση των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και ιδρυμάτων χωρικής αρμοδιότητας των οικείων Περιφερειών για αυτοτελή διενέργεια διαγωνιστικών διαδικασιών ανάδειξης προμηθευτών – χορηγητών των ειδών του άρθρου 26 του ν.4483/2017 (Α’ 107).


2531/2023

Κατ’ εξαίρεση χορήγηση εξουσιοδότησης σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και Ιδρύματα χωρικής αρμοδιότητας Περιφέρειας Αττικής, προκειμένου να διενεργήσουν αυτοτελώς τις διαδικασίες ανάδειξης προμηθευτών χορηγητών για πετρελαιοειδή και τρόφιμα, για το έτος 2024. 


Δ17α/02/279/Φ.2.2.1/2014

Ρύθμιση θεμάτων διοικητικής υπαγωγής της Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων Βόρειας Ελλάδας (ΥΑΣΒΕ), των Τομέων Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΤΑΣ) και των Τομέων Αποκατάστασης Πυροπλήκτων (ΤΑΠ) στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις στην περιφέρεια των οποίων εδρεύουν, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 129 του Ν. 4199/2013 (ΦΕΚ Α'/216).

24841/1144/2001

Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και διαδικασιών για την διενέργεια: α) επιθεωρήσεων και β) ελέγχων, σε εγκαταστάσεις Πρατηρίων υγρών καυσίμων, Σταθμών αυτοκινήτων και λοιπών συναφών εγκαταστάσεων.


30/004/000/4375/2019

Καθορισμός διαδικασιών σχετικών με εργασίες στον τομέα των υγρών καυσίμων που εκτελούνται στο πλαίσιο της συνεργασίας των Τελωνειακών και Χημικών Υπηρεσιών ΑΔΑ:ΩΓΘΞ46ΜΠ3Ζ-ΤΧΗ


62003/2025

Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Οικ. 31449/2134/17-4-2019 εγκυκλίου με τίτλο: «Διενέργεια περιοδικών επιθεωρήσεων, με ενιαία διαδικασία στις λειτουργούσες εγκαταστάσεις πρατηρίων υγρών καυσίμων, πρατηρίων αμιγώς υγραερίου ή μικτών πρατηρίων υγρών καυσίμων και υγραερίου, σταθμών αυτοκινήτων και πλυντηρίων-λιπαντηρίων» (ΑΔΑ: ΨΗ8Δ465ΧΘΞ-Π3Χ). ΑΔΑ:ΕΨΕ1465ΧΘΞ-ΘΕΙ

ΣΧΕΤ:  α) Η με αρ. οικ. 24841/1144/2001 υ.α. με θέμα: «Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και διαδικασιών για τη διενέργεια α)επιθεωρήσεων και β) ελέγχων, σε εγκαταστάσεις πρατηρίων υγρών καυσίμων, σταθμών αυτοκινήτων και λοιπών συναφών εγκαταστάσεων» (Β΄ 502). 

β) Η με αρ. πρωτ. οικ. 31449/2134/2019 εγκύκλιος του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με θέμα: «Διενέργεια περιοδικών επιθεωρήσεων, με ενιαία διαδικασία, στις λειτουργούσες εγκαταστάσεις πρατηρίων υγρών καυσίμων, πρατηρίων αμιγώς υγραερίου ή μικτών πρατηρίων υγρών καυσίμων και υγραερίου, σταθμών αυτοκινήτων και πλυντηρίων – λιπαντηρίων» (ΑΔΑ: ΨΗ8Δ465ΧΘΞ-Π3Χ). 


ΕλΣυν.Τμ.6/1536/2015

Προμήθεια υγρών καυσίμων:..Ήδη, με την κρινόμενη αίτηση ζητείται η ανάκληση της ανωτέρω 235/2014 πράξης του ΣΤ' Κλιμακίου, μόνον κατά το μέρος αυτής με το οποίο κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του προαναφερόμενου σχεδίου σύμβασης προμήθειας υγρών καυσίμων ποσού 1.886,660,00 ευρώ μεταξύ του αιτούντος Δήμου και της αναδόχου ένωσης προμηθευτών «…….. και Υιός ΟΕ - ………». Με την αίτηση αυτή αβασίμως, σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν, προβάλλεται ότι ορθά το αιτούν ενήργησε, αφού είναι αρμόδιο για τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου χορηγητή υγρών καυσίμων για την κάλυψη τόσο των ιδικών του αναγκών όσο και εκείνων των νομικών του προσώπων δημοσίου δικαίου και περαιτέρω, σε κάθε περίπτωση, σε συμμόρφωση προς τα κριθέντα από το Κλιμάκιο, προσκομίζονται με το 2094/160/13.1.2015 διαβιβαστικό έγγραφο του Αντιδημάρχου Οικονομικών του Δήμου …, σχετικώς: α) η 127/2014 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου …, με την οποία εγκρίνεται η συμμετοχή αυτής στην ήδη ελεγχόμενη, διεξαχθείσα για λογαριασμό της από τον, εξουσιοδοτημένο σχετικώς, Δήμο … διαγωνιστική διαδικασία για την προμήθεια καυσίμων θέρμανσης για τις ανάγκες των σχολείων της αρμοδιότητας της, το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας καθώς και η υπογραφή της σχετικής σύμβασης με τον ανωτέρω αναδειχθέντα ανάδοχο, β) η 1/2015 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου …, με την οποία ομοίως εγκρίνονται τα ανωτέρω, καθώς και γ) τρία αυτοτελή σχέδια συμβάσεων, αντί του αρχικώς υποβληθέντος κοινού, συνολικού ποσού 1.886,660,00 ευρώ, στα οποία αντιστοίχως συμβάλλονται η αναδειχθείσα ανάδοχος ένωση προμηθευτών «…….. και Υιός ΟΕ - ……..» και αυτοτελώς, δια των αρμοδίων οργάνων εκπροσώπησης αυτών, η Ενιαία Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου … (για την προμήθεια 350.000 It καυσίμων θέρμανσης, ποσού 444.500,00 ευρώ), η Ενιαία Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου … (για την προμήθεια 400.000 It καυσίμων θέρμανσης, ποσού 508.000,00 ευρώ) και ο Δήμος … (για την προμήθεια 220.000 It καυσίμων θέρμανσης, ποσού 279.400,00 ευρώ, καθώς και καυσίμων κίνησης, συνολικής αξίας 934.160.00 ευρώ). Κατόπιν αυτών, το Τμήμα κρίνει ότι πρέπει η κρινόμενη αίτηση να γίνει δεκτή, η προσβαλλόμενη πράξη να ανακληθεί μερικώς και να επιτραπεί η υπογραφή των τριών προσκομισθέντων αυτοτελών σχεδίων σύμβασης μεταξύ της αναδόχου ένωσης προμηθευτών «……….. και Υιός ΟΕ - ………..» και της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου …, της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου … και του Δήμου ….


