ΝΣΚ/54/2025
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ερωτάται εάν τα αδικήματα, που αναφέρονται στο Αντίγραφο Ποινικού Μητρώου της Ε.Χ., υποψήφιας για την πλήρωση θέσεων μόνιμου προσωπικού, οι οποίες προκηρύχθηκαν με την υπ’ αριθ. 3ΓΒ/2023 (ΦΕΚ τ. ΑΣΕΠ 51) προκήρυξη, όπως αυτή η προκήρυξη αρχικά τροποποιήθηκε διά των υπ’ αριθ. 38672/19.12.2023 (ΦΕΚ τ. ΑΣΕΠ 53/2023) και υπ’ αριθ. 782/01/2024 (ΦΕΚ. Τ. ΑΣΕΠ3/2024) αποφάσεων του Προέδρου του ΑΣΕΠ και τελικά συμπληρώθηκε διά της υπ’ αριθ. 3399/01/2024 (ΦΕΚ. τ. ΑΣΕΠ 9/2024) αποφάσεως του ιδίου Προέδρου, συνιστούν σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 1α΄ του ν. 3528/2007 κώλυμα διορισμού για την ...(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Ο νομοθέτης δύναται να θέτει περιορισμούς στη διαδικασία πρόσβασης ή εξέλιξης των Ελλήνων πολιτών σε δημόσιες θέσεις, υπό την προϋπόθεση ότι αυτοί οι περιορισμοί δικαιολογούνται από αποχρώντες λόγους δημοσίου συμφέροντος. Οι περιορισμοί πρέπει να είναι πρόσφοροι για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού και, κατά τη ρητή επιταγή του τελευταίου εδαφίου της πρώτης παραγράφου του άρθρου 25 του Συντάγματος, να σέβονται την αρχή της αναλογικότητας. Τέτοιος, νόμιμος, περιορισμός εισάγεται με τη διάταξη του άρθρου 8 παρ. 1α του Υπαλληλικού Κώδικα, διά του οποίου προβλέπονται συγκεκριμένα κωλύματα διορισμού σε θέση υπαλλήλου του δημοσίου τομέα, που απορρέουν από την ποινική καταδίκη του υποψηφίου, κατά τους ειδικότερους όρους του άρθρου αυτού, για οποιοδήποτε κακούργημα, καθώς και για συγκεκριμένα πλημμελήματα. β) Τα κωλύματα αυτά αποσκοπούν στη διασφάλιση του ηθικού κύρους της δημόσιας διοίκησης, με τον αποκλεισμό από αυτή προσώπων που δεν παρέχουν εχέγγυα εντιμότητας και δεν διαθέτουν την απαραίτητη ηθική ακεραιότητα, ώστε να διασφαλίζεται επαρκώς η σύννομη εκτέλεση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων και η δημόσια πίστη στην Υπηρεσία. γ) Δεδομένου ότι η διάταξη του άρθ. 8 παρ. 1α του Υ.Κ. εισάγει περιορισμό στο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των Ελλήνων πολιτών να διορίζονται σε δημόσιες υπηρεσίες, αυτή έχει εξαιρετικό χαρακτήρα και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατή η διασταλτική της ερμηνεία. δ) Η απαρίθμηση στο άρθρο 8 παρ. 1α του Υ.Κ. των ποινικών αδικημάτων που συνιστούν απόλυτο κώλυμα διορισμού είναι περιοριστική και δεν είναι επιτρεπτή η εφαρμογή ορισμένου κωλύματος και σε άλλα ποινικά αδικήματα, όταν δεν μνημονεύονται ρητώς στην ανωτέρω διάταξη, έστω και αν αυτά είναι εννοιολογικώς συγγενή προς τα απαριθμούμενα στο νόμο (Κατά πλειοψηφία)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
3636//01/2024
Τροποποίηση της Προκήρυξης 1K/2024, που δημοσιεύθηκε στα Φ.Ε.Κ. (ΑΣΕΠ 8 και ΑΣΕΠ 10)
3509//01/2024
Tροποποίηση της Προκήρυξης 1K/2024, που δημοσιεύθηκε στο Φ.Ε.Κ. (ΑΣΕΠ 8).
1Κ/2024
Πλήρωση με σειρά προτεραιότητας χιλίων διακοσίων δεκατριών (1.213) θέσεων μόνιμου προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Δημοτική Αστυνομία, σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν. 4765/2021.
3636//01/2024 ΦΕΚ: 11/ΑΣΕΠ/05.03.2024:Τροποποίηση της Προκήρυξης 1K/2024, που δημοσιεύθηκε στα Φ.Ε.Κ. (ΑΣΕΠ 8 και ΑΣΕΠ 10)
3509//01/2024 (edit) (copy)ΦΕΚ: 10/ΑΣΕΠ/29.02.2024Tροποποίηση της Προκήρυξης 1K/2024, που δημοσιεύθηκε στο Φ.Ε.Κ. (ΑΣΕΠ 8).
