×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΟΑΕΕ Φ24/123/64310/2008

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2873/2000, 1759/1988

Αντικατάσταση της εγκ. 24/18-3-2008 της Διεύθυνσης Ασφάλισης που αφορά την είσπραξη της εισφοράς του 3% επί της μεταβιβαζόμενης συνολικής αξίας κάθε αυτοκινήτου δημοσίας χρήσεως υπέρ του ΟΑΕΕ.ΕΓΚ. 55


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

17662/1345/2014

Καθορισμός του ύψους της εισφοράς υπέρ του Δημοσίου για την χορήγηση νέας άδειας κυκλοφορίας φορτηγού δημοσίας χρήσης αυτοκινήτου σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν. 3887/2010 (Α΄ 174)

ΠΟΛ 1101/2014

ΘΕΜΑ : Κοινοποίηση διατάξεων του άρθρου 18 του ν. 4233/2014 (Α΄22) «Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3887/2010» καθώς και της κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με αριθ. Β1/οικ.17662/1345/18-3-2014 (Β΄721) «Καθορισμός του ύψους της εισφοράς υπέρ του Δημοσίου για τη χορήγηση νέας άδειας κυκλοφορίας φορτηγού δημοσίας χρήσης αυτοκινήτου σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν.3887/2010 (Α΄174)»


ΝΣΚ/348/2006

Τεκμήριο απόκτησης περιουσιακών στοιχείων από αγορά Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου (όχημα και άδεια), καθώς και από αγορά μόνο οχήματος προς αντικατάσταση παλαιού από δικαιούχο σχετικής άδειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η αγορά Ε.Δ.Χ. (αυτοκινήτου και αδείας) δεν αποτελεί τεκμήριο αποκτήσεως περιουσιακού στοιχείου, σύμφωνα με τις διατάξεις της περ.α’ του άρθρου 17 του Κ.Φ.Ε. β) Η αγορά μόνο οχήματος Ε.Δ.Χ., προς αντικατάσταση παλαιού, από δικαιούχο σχετικής αδείας δεν αποτελεί τεκμήριο, επειδή αποτελεί αγορά πάγιου εξοπλισμού επαγγελματικής χρήσεως, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 4 του Ν 3296/2004. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/401/2005

Αγορά επιβατικού αυτοκινήτου Δ.Χ. (ΤΑΞΙ) – τεκμαρτή δαπάνη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αγορά επιβατικού αυτοκινήτου δημοσίας χρήσεως (ΤΑΞΙ), που συνοδεύεται και από την αγορά της άδειας κυκλοφορίας του ΤΑΞΙ, αποτελεί απόκτηση επιχειρήσεως μεταφοράς προσώπων και των αποσκευών τους, που προφανώς, αποσκοπεί στην προσπόριση κέρδους και όχι απλά και μόνο απόκτηση ενός αυτοκινήτου, ώστε να εφαρμοσθεί το τεκμήριο της περιπτώσεως (α), του άρθρου 17 του Ν 2238/1994 και δεν αποτελεί πλέον τεκμήριο αποκτήσεως περιουσιακών στοιχείων, μετά την κατάργηση της περιπτώσεως (β), του άρθρου 17 του ιδίου νόμου, με τις διατάξεις της παρ.10, του άρθρου 4 του Ν 3091/2002, με ισχύ από 1-1-2003.


ΝΣΚ/49/2007

Τρόπος φορολόγησης του εισοδήματος που αποκτά Ιδιότυπη Μεταφορική Εταιρία (Ι.Μ.Ε.) Ε.Π.Ε., από την εκμετάλλευση μισθωμένων φορτηγών Δ.Χ. τρίτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κάθε έσοδο των Ι.Μ.Ε. Ε.Π.Ε. από τυχόν άλλη εμπορική δραστηριότητά τους, πέρα δηλαδή από την συγκεκριμένη και υπό του νόμου ρητώς επιτρεπόμενη σε επαγγελματίες αυτοκινητιστές που διατηρούν την ιδιότητά τους αυτή, όπως και την κυριότητα του, εις την εταιρία αυτή κατ’ αποκλειστικό δικαίωμα χρήσεως και εκμεταλλεύσεως, εισφερόμενου δημόσιας χρήσεως αυτοκινήτου τους, εκφεύγει του διέποντος αυτές φορολογικού καθεστώτος και αντιμετωπίζεται ως προερχόμενο από ανεξάρτητη ως προς την Ι.Μ.Ε. εμπορική δραστηριότητα, φορολογούμενο σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις της φορολογίας εισοδήματος και ειδικότερα ως εισόδημα άτυπης αστικής εταιρίας κερδοσκοπικού χαρακτήρα μεταξύ των μελών της Ι.Μ.Ε. Τέτοια έσοδα από την αυτοτελή εμπορική δραστηριότητα αποτελούν προφανώς και τα προερχόμενα από την κατά παράβαση του νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας των Ι.Μ.Ε. μίσθωση αυτοκινήτου δημοσίας χρήσεως τρίτου προσώπου (επαγγελματία αυτοκινητιστή) προς εκμετάλλευση του κατά τα φαινόμενα από την Ι.Μ.Ε., κατ’ ουσίαν δε από την υποκρυπτόμενη εταιρία των μελών της, για τα οποία ως εκ τούτου φορολογείται αυτοτελώς, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 10 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.


