ΝΣΚ/90/2014
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Κώλυμα εκλογιμότητας Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης για το αξίωμα του Δημάρχου και των λοιπών αιρετών οργάνων, που ορίζονται στην παρ.1 του άρθρου 14 του ν. 3852/2010.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Συντρέχει κώλυμα εκλογιμότητας των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης για το αξίωμα του Δημάρχου και των λοιπών αιρετών οργάνων της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/255/2002
Κώλυμα εκλογιμότητας Ανθυπαστυνόμου (Ανθυπασπιστή) της Ελληνικής Αστυνομίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις δεν υφίσταται κώλυμα εκλογιμότητας για το αξίωμα Δημάρχου ή Προέδρου Κοινότητας στο πρόσωπο εν ενεργεία Ανθυπαστυνόμου της ΕΛΑΣ, αλλά ούτε και ασυμβίβαστο σε περίπτωση εκλογής.
ΝΣΚ/116/2014
Κωλύματα και ασυμβίβαστα αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. – Υπάλληλοι δημοτικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου. Τα προβλεπόμενα στην παρ.1 περ.γ’ του άρθρου 14 του ν. 3852/2010 κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα θέσεως αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, καταλαμβάνουν τους υπαλλήλους των δημοτικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου (πάσης φύσεως δημοτικών επιχειρήσεων), με τα οποία αυτοί συνδέονται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/19/2002
Νομάρχες - Νομαρχιακοί Σύμβουλοι. Κώλυμα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστο, για μέλος διοικητικού συμβουλίου ανώνυμης τεχνικής εταιρείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα και με τη διάταξη του άρθρου 21 παρ.2 του Π. Δ/τος 30/1996 δεν ανακύπτει κώλυμα εκλογιμότητας ή ασυμβίβαστο για το αξίωμα του Νομάρχη ή του Νομαρχιακού Συμβούλου, προκειμένου για μέλος του διοικητικού συμβουλίου ανώνυμης τεχνικής εταιρείας, που εδρεύει στον αντίστοιχο νομό, εφόσον, όμως, η εταιρεία αυτή δεν συνδέεται, δι οιουδήποτε χαρακτήρα συμβάσεως, με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.
ΝΣΚ/46/2002
Δημοτικοί Σύμβουλοι. Κώλυμα εκλογιμότητας. Ασυμβίβαστο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Στο κώλυμα εκλογιμότητας και στο ασυμβίβαστο, που προβλέπεται από το άρθρο 47 παρ.1 του ΔΚΚ (ΠΔ 410/1995) εμπίπτουν και οι υπάλληλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου των ΟΤΑ. (πλειοψ.) β) Το ασυμβίβαστο που απορρέει, από την ανωτέρω διάταξη, δεν καταλαμβάνει εκείνους που κατέστησαν υπάλληλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου των ΟΤΑ, κατ εφαρμογή της πρόβλεψης του άρθρου 14 του Ν 2880/2001, ήτοι, σε χρόνο μεταγενέστερο της εκλογής τους στο αιρετό αξίωμα. (ομόφωνα)
ΝΣΚ/290/2002
Δημόσιοι υπάλληλοι. Κωλύματα και ασυμβίβαστα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η κατοχή θέσης προϊσταμένου Δ/νσης της Περιφέρειας, κατ ανάθεση καθηκόντων, σύμφωνα με την παρ.6 του άρθρου 82 του Υπαλληλικού Κώδικα, δεν δημιουργεί κώλυμα εκλογιμότητας για το αξίωμα του Νομάρχη, σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ.1 εδαφ.β’ του Π. Δ/τος 30/1996.
