ΝΣΚ/482/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Πολύτεκνοι. Ειδική αμοιβή πανεπιστημιακών ιατρών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφ' όσον συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, ήτοι πρόκειται περί πανεπιστημιακών ιατρών που προσφέρουν κλινικό και εργαστηριακό έργο σε κλινική, εργαστήριο ή μονάδα εγκατεστημένη σε νοσοκομείο του ΕΣΥ ή των ΑΕΙ, οι αιτούντες ιατροί δικαιούνται να τους καταβληθεί η, προβλεπόμενη στη διάταξη της παρ.6 του άρθρου 13 του Ν 2889/2001, ειδική αμοιβή, για κάθε μήνα πραγματικής υπηρεσίας τους, συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου που αυτοί απουσιάζουν με κανονική άδεια, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι κατέχουν συγχρόνως νόμιμα, ως πολύτεκνοι, και θέση ιατρών κλάδου ΕΣΥ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/41/2000
Ιατροί. Κατοχή θέσης ιατρών ΕΣΥ πολυτέκνων, μελών ΔΕΠ-ΑΕΙ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Σ.Σκουτέρης, Νομικός Σύμβουλος Ιατροί -μέλη ΔΕΠ-ΑΕΙ, οι οποίοι υπηρετούν στο ΕΣΥ και είναι πολύτεκνοι δικαιούνται να κατέχουν νόμιμα και τις δύο θέσεις- δεν υπάγονται στις διατάξεις των ν.2188/94 και 2530/97.
ΝΣΚ/41/2003
Διορισμός στο ΕΣΥ ιατρών - τέως βουλευτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η καθιερούμενη με τη διάταξη του άρθρου 50 του Ν. 1759/1988 παρέκκλιση αφορά μόνον τον τρόπο διορισμού στο ΕΣΥ των ιατρών – τέως βουλευτών, οι οποίοι διορίζονται απευθείας χωρίς προκήρυξη, κατά τα λοιπά όμως υπάγονται στις εκάστοτε ισχύουσες για το ΕΣΥ διατάξεις και επομένως μετά την ισχύ του Ν. 2519/1997, ήδη δε υπό την ισχύ του Ν. 2889/2001 διορίζονται σε θέσεις με θητεία. (ομοφ.)
ΕΣ/ΤΜ.1/51/2014
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΜΟΙΒΩΝ σε ιατρικό προσωπικό:..επιδιώκεται η ανάκληση της 46 Συν/ση 6η/29.4.2013 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ορθώς με την υπό ανάκληση πράξη κρίθηκε μη νόμιμη η διενεργούμενη κράτηση υπέρ του ... Ο ισχυρισμός δε του ανωτέρω ταμείου ότι οι ιατροί του ΕΣΥ που συμμετέχουν στη λειτουργία των απογευματινών ιατρείων των νοσοκομείων δεν δύναται να αντιμετωπίζονται ως ιδιώτες ούτε ασκούν στο πλαίσιο της λειτουργίας τους ιδιωτικό έργο, αλλά αντιθέτως η αμοιβή που εισπράττουν για τη συμμετοχή τους σε αυτά είναι δημόσια λόγω αφενός του σκοπού του νόμου, ο οποίος με τη θέσπιση των απογευματινών ιατρείων απέβλεψε στην εξυπηρέτηση δημοσίου σκοπού και δη στην αξιοποίηση του εξοπλισμού των δημόσιων νοσοκομείων και στην εξασφάλιση ευκολότερης πρόσβασης των πολιτών στις προσφερόμενες από τα δημόσια νοσοκομεία υπηρεσίες υγείας, αφετέρου της χρήσης από τους ιατρούς των απογευματινών ιατρείων των ιατρικών μηχανημάτων και εν γένει της υποδομής των δημόσιων νοσοκομείων, είναι αβάσιμος και απορριπτέος. Και τούτο, διότι ο νομοθέτης, ενόψει της ισχύουσας απαγόρευσης