Ο.3001/2025
Τύπος: Εγκύκλιοι
Κοινοποίηση των άρθρων 3, 5 και 34 του ν. 5170/2025 (Α΄6) «Θέσπιση προδιαγραφών ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, περιβαλλοντική κατάταξη καταλυμάτων, απλούστευση διαδικασίας ίδρυσης τουριστικών επιχειρήσεων, ειδικότερες διατάξεις ελέγχου και ενίσχυσης πλαισίου τουριστικών υποδομών και λοιπές επείγουσες διατάξεις».
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ν.5170/2025
Θέσπιση προδιαγραφών ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, περιβαλλοντική κατάταξη καταλυμάτων, απλούστευση διαδικασίας ίδρυσης τουριστικών επιχειρήσεων, ειδικότερες διατάξεις ελέγχου και ενίσχυσης πλαισίου τουριστικών υποδομών και λοιπές επείγουσες διατάξεις.
8592/2017
Απλούστευση της διαδικασίας έναρξης λειτουργίας τουριστικών καταλυμάτων.
4109/2025
Κανονισμός Σχέσεων Παρόχων Τουριστικών Καταλυμάτων και Πελατών αυτών.
69945/2025
Προσδιορισμός των λειτουργικών μορφών και κατηγοριών των τουριστικών καταλυμάτων και λοιπών τουριστικών εγκαταστάσεων που εντάσσονται σε προγράμματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Ν.4276/2014
Απλούστευση διαδικασιών λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων και τουριστικών υποδομών, ειδικές μορφές τουρισμού και άλλες διατάξεις.
Δ.15/Δ΄/49300/1927/2020
Προσδιορισμός της διαδικασίας κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών για τις επιχειρήσεις-εργοδότες τουριστικών καταλυμάτων δωδεκάμηνης λειτουργίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 123Α του ν. 4714/2020 (Α΄ 148), όπως προστέθηκε με το άρθρο 69 του ν. 4745/2020 (Α΄ 214).
-1987/2021«Προσδιορισμός των ασφαλιστικών εισφορών και απεικόνιση της ασφάλισης στο πλαίσιο υλοποίησης πρόσθετων μέτρων στήριξης εργαζομένων και εργοδοτών τουριστικών καταλυμάτων δωδεκάμηνης λειτουργίας» ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 1/2021 ΑΔΑ: Ψ83Η46ΜΑΠΣ-Ψ1Ο
ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓΧΣΑΠ/22519/1221/2024
Παράταση προθεσμίας της παρ. 1 του άρθρου 214 του ν. 4782/2021 «Εκσυγχρονισμός, απλοποίηση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, ειδικότερες ρυθμίσεις προμηθειών στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας και άλλες διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και την υγεία» (Α' 36).
ΝΣΚ/119/2022
Ερωτάται ποιες διατάξεις εφαρμόζονται για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης ιδιωτικών κλινικών ως προς τη γειτνίασή τους με κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, οι διατάξεις του ν.4600/2019 ή οι διατάξεις του ν. 4056/2012.(....)Η ερμηνευτική σύγκρουση των εν προκειμένω κρίσιμων διατάξεων και η συσχέτιση αυτών, καταδεικνύει ότι οι διατάξεις του ν.4600/2019 καθίστανται όχι, μόνον, νεότερες, ρυθμίζοντας με νέα βούληση του νομοθετικού οργάνου, το πεδίο τοπικής απόστασης μεταξύ των ιδιωτικών κλινικών και των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, αλλά και ειδικότερες εκείνων του ν.4056/2012, καθώς ρυθμίζουν ειδικά και συγκεκριμένα τις προϋποθέσεις για την χορήγηση άδειας λειτουργίας σε μια ιδιωτική κλινική (όπως εν προκειμένω) και, ως τέτοιες, σύμφωνα με τις ισχύουσες θεμελιώδεις αρχές της μεθοδολογίας του δικαίου, υπερισχύουν των προγενεστέρων (ομόφωνα).
