×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/91/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Απόδοση ή όχι στον αιτούντα των αποδοχών που παρακρατήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα που τελούσε σε κατάσταση αυτοδίκαιης αργίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η εκδοθείσα την 18/11/2011 απόφαση του Β/θμιου Πειθαρχικού συμβουλίου, επιδοθείσα στον ενδιαφερόμενο την 15/12/2011, μη εκδοθείσης εισέτι διαπιστωτικής περί αυτής πράξεως, θα μείνει ανεκτέλεστη, αφού ο αιτών την 27/11/2011 απολύθηκε αυτοδικαίως από την Υπηρεσία.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/239/2017

Δυνατότητα επιστροφής αποδοχών αργίας δημοσίου υπαλλήλου κατόπιν μεταρρύθμισης της ποινής της οριστικής παύσης σε προσωρινή έξι μηνών, με απόφαση του ΣτΕ - Μη προσμέτρηση του χρόνου αυτοδίκαιης αργίας ως πραγματικής υπηρεσίας. Για την επιστροφή του συνόλου ή μέρους των αποδοχών μονίμου υπαλλήλου, που παρακρατήθηκαν στο σύνολό τους, κατά το χρονικό διάστημα που τελούσε σε κατάσταση αυτοδίκαιης αργίας, λόγω επιβολής της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης για το πειθαρχικό παράπτωμα της αδικαιολόγητης αποχής από την άσκηση των καθηκόντων του, η οποία στη συνέχεια μεταρρυθμίστηκε, με δικαστική απόφαση του ΣτΕ, σε προσωρινή παύση έξι (6) μηνών, αρμόδιο να αποφανθεί είναι το πειθαρχικό συμβούλιο, με ειδικά αιτιολογημένη απόφασή του. Για το χρονικό διάστημα μετά την 11-5-2015, οπότε κατόπιν της αντικατάστασης του άρθρου 105 του ΥΚ, η ποινή της προσωρινής παύσης δεν συνεπάγεται πλέον την πλήρη στέρηση των αποδοχών, και έως την λήξη της αυτοδίκαιης αργίας, το ήμισυ των παρακρατηθεισών αποδοχών πρέπει να αποδοθεί αυτοδικαίως, ενώ το άλλο ήμισυ ή μέρος αυτού ύστερα από ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του πειθαρχικού συμβουλίου. Το χρονικό διάστημα που η υπάλληλος βρισκόταν σε αυτοδίκαιη αργία δεν υπολογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας (ομόφ.) Κατάσταση : Αποδεκτή


