ΝΣΚ/66/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Χρόνος έγερσης αξίωσης από τον πωλητή προκαταβολής απορρέουσας από χρονομεριστική μίσθωση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τον συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 3, 4 και 5 του ΠΔ 182/99 στην περίπτωση σύναψης χρονομεριστικής μίσθωσης ο αγοραστής έχει το δικαίωμα, αφ’ ενός ελεύθερης και αναίτιας υπαναχώρησης με μόνη υποχρέωση καταβολής των γενομένων εκ της συμβάσεως εξόδων, και αφ’ ετέρου δικαίωμα καταγγελίας για νόμιμο λόγο, αζημίως. Είναι δε επιτρεπτή η αξίωση από τον πωλητή καταβολής προκαταβολής μόνο μετά την παρέλευση του χρόνου των δέκα ημερών, σύμφωνα με τις ειδικότερες διακρίσεις του άρθρου 4 του άνω Π. Δ/τος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/130/2008
Επιδότηση αγοράς κατοικίας.Παραγραφή.Ζήτημα παραγραφής της απορρέουσας από το δικαίωμα αυτό χρηματικής απαίτησης του δικαιούχου υπαλλήλου έναντι του Δημοσίου δύναται να τεθεί μόνον από το τέλος του οικονομικού έτους μέσα στο οποίο συνέτρεξαν όλες οι προεκτεθείσες προϋποθέσεις γένεσης του επίμαχου δικαιώματος και ήταν δυνατή η άσκηση της απορρέουσας από αυτό αξίωσης.χρόνο παραγραφής της αξιώσεως αυτής, είναι πενταετής, σύμφωνα με τον γενικής εφαρμογής κανόνα της παρ. 1 του άρθρου 90 του ν. 2362/1995 περί δημοσίου λογιστικού, αποκλειόμενης της διετούς παραγραφής της παρ. 3 του ιδίου άρθρου, η οποία αφορά στις πάσης φύσεως χρηματικές απαιτήσεις και απολαβές των υπαλλήλων του Δημοσίου που συνδέονται με την παροχή της εργασίας τους.
Ελσυν/Τμ7/80/2009
Νόμιμη η προμήθεια μεταχειρισμένου αυτοκινήτου πλύσεως κάδων. Ο Δήμος έχει το συμβατικό δικαίωμα να κηρύξει τον προμηθευτή έκπτωτο για τους λόγους που αναφέρονται στο άρθρο 35 του Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α., το οποίο είναι στην ουσία δικαίωμα συμβατικής υπαναχώρησης στις περιπτώσεις εκείνες κατά τις οποίες η μη εκπλήρωση της σύμβασης ή η πλημμελής εκπλήρωση αυτής οφείλεται σε υπαιτιότητα του προμηθευτή, οπότε τότε η σύμβαση διαλύεται ενοχικώς, αυτοδικαίως και αναδρομικώς. Στην περίπτωση αυτή ο Δήμος έχει αθροιστικά τις δυνατότητες να αναθέσει την προμήθεια είτε σε κάποιον από τους υπόλοιπους προμηθευτές που είχαν λάβει μέρος στον διαγωνισμό είτε είχαν κληθεί σε διαπραγματεύσεις, να καταλογίσει κάθε άμεση ή έμμεση ζημιά σε βάρος του έκπτωτου προμηθευτή και να προβεί σε κατάπτωση ολική ή μερική της εγγύησης καλής εκτέλεσης της σύμβασης.
ΝΣΚ/483/2008
Ταμείο Συντάξεως Προσωπικού Αγροτικής Τραπέζης της Ελλάδος – Πλασματικός χρόνος ασφάλισης – Έτη σπουδών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από όλους τους ασφαλισμένους του ΤΣΠ-ΑΤΕ κατά την 31-12-2006, μόνον αυτοί οι οποίοι προσελήφθησαν πριν την 31-12-1992 και οι οποίοι αφ’ ενός μεν έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον είκοσι πέντε χρόνια πραγματικής υπηρεσίας, αφ’ ετέρου δε έχουν αναγνωρίσει και εξαγοράσει τον χρόνο σπουδών τους μέχρι 31-12-1993 ή έχουν υποβάλει, ως έχοντες σχετικό δικαίωμα, μέχρι 30-4-2001 σχετική αίτηση για εξαγορά, δικαιούνται να τον συνυπολογίσουν ως πλασματικό χρόνο, προκειμένου να συνταξιοδοτηθούν τελικά με τριάντα πέντε χρόνια ασφάλισης.