439481/2025
«Τροποποίηση ρύθμισης Τρεχουσών και Καθυστερούμενων ασφαλιστικών εισφορών των επιχειρήσεων, εργοδοτών ή ασφαλισμένων που επλήγησαν από την Κακοκαιρία Daniel» ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 9/2025 - ΑΔΑ:ΨΦΥΣ46ΜΑΠΣ-716
Σχετικά: 1) Η παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 2256/1994 (Α' 196), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 44 του ν. 4578/2018 (Α' 200) και ισχύει.
2) Η υπό στοιχεία Δ.15/Δ’/80782/2023 (Β’ 5415), όπως τροποποιήθηκε με τις Δ.15/Δ’/102188/2023 (Β’ 6602), Δ.15/Δ’/27292/2024 (Β’ 2175), Δ.15/Δ’/45630/2024, (Β’5427), Δ.15/Δ’/54593/2024 (Β’ 7223), αποφάσεις του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
3) Οι διατάξεις του άρθρου 43, παρ. 2 και 3, ν.5184/2025 (Α’ 34).
4) Τα υπ. α.π. 446136/2023, 744709/2023, 627714/2024, 1556809/2024 και 49528/2025 Γενικά Έγγραφα e-Ε.Φ.Κ.Α
ΝΣΚ/88/2014
Ζητήματα ανακύπτοντα στο πλαίσιο του προγράμματος LEADER II, λόγω μη λειτουργίας της επιχορηγηθείσας επένδυσης δημιουργίας τουριστικών καταλυμάτων – Υπόχρεος επιστροφής του αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού της επιχορήγησης – Διαδικασία καταλογισμού – Παραγραφή της αξιώσεως. Υποχρεωτική η κοινοποίηση στον τελικό επενδυτή της έκθεσης διοικητικού ελέγχου, προκειμένου να διατυπώσει τις αντιρρήσεις του, και να υποβάλει τυχόν συμπληρωματικά στοιχεία. Κατόπιν αυτού, η Διοίκηση υποχρεούται να απαντήσει συνολικά στις αντιρρήσεις του τελικού επενδυτή, κατά το μέρος που οι προβαλλόμενοι ισχυρισμοί εμπίπτουν στην αρμοδιότητά της για τον έλεγχο συμμορφώσεως προς τις απαιτήσεις του προγράμματος και όχι στην αρμοδιότητα άλλων αρχών (π.χ. φορολογικών, δασικών ή τουριστικών) και εφ’ όσον συντρέχει περίπτωση, να προβεί στην διαδικασία εκδόσεως πράξεως καταλογισμού κατ’ αυτού. Η γνωμοδοτική αρμοδιότητα του Ν.Σ.Κ. δεν δύναται να υποκαταστήσει την Διοίκηση στην άσκηση των αρμοδιοτήτων της, αλλά με τη γνωμοδότηση δίδονται απαντήσεις στα ερμηνευτικά ζητήματα που τίθενται, τις οποίες, εφ’ όσον γίνει αποδεκτή η γνωμοδότηση από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (άρθρο 7 παρ.4 του Ν. 3086/2002), θα υποχρεούται να λάβει υπόψη της η Διοίκηση προκειμένου να εφαρμόσει τις οικείες διατάξεις. Εφ’ όσον κριθεί ότι πρέπει να εκδοθεί καταλογιστική πράξη, αυτή θα πρέπει να εκδοθεί τόσο κατά του ενδιάμεσου φορέα, όσο και κατά του τελικού επενδυτή, δεδομένου ότι και οι δύο αυτοί φορείς ευθύνονται έναντι του Δημοσίου αλληλεγγύως και εις ολόκληρο. Σύμφωνα με το άρθρο 103 του Ν. 2362/1995, η αναζήτηση του αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού υπόκειται σε πενταετή παραγραφή από της διαπιστώσεως της παρατυπίας, εντός της οποίας πρέπει να γίνει ο καταλογισμός. (ομοφ.)