ΝΣΚ/156/2021

α) Χρόνος επανόδου στην υπηρεσία προφυλακισθέντος και ευρισκόμενου σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας υπαλλήλου του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), κατά του οποίου εκδόθηκε καταδικαστική απόφαση σε ποινή φυλάκισης με αναστολή και β) Υποχρέωση ή μη της Υπηρεσίας προς καταβολή στον ανωτέρω υπάλληλο του μέρους των αποδοχών του, που παρακρατήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα που αυτός τελούσε σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας.(...)1.α) Η αποφυλάκιση του προφυλακισθέντος υπαλλήλου, εξαιτίας του ότι η εκδοθείσα εις βάρος του οριστική ποινική απόφαση όρισε ότι τυχόν ασκηθησόμενη κατ’ αυτής έφεση θα έχει ανασταλτικό χαρακτήρα, δεν συνεπάγεται ότι εξέλιπε ο λόγος για τον οποίο αυτός τέθηκε σε αυτοδίκαιη αργία. Η εκδοθείσα από τον Διοικητή του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) διαπιστωτική πράξη περί αυτοδίκαιης επανόδου του υπαλλήλου στην υπηρεσία δεν έχει νόμιμο έρεισμα και συντρέχει λόγος ανάκλησής της, η οποία ανάκληση θα έχει αναδρομική ισχύ. Στην περίπτωση αυτή, ο χρόνος μετά την ημερομηνία έκδοσης του αποφυλακιστηρίου του υπαλλήλου αποτελεί χρόνο κατά τον οποίο συνεχίζει να βρίσκεται σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας (κατά πλειοψηφία). β) Εάν δεν ανακληθεί η διαπιστωτική πράξη του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ περί επανόδου του προφυλακισθέντος υπαλλήλου στην υπηρεσία μετά την αποφυλάκισή του, ως ημερομηνία επανόδου του υπαλλήλου στα καθήκοντά του λογίζεται η επομένη της αποφυλάκισής του (ομόφωνα). 2.α) Εάν λάβει χώρα ανάκληση της διαπιστωτικής πράξης του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ περί επανόδου του προφυλακισθέντος υπαλλήλου στην υπηρεσία, αυτός θα περιέλθει αναδρομικά σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας. Στην περίπτωση αυτή, η Υπηρεσία δεν οφείλει να του καταβάλει τις αποδοχές που παρακρατήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα μετά την αποφυλάκιση (ομόφωνα). β) Εάν δε λάβει χώρα η ανωτέρω ανάκληση, γίνεται δεκτό ότι με την έκδοση και την κοινοποίηση στον εν λόγω υπάλληλο της ως άνω διαπιστωτικής πράξης, καθώς και της απόφασης του e-ΕΦΚΑ περί εκτέλεσης της επιβληθείσας σε αυτόν πειθαρχικής ποινής από το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, λογίζεται ότι τούτος είχε επανέλθει στην υπηρεσία και στα καθήκοντά του από την αποφυλάκισή του μέχρι και την έναρξη εκτέλεσης της επιβληθείσας σε αυτόν πειθαρχικής ποινής, χρονικό διάστημα για το οποίο η Υπηρεσία θα πρέπει αυτεπαγγέλτως και χωρίς να απαιτείται σχετική αίτηση του υπαλλήλου να επιστρέψει σε εκείνον το ήμισυ των αποδοχών του, το οποίο είχε παρακρατηθεί (ομόφωνα).


ΝΣΚ/246/2017

Αναζήτηση αποδοχών αργίας πολιτικού προσωπικού Ε.Υ.Π.. Δεν μπορούν να αναζητηθούν, ως αχρεωστήτως καταβληθείσες, οι αποδοχές αργίας που έλαβε ο πρώην μόνιμος υπάλληλος της Ε.Υ.Π. A.Z., κατά το χρονικό διάστημα από 27/11/2014 έως 25/5/2015, κατά το οποίο τελούσε σε αυτοδίκαιη αργία, σύμφωνα με το άρθρο 103 παρ.1 περ. ε΄ του ν. 3528/2007, σε συνδυασμό με τις διατάξεις των περ. 6 - 9 της υποπαραγράφου Ζ3 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (ομόφ.).


12237/2013

Ανάκληση της αριθ. 42922/14-11-2011 Διαπιστωτικής πράξης Δημάρχου και διαπίστωση αυτοδίκαιης κατάργησης κενών οργανικών θέσεων πολιτικού προσωπικού με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου του Δήμου Θέρμης, κατ' εφαρμογή της παρ. 1α του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011.