ΕλΣυν/ΚΠΕ/Τμ.1/151/2015
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΕΞΟΔΑ:Μη νόμιμη η δαπάνη καταβολής οδοιπορικών εξόδων και ημερήσιας αποζημίωσης,ποσού 547,20 και 292,80 ευρώ αντίστοιχα, για μετακινήσεις Δημάρχου που πραγματοποιήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα από 2.1.2014 έως 21.4.2014 και από 26.4.2014 έως 15.6.2014, καθόσον, αφ’ ενός μεν ο Δήμαρχος μετακινήθηκε χωρίς προηγούμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που επέβαλαν τις μετακινήσεις του Δημάρχου,αφ’ ετέρου δε στις 227/7/22.4.2014 και 284/10/30.6.2014 αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, με τις οποίες εγκρίθηκαν οι εντελλόμενες δαπάνες, δεν περιέχεται ειδική αιτιολογία ως προς τους κατεπείγοντες υπηρεσιακούς λόγους που κατέστησαν αναγκαία την μετακίνηση του Δημάρχου χωρίς την προηγούμενη έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου
ΝΣΚ/418/2003
Επενδυτικά αγαθά. Δικαίωμα έκπτωσης του Φ.Π.Α. – Διακανονισμός. Ανάκτηση του εν λόγω δικαιώματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Το δικαίωμα του επενδυτή να εκπέσει τον Φ.Π.Α. επενδυτικών αγαθών, τα οποία διέθεσε σε μη φορολογητέες δραστηριότητες, πριν από την πάροδο της πενταετίας διακανονισμού του δικαιώματος εκπτώσεως του φόρου, εκλείπει στο σύνολό του αφ’ ου χρόνου έλαβε χώρα η ως άνω διάθεση και μέχρι το τέλος της πενταετίας, επομένως η παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου να καταλογίσει το φόρο αρχίζει άπαξ από το τέλος του επόμενου έτους της εν λόγω διάθεσης. (ομόφωνα) β) Ο επενδυτής που απώλεσε το δικαίωμα έκπτωσης του Φ.Π.Α., λόγω της προαναφερθείσης διάθεσης, δεν έχει τη δυνατότητα ανάκτησης του εν λόγω δικαιώματος, έστω και αν τα επενδυτικά αγαθά (επανα)χρησιμοποιήθηκαν από αυτόν σε φορολογητέες πράξεις, πριν από την πάροδο της προβλεπόμενης πενταετίας. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/148/2006
Προκαταβολές έναντι του εφάπαξ βοηθήματος στους μετόχους του ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ (άρθρο 18 ν.δ. 398/1974). Όρια εντός των οποίων ασκείται το δικαίωμα από τους μετόχους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο μέτοχος του ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ δικαιούται να ζητήσει προκαταβολή έναντι του εφάπαξ, με την συνδρομή και των λοιπών τασσομένων υπό των διατάξεων προϋποθέσεων, ή προς τον σκοπόν αποκτήσεως ιδιόκτητης στέγης για την κάλυψη των υφισταμένων στεγαστικών αναγκών του, ή προς τον σκοπό της επεκτάσεως ή της βελτιώσεως υφισταμένης ιδιοκτήτου στέγης για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών του, κατ’ επιλογή μιας μόνον εκ των δυνατοτήτων αυτών και όχι κατ’ ενάσκηση και των δύο δυνατοτήτων σωρευτικώς, ούτε με την υποβολή διαδοχικών αιτήσεων, έστω και αν κάποια εξ αυτών αναφέρεται σε χορήγηση συμπληρωματικής καταβολής. Από καμία διάταξη, όμως, δεν προβλέπεται ότι το ανωτέρω δικαίωμα ασκείται μόνον άπαξ και, κατά συνέπεια, δεν αποκλείεται η δυνατότητα του δικαιούχου να ζητήσει τη χορήγηση συμπληρωματικού ποσού προκαταβολής, μέχρι καλύψεως του κατά περίπτωση τιθεμένου ανωτάτου ορίου, εκτός αν η δυνατότητα αυτή αποκλεισθεί με την έκδοση σχετικής αποφάσεως του ΔΣ του ΜΤΝ.
