×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/80/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ο.Τ.Α. – Δημοτικές και Κοινοτικές Επιχειρήσεις. Αναδοχή χρεών. Πρόσθετοι φόροι προστιθέμενης αξίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στην έννοια της απαλλαγής από τα πρόστιμα και κάθε άλλη επιβάρυνση, που προβλέπεται από τη διάταξη του άρθρου 18 παρ.2 του Ν 3320/2005, περιλαμβάνονται και οι πρόσθετοι φόροι που είχαν επιβληθεί ως διοικητική κύρωση για την υποβολή εκπρόθεσμης ή ανακριβούς δήλωσης ή τη μη υποβολή δήλωσης φόρου προστιθέμενης αξίας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Α.1049/2025

Υποβολή δήλωσης Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) ανά ημερολογιακό μήνα από υπόχρεους σε υποβολή δήλωσης ΦΠΑ για κάθε φορολογική περίοδο, οι οποίοι χρησιμοποιούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα.


ΠΟΛ 1003/2008

Διαδικασία και προϋποθέσεις επιστροφής του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας στην περίπτωση ακύρωσης πράξης προσδιορισμού του φόρου επί ειδικής δήλωσης ΦΠΑ σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγ. 2 του άρθρου 56 και στην περίπτωση ανάκλησης της ειδικής δήλωσης σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 10 του άρθρου 38 του Κωδ. ΦΠΑ.

ΝΣΚ/434/2008

Φορολογία Προστιθέμενης Αξίας – Προθεσμία για αίτηση μείωσης φορολογητέας βάσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η εξάμηνη προθεσμία της παρ.5α του άρθρου 19 του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας, που κυρώθηκε με το Ν 2859/2000, τίθεται για την έκδοση της πράξης του Προϊσταμένου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. και όχι για την υποβολή της αίτησης από το φορολογούμενο. Συνεπώς η προθεσμία αυτή είναι ενδεικτική (άρθρο 10 παρ.5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας που κυρώθηκε με το Ν 2690/1999). Αρχίζει δε η εν λόγω προθεσμία από την υποβολή της αίτησης του φορολογούμενου, η οποία πρέπει να υποβάλλεται μετά την έκδοση της απόφασης του Εφετείου, με την οποία τίθεται σε ειδική εκκαθάριση η αντισυμβαλλόμενη με τον αιτούντα επιχείρηση και να συνοδεύεται από τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η απαίτηση κατέστη οριστικώς ανείσπρακτη. Στα παραπάνω αποδεικτικά στοιχεία περιλαμβάνεται απαραιτήτως και ο οριστικοποιημένος πίνακας κατατάξεως των δανειστών.


1077/2025

Τύπος και περιεχόμενο του εντύπου της δήλωσης ΦΠΑ «050 - ΦΠΑ ΕΚΔΟΣΗ 2025, Φ2 TAXIS», προϋπόθεση για την οριστική υποβολή δήλωσης ΦΠΑ με ποσό για επιστροφή και τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1104/2020 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ «Διαδικασία επιστροφής Φόρου Προστιθεμένης Αξίας» (Β' 1895). 


ΔΕΔ/Αθ/299/2025

Η απόφαση 299/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά της Πράξης Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Κληρονομιάς της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Πατρών. Η πράξη αφορούσε κληρονομιά του 2013 και καταλόγισε οφειλόμενη διαφορά φόρου ύψους 7.805,13 ευρώ, λόγω ανακριβούς δήλωσης της αξίας κληρονομιαίων ακινήτων, συνολικού ποσού προς καταβολή 17.171,29 ευρώ (συμπεριλαμβανομένων τόκων). Ο προσφεύγων επικαλέστηκε παραγραφή του δικαιώματος ελέγχου και εσφαλμένη εκτίμηση της αγοραίας αξίας των ακινήτων. Η ΔΕΔ έκρινε ότι δεν επήλθε παραγραφή, καθώς η δεκαετής προθεσμία (άρθρο 102 ν.2961/2001) έληγε 31.12.2024 και η πράξη εκδόθηκε εντός αυτής. Επιπλέον, έκρινε ότι ο έλεγχος εφάρμοσε ορθά τη φορολογική νομοθεσία και τις οδηγίες της Διοίκησης (ΠΟΛ.1129/2004) για τον προσδιορισμό της αξίας των ακινήτων, χρησιμοποιώντας τον μέσο όρο των συγκριτικών στοιχείων και των αντικειμενικών αξιών πρώτης εφαρμογής.


ΝΣΚ/18/2025

Ερωτάται, αν, στην έννοια του όρου «κρατικά ή τοπικά βάρη ή φόροι και κρατήσεις υπέρ τρίτων» που αναφέρεται στο άρθρο 9 παρ. 1 του ν.δ. 164/1969 (Α΄97) «Περί κυρώσεως της Συμφωνίας μεταξύ της Ελληνικής Βασιλικής Κυβερνήσεως αφ’ ενός και των Κυβερνήσεων Αυστραλίας, Καναδά, Ινδίας, Νέας Ζηλανδίας, Πακιστάν, Νοτίου Αφρικής, Ηνωμένου Βασιλείου Μεγάλης Βρετανίας και Βορείου Ιρλανδίας αφ΄ ετέρου περί των εν Ελλάδι τάφων των μελών των στρατιωτικών δυνάμεων την Κοινοπολιτείας» περιλαμβάνεται ο φόρος προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.). που καταβάλλει η Κοινοπολιτειακή Επιτροπή Στρατιωτικών Τάφων (Commonwealth War Graves Commission – CWGC) για την αγορά αγαθών και υπηρεσιών στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της δραστηριότητάς της για τη συντήρηση των μνημείων, των τάφων και των νεκροταφείων των πεσόντων κατά τη διάρκεια του Α΄ και του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. 


