Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/50/2024

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4957/2022/Α.469, 4957/2022/Α.94

Ερωτάται, εάν η σύνθεση της Τριμελούς Συμβουλευτικής Επιτροπής για την επίβλεψη και υποστήριξη της διδακτορικής διατριβής του υποψηφίου διδάκτορα Π.Μ. που ήδη έχει συγκροτηθεί αρχικά, είναι δυνατόν να συνεχίζει να αποτελείται από τα τρία αρχικά μέλη της και, πλέον, ομότιμους καθηγητές. (...) Η σύνθεση της Τριμελούς Συμβουλευτικής Επιτροπής για την επίβλεψη και υποστήριξη της διδακτορικής διατριβής, του υποψηφίου διδάκτορα Π.Μ., που, ήδη, αρχικά έχει συγκροτηθεί, μπορεί να συνεχίσει να αποτελείται από τα τρία αρχικά μέλη αυτής και, ήδη, ομότιμους καθηγητές.


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/11/2021

Ζητήματα εκλογής μέλους ΔΕΠ ΑΕΙ.(...)α) Η συμμετοχή στο Εκλεκτορικό Σώμα (ΕΣ) μέλους, χωρίς την προηγούμενη εξέταση υποβληθείσας αίτησης εξαίρεσης αυτού, καθιστά νομικά πλημμελή τη διαδικασία και επιβάλλεται η επανάληψή της, ώστε να εξεταστεί η αίτηση εξαίρεσης (ομόφωνα). β) Η συμμετοχή στο Ε.Σ., Καθηγητή, ο οποίος υπήρξε επιβλέπων κατά την εκπόνηση της διδακτορικής διατριβής υποψηφίου, δεν παραβιάζει την αρχή της αμεροληψίας, διότι η επίβλεψη αφορά σε σχέση επιστημονικής συνεργασίας μεταξύ αυτών και συνιστά άσκηση νόμιμης αρμοδιότητας και νομίμου καθήκοντος του επιβλέποντος (ομόφωνα). γ) Η απαιτούμενη, για την εκλογή σε θέση μέλους ΔΕΠ στα γνωστικά αντικείμενα του άρθρου 1 του π.δ. 187/1996, «κατοχή τίτλου Μουσικών Σπουδών ΑΕΙ....... με ειδίκευση ή κατεύθυνση στο ίδιο ή συναφές κατά προτεραιότητα γνωστικό αντικείμενο με αυτό της προκηρυσσόμενης θέσης», υπερκαλύπτεται από την κατοχή διδακτορικού διπλώματος στο ίδιο ή συναφές κατά προτεραιότητα γνωστικό αντικείμενο με αυτό της προκηρυσσόμενης θέσης, ανεξαρτήτως της συνάφειας ή μη του τίτλου του πρώτου κύκλου σπουδών του κατόχου αυτού (κατά πλειοψηφία). δ) Δεν είναι δυνατή η προσμέτρηση στο διπλάσιο του χρόνου αυτοδύναμης διδασκαλίας υποψηφίου σε ΑΕΙ, μαθημάτων δύο διαφορετικών διδακτικών εξαμήνων, τα οποία παρασχέθηκαν εντός του ιδίου χρονικού διαστήματος (ομόφωνα).