ΝΣΚ/33/2009
Είσπραξη μη γενομένων υπέρ Τ.Α.Υ.Β. κρατήσεων (εισφορών) επί των αποδοχών του, επί σχέσει εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, προσωπικού της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι μη γενόμενες κρατήσεις επί των αποδοχών του, επί σχέσει εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, προσωπικού της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, δεν υπέκυψαν στην εικοσαετή παραγραφή και μπορούν να εισπραχθούν είτε δια της παρακρατήσεως από τις αποδοχές του εν λόγω προσωπικού είτε δια καταβολής, εκ μέρους αυτού, υπολογιζόμενες, βάσει ποσοστού 4% επί των πάσης φύσεως τακτικών αποδοχών του προσωπικού αυτού που ελάμβανε κατά τον κρίσιμο χρόνο, χωρίς προσαύξηση τόκων.
14849 ΕΞ 2024
Καθορισμός του ύψους, του χρόνου και της διαδικασίας καταβολής στον Φορέα Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας, χρηματικής προκαταβολής, η οποία δεν δύναται να υπερβεί τα 15 εκ. ευρώ, πριν από την επαλήθευση του καθαρού κόστους παροχής της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, για το έτος 2023, των απαιτούμενων δικαιολογητικών καθώς και κάθε αναγκαίας λεπτομέρειας, σύμφωνα με τον ν. 4053/2012 (Α’ 44).
ΝΣΚ/53/2004
Υπόχρεος καταβολής των ποσών αφ ενός μεν που επιδικάζονται με δικαστικές αποφάσεις σε αγροφύλακες και αφ ετέρου που προκύπτουν από την υποχρέωση του Δημοσίου ως εργοδότη για την καταβολή ασφαλιστικών εισφορών για τα όργανα της αγροφυλακής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Για τις απαιτήσεις των υπαλλήλων της Αγροφυλακής, που απορρέουν από την υπαλληλική τους σχέση, αφορούν επιδικασθέντα με δικαστικές αποφάσεις ποσά και γεννήθηκαν μέχρι 31.12.2001, υπόχρεο προς καταβολή είναι το Ελληνικό Δημόσιο (Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως). β) Για το από 01.01.2002 και εντεύθεν χρονικό διάστημα υπόχρεες προς καταβολή είναι οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, καθόσον από της ανωτέρω ημερομηνίας η μισθοδοσία των αγροφυλάκων, οι οποίοι από 02.05.2001 κατέστησαν υπάλληλοι των Ν.Α., βαρύνει τον προϋπολογισμό τους. γ) Για την καταβολή των ποσών των ασφαλιστικών εισφορών υπόχρεο είναι το Ελληνικό Δημόσιο (Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως) καθόσον η υποχρέωση ανατρέχει στο προ της 05.06.1976 χρονικό διάστημα, κατά το οποίο οι αγροφύλακες υπηρετούσαν ως δημόσιοι υπηρέτες με σχέση δημοσίου δικαίου και τριετή θητεία και δεν αφορά μισθοδοσία αλλά υποχρέωση του Δημοσίου για την καταβολή των προκυπτόντων εκ του Νόμου ασφαλιστικών εισφορών του ως εργοδότη.
ΝΣΚ/455/2006
α) Η Επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού οφείλει να αποκλείσει από την περαιτέρω διαδικασία τον υποψήφιο που προσκόμισε τα πιστοποιητικά της παρ. Β.1.3.5.3 της διακήρυξης εκδοθέντα σε χρόνο απέχοντα από την υποβολή των προσφορών πέραν του εξαμήνου που ορίζεται με την διακήρυξη. Δοθέντος δε ότι τα πιστοποιητικά αυτά εκδίδονται από τις αρμόδιες αρχές της χώρας εγκατάστασης του υποψηφίου, δεν είναι επιτρεπτή η αντικατάστασή τους με ένορκη βεβαίωση. (πλειοψ.) β) Ο διαγωνισμός μπορεί να ολοκληρωθεί και μετά τον αποκλεισμό ενός από τους δύο υποψηφίους που συμμετείχαν στη διαγωνιστική διαδικασία, χωρίς να θεωρηθεί ότι εκ του λόγου αυτού παραβιάζεται ο υγιής ανταγωνισμός. Η ουσιαστική κρίση κατά πόσο συμβαίνει ή όχι αυτό στη συγκεκριμένη περίπτωση εναπόκειται στην αναθέτουσα αρχή, η οποία έχει δικαίωμα, εάν κρίνει ότι ο ανταγωνισμός είναι ανεπαρκής ή ότι το αποτέλεσμα του διαγωνισμού δεν είναι συμφέρον, με αιτιολογημένη απόφασή της να ματαιώσει αζημίως για αυτήν το διαγωνισμό. (ομοφ.)