×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/66/2015

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Χορήγηση ή μη υποτροφιών από κοινωφελείς περιουσίες του Ν. 4182/2013 σε φοιτητές, που παρακολουθούν σπουδές εξ αποστάσεως, προπτυχιακούς ή μεταπτυχιακούς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α. Επιτρέπεται η χορήγηση υποτροφιών από κοινωφελείς περιουσίες του Ν. 4182/2013 σε φοιτητές, που παρακολουθούν προπτυχιακές ή μεταπτυχιακές σπουδές εξ αποστάσεως, στην ημεδαπή ή την αλλοδαπή. Η σιωπή της συστατικής πράξης και η παράλειψη του νομοθέτη να ρυθμίσει ρητά τα σχετικά θέματα δεν συνεπάγονται τη βούληση αποκλεισμού των φοιτητών αυτών από τη λήψη υποτροφιών. (ομοφ.) Β. Οι προϋποθέσεις χορήγησης των εν λόγω υποτροφιών, πέραν των οριζομένων στη συστατική πράξη, προσδιορίζονται με βάση τη διάκριση, εάν οι εξ αποστάσεως σπουδές παρέχονται από αλλοδαπά ιδρύματα, οπότε έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του Ν.3328/2005 (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), ή από ημεδαπά ιδρύματα, οπότε έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του Ν.2552/1997 (Ε.Α.Π.). (ομοφ.) Γ. Το ύψος της χορηγούμενης υποτροφίας προσδιορίζεται με βάση τα οριζόμενα στη συστατική πράξη ποσά υποτροφιών, συνεκτιμωμένων και λοιπών στοιχείων και πάντως εντός των προβλεπομένων από τις κείμενες διατάξεις ανωτάτων ορίων. Έξοδα μετακίνησης χορηγούνται μόνον εάν και στη έκταση που ορίζονται στη συστατική πράξη, εφόσον κατά τις διατάξεις των παρεχόντων τις εξ αποστάσεως σπουδές Α.Ε.Ι., η παρουσία των υποψηφίων υποτρόφων είναι υποχρεωτική. (ομοφ.) Δ. Η Αρμόδια Αρχή, κατά την άσκηση της εποπτείας των καταλειπομένων κατά τις διατάξεις του Ν.4182/2013 περιουσιών υπέρ κοινωφελών σκοπών, ελέγχει την τήρηση των διατάξεων της συστατικής πράξης και του νόμου και όσον αφορά τα ανωτέρω θέματα, χωρίς να είναι αναγκαία προς τούτο η προσφυγή στο αρμόδιο Δικαστήριο. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/341/2013

Αρμοδιότητα απαντήσεως σε ερωτήσεις βουλευτών επί θεμάτων κοινωφελών εν γένει περιουσιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε ερωτήσεις που υποβάλλουν βουλευτές, εντός των πλαισίων του κοινοβουλευτικού ελέγχου της Βουλής, οι οποίες απευθύνονται στον Υπουργό Οικονομικών και αφορούν σε θέματα συναφή με κοινωφελείς περιουσίες, η αρμοδιότητα των οποίων έχει μεταβιβασθεί στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, πρέπει να απαντά ο Υπουργός Οικονομικών, ως καθύλην αρμόδιος και δεν πρέπει οι ερωτήσεις να διαβιβάζονται στον Υπουργό Εσωτερικών, ως ιεραρχικά προϊστάμενο των Γενικών Γραμματέων Αποκεντρωμένης Διοίκησης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/275/2011

Δυνατότητα ή μη χορήγησης βεβαιώσεων αντιστοιχίας πιστοποιητικών σπουδών, που έχουν αποκτηθεί με το πρόγραμμα σπουδών εξ αποστάσεως ή δι’ αλληλογραφίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν υφίσταται νομοθετική πρόβλεψη για την αναγνώριση και αντιστοιχία τίτλων σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποκτηθέντων βάσει προγραμμάτων σπουδών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ή δι’ αλληλογραφίας. Στην περίπτωση που ο νομοθέτης ήθελε την αναγνώριση τίτλων σπουδών που αποκτήθηκαν με τη διαδικασία της εξ αποστάσεως φοίτησης και μάθησης, προέβλεψε τούτο ρητώς και έθεσε και τις προϋποθέσεις για την αναγνώριση των τίτλων αυτών. Ως εκ τούτου, ελλείψει νομοθετικής ρυθμίσεως δεν δύναται να αναγνωρισθεί η αντιστοιχία των ως άνω τίτλων προς τους χορηγούμενους από τα ελληνικά σχολεία Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. (ομοφ.)


ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)/10/2017

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ:(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η καταβολή της ελεγχόμενης τακτικής επιχορήγησης από το Δήμο ....... στην ως άνω σχολική επιτροπή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν είναι νόμιμη, αφού το ποσό αυτό δεν προκύπτει ότι προέρχεται από τους πόρους που προβλέπονται στη διάταξη του άρθρου 113 του ν. 1892/1990. Ειδικότερα, στη συστατική πράξη της σχολικής  επιτροπής,  ως πόροι αυτής, δύνανται να ορίζονται μόνο αυτοί που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις. Επομένως, μη νομίμως, στην ως άνω συστατική πράξη προβλέφθηκε ότι συνιστά πόρο της σχολικής επιτροπής, ετήσια τακτική  επιχορήγηση από πόρους του Δήμου (ετήσια τακτική επιχορήγηση του Δήμου που ανέρχεται σε 100.000 ευρώ), πέραν της προβλεπόμενης από τις διατάξεις  του άρθρου 113 παρ. 6 του ν. 1892/1990 τακτικής επιχορήγησης. Συνακόλουθα, η επίμαχη διάταξη του άρθρου 4  της ως άνω συστατικής πράξης, δεν μπορεί να αποτελέσει το νόμιμο έρεισμα της ελεγχόμενης δαπάνης. Επισημαίνεται επιπλέον, ότι σύμφωνα με το άρθρο 239 του ν. 3463/2006, στη συστατική πράξη των δημοτικών και κοινοτικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου  αναγράφεται  η πηγή αποκλειστικά των θεσμοθετημένων από τις κείμενες διατάξεις πόρων των νομικών προσώπων, ενώ δεν αναγράφεται το ακριβές ύψος της επιχορήγησης. Εξάλλου, δεν θα ήταν δυνατόν να αποτελέσει αντικείμενο του περιεχομένου συστατικής πράξης σχολικής επιτροπής, το ακριβές  ποσό της ετήσιας τακτικής επιχορήγησης Δήμου προς αυτήν, αφού κάθε έτος διαμορφώνεται σε διαφορετικό ποσό, καθόσον το  9% των 2/3 του φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων, το οποίο διατίθενται στους Δήμους από το Υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου να επιχορηγήσουν τις σχολικές επιτροπές, μεταβάλλεται και δεν είναι το ίδιο κάθε έτος. 


ΝΣΚ/125/2022

Ερωτάται εάν, ενόψει της ποινικής διερεύνησης του κύρους της συστατικής πράξης εν ζωή και των δημόσιων διαθηκών που ορίζουν εκτελεστή, πρέπει να ανασταλεί η ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης της σύστασης του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Π. ΚΑΙ Σ.Κ.». Σε καταφατική περίπτωση, αν μπορεί η κληρονομιά να κριθεί σχολάζουσα και να υπαχθεί στις διατάξεις περί διοίκησης αυτής από κηδεμόνα που θα οριστεί από την αρμόδια αρχή σύμφωνα με τα άρθρα 61 παρ. 3 του ν. 4182/2013 (Α΄ 185) ή αν, για λόγους χρηστής διοίκησης, η αρμόδια αρχή πρέπει να ζητήσει τον δικαστικό διορισμό μεσεγγυούχου της κληρονομιάς με διαχειριστική εξουσία για όσο διάστημα υπάρχει σε εξέλιξη ποινική έρευνα που αφορά τον εκτελεστή των διαθηκών.(...)Η Διοίκηση δεν υποχρεούται να αναστείλει την ολοκλήρωση της σύστασης κοινωφελούς ιδρύματος, εφόσον δεν έχει τελεσίδικα ακυρωθεί η συστατική πράξη ούτε εκκρεμεί αγωγή ακύρωσης ή αίτηση ανάκλησης αυτής στα αρμόδια πολιτικά δικαστήρια. Δικαιούται, ωστόσο, εφόσον υφίσταται σπουδαίος λόγος κατά την αιτιολογημένη ουσιαστική κρίση της, που υπόκειται σε δικαστικό έλεγχο, να αναστείλει προσωρινά την έκδοση του εγκριτικού διατάγματος. Δεν είναι δυνατός ο διορισμός κηδεμόνα σχολάζουσας κληρονομιάς σε υπό σύσταση ίδρυμα, ενόψει των ειδικών διατάξεων του ν. 4182/2013, που προβλέπουν τον διορισμό εκτελεστή. Η ποινική διερεύνηση του κύρους των διαθηκών με τις οποίες ορίστηκε ο εκτελεστής δεν εμπίπτει στους περιοριστικά αναφερόμενους στο νόμο λόγους αυτοδίκαιης έκπτωσης ή αντικατάστασης. Δεν αποκλείεται ο δικαστικός ορισμός μεσεγγυούχου με διαχειριστική εξουσία, με συνέπεια την αναστολή της διαχείρισης του εκτελεστή κατά τη διάρκεια της μεσεγγύησης (ομόφωνα).


