ΝΣΚ/66/2017
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αμοιβή μελέτης. Εκτέλεση δικαστικής απόφασης καθορισμού του ποσοστού εκπτώσεως, υπέρ του δημοσίου, επί της συμβατικής αμοιβής και δυνατότητα επέκτασης του δεδικασμένου της σε μεταγενέστερες πράξεις του κυρίου του έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αλυσιτελώς υποβάλλεται στο ΝΣΚ το ερώτημα, αφού ολοκληρώθηκε η διοικητική διαδικασία επίλυσης της σχετικής διαφοράς και δεν παρέχεται, κατ’ ακολουθίαν, στη Διοίκηση η δυνατότητα κάποιας ενέργειας, δεδομένου μάλιστα ότι η διαφορά έχει μάλιστα αχθεί προς επίλυση ενώπιον του αρμοδίου δικαστηρίου. Δεν μπορεί να επεκταθεί σε μεταγενέστερες πράξεις του κυρίου του έργου το δεδικασμένο της υπ’ αριθ. 97/2009 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, η οποία εφαρμόστηκε ήδη από τη Διοίκηση, με την έκδοση της υπ’ αριθμ. Δ8/Γ/41024/7674/ 15.12.2011 απόφασης του Διοικητή της ΥΠΑ, περί καθορισμού συγκεκριμένης συμβατικής τιμής και την εκκαθάριση της αμοιβής του αναδόχου, σύμφωνα με το διατακτικό της απόφασης (ομοφ.).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)21/2016
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείου σε εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης εφαρμογών λογισμικού, σε εκτέλεση ετήσιας σύμβασης διότι αποφασίσθηκε η απευθείας ανάθεση με απόφαση Δ.Σ., χωρίς να προηγηθεί η σχετική έγκριση της αρμόδιας Υγειονομικής Περιφέρειας (άρθρο 10 του ν. 3730/2008), αφού λόγω συνολικού ύψους της συμβατικής δαπάνης δεν είναι εφαρμοστέες, ούτε οι μεταγενέστερες διατάξεις του άρθρου 27 παρ. 11 του ν. 3867/2010, και επίσης η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης δεν περιλαμβάνει το ποσό της συνολικής επιβάρυνσης.
Δ17γ/05/157/2006
Καθορισμός της διαδικασίας αναθεώρησης της συμβατικής αμοιβής αναδόχου κατά τις διατάξεις του Ν. 3316/2005.
36761/2025
Ανάκληση της υπ' αρ. 17406/06-03-2024 (Υ.Ο.Δ.Δ. 267) απόφασης, περί καθορισμού ενός μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.Ε.Υ.Α Χαλκίδας με πλήρη απασχόληση και ύψους αμοιβής αυτού.
ΚΥΑ/1617/2009
Τροποποίηση απόφασης καθορισμού αποδοχών του Ειδικού και Βοηθητικού Επιστημονικού Προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, της ειδικής πρόσθετης αμοιβής και της υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Πολίτη».
ΝΣΚ/203/2000
Επιτροπές διάφορες. Αμοιβές. Ζήτημα υπογραφής σχεδίου κοινής υπουργικής απόφασης καθορισμού αμοιβής μελών της Διαρκούς Επιτροπής Αντιμετώπισης της Βίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης για τον καθορισμό αμοιβής των μελών της λειτουργούσας στη Γ.Γ.Α. Διαρκούς Επιτροπής Αντιμετώπισης της Βίας πρέπει να υπογραφεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 41 παρ.7 του ν.2725/1999.
ΥΠΕΝ/Δ ΜΕΒΟ/77795/713/2024
Καθορισμός τέλους, καθώς και κάθε σχετικής λεπτομέρειας με αυτό, για ενεργές, αποθεματικές και αργούσες παραχωρήσεις μεταλλείων και για άδειες μεταλλευτικών ερευνών - Αντικατάσταση της υπό στοιχεία Δ8/Δ/Φ1/ οικ.10697/2714/23-6-2014 (Β’ 1800) απόφασης.