της παράλληλης άσκησης ελεύθερου ιατρικού επαγγέλματος από τους ιατρούς του ΕΣΥ και των δραστικών περιορισμών της κείμενης νομοθεσίας στη δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού ιατρείου από τους πανεπιστημιακούς ιατρούς που εργάζονται σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες των νοσοκομείων του ΕΣΥ, εισήγαγε, στο πλαίσιο της θέσπισης των απογευματινών ιατρείων με το άρθρο 9 του ν. 2889/2001 και της ολοήμερης (εκτός τακτικού ωραρίου) λειτουργίας των νοσηλευτικών ιδρυμάτων του ΕΣΥ με το άρθρο 1 του ν. 3868/2010, στοιχεία και διαδικασίες που προσιδιάζουν στην άσκηση ιδιωτικού ιατρείου, με σκοπό, χάριν της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των δημόσιων νοσοκομείων έναντι των ιδιωτικών και της αύξησης με νόμιμο τρόπο των αποδοχών των ιατρών που επιθυμούν να απασχολούνται στα ιατρεία αυτά, να καταστήσει, υπό τη μορφή κινήτρου, την αμοιβή που εισπράττουν οι ιατροί στο πλαίσιο της ανωτέρω ολοήμερης λειτουργίας ιδιωτική και πάντως εντελώς διακριτή και ανεξάρτητη από τις λοιπές πάσης φύσεως αποδοχές που λαμβάνουν από την εργασία που προσφέρουν υποχρεωτικά κατά το τακτικό ωράριο του νοσοκομείου, λόγω της υπαλληλικής τους σχέσης, χωρίς, όμως, να αποβλέπει και στη μετατροπή των δημόσιων νοσοκομείων που λειτουργούν απογευματινά ιατρεία σε ιδιωτικές κλινικές και εργαστήρια ούτε των ιατρών που συμμετέχουν σε αυτά σε ελεύθερους επαγγελματίες. Τούτο άλλωστε συνάγεται και από το γεγονός ότι παρά τις βελτιώσεις που το άρθρο 1 του ν. 3868/2010 επέφερε κυρίως σε οργανωτικά θέματα της λειτουργίας των απογευματινών ιατρείων, διατηρήθηκε σε ισχύ η παρ. 5 του άρθρου 13 του ν. 2889/2001, με την οποία ρητά προβλέπεται ότι τα (δυνητικά) εισοδήματα των ιατρών του ΕΣΥ και των πανεπιστημιακών ιατρών από τις ιατρικές επισκέψεις και τις ιατρικές πράξεις στο πλαίσιο της ολοήμερης (απογευματινής) λειτουργίας των νοσοκομείων, θεωρείται ότι προέρχονται από την άσκηση ιδιωτικού έργου, ο δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενος ισχυρισμός του Ταμείου, σύμφωνα με τον οποίο το θεσπιζόμενο με την ανωτέρω διάταξη νομικό πλάσμα δεν επιδιώκει να καταστήσει ιδιωτική την παρεχόμενη εργασία των ιατρών κατά την λειτουργία των ολοήμερων (απογευματινών) ιατρείων, αλλά να εισάγει ως προς την αμοιβή που εισπράττεται για την εργασία αυτή διαφορετικό καθεστώς φορολόγησης, είναι με βάση τα προεκετεθέντα αβάσιμος και απορριπτέος.(...). Ως εκ τούτου, τα ποσά της αμοιβής που εισπράττουν οι ιατροί του ΕΣΥ, λόγω της συμμετοχής τους στην ολοήμερη λειτουργία των απογευματινών ιατρείων των νοσοκομείων, δεν συνιστούν αποζημίωση, κατά την έννοια που προσδίδει σε αυτή το άρθρο 27 του π.δ. 422/1981, και δεν υπόκεινται στην προβλεπόμενη από τη διάταξη αυτή κράτηση. Κατ’ ακολουθία όσων έγιναν δεκτά, η αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί.