Z1/629/2005

Εξ αποστάσεως εμπορία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών προς τους καταναλωτές Προσαρμογή του ν. 2251/1994 για την «Προστασία των καταναλωτών» (ΦΕΚ Α΄ 191) προς τις διατάξεις της οδηγίας 2002/65/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Σεπτεμβρίου 2002 «σχετικά με την εξ αποστάσεως εμπορία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών προς τους καταναλωτές και την τροποποίηση των οδηγιών 90/619/ΕΟΚ του Συμβουλίου, 97/7/ΕΚ και 98/27/ΕΚ» (Επίσημη Εφημερίδα αριθ. L 271 της 9.10.2002, σ. 0016 0024).(Καταργήθηκε με το Ν.4512/2018, ΦΕΚ 5/Α/17.1.2018)


ΝΣΚ/129/2020

Αν δύναται ο «Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης» (ΔΟΑΤΑΠ), με απόφαση (πρακτικό) της Ολομέλειας του Διοικητικού του Συμβουλίου, να προβαίνει σε αλλαγές του υφιστάμενου πλαισίου αναγνώρισης αλλοδαπών τίτλων σπουδών που αποκτήθηκαν με σπουδές εξ αποστάσεως, που αφορούν τόσο τη διαδικασία όσο και τους όρους απόκτησης των εν λόγω τίτλων.(...)Το αναφερόμενο στο ερώτημα πρακτικό: α) έχει εκδοθεί κατά παράβαση του άρθρου 43 παρ.2 του Συντάγματος (χωρίς νομοθετική εξουσιοδότηση) και β) είναι αντίθετο κατά το περιεχόμενό του προς το άρθρο 16 παρ.1 του Συντάγματος, διότι ο ΔΟΑΤΑΠ στερείται οιασδήποτε κανονιστικής αρμοδιότητας αφού από ουδεμία διάταξη νόμου πηγάζει η εξουσία αυτή.


14199/249/2020

Μέτρα στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων-εργοδοτών πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών του ιδιωτικού τομέα, στους οποίους έχει επιβληθεί το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας με εντολή δημόσιας αρχής για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19. Εξ αποστάσεως εργασία (τηλεκπαίδευση / τηλεκατάρτιση) εκπαιδευτικών και λοιπές διατάξεις. 

15207/271/2020:Διευκρινίσεις επί της με αριθμό οικ. 14199/249/5-4-2020 κοινής υπουργικής απόφασης «Μέτρα στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεωνεργοδοτών πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών του ιδιωτικού τομέα, στους οποίους έχει επιβληθεί το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας με εντολή δημόσιας αρχής για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19. Εξ αποστάσεως εργασία (τηλεκπαίδευση / τηλεκατάρτιση) εκπαιδευτικών και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ 1217 Β’) ΑΔΑ:97Α346ΜΤΛΚ-ΤΙΧ


ΝΣΚ/294/2012

Ανώτατο ύψος αποζημιώσεως συνταξιοδοτουμένων μισθωτών του Ο.Α.Κ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι διατάξεις του Α.Ν. 173/1967 εφαρμόζονται εις την περίπτωση των αποχωρούντων λόγω συνταξιοδοτήσεως μισθωτών του Ο.Α.Κ.Α. (ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ- ΣΠΥΡΟΣ ΛΟΥΗΣ), αφού πρόκειται περί ν.π.ι.δ. παρέχοντος κοινωφελείς υπηρεσίας και λειτουργούντος με κρατικάς δαπάνας. Ο Α.Ν. 173/1967 και το Ν.Δ. 618/1970 δεν επιτρέπουν υπέρβασιν του ποσού των 15.000 €. (ομοφ.)


ΝΣΚ/3/2011

Έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για την σύσταση κοινωφελούς δημοτικού ή κοινοτικού ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η πρόταση και συνυπογραφή σχεδίου προεδρικού διατάγματος για τη σύσταση δημοτικού ή κοινοτικού κοινωφελούς ιδρύματος, καθώς και για την τροποποίηση της συστατικής πράξεως αυτού από τον Υπουργό Οικονομικών, απαιτείται αποκλειστικά και μόνο στις περιπτώσεις εκείνες, κατά τις οποίες συντρέχουν οι προβλεπόμενες από τις διατάξεις του άρθρου 228 του Ν. 3463/2006 (Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων), προϋποθέσεις. (ομοφ.)


Ε.2138/2021

«Κοινοποίηση διατάξεων του Μέρους Α του από 1/7/2021 κατατεθέντος σχεδίου νόμου «α) Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία διατάξεων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910 όσον αφορά υποχρεώσεις που απορρέουν από τον φόρο προστιθέμενης αξίας για παροχές υπηρεσιών και πωλήσεις αγαθών εξ αποστάσεως και σχετικές ρυθμίσεις ………. και λοιπές διατάξεις» ΑΔΑ: ΨΨΤΖ46ΜΠ3Ζ-Ψ91