×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/498/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Φορέας υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενου, στα πλαίσια του Χρηματοδοτικού Μέσου Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, ερευνητικού έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Δύναται να τροποποιηθεί η σύμβαση χορήγησης χρηματοδότησης προκειμένου να ερμηνευτεί, κατά το μέρος που και τα συμβαλλόμενα μέρη αυτή την έννοια αποδίδουν και να αναγραφεί επί το ορθότερον ως φορέας υλοποίησης (διαχειριστής έργου) η Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας, η οποία θα υλοποιήσει το έργο με τη σύμπραξη του Ιδρύματος «Ορμύλια» που συνέστησε. β) Η μεταξύ του Ιδρύματος «Ορμύλια» και της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας σχέση δεν καθορίζεται από το Ελληνικό Δημόσιο, έναντι του οποίου φορέας υλοποίησης (διαχειριστής) είναι μόνον η Ιερά Μονή ως μόνη ανήκουσα στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. γ) Δεν είναι δυνατή η επιστημονική υποστήριξη του Δικαιούχου Κράτους (ΥΠΟΙΟ) από Πανεπιστημιακό Ίδρυμα στο πλαίσιο σχετικής σύμβασης ανάθεσης υπηρεσιών, αναφορικά με την εκτέλεση εργασιών του ερευνητικού έργου που συγχρηματοδοτείται.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/419/2010

Δικαιούχοι της έκτακτης παροχής της παρ.9 του άρθρου 5 του Ν 3620/2007, για τα έτη 2003, 2004 και 2005, αποβιώσαντος μοναχού, συνταξιούχου δικαστικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Την έκτακτη παροχή του θανόντος συνταξιούχου δικαστικού - μοναχού Ι.Π., που αφορά τα έτη 2003, 2004 και 2005 δικαιούνται, κατά το μέρος που αφορά το χρονικό διάστημα από 1-1-2003 μέχρι την κουρά του (30-7-2004), οι κληρονόμοι του (εξ αδιαθέτου ή εκ διαθήκης), κατά το λόγο της κληρονομικής μερίδας εκάστου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Α.Κ. και όχι η Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας και, κατά το μέρος που αφορά το χρονικό διάστημα από την κουρά του (30-7-2004) μέχρι 31-12-2005, η Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/52/2009

Περί του διοικητικού καθεστώτος της «Ιεράς Μονής της Παναγίας Σουμελά» υπό την ισχύ του Ν 590/1977.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η νομική μορφή του ιδρύματος «Ιερά Μονή της Παναγίας Σουμελά» είναι, και υπό την ισχύ του Ν 590/1977, αυτή του αυτοτελούς, νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, θρησκευτικού και εθνικοπατριωτικού σκοπού, εποπτευομένου από τον Υπουργό Ε.Π.Θ. Για τη συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου και τον ορισμό του Προέδρου αυτού εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις του ΒΔ 924/1966. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/74/2009

Τελικός αποδέκτης και διαχειριστής της περιουσίας του Ι.Γ., ο οποίος κληροδότησε όλη την κινητή περιουσία του στο Δημοτικό Σχολείο Βερβένων Κυνουρίας – Φορέας εκτέλεσης του έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αρκαδίας, ως φορέας εκτέλεσης του εν λόγω έργου (ανέγερση συμπληρωματικού κτιρίου για το Δημοτικό Σχολείο Βερβένων Κυνουρίας), είναι ο τελικός αποδέκτης και διαχειριστής της περιουσίας του Ι.Γ., ως κεφαλαίου αυτοτελούς διαχειρίσεως, προορισμένου αποκλειστικά για την εκπλήρωση του σκοπού αυτού.


ΝΣΚ/273/2001

Εκκλησία. Μετατροπή Ησυχαστηρίου ΝΠΙΔ σε Ιερά Μονή με καθεστώς ΝΠΔΔ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για την ολοκλήρωση της καταργήσεως του Ησυχαστηρίου και της ιδρύσεως της Μονής απαιτείται η έκδοση του προβλεπομένου, από την διάταξη του άρθρου 39 του Ν 590/1977, Προεδρικού Διατάγματος.