ΝΣΚ/343/2008

Λήξη αυτοδίκαιης αργίας υπαλλήλου. Προϋποθέσεις, ποσοστό και τρόπος αποδόσεως των παρακρατηθεισών αποδοχών αργίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι αποδοχές μονίμου υπαλλήλου, που παρακρατήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα που τελούσε σε κατάσταση αυτοδίκαιης αργίας, στην οποία είχε τεθεί λόγω επιβολής σε αυτόν, με απόφαση του πρωτοβάθμιου υπηρεσιακού συμβουλίου, της ποινής της οριστικής παύσεως για το πειθαρχικό παράπτωμα της αδικαιολόγητης αποχής από την άσκηση των καθηκόντων του και, μετ’ αποδοχή ενστάσεώς του, τιμωρήθηκε από το δευτεροβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο με την ποινή της προσωρινής παύσεως έξι (6) μηνών για το πειθαρχικό παράπτωμα της αρνήσεως εκτελέσεως υπηρεσίας κατ’ εξακολούθηση, μετά την τελεσιδικία της οποίας έληξε η αργία και επανήλθε αυτοδικαίως στην υπηρεσία του, πρέπει να αποδοθούν κατά το ήμισυ μεν αυτοδικαίως, χωρίς την παρεμβολή του υπηρεσιακού συμβουλίου, κατά το άλλο δε ήμισυ ή μέρος αυτού ύστερα από απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου, το οποίο, αν αποφασίσει υπέρ της μη αποδόσεως ή υπέρ της αποδόσεως μέρους μόνο του ημίσεος, οφείλει να αιτιολογήσει την απόφασή του με αναφορά στα πραγματικά περιστατικά που προκάλεσαν την πειθαρχική δίωξη και τη θέση του υπαλλήλου σε αργία, όπως αναπτύσσεται λεπτομερώς παραπάνω. (πλειοψ.)


5958/1630/2012

Τροποποίηση της αριθ. 51340/13734/17−11−2011 (ΦΕΚ 3088/Β΄/30−12−2011) Διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης κατάργησης κενών οργανικών θέσεων πολιτικού προσωπικού µε σχέση εργασίας δηµοσίου δικαίου της Αποκεντρωµένης Διοίκησης Ηπείρου−Δυτικής Μακεδονίας κατ’ εφαρµογή της παρ. 1α του άρθρου 33 του Ν.4024/2011. 


ΝΣΚ/44/2021

Προσμέτρηση ή μη χρονικού διαστήματος, κατά το οποίο δημόσιος υπάλληλος είχε τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία, στο συνολικό χρόνο υπηρεσίας για τη βαθμολογική και μισθολογική του εξέλιξη, κατόπιν μεταγενέστερης απαλλαγής του από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Δυνατότητα επιστροφής παρακρατηθεισών αποδοχών αργίας και προσδιορισμός αυτών.(...)Μετά την απαλλαγή δημοσίου υπαλλήλου από κάθε πειθαρχική του ευθύνη, με νεώτερη, ληφθείσα μετά από επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου, η Διοίκηση οφείλει να προσμετρήσει το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο αυτός είχε τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία στο συνολικό χρόνο υπηρεσίας για τη βαθμολογική και μισθολογική του εξέλιξη και να του επιστρέψει ατόκως τις αποδοχές που παρακρατήθηκαν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, χωρίς την παρεμβολή υπηρεσιακού/πειθαρχικού συμβουλίου. Στις αποδοχές αυτές δεν δύναται να περιλαμβάνονται αποδοχές που συνδέονται με την ενεργό άσκηση των καθηκόντων του υπαλλήλου (ομόφωνα). Οι ως άνω επιστρεπτέες στον υπάλληλο αποδοχές αφορούν όλο το χρονικό διάστημα που αυτός τελούσε σε αργία και όχι την τελευταία μόνο διετία αυτού (κατά πλειοψηφία).


Αριθ. 42922/2011

Διαπίστωση αυτοδίκαιης κατάργησης κενών οργανικών θέσεων πολιτικού προσωπικού με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου του Δήμου Θέρμης, κατ' εφαρμογή της παρ. 1α του άρθρου 33 του Ν.4024/2011.

12237/2013- ΦΕΚ: 1058/Β/29.4.2013:Ανάκληση της αριθ. 42922/14-11-2011 Διαπιστωτικής πράξης Δημάρχου και διαπίστωση αυτοδίκαιης κατάργησης κενών οργανικών θέσεων πολιτικού προσωπικού με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου του Δήμου Θέρμης, κατ' εφαρμογή της παρ. 1α του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011.