Π.Δ.25/2013

Αντικατάσταση της παραγράφου 3 του άρθρου 23 του π.δ. 210/1992 «Κωδικοποίηση διατάξεων Προεδρικών Διαταγμάτων του Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Πυροσβεστικού Σώματος» (Α΄99) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 του π.δ 55/2010 (Α΄ 93).


2535/2025

Αντικατάσταση της υπ' αρ. 4/07.01.2025 (Β' 3) απόφασης για την ανάληψη συνολικής ετήσιας υποχρέωσης έναντι του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων για τα έργα του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων 2025.


ΝΣΚ/414/2013

Αρμοδιότητα ελέγχου, βεβαιώσεως και εισπράξεως της προβλεπομένης στην παρ.2 του άρθρου 3 του ν.δ. 4359/1964, όπως ισχύει, εισφοράς, μετά την κατάργηση με τον ν. 3697/2008 του ειδικού λογαριασμού «Εισφορά εξ εγγυήσεως φιαλών υγραερίου» – Εφαρμοστέες διατάξεις για την ικανοποίηση των σχετικών αξιώσεων του Δημοσίου (καταλογισμός, άσκηση αγωγών, χρόνος παραγραφής).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η ελεγκτική αρμοδιότητα για την ορθή και εμπρόθεσμη απόδοση της εισφοράς του ν.δ. 4359/1964 (άρθρο 3 παρ.2) ανήκει στις αρμόδιες υπηρεσίες του πρώην Υπουργείου Εμπορίου, ήδη της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η είσπραξη της τυχόν οφειλομένης εισφοράς επιδιώκεται κατά τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε. με νόμιμο τίτλο την καταλογιστική πράξη του οργάνου, στο οποίο έχει περιέλθει η αρμοδιότητα του πρώην Υπουργού Εμπορίου προς καταλογισμό της (πλειοψ.), το δε δικαίωμα του Δημοσίου για τον καταλογισμό της τυχόν οφειλομένης εισφοράς παραγράφεται μετά είκοσι έτη από τη γένεση της σχετικής αξιώσεώς του (ομοφ.).


Φ.30215/21276/727/2013

Είσπραξη της προβλεπόμενης από το ν. 3986/2011 (152 Α΄) ειδικής εισφοράς 1% υπέρ του Τομέα Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων του ΤΠΔΥ.

Ν.4254/2014-ΦΕΚ 85/Α/7.4.2014(…)ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΙΑ.3: ΜΕΙΩΣΗ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
2. Α. Aπό 1.1.2015 καταργούνται οι διατάξεις:
ε. των περιπτώσεων β΄ και γ΄ της παρ. 4 του άρθρου δέκατου έβδομου του ν. 3607/2007 (Α΄245) και της υπουργικής απόφασης Φ30215/81/3/16.2.2010 (Β΄160)  υπέρ του Τομέα Πρόνοιας Ορθόδοξου Εφημεριακού Κλήρου Ελλάδος (ΤΠΟΕΚΕ) του ΤΠΔΥ

ΝΣΚ/5/2005

Είσπραξη πόρου (εισφοράς 1%) υπέρ της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης Ελέγχων (Ε.Λ.Τ.Ε.).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών (Σ.Ο.ΕΛ.) ή και οι ορκωτοί ελεγκτές που είναι επιφορτισμένοι με τον έλεγχο της οικονομικής διαχείρισης του Σ.Ο.ΕΛ., οφείλουν να παράσχουν στην Ε.Λ.Τ.Ε. εκείνα τα στοιχεία τα οποία είναι απαραίτητα για τον προσδιορισμό των τιμολογήσεων των ελεγκτικών εταιριών, προκειμένου να καταστεί δυνατή η βεβαίωση των οφειλομένων σ’ αυτήν εισφορών. 2. Δεν υφίσταται δυνατότητα επιδίωξης από την Ε.Λ.Τ.Ε. της είσπραξης των ποσών που οι ελεγκτικές εταιρίες ή οι κοινοπραξίες ελεγκτικών εταιριών έχουν καταβάλει στο Σ.Ο.ΕΛ. και επομένως η Ε.Λ.Τ.Ε. θα επιδιώξει την είσπραξη της εισφοράς της, ποσοστού 1%, απευθείας από τις ελεγκτικές εταιρίες ή κοινοπραξίες ελεγκτικών εταιριών. 3. Η Ε.Λ.Τ.Ε., μετά από σχετική έγκριση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, μπορεί να ζητήσει από τις αρμόδιες φορολογικές αρχές, τα στοιχεία των ελεγκτικών εταιριών ή κοινοπραξιών που είναι απαραίτητα για τον προσδιορισμό των τιμολογήσεών τους, προκειμένου να καταστεί δυνατή η βεβαίωση των οφειλομένων σ’ αυτήν εισφορών.