ΝΣΚ/29/2025

Νομιμότητα αναπλήρωσης τακτικού μέλους συσταθείσας τριμελούς Επιτροπής Αξιολόγησης της παρ. 4 του άρθρου 173 του ν. 4957/2022, κατά την επιλογή εντεταλμένων διδασκόντων, το οποίο δήλωσε ως λόγο αυτοεξαίρεσης, κατά το άρθρο 7 παρ. 3 του ΚΔΔιαδ (ν. 2690/1999 - Α΄ 45), πιθανή συνδρομή στο πρόσωπό του μεροληψίας έναντι υποψήφιας με την ιδιότητα του επιβλέποντα καθηγητή στην διδακτορική της διατριβή και συμπράττοντα μαζί της σε ερευνητικές και ακαδημαϊκές δράσεις και, ακολούθως, νομιμότητα της σύνθεσης της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, που επέλεξε τον εντεταλμένο διδάσκοντα, εκ της συμμετοχής σ’ αυτήν του πιο πάνω μέλους ΔΕΠ που είχε δηλώσει τον λόγο αυτοεξαίρεσης και τυχόν πλημμέλειας της σχετικής διαδικασίας επιλογής από την μη τήρηση της προθεσμίας γνωστοποίησης στα μέλη της Συνέλευσης του Τμήματος της εισήγησης της τριμελούς Επιτροπής Αξιολόγησης και των στοιχείων που κατέθεσαν οι υποψήφιοι για να κριθεί η επιλογή τους. Ορθή επανάληψη της διοικητικής διαδικασίας για την περίπτωση τυχόν πλημμέλειας εκ των πιο πάνω λόγων.(...)Η αναπλήρωση του δεύτερου τακτικού μέλους της τριμελούς Επιτροπής Αξιολόγησης της παραγράφου 4 του άρθρου 173 του ν. 4957/2022 από τον πρώτο αναπληρωματικό μέλος, με αιτιολογικό έρεισμα, κατά το ιστορικό του ερωτήματος, ότι η αναπλήρωση έγινε προς διαφύλαξη της διαδικασίας από την τυχόν έγερση επιφυλάξεων εκ της συμμετοχής του εν λόγω μέλους στην Επιτροπή Αξιολόγησης, παρά το ότι οι λόγοι που γνωστοποίησε το μέλος αυτό δεν θεμελίωναν τεκμήριο μεροληψίας στο πρόσωπό του, δεν καθιστά πλημμελή τη σύνθεση της τριμελούς Επιτροπής Αξιολόγησης, παρότι η αναπλήρωση, στην περίπτωση αυτή, έλαβε χώρα παρά την έλλειψη τυπικού κωλύματος στο πρόσωπο του εν λόγω τακτικού μέλους της Επιτροπής. Απόφανση της Συνέλευσης του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ εάν τα γεγονότα που παράθεσε το δεύτερο τακτικό μέλος της Επιτροπής Αξιολόγησης σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς την Πρόεδρο του Τμήματος, ήτοι το ότι υπήρξε ο επιβλέπων καθηγητής της εκπόνησης της διδακτορικής διατριβής της μιας εκ των δύο υποψήφιων, καθώς και το εύρος και η ποιότητα της στενής συνεργασίας μαζί της σε ακαδημαϊκές και ερευνητικές δράσεις, θεμελίωναν τεκμήριο μεροληψίας στο πρόσωπό του έναντι της εν λόγω υποψήφιας. Σε καταφατική απόφανση μη νόμιμη η σύνθεση της Συνέλευσης του Τμήματος με τη συμμετοχή του εν λόγω μέλους ΔΕΠ για την επιλογή εντεταλμένου διδάσκοντα. Η μη νομότυπη γνωστοποίηση στα απόντα μέλη, μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή με άλλο πρόσφορο ηλεκτρονικό μέσο, της εισηγήσεως της τριμελούς Επιτροπής Αξιολόγησης των υποψηφίων και των λοιπών κρίσιμων για την επιλογή στοιχείων, ώστε να έχουν πρόσβαση στα στοιχεία αυτά της κρίσεως στην οριζόμενη προθεσμία των 48 ωρών πριν την ημέρα της συνεδρίασης, καθιστά την σύνθεση της Συνέλευσης του Τμήματος μη νόμιμη. Η μη έγκαιρη γνωστοποίηση των πιο πάνω στοιχείων στα παρόντα μέλη δεν θεμελιώνει κακή σύνθεση της Συνέλευσης, εφόσον συμμετείχαν στη συνεδρίαση και αποφάνθηκαν επί της επιλογής των υποψήφιων εντεταλμένων διδασκόντων, χωρίς να εκφράσουν αντιρρήσεις ή επιφυλάξεις εκ της μη έγκαιρης γνωστοποίησης προς αυτούς των πιο πάνω στοιχείων. Στην περίπτωση που η Συνέλευση του Τμήματος, κατά την εξέταση των πιο πάνω αιτιάσεων, αποφανθεί ότι συντρέχει κακή σύνθεσή της, για τους λόγους που εκτέθηκαν πιο πάνω, ανακαλώντας την απόφαση που έλαβε κατά την εν λόγω συνεδρίασή της για τον λόγο αυτό, θα επαναλάβει την συνεδρίαση με θέμα την επιλογή ενός εκ των δύο υποψηφίων για την προκηρυχθείσα θέση εντεταλμένου διδάσκοντα του ερωτήματος, χωρίς τη νομική πλημμέλεια που προκάλεσε την μη νόμιμη σύνθεσή της