ΔΕΔ/Θεσ/19/2025

Η απόφαση 19 αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρίας κατά έξι πράξεων επιβολής προστίμου, συνολικού ύψους 4.800,00€, που επιβλήθηκαν από τη Δ.Ο.Υ. για υποβολή ανακριβών δηλώσεων ΦΠΑ στις φορολογικές περιόδους 2018 έως 2023. Ο έλεγχος είχε διαπιστώσει μείωση του προς μεταφορά πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκρινε ότι η φορολογική αρχή εσφαλμένα εφάρμοσε το άρθρο 53 του Ν. 5104/2024 αντί του 54 του ν. 4987/2022. Επιπλέον, αποφάσισε ότι η περίπτωση ανακριβούς δήλωσης ΦΠΑ με πιστωτικό υπόλοιπο (που μειώνεται μετά από έλεγχο) δεν εμπίπτει στις διαδικαστικές παραβάσεις του άρθρου 54 του ν. 4987/2022 και ως εκ τούτου ακύρωσε όλες τις πράξεις επιβολής προστίμου.


ΔΕΔ/Αθ/254/2025

Η απόφαση 254/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής κατά Πράξης Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου εισοδήματος του φορολογικού έτους 2023, που εκδόθηκε από την Δ.Ο.Υ. Λαμίας. Ο προσφεύγων αμφισβητούσε την επιβολή φόρου επί προστιθέμενης διαφοράς αντικειμενικών δαπανών ύψους 75.498,77 €. Η διαφορά αυτή προέκυψε επειδή η φορολογική αρχή δεν έκανε δεκτή την επίκληση του ποσού των 208.913,47 € στον κωδικό 781 (πηγή περιουσιακών στοιχείων), με αιτιολογία την εκπρόθεσμη υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης κληρονομιάς. Το ποσό αυτό προερχόταν από κοινό τραπεζικό λογαριασμό με τον αποβιώσαντα πατέρα του, το οποίο απαλλάσσεται από φόρο κληρονομιάς. Η ΔΕΔ έκρινε ότι, παρά την εκπρόθεσμη υποβολή, το άρθρο 34 του Ν. 4172/2013 υποχρεώνει τη Φορολογική Διοίκηση να λάβει υπόψη τα ποσά που αποδεικνύονται από νόμιμα παραστατικά (όπως η μη αμφισβητούμενη δήλωση κληρονομιάς). Ως εκ τούτου, διατάχθηκε νέα εκκαθάριση της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, ενσωματώνοντας το ποσό αυτό για την κάλυψη των τεκμηρίων.


ΕΣ/Τ1/44/2010

Επιδότηση αγοράς κατοικίας.Στην περίπτωση που η υπάρχουσα κατοικία δεν καλύπτει τις εν λόγω ανάγκες, προβλέπεται η καταβολή του 40% της διαφοράς της αξίας της κατοικίας που έχουν τα ως άνω πρόσωπα και της αξίας της επιδοτούμενης κατοικίας, όπως οι αξίες αυτές προσδιορίζονται από την αρμόδια φορολογική αρχή κατά το χρόνο αγοράς ή περάτωσης των εργασιών ανέγερσης της επιδοτούμενης κατοικίας. Όπως δε συνάγεται από την αδιάστικτη διατύπωση των υπό ερμηνεία διατάξεων, τα ανωτέρω ισχύουν και στην περίπτωση που η υπάρχουσα κατοικία έχει μεταβιβαστεί μέχρι την υποβολή της αίτησης για επιδότηση άλλης κατοικίας (βλ. πράξεις Ι Τμ. Ελ.Συν. 27/2009, 43, 42/2008). Περαιτέρω, η εντός της προβληματικής περιοχής κατοχή πλήρους κυριότητας κατοικίας , σε ποσοστό όμως 50% και όχι 100%, δεν αποτελεί αρνητική προϋπόθεση καταβολής της προβλεπόμενης επιδότησης όπως ρητά τίθεται από τις προπαρατεθείσες διατάξεις του άρθρου 10 του ν. 3320/2005


ΔΕΔ/Θεσ/1234/2025

Η Απόφαση 1234/07-07-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αποδέχεται την ενδικοφανή προσφυγή ανώνυμης εταιρείας κατά έξι πράξεων επιβολής προστίμου από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Καβάλας. Τα πρόστιμα (συνολικού ύψους 6.200,00 €) είχαν επιβληθεί για την υποβολή ανακριβών ή ελλιπών πιστωτικών περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α. κατά τη χρονική περίοδο 2019 έως 30/09/2024, χωρίς να προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου. Η ΔΕΔ έκρινε ότι η περίπτωση της ανακριβούς υποβολής πιστωτικής δήλωσης Φ.Π.Α., από την οποία δεν προέκυψε φόρος προς καταβολή, δεν εμπίπτει στις κυρώσεις που ορίζονται από το άρθρο 54 του ν. 4987/2022 και το άρθρο 53 του ν. 5104/2024, καθώς οι εν λόγω διατάξεις αφορούν κυρίως διαδικαστικές παραβάσεις και όχι ανακριβείς πιστωτικές δηλώσεις ΦΠΑ. Συνεπώς, ακυρώνει όλα τα προστιθέμενα ποσά.