ΝΣΚ/291/2012

Σύσταση από Ιερά Μονή αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και στη συνέχεια εταιρείας περιορισμένης ευθύνης – Σύναψη σύμβασης χρησιδανείου μεταξύ της Ιεράς Μονής και της ΕΠΕ – Υλοποίηση αρχαιολογικού έργου από την ΕΠΕ με διαδικασίες ιδιωτικού δικαίου και όχι με βάση τη νομοθεσία δημοσίων συμβάσεων έργων και προμηθειών.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
α) Η σύσταση από την Ιερά Μονή Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Σκιάθου Αστικής Εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (ΑΣΜΚ) και στη συνέχεια Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ) δεν είναι σύμφωνη με τις κείμενες διατάξεις. β) Η από 11-1-2008 σύμβαση χρησιδανείου μεταξύ της παραπάνω Ιεράς Μονής και της ΕΠΕ, δεν είναι σύμφωνη με τις κείμενες διατάξεις. γ) Ανεξάρτητα από το εάν η ως άνω Ιερά Μονή μπορούσε να συστήσει νόμιμα τις παραπάνω αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία και μέσω αυτής ΕΠΕ, για την αξιοποίηση της διατηρητέας περιουσίας της και να παραχωρήσει στην ΕΠΕ τη χρήση ακινήτων της με σύμβαση χρησιδανείου, πάντως η ΕΠΕ αυτή αποτελούσε «οργανισμό δημοσίου δικαίου», σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ.9 της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ, και ως εκ τούτου, είχε υποχρέωση να υλοποιήσει το έργο με τις διαδικασίες που προβλέπονται από τη νομοθεσία δημοσίων συμβάσεων έργων και προμηθειών, διότι το έργο εμπίπτει στις ρυθμίσεις του π.δ. 99/1992 «Μελέτη και εκτέλεση αρχαιολογικών εν γένει έργων», περαιτέρω δε, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1418/1984 «Περί Δημοσίων Έργων» και του ν. 716/1977 « Περί μητρώου μελετητών και αναθέσεως και εκπονήσεως μελετών», η αναπτυξιακή επιχείρηση δεν μπορεί να αναθέσει περαιτέρω το συμβατικό αντικείμενο σε τρίτους ιδιώτες. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΛ.Ε/109/2022

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του έργου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας «Βελτίωση πρόσβασης οδού προς Ιερά Μονή …», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.209.677,42 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α.(....)Με δεδομένα αυτά, από τον έλεγχο των, υποβληθέντων στο Κλιμάκιο τούτο, στοιχείων δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου του ελεγχόμενου έργου και, ως εκ τούτου, δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του σχεδίου σύμβασης το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα Πράξη και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής.


ΝΣΚ/92/2013

Διενέργεια διαχειριστικού- οικονομικού ελέγχου στην Ιερά Μονή Βατοπεδίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 

Η Διεύθυνση Επιθεώρησης Δ.Δ., Ν.Π. & Δ.Ε.Κ.Ο. της Οικονομικής Επιθεώρησης του Υπουργείου Οικονομικών έχει αρμοδιότητα διενέργειας οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου σε Ιερά Μονή του Αγίου Όρους μόνο σε σχέση με το ληφθέν από αυτή «δημόσιο χρήμα», δηλαδή χρηματοδότηση ή επιχορήγηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, από Ν.Π.Δ.Δ., από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή άλλους διεθνείς οργανισμούς. Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές, κατά τη διενέργεια του ελέγχου, μπορούν να ζητήσουν οποιοδήποτε στοιχείο είναι αναγκαίο για την αποτελεσματικότητα του ελέγχου του «δημοσίου χρήματος», ενώ οι Ιερές Μονές του Αγίου Όρους έχουν, σε κάθε περίπτωση, τη προβλεπόμενη στο άρθρο 2 παρ.6 του ν. 2343/1995 υποχρέωση συνδρομής και διευκόλυνσης μη δικαιούμενες να αρνηθούν την επίδειξη οποιουδήποτε αιτούμενου στοιχείου ή την παροχή οποιασδήποτε πληροφορίας. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την 558/2011 Γνωμ.


ΑΕΠΠ/889/2018

Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση, με την Προδικαστική Προσφυγή της, ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 145/31.08.2018 απόφασης της αναθέτουσας αρχής (Ιερά Μονή Δοχειαρίου), η οποία απέρριψε την προσφορά της και ανέδειξε ως προσωρινή ανάδοχο την παρεμβαίνουσα. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η ανάθεση του έργου «Διευθέτηση ρέματος βορειοδυτικά της Ιεράς Μονής Δοχειαρίου», με συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη 338.421,80€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς της ήταν άδικη, καθώς προσέφερε το μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης (29%) σε σχέση με την παρεμβαίνουσα (18%), και ότι η αναθέτουσα αρχή παρέβη τη νομοθεσία και τους όρους της Διακήρυξης κατά τον έλεγχο των δικαιολογητικών συμμετοχής.


38060/Z1/2018

Καθορισμός των όρων και της διαδικασίας επιλογής για την χορήγηση υποτροφιών του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) με σκοπό την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής στην Ελλάδα στο πλαίσιο της Οριζόντιας Δράσης «Ενίσχυση του ανθρώπινου ερευνητικού δυναμικού μέσω της υλοποίησης διδακτορικής έρευνας» - 2ος Κύκλος, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (Ε.Κ.Τ.) και το ελληνικό δημόσιο.


82871/Ζ1/2016

Καθορισμός των όρων και των διαδικασιών επιλογής για τη χορήγηση υποτροφιών του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών με σκοπό την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής στην Ελλάδα στο πλαίσιο της δράσης 10.2.2.03.01 με τίτλο «Ενίσχυση του ανθρώπινου ερευνητικού δυναμικού μέσω της υλοποίησης διδακτορικής έρευνας»‐1ος κύκλος του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (Ε.Κ.Τ.) και το ελληνικό δημόσιο.