ΝΣΚ/177/2021

Εάν, ενόψει: α) των διατάξεων της παρ. 5.3 του άρθρου 5 του Ενιαίου Κανονισμού των Διατμηματικών Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ) (Απρίλιος 2007) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, β) των συγκεκριμένων δεδομένων και περιστατικών, τα οποία προέκυψαν από σχετικό ηλεκτρονικό μήνυμα αναφορικά με ύπαρξη σχετικής καταγγελίας για αυτο-λογοκλοπή κατά την εκπόνηση διπλωματικής εργασίας από τέως μεταπτυχιακό φοιτητή, γ) της επιστολής της Τριμελούς Επιτροπής που εξέτασε το θέμα και δ) του γεγονότος ότι ο τίτλος απονεμήθηκε πριν από 11 χρόνια (19.03.2010), υφίσταται ή όχι υποχρέωση ανάκλησης του μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης αποφοίτου του ΔΠΜΣ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων.(....)Ακόμη και εάν ήθελε υποτεθεί ότι ο καταγγελλόμενος αντέγραψε μέρος της διδακτορικής του διατριβής (χωρίς να το αναφέρει) και το παρουσίασε ως διπλωματική εργασία για να αποκτήσει το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, δεν τίθεται ζήτημα ανάκλησης του εν λόγω τίτλου, αφού από τις κείμενες διατάξεις δεν προβλέπεται ως παράπτωμα κατά της ακαδημαϊκής κοινότητας η αυτο-λογοκλοπή. Άλλωστε, η ανάκληση μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης μετά την πάροδο έντεκα και πλέον ετών από την απονομή του προϋποθέτει την εξέταση από τα αρμόδια όργανα της συνδρομής λόγων δημοσίου συμφέροντος ή περίπτωσης συμμόρφωσης σε ακυρωτική δικαστική απόφαση ή περίπτωσης έκδοσής του συνεπεία απατηλών ενεργειών του αποφοίτου.


ΝΣΚ/195/2017

Ζητήματα εκλογής μέλους ΔΕΠ (Επίκουρου Καθηγητή) στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. (Κατάσταση : Αποδεκτή) α) Η ουσιαστική υπεροχή του διδακτορικού διπλώματος έναντι των λοιπών τίτλων σπουδών, δεν συνεπάγεται την άνευ ετέρου καθολική υπεροχή των κατόχων διδακτορικού διπλώματος, έναντι των λοιπών υποψηφίων, διότι προσαπαιτείται, κατά το άρθρο 2 του π.δ. 187/1996, να ερευνηθούν από το εκλεκτορικό σώμα οι αναφερόμενες στην παρ. 2 του άρθρου αυτού προϋποθέσεις-κριτήρια αξιολόγησης στα πρόσωπα των υποψηφίων, η ύπαρξη ή ανυπαρξία των οποίων, καθώς και η έκτασή τους, σε συνδυασμό με την ύπαρξη ή ανυπαρξία διδακτορικού διπλώματος των υποψηφίων θα οδηγήσει το εκλεκτορικό σώμα, μετά από ουσιαστική κρίση και σύγκριση των υποψηφίων, στην ειδικά αιτιολογημένη επιλογή του ικανότερου υποψηφίου για την κατάληψη της προκηρυχθείσας θέσης μέλους Δ.Ε.Π. β) Η κατά το εδάφιο β(ι) της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του π.δ. 187/1996 χρονική προϋπόθεση της «τουλάχιστον 6ετούς επαγγελματικής πείρας ως σολίστ μετά τη λήψη του διπλώματος ή πτυχίου» για την εκλογή μέλους Δ.Ε.Π. στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή στο γνωστικό αντικείμενο της «οργανικής μουσικής εκτέλεσης ή της διδασκαλίας μουσικών οργάνων», πρέπει να συντρέχει κατά το χρόνο λήξης της αποκλειστικής προθεσμίας υποβολής των υποψηφιοτήτων. γ) Η περιγραφή του γνωστικού αντικειμένου της θέσης όπως αυτή διατυπώνεται στο πληροφοριακό σύστημα ΑΠΕΛΛΑ γίνεται προς το σκοπό της οριοθέτησης και εξειδίκευσης του γνωστικού αντικειμένου και δεν προσδιορίζει ούτε και εισάγει πρόσθετα κριτήρια αξιολόγησης-προϋποθέσεις, πέραν αυτών που προβλέπονται στο π.δ. 187/1996, όπως το συναφές με το γνωστικό αντικείμενο της υπό πλήρωση θέσης ερευνητικό έργο των υποψηφίων, το οποίο, πάντως, εφόσον υφίσταται, στο πρόσωπο υποψηφίου, ως στοιχείο της διδακτορικής του διατριβής, πρέπει να συνεκτιμηθεί, στο πλαίσιο της συνολικής αξιολόγησης και συνεκτίμησης των προβλεπόμενων κριτηρίων αξιολόγησης και των τίτλων σπουδών των υποψηφίων.