ΝΣΚ/112/2015

Συμμόρφωση της Διοίκησης προς ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ – Ανάκληση ή μη της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης θέσης σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα υπαλλήλου και επαναφορά της στην ενεργό υπηρεσία – Αποκατάσταση της υπαλλήλου στο πλαίσιο συμμόρφωσης με προηγηθείσα απόφαση του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση δεν οφείλει, μετά την έκδοση της 4745/2014 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, να ανακαλέσει τη διαπιστωτική πράξη της αυτοδίκαιης απόλυσης της Δ.Μ. και να την επαναφέρει στην Υπηρεσία, καθόσον, ήδη, πριν την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, με την οποία ακυρώθηκε η ατομική πράξη με την οποία διαπιστώθηκε η αυτοδίκαιη θέση της υπαλλήλου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα, η Διοίκηση είχε αποκαταστήσει τη συγκεκριμένη υπάλληλο στο πλαίσιο συμμόρφωσης προς την προηγηθείσα 3354/2013 απόφαση του ΣτΕ, με βάση και τη ρητή βούλησή της, η οποία διαμορφώθηκε σύμφωνα με όσα η ίδια η Διοίκηση είχε υποδείξει, με σχετική εγκύκλιό της, στους υπαλλήλους που εθίγησαν από την ακυρωθείσα, με την 3354/2013 απόφαση του ΣτΕ, υπ’ αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.26.14/ 756/οικ.21872/4-11-2011 (ΦΕΚ 2619/τ.Β΄/8-11-2011) κοινή υπουργική απόφαση. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/30/2012

Α.Ε.Ι. - Ορισμός μελών εκλεκτορικού σώματος – Αντικατάσταση εξωτερικού Εκλέκτορα – Εγκυρότητα Εισηγητικής Έκθεσης(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α) Δεν είναι νόμιμη η διαδικασία ορισμού των μελών του Εκλεκτορικού Σώματος, που προέρχονται από τον οικείο Τομέα Μηχανικής, αφού τα μέλη αυτά ορίστηκαν κατά παράβλεψη, άλλως παραβίαση του ως άνω ουσιώδους τύπου της διαδικασίας, δηλαδή χωρίς να προηγηθεί η κλήρωση των επτά (7) μελών του τομέα Μηχανικής από το Διευθυντή αυτού. Β) Δεν χωρεί αναπλήρωση του εξωτερικού εκλέκτορα κ. Β.Κ., που τελούσε σε νόμιμη άδεια, αφού κατά το διδόμενο πραγματικό, ο αριθμός των υπολοίπων μελών του εκλεκτορικού σώματος δεν είναι μικρότερος των ένδεκα (11), ούτε και παραβιάζεται η ποσόστωση της παραγράφου 3, όσον αφορά τη συμμετοχή στο εκλεκτορικό σώμα καθηγητών, αναπληρωτών καθηγητών και επίκουρων καθηγητών. Γ) Η υποβολή της Εισηγητικής Έκθεσης μετά την παρέλευση της προθεσμίας των 60 ημερών από τον ορισμό της Εισηγητικής Επιτροπής δεν καθιστά αυτή άκυρη και συνακόλουθα δύναται νομίμως να ληφθεί υπόψη από τα μέλη του Εκλεκτορικού Σώματος, για την περαιτέρω συνέχιση της εκλογικής διαδικασίας. Εξάλλου, ο χρόνος μεταξύ του ορισμού των μελών της Εισηγητικής Επιτροπής στις 07/07/2010 που συνεδρίασε για το σκοπό αυτό το Εκλεκτορικό Σώμα και της 21/03/2011, ημερομηνίας που κατατέθηκε η Εισηγητική Έκθεση από την Εισηγητική Επιτροπή και έλαβε κατά την κατάθεση στη Σ.Ε.Μ.Φ.Ε. αριθμ. Πρωτ. Σ.Ε.Μ.Φ.Ε. 1152/21-03-2011, εκτιμάται από τις περιστάσεις ότι είναι εύλογος.