67327/Ε4/2019
Πρόσκληση υποψήφιων μελών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) για την υποβολή δικαιολογητικών στο πλαίσιο των αριθμ. 1ΕΑ/2019 (ΦΕΚ 13/ τ. προκ. ΑΣΕΠ/25-04-2019) και 2ΕΑ/2019 (ΦΕΚ 14/τ. Προκ. ΑΣΕΠ/25-04-2019) προκηρύξεων του ΑΣΕΠ.(ΑΔΑ: ΩΤΕΧ4653ΠΣ-8Ε4) ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
ΝΣΚ/76/2022
Ερωτάται εάν συντρέχει νόμιμη περίπτωση διορισμού του Γ.Τ., υποψηφίου του κλάδου ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 8 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 5 του π.δ. 215/2006 «Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης» (Α’ 217), οι οποίες προβλέπουν κώλυμα διορισμού μόνο για την κατηγορία του κλάδου ΔΕ Προσωπικού Εξωτερικής Φρούρησης, παρά το ότι στην Προκήρυξη 6Κ/2018 (ΦΕΚ 17 τ. Α.Σ.Ε.Π.) για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας πεντακοσίων ογδόντα οκτώ (588) θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη στελέχωση των Καταστημάτων Κράτησης ορίζεται ότι για τους υποψηφίους των κλάδων ΔΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΦΡΟΥΡΗΣΗΣ και ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ λαμβάνονται υπόψη και τα κωλύματα του άρθρου 5 του π.δ. 215/2006, ή εάν ενόψει αυτής της ρύθμισης της Προκήρυξης η Υπηρεσία οφείλει να προβεί στον αποκλεισμό του εν λόγω υποψηφίου από την περαιτέρω διαδικασία διορισμού σε θέση του κλάδου ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ, ζητώντας από το αρμόδιο Τμήμα του Α.Σ.Ε.Π. την αντικατάστασή του.(...)Δεν συντρέχει νόμιμη περίπτωση διορισμού υποψηφίου του κλάδου ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 8 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 5 του π.δ. 215/2006 «Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης» (Α΄ 217), εφόσον στην Προκήρυξη για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη στελέχωση των Καταστημάτων Κράτησης ορίζεται ότι και για τους υποψηφίους του κλάδου ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ λαμβάνονται υπόψη και τα κωλύματα του άρθρου 5 του π.δ. 215/2006, καθόσον ο ανωτέρω εμπίπτει σε αυτά (ομόφωνα).
ΝΣΚ/35/2009
Ανάκληση πράξεως διορισμού δημοτικού υπαλλήλου μετά παρέλευση διετίας από τη δημοσίευσή της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ανάκληση μη νομίμου πράξεως διορισμού δημοτικού υπαλλήλου, ο οποίος διορίστηκε υπό την ισχύ του Ν 1188/1981 κατόπιν επιλογής του με τη διαδικασία του ΑΣΕΠ, είναι δυνατή εντός πενταετίας από τη δημοσίευσή της.
ΝΣΚ/348/2001
Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Υπάλληλοι. Διαγωνισμός ΑΣΕΠ. Μετάταξη υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η αίτηση συμμετοχής στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ συνιστά αίτηση διορισμού στον δημόσιο τομέα. Υπάλληλος που διορίστηκε στην ΤΕ κατηγορία είναι δυνατόν να ζητήσει την μετάταξή του στην ΠΕ και πριν την πάροδο οκταετίας, εφόσον μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεως για συμμετοχή στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ δεν κατέχει το τυπικό προσόν (πτυχίο ΑΕΙ) για διορισμό σε ανώτερη κατηγορία.
ΝΣΚ/203/2003
Κωλύματα διορισμού υπαλλήλου ΟΤΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η καταδίκη με πρωτόδικη απόφαση υποψηφίου προς διορισμό υπαλλήλου δεν συνιστά έλλειψη προσήκοντος ήθους και κώλυμα διορισμού σε ΟΤΑ, κατά το άρθρο 16 παρ.1 περ.η’ του Ν 1188/1981.
ΝΣΚ/392/2003
Εκπαιδευτικοί υπάλληλοι. Διορισμός.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Διορισμός εκπαιδευτικού περιλαμβανομένου στον πίνακα διοριστέων διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Δυνατότητα διορισμού μέχρι λήξεως του χρόνου ισχύος του πίνακα διοριστέων (διετία από της δημοσιεύσεως στο ΦΕΚ της κυρωτικής αποφάσεως του ΑΣΕΠ). Προϋποθέσεις.
ΝΣΚ/253/2017
Συμμόρφωση σε δικαστική απόφαση – Ανάκληση διορισμού υπαλλήλου – Διορισμός δικαιωθέντος δικαστικώς.Η εγγραφή υπαλλήλου στον πίνακα επιτυχίας, που συντάχθηκε επί διαγωνισμού που διενεργήθηκε από το ΑΣΕΠ, ακυρώθηκε αμετακλήτως κατόπιν της αιτήσεως ακυρώσεως που ασκήθηκε. Η υπ’ αριθμ. 399/2016 απόφαση του Τμήματος Α' του ΑΣΕΠ που εκδόθηκε, σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθ. 144/2016 απόφαση του Σ.τ.Ε., διαγράφει την υπάλληλο από τον Πίνακα διοριστέων, συνεπώς η προκηρυχθείσα θέση διατίθεται πλέον για το διορισμό του αιτηθέντος την ακύρωση προσώπου. Από τα παραπάνω προκύπτει η υποχρέωση της Διοικήσεως (Υ.Π.Α.) για την ανάκληση του διορισμού της πρώτης υπαλλήλου, για λόγους τυπικούς και ασφάλειας δικαίου, δεδομένου ότι ήδη μετά τις ως άνω αποφάσεις εξέλιπε το οποιοδήποτε νόμιμο έρεισμα κατοχής θέσης από αυτήν στη Υ.Π.Α.