ΝΣΚ/29/2023

Ερωτάται εάν, με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, μπορεί να παραιτηθεί τακτικό μέλος του Εκλεκτορικού Σώματος που συγκροτήθηκε για την πλήρωση, προκηρυχθείσας το 2020, θέσης Δ.Ε.Π., κατόπιν αναπομπής μετά από έλεγχο νομιμότητας του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, προβάλλοντας λόγους που αφορούν στη νομιμότητα της συγκρότησης και της σύνθεσης του Σώματος και ποιες είναι οι έννομες συνέπειες της παραίτησης όσον αφορά στη συγκρότηση αυτού.(...)α. Μέλος του Εκλεκτορικού Σώματος δεν μπορεί να παραιτηθεί μετά τη συγκρότηση αυτού στο πλαίσιο εκκρεμούς διαδικασίας εκλογής σε θέση νέου μέλους Δ.Ε.Π. του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, κατ΄ εφαρμογή των μεταβατικών διατάξεων του άρθρου 463, παρ. 3 του ν.4957/2022 σε συνδυασμό με τις διατάξεις των εφαρμοστέων άρθρων 19,παρ. 3, περ. ε του ν.4009/2011, όπως ισχύουν και του άρθρου 93, παρ.10, εδαφ. α και β του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Ιδρύματος, μη εφαρμοζομένου του εδαφίου γ΄ της παραγράφου 10 του παραπάνω άρθρου του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Ιδρύματος, λόγω αντίθεσης αυτού προς το εφαρμοστέο νομοθετικό πλαίσιο. Η τυχόν ασκηθείσα παραίτηση δεν παράγει έννομες συνέπειες όσον αφορά στη συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος. β. Περαιτέρω, προκύπτει ανάγκη ανασυγκρότησης του Εκλεκτορικού Σώματος, λόγω, εξ αρχής, μη νόμιμης συγκρότησης αυτού. γ. Η Γενική Συνέλευση του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης του ως άνω Ιδρύματος, απαρτιζόμενη από τα μέλη Δ.Ε.Π., με τη σημερινή της σύνθεση, θα ανασυγκροτήσει το Εκλεκτορικό Σώμα, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 19 του ν.4009/2011 (Α`195) και της απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με αριθ. Φ.122.1/6/14241/Ζ2/27.1.2017 (Β`225) και ειδικότερα, εφόσον το Τμήμα αριθμεί λιγότερα από 40 μέλη (καθηγητές και υπηρετούντες λέκτορες), αυτό θα αποτελείται από πέντε (5) εσωτερικούς και έξι (6) εξωτερικούς εκλέκτορες, με τους αναπληρωματικούς τους, το δε Εκλεκτορικό Σώμα θα αποτελείται από νέα μέλη, που θα προέρχονται από τα επικαιροποιημένα, κατά το χρόνο της νέας συγκρότησής του, μητρώα εσωτερικών και εξωτερικών μελών, σύμφωνα με τα ειδικότερα κριτήρια και προϋποθέσεις που θέτουν οι παραπάνω διατάξεις και η Υ.Α. Στο νέο Εκλεκτορικό Σώμα δύναται να συμπεριληφθούν και τα αρχικά παραλειφθέντα μέλη καθώς και το παραιτηθέν εξωτερικό μέλος, εφόσον περιλαμβάνονται στον επικαιροποιημένο κατάλογο ΑΠΕΛΛΑ του Τμήματος διότι θεωρούνται εν δυνάμει εκλέκτορες (ομόφωνα).


ΝΣΚ/119/2023

Ερωτάται α) Εάν η Κοσμητεία στις Μονοτμηματικές Σχολές, στις οποίες υφίστανται Τομείς, ασκεί τις αρμοδιότητες των διατάξεων του άρθρου 23 ν. 4957/2022, καθώς επίσης και όσες άλλες αναφέρονται σε άλλες διατάξεις του ίδιου νόμου ή ασκεί μόνο τις αρμοδιότητες κατά τις ρυθμίσεις του άρθρου 31 του ίδιου νόμου, β) Σε αρνητική περίπτωση, ποιο όργανο έχει την δυνατότητα να ασκεί τις αρμοδιότητες, οι οποίες προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 23 επί Μονοτμηματικών Σχολών, γ) Ο αναπληρωτής Κοσμήτορας αναπληρώνοντας τον Κοσμήτορα ασκεί τις αρμοδιότητες, οι οποίες προβλέπονται τόσο στις διατάξεις του άρθρου 26, όσο και σε εκείνες των διατάξεων του άρθρου 33 και δ) Κατά την συγκρότηση των Κοσμητειών των Μονοτμηματικών Σχολών, στις οποίες υφίστανται Τομείς περιλαμβάνονται και εκπρόσωποι των φοιτητών κατά πρόβλεψη της διάταξης του άρθρου 22 παρ. 2 εδ. δ΄ τελευταία περίοδος. Σε αρνητική περίπτωση, πως είναι δυνατόν να συγκροτηθεί το Συμβούλιο Φοιτητών του Ιδρύματος.(...)Α) Επί του πρώτου και δεύτερου υποερωτήματος : Η Κοσμητεία των Μονοτμηματικών Σχολών, στις οποίες υφίστανται Τομείς ασκεί μόνο τις αρμοδιότητες, που της έχουν μεταβιβαστεί από την Συνέλευση του Τμήματος. Ασκεί, επίσης, και τις αρμοδιότητες, που της έχουν απονεμηθεί με τις διατάξεις των άρθρων 14 παρ. 1 περ. ιγ΄, 76 παρ. 3 περ. γβ΄, 79 παρ. 1, 138 παρ. 1 και παρ. 3 ν. 4957/2012. Β) Επί του τρίτου υποερωτήματος : Ο Αναπληρωτής Κοσμήτορας επί Μονοτμηματικής Σχολής δεν έχει την δυνατότητα να ασκεί τις αρμοδιότητες, που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 26, παρά μόνο αυτές που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 33 παρ. 1. Τις τελευταίες μπορεί να τις ασκήσει μόνο επί προσωρινής απουσίας ή κωλύματος του Κοσμήτορα. Γ) Επί του τέταρτου υποερωτήματος: Στη σύνθεση των Κοσμητειών των Μονοτμηματικών Σχολών, στις οποίες υφίστανται Τομείς δεν συμμετέχουν και εκπρόσωποι των φοιτητών. Στην περίπτωση, κατά την οποία το Πανεπιστημιακό Ίδρυμα αποτελείται μόνο από Μονοτμηματικές Σχολές, στις οποίες υφίστανται Τομείς, το Συμβούλιο των Φοιτητών θα συγκροτηθεί με τον τρόπο, που θα υποδείξει ο νομοθέτης με ρύθμιση που θα εισάγει, δεδομένης της ύπαρξης (ακούσιου) νομοθετικού κενού στον ν. 4957/2022.