ΠΑΡΑΛΙΕΣ/ΑΙΓΙΑΛΟΣ/ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Τύπος: Έγγραφα
Δέκα ερωτήσεις – απαντήσεις για το νέο πλαίσιο που βάζει τάξη στις παραλίες και στην δημόσια περιουσία στον αιγιαλό
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/264/2002
α) Αιγιαλός. Τουριστικά δημόσια κτήματα. Αρμοδιότης έκδοσης αδείας για εκτέλεση έργων στον αιγιαλό που αποτελεί τουριστικό δημόσιο κτήμα. β) Αρμοδιότης έκδοσης αδείας για εκτέλεση έργων στον αιγιαλό επί παραχωρήσεώς του στην ΓΓΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Μετά την υπαγωγή με τον Ν 2837/2000 της διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της περιουσίας του ΕΟΤ στα «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα ΑΕ» αρμόδιος για να εκδώσει άδεια εκτέλεσης έργων στον αιγιαλό, που αποτελεί τουριστικό δημόσιο κτήμα, είναι ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών (πλειοψ.). β) Με το άρθρο 9 του Ν 719/77 δεν μπορεί να παραχωρηθεί αιγιαλός στην Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, διότι ο νόμος αυτός αφορά την ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και όχι την δημόσια κτήση, όπως ο αιγιαλός. Επομένως αρμόδιος για την χορήγηση άδειας εκτέλεσης έργων στον αιγιαλό στην ΓΓΑ για σκοπούς, που προβλέπονται στις κείμενες διατάξεις, είναι ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών (πλειοψ.).
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ-ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Συχνές Ερωτήσεις Απαντήσεις για το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο στις συναλλαγές με τους Φορείς του Δημοσίου Τομέα (B2G) (FAQs) (Από τη Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.)
186851/2025
Επικαιροποίηση στις απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις σχετικά με την εφαρμογή της παρ. 12 του άρθρου 5 του ν. 5092/2024 (Α΄ 33). ΑΔΑ:ΨΚΞ3Η-Μ05
5116/2025
α) Δημοσίευση του με αριθμ. Ref. Ares (2025)4144351 (22-05-2025) μη δεσμευτικού εγγράφου της ΕΕ, με ερωτήσεις και απαντήσεις (Q & A), σχετικά με το δικαίωμα συμμετοχής, μη καλυπτόμενων τρίτων χωρών, σε διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων εντός της ΕΕ, β) Διαδικτυακό Εργαλείο της ΕΕ «Procurement4Byers», για τον έλεγχο προσφορών οικονομικών φορέων τρίτων χωρών, εάν καλύπτονται από τις διεθνείς δεσμεύσεις της Ένωσης στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων. ΑΔΑ:6ΥΞΟΟΞΤΒ-Θ92
ΝΣΚ/341/2013
Αρμοδιότητα απαντήσεως σε ερωτήσεις βουλευτών επί θεμάτων κοινωφελών εν γένει περιουσιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε ερωτήσεις που υποβάλλουν βουλευτές, εντός των πλαισίων του κοινοβουλευτικού ελέγχου της Βουλής, οι οποίες απευθύνονται στον Υπουργό Οικονομικών και αφορούν σε θέματα συναφή με κοινωφελείς περιουσίες, η αρμοδιότητα των οποίων έχει μεταβιβασθεί στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, πρέπει να απαντά ο Υπουργός Οικονομικών, ως καθύλην αρμόδιος και δεν πρέπει οι ερωτήσεις να διαβιβάζονται στον Υπουργό Εσωτερικών, ως ιεραρχικά προϊστάμενο των Γενικών Γραμματέων Αποκεντρωμένης Διοίκησης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/61/2005
Προσωρινές λυόμενες κατασκευές ειδικών προδιαγραφών (πέργκολες) επί του αιγιαλού και της παραλίας. Έννοια έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Οι κατασκευές (προσωρινές λυόμενες κατασκευές ειδικών προδιαγραφών) που περιγράφονται στο υπ αριθ. 4009/23-7-2004 έγγραφο των Ελληνικών Τουριστικών Ακινήτων ΑΕ (ΕΤΑ), δεν εμπίπτουν στην έννοια του έργου εκτελουμένου στον αιγιαλό, η εκτέλεση του οποίου υπόκειται στις προϋποθέσεις του άρθρου 14 Ν 2971/2001, διότι οι κατασκευές αυτές επικάθονται με ειδικά ανοξείδωτα πέλματα στον αιγιαλό ή την παραλία χωρίς καμία πάκτωση σε υπόβαθρο από μπετόν ή άλλου είδους μόνιμο υπόβαθρο και έτσι δεν δημιουργείται σταθερή σύνδεση με το έδαφος. 2. Η παρ.3 του άρθρου 13 του Ν 2971/2001 αναφέρει ενδεικτικά τις χρήσεις για τις οποίες μπορεί να παραχωρηθεί αιγιαλός και παραλία. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 335/2005 Γνωμ. Ολομέλειας ΝΣΚ.