ΝΣΚ/369/2012
Μέλη ΔΕΠ της Ιατρικής – Χορήγηση ή μη κλινικού επιδόματος – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δικαίωμα να λάβουν το προβλεπόμενο υπό του νόμου (άρθρα 13 παρ.6 του Ν. 2889/2001 και 23 παρ.2 εδαφ.δ’ του Ν. 4009/2011) κλινικό επίδομα, έχουν όλα τα μέλη ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες, εγκατεστημένες σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή των Α.Ε.Ι. (συμπεριλαμβανομένων και των υπηρετούντων λεκτόρων), υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και ασκούν κλινικό έργο στις πανεπιστημιακές αυτές κλινικές, τα εργαστήρια ή τις μονάδες των οικείων νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. ή των Α.Ε.Ι. Η παροχή των παραπάνω υπηρεσιών αποτελεί για τα υπηρετούντα αυτά μέλη ΔΕΠ και απαραίτητη προϋπόθεση του δικαιώματός τους για παράλληλη άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος και διατήρηση ιδιωτικού ιατρείου.
ΝΣΚ/133/2014
Προσμέτρηση χρόνου υπηρεσίας σε νοσοκομεία του ΙΚΑ ιατρών με ειδική σύμβαση (άρθρο 10 του ν.δ.1204/1972) κατά την αξιολόγησή τους, για την βαθμολογική τους εξέλιξη ως ιατρών κλάδου ΕΣΥ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Υπό το ισχύον νομοθετικό καθεστώς των διατάξεων των άρθρων 25 παρ.5 εδ.β’ του ν.3868/2010, 66 παρ.32 του ν.3984/2011 και 29 παρ.3 του ν.4025/2011, ο χρόνος υπηρεσίας ιατρών, που έχει διανυθεί σε νοσοκομεία του ΙΚΑ με ειδική σύμβαση (άρθρο 10 του ν.δ. 1204/1972), που καταρτίσθηκε πριν την 12-2-2004, δεν προσμετράται ως προϋπηρεσία στο ΕΣΥ κατά την αξιολόγηση των ιατρών αυτών, για την περαιτέρω βαθμολογική εξέλιξή τους στο ΕΣΥ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/269/2002
Κωλύματα εκλογιμότητος ιατρών ΕΣΥ, στις εκλογές για την ανάδειξη των αρχών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εμπίπτουν στο κώλυμα ή ασυμβίβαστο του άρθρου 21 παρ.1 εδ.β’ του ΠΔ 30/1996, οι διευθυντές ιατροί της Ιατρικής και Νοσηλευτικής Υπηρεσίας των Νοσοκομείων ΠΕΣΥ, στους οποίους ανατίθενται και διοικητικά καθήκοντα σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 και 8 του νόμου 2889/2001, για την βελτίωση και εκσυγχρονισμό του Εθνικού Συστήματος Υγείας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/145/2010
Λειτουργία του Πενταμελούς Κεντρικού Συμβουλίου Επιλογής για την πλήρωση των κενών θέσεων του κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ. του Ε.Κ.Α.Β., μετά την ισχύ του άρθρου 4 του Ν 3754/2009.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το συσταθέν με την διάταξη της παραγράφου 24 του άρθρου 11 του Ν 2889/2001 (ΦΕΚ Α΄ 37), όπως προστέθηκε με την παράγραφο 9 του άρθρου 15 του Ν 2920/2001 (ΦΕΚ Α΄ 131), Πενταμελές Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής για την πλήρωση των κενών θέσεων του κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ. του Ε.Κ.Α.Β., στις αρμοδιότητες του οποίου υπάγεται και η αξιολόγηση του κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ. του Ε.Κ.Α.Β., διατηρεί τις αρμοδιότητές του και εξακολουθεί να λειτουργεί και μετά την ισχύ του άρθρου 4 του Ν 3754/2009, καθόσον η ως άνω ειδική δεν καταργήθηκε από τη διάταξη του Ν 3754/2009, τα δε εκλεκτορικά σώματα που θεσπίζονται με την περίπτωση Θ του άρθρου 4 του Ν 3754/2009 δεν εφαρμόζονται για την επιλογή και αξιολόγηση των ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ. του Ε.Κ.Α.Β.