2/86424/0022/2014
Τροποποίηση της ΚΥΑ 2/43072/0022/5.7.2013 περί καθορισμού αμοιβής Επιτροπών Αξιολόγησης και Επιτροπών Πιστοποίησης έργων Έρευνας Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας (ΕΤΑΚ)
ΕΣ/Τ7/272/2007
Μελέτες.Δαπάνη δεν είναι νόμιμη καθόσον για τον καθορισμό της αμοιβής των αναδόχων μελετητών δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη στην διάταξη της παρ.7 του άρθρου 11 του ν.716/1977 διαδικασία και δεν προκύπτει ότι η τελική αμοιβή της μελέτης δεν έχει υπερβεί το οριζόμενο από στην προαναφερόμενη διάταξη ανώτατο όριο του 40% της συμβατικής αμοιβής, που αρχικώς καθορίζεται βάσει του προϋπολογισμού που συντάσσεται κατά το στάδιο της προμελέτης και, συνεπώς, η καταβολή της ως άνω αμοιβής στερείται νομίμου ερείσματος
Δ.Εφ.Ιωαν/181/2003
Επειδή, από τις παραπάνω διατάξεις (άρθρο 10 του ν. 1498/1984) συνάγεται σαφώς ότι σκοπός της αναθεωρήσεως είναι η άρση και μόνον των εις βάρος του εργολήπτου συνήθως δυσμενών οικονομικών επιπτώσεων από τις μεταγενέστερες της προσφοράς του και της αναλήψεως του έργου αυξήσεις των τιμών υλικών και ημερομισθίων και μάλιστα η άρση της ζημιάς του από τις αυξημένες τιμές του χρόνου εκτελέσεως του έργου (Α.Π. 582/1971, No Β 20/1988. Π. Ζιάννη, νομικαί ενασχολήσεις σελίς 46 επ., Δ, Εφ. Πατρών 144/1988). Επομένως, παρά το γεγονός ότι από την εφαρμογή του τύπου της αναθεωρήσεως, μπορεί θεωρητικώς να προκύψει και μείωση, και εν όψει του ότι στις παραταθείσες διατάξεις δεν προβλέπεται διαδικασία εισπράξεως τυχόν προκύπτοντος ποσού μειώσεως αναθεωρήσεως από τον κύριο του έργου, παρά μόνον διαδικασία καταβολής του ποσού που δικαιούται από την αύξηση αυτής ο ανάδοχος με τους απ' αυτόν συντασσόμενους λογαριασμούς που εγκρινόμενοι αποτελούν τις πιστοποιήσεις πληρωμής του, πρέπει να γίνει δεκτό ότι στην περίπτωση που από την εφαρμογή του τύπου της αναθεωρήσεως προκύπτει μείωση αυτής, τότε καταβάλλεται ακέραιο στον ανάδοχο του έργου το εργολαβικό αντάλλαγμα και δεν μειώνεται τούτο υπέρ του κυρίου του έργου, ούτε το ποσό της εν λόγω μειώσεως αναζητείται απ' αυτόν. Επειδή από τα στοιχεία της δικογραφίας
ΝΣΚ/290/2003
Δημόσια έργα. Ρήτρα πρόσθετης καταβολής «πριμ». Δυνατότητα του κυρίου του έργου να μην διατηρήσει σε ισχύ τη σχετική ρήτρα της διακήρυξης, σε περίπτωση παράτασης προθεσμίας. Πιθανές επιπτώσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1. Εναπόκειται στην διακριτική ευχέρεια του κυρίου του δημοσίου έργου να διατηρήσει ή να καταργήσει, με απόφαση πλήρως και ειδικώς αιτιολογημένη, την ρήτρα της Διακήρυξης του έργου περί πρόσθετης καταβολής αμοιβής (πριμ), σε περίπτωση που αποφασίζει την παράταση των προθεσμιών του έργου και κατά την κρίση του, έχουν ανατραπεί οι συνθήκες υπό τις οποίες δόθηκε η σχετική υπόσχεση. 2. Στην περίπτωση άρνησης διατήρησης της ρήτρας η ανάδοχος έχει την νομική δυνατότητα να επιδιώξει δια της δικαστικής οδού είτε την ακύρωση της άρνησης του κυρίου του έργου, είτε την πλασματική πλήρωση της αίρεσης κατά τη διάταξη του άρθρου 207 του Αστικού Κώδικα. 3. Αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παρ.2 του άρθρου 7 του Ν 1418/84, δηλαδή αντισυμβατική συμπεριφορά του κυρίου του έργου, που προκάλεσε θετικές ζημίες στον ανάδοχο, οφειλόμενες σε δαπάνες στις οποίες προέβη για την επιτάχυνση των εργασιών εκτέλεσης και οι οποίες αποσκοπούσαν στην έγκαιρη εκτέλεση και στην εντεύθεν καταβολή του πριμ, επιπλέον δε είχε έγκαιρα υποβληθεί η προβλεπόμενη όχληση, είναι δυνατόν να υποχρεωθεί ο κύριος του έργου στην καταβολή σχετικής αποζημιώσεως.