1171751/2019

«Κοινοποίηση εγκυκλίου σχετικά με τον καθορισμό διαδικασιών σχετικών με εργασίες στον τομέα των υγρών καυσίμων που εκτελούνται στo πλαίσιο της συνεργασίας των Τελωνειακών και Χημικών υπηρεσιών ΑΔΑ:ΨΚ9Ε46ΜΠ3Ζ-9ΗΦ


ΕΣ/Τμ.6/1067/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ: Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη (IIΙ), το Τμήμα κρίνει ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την κρινόμενη αίτηση, η διάταξη του άρθρου 63 του ν. 4257/2014 τέθηκε με σκοπό να αντιμετωπιστεί το πραγματικό πρόβλημα της κήρυξης ως άγονων των διαγωνισμών προμήθειας πετρελαιοειδών, λόγω του περιορισμένου ενδιαφέροντος που επιδεικνύουν οι υποψήφιοι προμηθευτές. Το γεγονός δε αυτό, επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις στις σχετικές διαδικασίες με αποτέλεσμα να διακυβεύεται η έγκαιρη υλοποίηση των προμηθειών που είναι αναγκαίες για τη λειτουργία των υπηρεσιών των φορέων του Δημοσίου. Πέραν δε τούτου, κατά τα γνωστά στο Δικαστήριο από την άσκηση ελέγχου επί των διαγωνιστικών διαδικασιών ανάδειξης χορηγητών υγρών καυσίμων (βλ. ενδεικτικά τις αποφάσεις του Τμήματος τούτου 1959, 2276, 2914, 2999/2014) το περιορισμένο ενδιαφέρον συμμετοχής στις διαγωνιστικές αυτές διαδικασίες συνεπάγεται επιπλέον και την προσφορά ουσιαστικά μηδενικών ποσοστών έκπτωσης και την έλλειψη ανάπτυξης πραγματικού ανταγωνισμού μεταξύ των προμηθευτών. Για τους λόγους αυτούς, η επιλογή του νομοθέτη να παράσχει τη δυνατότητα υποβολής προσφορών με αρνητικό ποσοστό έκπτωσης, γεγονός που ευλόγως αναμένεται ότι θα τονώσει το ενδιαφέρον των προμηθευτών να συμμετέχουν στους εν λόγω διαγωνισμούς, αποβλέπει στην εξυπηρέτηση σκοπού δημοσίου συμφέροντος, ήτοι στην έγκαιρη πραγματοποίηση των προμηθειών με την αποφυγή επαναληπτικών διαδικασιών διαγωνισμού ή διαπραγμάτευσης και στην ανάπτυξη ανταγωνισμού προς όφελος των αναθετουσών αρχών.


ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/69/2010

Προμήθεια υγρών καυσίμων από Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Με την ως άνω Πράξη κρίθηκε, μεταξύ άλλων, ότι σε περίπτωση ενεργοποίησης του δικαιώματος προαίρεσης δεν πρέπει να υπάρξει υπέρβαση πέραν του ποσοστού 15%, των ανά είδος ποσοτήτων, όπως καθορίζονταν στη διακήρυξη, κατακυρώθηκαν στην ανάδοχο εταιρεία και αναγράφονται στο κείμενο της σύμβασης. Ο όρος, όμως, που αναγράφεται στο σχέδιο σύμβασης ότι η ενεργοποίηση του δικαιώματος προαίρεσης αποσκοπεί στην κάλυψη πρόσθετων αναγκών προμήθειας υγρών καυσίμων που θα προκύψουν από τυχόν επεκτάσεις των φορέων που εντάσ-σονται στη σύμβαση ή εντάξεις νέων, αυξήσεις τιμών καυσίμων καθώς και από τυχόν παρατά¬σεις είναι μη νόμιμος, κατά το μέρος που προβλέπει δυνατότητα κάλυψης αναγκών προμήθειας υγρών καυσίμων άλλων φορέων που δεν προβλέπονται ρητά στη διακήρυξη του ελεγχόμενου διαγωνισμού, καθόσον δύναται να οδηγήσει σε καταστρατήγηση των κατά νόμο διαδικασιών ανάθεσης και πρέπει να απαλειφθεί από το σχέδιο σύμβασης.