ΝΣΚ/390/2002
ΕΣΥ. Ενστάσεις ιατρών κλάδου ΕΣΥ κατά πειθαρχικών αποφάσεων ΔΣ νοσοκομείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά των αποφάσεων των Διοικητικών Συμβουλίων των νοσοκομείων, που κοινοποιήθηκαν μετά την ισχύ του Ν 2889/2001, που παρέχει δυνατότητα ασκήσεως ενστάσεως κατά των αποφάσεων του Συμβουλίου Διοίκησης των νοσοκομείων, ως πειθαρχικών οργάνων, δικαιούνται οι ιατροί να ασκούν ένσταση, εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την ημέρα της κοινοποιήσεώς τους της αποφάσεως, ενώπιον του Διοικητικού Συμβουλίου του οικείου ΠεΣΥ, που κρίνει σε δεύτερο βαθμό, ακόμα και αν κατά τον χρόνο εκδόσεως των πρωτοβαθμίων πειθαρχικών αποφάσεων δεν είχε γίνει έναρξη της λειτουργίας των Κεντρικών Υπηρεσιών των ΠεΣΥ, ή δεν είχε γίνει η συγκρότηση του Συμβουλίου Διοίκησης του οικείου νοσοκομείου, οι δε ενστάσεις αυτές θα εκδικασθούν από το ΠεΣΥ, όταν αρχίσει να λειτουργεί νόμιμα, διότι, κρίσιμος χρόνος για τη δυνατότητα υποβολής ενστάσεως κατά αποφάσεως πρωτοβαθμίου υπηρεσιακού συμβουλίου είναι ο χρόνος της κοινοποιήσεως αυτής στον τιμωρηθέντα υπάλληλο.
ΕλΣυν.Κλ.1/250/2015
Απογευματινά ιατρεία:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από Νοσοκομείο σε πανεπιστημιακούς ιατρούς για την απασχόλησή τους σε απογευματινά ιατρεία εκτός του Νοσοκομείου κατά τα χρονικά διαστήματα, αντιστοίχως, από 1.3 έως 28.12.2012, από 15.1 έως 28.2.2013 και από 5.3 έως 27.12.2013, καθόσον η πραγματοποίηση των απογευματινών ιατρείων σε χώρους εκτός του Νοσοκομείου στο πλαίσιο της ολοήμερης λειτουργίας του, είναι μη νόμιμη, δεδομένου ότι, σύμφωνα με το άρθρο 62 παράγραφος 1 του ν. 3918/2011, οι πανεπιστημιακοί ιατροί οφείλουν να συμμετέχουν από 1.4.2011 στην ολοήμερη λειτουργία του νοσοκομείου αποκλειστικά με την πραγματοποίηση των απογευματινών ιατρείων εντός του νοσοκομείου, ενώ το νοσοκομείο όφειλε να οργανώσει την ολοήμερη λειτουργία, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ολοήμερη λειτουργία των νοσοκομείων προβλέφθηκε ήδη από το έτος 2001 (ν. 2889/2001). Περαιτέρω, με την παρ. 33 του άρθρου 3 του ν. 3027/2002, το δικαίωμα των πανεπιστημιακών ιατρών, μεταξύ άλλων, του εν λόγω Νοσηλευτικού Ιδρύματος, να ασκούν τα απογευματινά ιατρεία εκτός του νοσοκομείου σε ιδιωτικούς χώρους δόθηκε προσωρινά, με ταυτόχρονη εξουσιοδότηση στον Υπουργό Υγείας και Πρόνοιας να ορίσει το χρόνο κατάργησής τους.
ΣΤΕ 1574/2006
Διοικητής νοσοκομείου ΕΣΥ:Με τα δεδομένα αυτά και λαμβανομένου υπόψη ότι, πάντως, οι διοικητές των νοσοκομείων της παρ. 10 του άρθρου 13 του Ν. 2889/2001, μεταξύ των οποίων και το αιτούν (το οποίο, κατά τα προαναφερθέντα, έχει υπαχθεί στις διατάξεις του Ν.Δ. 2592/1953 και έχει, κατόπιν αυτού, ενταχθεί στο Ε.Σ.Υ.), δεν είναι πλέον, σύμφωνα με την πιο πάνω διάταξη της παρ. 23 του άρθρου 2 του Ν. 3204/2003, πρόεδροι ούτε μέλη του διοικητικού συμβουλίου των εν λόγω νοσοκομείων και εισηγούνται, απλώς, προς τα όργανα αυτά επί των προβλεπόμενων στις διατάξεις της παρ. 7 Α του άρθρου 5 του Ν. 2889/2001 θεμάτων της αρμοδιότητάς τους, η επίμαχη νομοθετική ρύθμιση συνιστά θεμιτή κατά το Σύνταγμα επέμβαση στη διοικητική δομή και λειτουργία του αιτούντος νοσοκομείου. Επομένως, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος ο λόγος ακυρώσεως με τον οποίο προβάλλεται ότι αντίκειται στο άρθρο 109 του Συντάγματος η πρόβλεψη με το Ν. 2889/2001 οργανικής θέσης διοικητή και ο διορισμός του με την προσβαλλόμενη πράξη στο αιτούν νοσοκομείο χωρίς απόφαση του διοικητικού του συμβουλίου. Αβάσιμοι είναι, περαιτέρω, και οι προβαλλόμενοι ισχυρισμοί ότι ο καθορισμός των ωραρίων απασχόλησης των απογευματινών ιατρείων του νοσοκομείου, του αριθμού των περιστατικών που εξετάζονται ανά ημέρα και του αριθμού των διαγνωστικών και θεραπευτικών πράξεων που διενεργούνται ανά ημέρα με απόφαση του Διοικητή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 9 του Ν. 2889/2001 που παρατίθεται στην προηγούμενη σκέψη, καθώς και η συμμετοχή του Διοικητή στην τριμελή επιτροπή διοίκησης και διαχείρισης του ειδικού λογαριασμού της παρ. 3 του άρθρου αυτού (Ε.Λ.Λ.ΑΠ.Ι.- άρθρο 1 της ανωτέρω υπ’ αριθμ. ΔΥ5α/οικ. 40927/10-12-2001 Κ.Υ.Α.) αντίκεινται στη συνταγματική διάταξη του άρθρου 109. Τούτο δε διότι, οι μεν προαναφερόμενες αρμοδιότητες του Διοικητή σχετικά με τη λειτουργία των απογευματινών ιατρείων, οι οποίες αφορούν τη διοίκηση του νοσοκομείου, νοούνται και αυτές ως εισηγητικές προς το Διοικητικό Συμβούλιο του νοσοκομείου και τον Πρόεδρο αυτού, οι οποίοι λαμβάνουν την τελική απόφαση επί των σχετικών θεμάτων, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 23 του Ν. 3204/2003η δε συμμετοχή του Διοικητή στην τριμελή επιτροπή διοίκησης και διαχείρισης του ως άνω λογαριασμού αφορά άσκηση δευτερεύουσας συλλογικής αρμοδιότητας, φορείς της οποίας, εκτός από τον Διοικητή, είναι και άλλα όργανα του νοσοκομείου. Τέλος, ούτε η συμμετοχή του Διοικητή ως Προέδρου στα προβλεπόμενα από το άρθρο 11 παρ. 8 και 11 του Ν. 2889/2001 ...Συμβούλια Επιλογής Ιατρών (Επιμελητών και Διευθυντών) του νοσοκομείου, αντί του μέχρι τότε κατέχοντος την αντίστοιχη θέση Προέδρου των Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου στα πρώην ΣΚΕΙΟΠΝΙ (άρθρο 16 παρ. 2 υποπαρ. στ΄ του Ν. 2519/1997), μέτρο το οποίο επίσης προβλέπεται ως γενικό και αφορά όλα τα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ., παραβιάζει το ανωτέρω άρθρο 109, εφόσον τα Συμβούλια Επιλογής Ιατρών δεν αποτελούν όργανα διοικήσεως του νοσοκομείου, ο δε προβαλλόμενος αντίθετος λόγος της υπό κρίση αιτήσεως είναι επίσης απορριπτέος ως αβάσιμος.