ΝΣΚ/335/2005
Προσωρινές λυόμενες κατασκευές ειδικών προδιαγραφών (πέργκολες) επί του αιγιαλού και της παραλίας - Έννοια έργου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Οι κατασκευές (προσωρινές λυόμενες κατασκευές ειδικών προδιαγραφών), που περιγράφονται στο υπ αριθμ. 4009/23-7-2004 έγγραφο των Ελληνικών Τουριστικών Ακινήτων ΑΕ (ΕΤΑ), δεν εμπίπτουν στην έννοια του έργου, εκτελουμένου στον αιγιαλό, η εκτέλεση του οποίου υπόκειται στις προϋποθέσεις του άρθρου 14 Ν 2971/2001, διότι οι κατασκευές αυτές επικάθηνται με ειδικά ανοξείδωτα πέλματα στον αιγιαλό ή την παραλία χωρίς καμία πάκτωση σε υπόβαθρο από μπετόν ή άλλου είδους μόνιμο υπόβαθρο και έτσι δεν δημιουργείται σταθερή σύνδεση με το έδαφος. 2) Η παρ.3 του άρθρου 13 του Ν 2971/2001 δεν αποκλείει την παραχώρηση αιγιαλού για απλή χρήση προς εγκατάσταση των πιο πάνω κατασκευών, υπό την προϋπόθεση τηρήσεως σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση των ουσιαστικών προϋποθέσεων της παρ.1 του άρθρου 13 του Ν 2971/2001. (πλειοψ.) Παραπομπή με την υπ' αριθ. 61/2005 Γνωμ. (Τμ.Β΄) ΝΣΚ.
Ν.4735/2020
Τροποποίηση του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής διοικήσεων στον δημόσιο τομέα, ρύθμιση οργανωτικών θεμάτων της Γενικής Γραμματείας Ιθαγένειας και της Γενικής Γραμματείας Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα του Υπουργείου Εσωτερικών, ρυθμίσεις για την αναπτυξιακή προοπτική και την εύρυθμη λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλες διατάξεις.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/30/2022
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του έργου του Δήμου … Ημαθίας «Ανάπλαση πλατείας Ελευθερίας Δήμου …», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.000.014,22 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α. (1.240.017,63 ευρώ με Φ.Π.Α.), και συμβατικής δαπάνης 950.013,51 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α. (1.178.016,75 ευρώ με Φ.Π.Α.).(....)Εν προκειμένω, η ως άνω ένωση απάντησε θετικά στις ερωτήσεις του Κεφαλαίου Δ του Μέρους IV και, επιπλέον, στο συγκεντρωτικό έγγραφο που συνοδεύει την προσφορά της, στο οποίο αναφέρονται τα υποβαλλόμενα δικαιολογητικά συμμετοχής στον διαγωνισμό και περιλαμβάνεται πίνακας με απαντήσεις στις απαιτήσεις της διακήρυξης, τα ερωτήματα για το αν η ένωση διαθέτει τα απαιτούμενα πιστοποιητικά διασφάλισης ποιότητας έχουν απαντηθεί επίσης θετικά. Επομένως, ακόμη κι αν ήθελε θεωρηθεί ότι η αναθέτουσα αρχή επιθυμούσε την υποβολή των πιστοποιητικών αυτών κατά το στάδιο της προαπόδειξης, ενόψει των σχετικών θετικών απαντήσεων στα έγγραφα που προαναφέρθηκαν, δεν θα μπορούσε να αποκλειστεί για τον λόγο αυτό ο διαγωνιζόμενος, αν προηγουμένως δεν είχε κληθεί να τα προσκομίσει, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 102 του ν.4412/2016. Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου … και του οικονομικού φορέα «Κ/Ξ …» για την εκτέλεση του έργου «Ανάπλαση πλατείας Ελευθερίας Δήμου …».
ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/710/2022
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/159/2022
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Ενόψει των εκτεθέντων στις σκέψεις 1-4, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ελεγχόμενη 1η τροποποίηση της 0095Μ/20 συμφωνίας-πλαίσιο παρίσταται μη ουσιώδης. Και τούτο διότι υπάγεται στις ρητά αναφερόμενες στις παρ. 1 και 4 του άρθρου 132 του ν. 4412/2016 τοιαύτες (μη ουσιώδεις τροποποιήσεις), αναγόμενη σε υποκατάσταση του αρχικού αναδόχου (ΕΛΠΕ ΑΕ), συνεπεία μερικής διαδοχής του, λόγω εταιρικής αναδιάρθρωσης (διάσπαση δι’απόσχισης κλάδου, ο οποίος εισφέρεται στην νεοσυσταθείσα εταιρεία), και δη από νέο ανάδοχο (…..) του οποίου αποκλειστικός μέτοχος παρίσταται ο αρχικός ανάδοχος. Ως μη ουσιώδης, δε, η εν λόγω τροποποίηση και κατά συνεκδοχή το περιέχον αυτή σχέδιο της 1ης τροποποίησης της 0095Μ/20 συμφωνίας πλαίσιο δεν υπάγεται, κατ’άρθρο 324 παρ. 5 περ. α΄ του ν.4700/2020 και 132 παρ. 6 περ. α΄ του ν. 4412/2016 στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου