ΝΣΚ/487/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Χρήση κτιρίου για στέγαση Πλοηγικής Υπηρεσίας στην χερσαία ζώνη λιμένα Πειραιά.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η χρήση κτιρίου, για στέγαση δημόσιας υπηρεσίας για την εύρυθμη λειτουργία του Λιμένα, γίνεται χωρίς αντάλλαγμα, επί κατασκευής του όμως το Δημόσιο αναλαμβάνει τη σχετική δαπάνη, άλλως καταβάλλει αυτήν κατά τον τρόπο που θα συμφωνηθεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/491/2004
Χρήση κτιρίου για στέγαση δημόσιας υπηρεσίας (ΚΕΑ Βόλου) στην χερσαία ζώνη λιμένα Βόλου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η χρήση κτιρίου, για στέγαση δημόσιας υπηρεσίας για την εύρυθμη λειτουργία του Λιμένα, γίνεται χωρίς αντάλλαγμα, επί κατασκευής του όμως το Δημόσιο αναλαμβάνει τη σχετική δαπάνη, άλλως καταβάλλει αυτήν κατά τον τρόπο που θα συμφωνηθεί.
ΝΣΚ/104/2021
Αν μετά την έκδοση του ν. 4404/2016 είναι νόμιμη η καταβολή των ποσών που συμφωνήθηκαν με τη σύμβαση που κυρώθηκε με το νόμο αυτό ως μηνιαίο αντάλλαγμα για τη χρήση του κτιρίου που βρίσκεται στη θέση Παλατάκι, εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα Πειραιά, για τη στέγαση της Πλοηγικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, λαμβάνοντας υπόψη το ύψος της δαπάνης που απαιτήθηκε για την κατασκευή του κτιρίου.(...)Μετά την έκδοση του ν. 4404/2016 είναι νόμιμη η καταβολή των ποσών που συμφωνήθηκαν με τη σύμβαση που κυρώθηκε με το νόμο αυτό ως μηνιαίο αντάλλαγμα για τη χρήση του κτιρίου που βρίσκεται στη θέση Παλατάκι, εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα Πειραιά, για τη στέγαση της Πλοηγικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ομόφωνα).
ΝΣΚ/334/2010
Αρμοδιότητα επιβολής προστίμων για αυθαίρετες κατασκευές στη χερσαία ζώνη λιμένα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμόδιος για την παρακολούθηση των εκτελούμενων στη χερσαία ζώνη λιμένα έργων είναι ο οικείος φορέας διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα, μόνο δε η οικεία λιμενική αρχή και όχι η/και η πολεοδομία, έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα επιβολής του διοικητικού προστίμου του άρθρου 29 παρ.1 του Ν 2971/2001, σε περίπτωση αυθαίρετης κατασκευής σε χερσαία ζώνη λιμένα.
ΝΣΚ/199/2006
Λιμένες. Χερσαία ζώνη. Δυνατότητα αποχαρακτηρισμού τμήματος χερσαίας ζώνης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατός, κατά τροποποίηση της σχετικής περί καθορισμού απόφασης, ο αποχαρακτηρισμός τμήματος χερσαίας ζώνης λιμένα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 21 του Ν 2971/2001.
ΝΣΚ/355/2008
Αρμοδιότητα Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων για τον καθορισμό όρων δομήσεως και χρήσεων γης, καθώς και την έκδοση οικοδομικών αδειών σε χερσαία ζώνη λιμένα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ασκεί, μόνη αυτή και ως αποφασίζον όργανο, την αρμοδιότητά της για τον καθορισμό των χρήσεων γης και των όρων και περιορισμών δομήσεως στο πλαίσιο της εγκρίσεως του εν γένει αναπτυξιακού προγράμματος του λιμένα, με την επιφύλαξη ενδεχόμενης εφαρμογής και στην ειδική αυτή περίπτωση της σχετικής νομολογίας της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (3661-64/2005) περί ανάγκης εκδόσεως προεδρικού διατάγματος για τον καθορισμό όρων δομήσεως. β) Οι πράξεις καθορισμού όρων και περιορισμών δομήσεως, όπως και χρήσεων γης, είναι κανονιστικού χαρακτήρα και ως τέτοιες εκ του νόμου δημοσιευτέες. γ) Για την διαδικασία εκδόσεως οικοδομικών αδειών στη χερσαία ζώνη λιμένα έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των παρ.2, 3 και 4 του άρθρου 9 του Ν 2987/2002.
ΝΣΚ/328/2007
Εκμίσθωση χωρίς διαγωνισμό στο ΤΑΧΔΙΚ κτιρίων που ανεγείρονται στη χερσαία ζώνη λιμένα Θεσσαλονίκης, εκ μέρους της ΟΛΘ Α.Ε. για εγκατάσταση δικαστηρίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με βάση το άρθρο 13 του Ν 3554/2007 το ΤΑΧΔΙΚ έχει δυνατότητα να μισθώσει απευθείας τα κτίρια που ανεγείρονται εκ μέρους της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.» (ΟΛΘ ΑΕ), εντός της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένα Θεσσαλονίκης για την εγκατάσταση δικαστηρίων.
ΝΣΚ/310/2004
Τουριστικοί λιμένες σκαφών αναψυχής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν απαγορεύεται η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης τουριστικού λιμένα με πρόσωπο διαφορετικό από εκείνο με πρωτοβουλία του οποίου έγινε η χωροθέτηση, αν το τελευταίο ως κύριος παράκτιου ακινήτου συμπράξει για την εκούσια μεταβίβαση της κυριότητας στο Δημόσιο κατά το μέρος που αυτό περιλαμβάνεται στη χερσαία ζώνη του τουριστικού λιμένα και μεταβιβάσει όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του από την πράξη χωροθέτησης.
ΝΣΚ/226/2005
Κατακύρωση αποτελέσματος δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η κατακύρωση αποτελέσματος πλειοδοτικού διαγωνισμού παραχώρησης χρήσης χώρου στη χερσαία ζώνη λιμένα μπορεί να γίνει και μετά την παρέλευση της προθεσμίας που τάσσεται στο νόμο, εφόσον συντρέχουν αντικειμενικοί λόγοι. Ο προσδιορισμός του εύλογου χρόνου για την κατακύρωση στην περίπτωση αυτή εξαρτάται από τους συγκεκριμένους ειδικούς λόγους.
ΝΣΚ/107/2005
Παραχώρηση χρήσης χώρου δυνάμει δικαιώματος εκμετάλλευσης περιπτέρου σε χερσαία ζώνη λιμένος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η παραχώρηση χρήσης χώρου, με βάση άδεια που έχει ήδη χορηγηθεί με τις διατάξεις του ΝΔ 1044/1971, κατά τον χρόνο καθορισμού ή επέκτασης της χερσαίας ζώνης λιμένος συνεχίζεται υπό τις αυτές προϋποθέσεις χορήγησής της, δηλ. άνευ ανταλλάγματος εφ όσον δεν παραβλάπτεται η εξυπηρέτηση του λιμένα ή η εκτέλεση λιμενικών έργων. (ομοφ.)
ΕΣ/ΤΜ.4/67/2007
Εργασίες ελαιοχρωματισμού:(...)Από όσα προεκτέθηκαν καθίσταται σαφές ότι, παρά τα περί του αντιθέτου υποστηριζόμενα από την Υπηρεσία, οι εργασίες ελαιοχρωματισμού αποσκοπούσαν στην αποκατάσταση των συνήθων φθορών από τη χρήση του μισθίου για τη στέγαση του Παραρτήματος Ι.Κ.Α. ....., χρήση που είχε συμφωνηθεί από τα μέρη και στην οποία, ως εκ του προορισμού του, προφανώς ενέπιπτε και η μεγάλη προσέλευση ασφαλισμένων στο ακίνητο αυτό. Σύμφωνα, επομένως, με τις διατάξεις των άρθρων 575 και 592 Α.Κ. και τα οριζόμενα στο άρθρο 7 της σύμβασης της μίσθωσης, που αυτή ακριβώς την έννοια έχει (πρβλ. την 109/2002 Πράξη IV Τμ. Ελ. Συν.), το κόστος των επίμαχων εργασιών δεν βαρύνει το Ίδρυμα, αλλά τον εκμισθωτή του κτιρίου. Κατά συνέπεια, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.