198637/2018
Υποβολή αιτήσεων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης ΑΔΑ: ΩΘΕΑ4653ΠΣ-5ΝΩ
ΝΣΚ/403/2006
Αυτοδίκαιη λύση υπαλληλικής σχέσης υπαλλήλου του Δήμου Σπετσών. Κώλυμα εκλογιμότητας. Αποτελέσματα απόφασης της Επιτροπής του άρθρου 177 του ΠΔ 410/1995.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετά την έκδοση ακυρωτικής απόφασης της Επιτροπής του άρθρου 177 του ΠΔ 410/1995, η διαπιστωτική πράξη απόλυσης του Δημάρχου έχει εξαφανισθεί και η υπαλληλική σχέση με τον Δήμο δεν έχει λυθεί, αφού συμφώνως προς τα άρθρα 219 και 220 του Ν 1188/1981 για την απόλυση υπαλλήλου απαιτείται η έκδοση πράξης από το αρμόδιο για τον διορισμό του όργανο. Τα όργανα του Δήμου έχουν υποχρέωση να θεωρούν την υπαλληλική σχέση ενεργό για όλες τις περιπτώσεις. Υφίσταται κώλυμα εκλογιμότητας σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ.1β του νέου Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα που κυρώθηκε με το Ν 3463/2006 της υπαλλήλου για τις επερχόμενες εκλογές στο Δήμο που υπηρετεί.
ΝΣΚ/422/2011
Εκλόγιμο ή μη ανθυπασπιστών, υπαξιωματικών και κληρωτών των Ενόπλων Δυνάμεων στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κώλυμα εκλογιμότητας στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, κατά τα άρθρα 14 παρ.1 και 117 παρ.1 του Ν 3852/2010, καθιερώνεται (και) για τους αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων. Οι ανθυπασπιστές και υπαξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, μη όντες αξιωματικοί, (άρθρα 1 Ν 3883/2010 και 3 ΝΔ 445/1974), δεν έχουν, ως εκ της ιδιότητάς τους αυτής, το κώλυμα αυτό. Το ίδιο ισχύει και για τους οπλίτες (κληρωτούς). Ανθυπασπιστής, όμως, των Ενόπλων Δυνάμεων, που εκλέχθηκε στις δημοτικές ή περιφερειακές εκλογές και στη συνέχεια προήχθη σε αξιωματικό, από της προαγωγής του εκπίπτει αυτοδικαίως του αιρετού αξιώματός του, κατά τα άρθρα 14 παρ.8 και 117 παρ.8 του Ν 3852/2010. (ομοφ.)
171275/Ν4/2018
«Προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων για την εκλογή αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Διοικητικού Προσωπικού (Κ.Υ.Σ.ΔΙ.Π.) του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων». (ΑΔΑ:96444653ΠΣ-ΑΩ3)
ΝΣΚ/250/2007
Διερεύνηση: α) της πειθαρχικής αρμοδιότητας των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και β) της πειθαρχικής αρμοδιότητας των υφιστάμενων υπηρεσιακών συμβουλίων επί των αιρετών μελών του Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης δύναται ως μονομελές πειθαρχικό όργανο να καλεί σε απολογία τον πειθαρχικώς διωκόμενο εκπαιδευτικό, ενώ, στις περιπτώσεις που η πειθαρχική υπόθεση υπάγεται στην αρμοδιότητα των πειθαρχικών συμβουλίων, ο ως άνω Περιφερειακός Διευθυντής παραπέμπει την υπόθεση στα εν λόγω συμβούλια. β) Κανένα από τα υφιστάμενα υπηρεσιακά συμβούλια δεν έχει αρμοδιότητα για την εκδίκαση πειθαρχικών υποθέσεων που αφορούν σε τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη των ανώτερων περιφερειακών συμβουλίων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και, συνεπώς, προκειμένου να υπάρξει νόμιμη εκδίκαση των εκκρεμών ή των μελλοντικών πειθαρχικών υποθέσεων των πιο πάνω προσώπων, είναι απαραίτητη η πλήρωση του υφιστάμενου νομοθετικού κενού, δια ρητής νομοθετικής ή κανονιστικής προβλέψεως της αρμοδιότητας του Κ.Υ.Σ.Δ.Ε. (ή τυχόν άλλου οργάνου) προς εκδίκαση των εν λόγω υποθέσεων.