Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΠΝΠ/157/2020

Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4690/2020, 4714/2020, 4708/2020
ΦΕΚ: 157/Α/10.08.2020

Επείγουσες ρυθμίσεις αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας, προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, στήριξης της αγοράς εργασίας και διευκόλυνσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 

ΚΥΡΩΘΗΚΕ ΜΕ: Ν.4722/2020-ΦΕΚ:177/Α/15.9.2020: άρθρο 1:“Κυρώνεται και έχει ισχύ νόμου από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η από 10.8.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «Επείγουσες ρυθμίσεις αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας, προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, στήριξης της αγοράς εργασίας και διευκόλυνσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας», που δημοσιεύθηκε στο υπ' αρ. 157 Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Τεύχος Α')”


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ Α.13ου ΜΕ ΤΟ Α.27-ΠΑΡ.1.α ΤΟΥ Ν.5188/2025-ΦΕΚ:49/Α/28.03.2025

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Αναθεωρήση 157-2020-15.12.2024.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 15/12/2024

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ Α.13ου ΜΕ ΤΟ Α.27-ΠΑΡ.1.α ΤΟΥ Ν.5161/2024-ΦΕΚ:196/Α/29.11.2024

Αναθεωρήση 157-2020-2.10.2024.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 02/10/2024

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ Α.13ου ΜΕ ΤΟ Α.68-ΠΑΡ.1.α ΤΟΥ Ν.5140/2024 ΦΕΚ: 154/Α/30.09.2024

Αναθεωρήση 157-2020-9.7.2024.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 09/07/2024

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ Α.13ου ΜΕ ΤΟ Α.63-ΠΑΡ.1.α ΤΟΥ Ν.5116/2024-ΦΕΚ:100/Α/03.07.2024

Αναθεωρήση 157-2020-22.4.2024.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 22/04/2024

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ Α.13ου ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.5102/2024 ΦΕΚ: 55/Α/13.04.2024

Αναθεωρήση 157-2020-9.10.2023-τρ3.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 09/10/2023

ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ Ν.4842/2021-ΦΕΚ:190/Α/13.10.2021, N.4764/2020-ΦΕΚ:256/A/23.12.2020, Ν.4737/2020-ΦΕΚ:204/Α/22.10.2020 ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΜΕ ΤΟΝ N.5057/2023-ΦΕΚ:164/A/06.10.2023

Αναθεωρήση ΠΝΠ-157-2020-ΦΕΚ.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 11/08/2020

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΦΕΚ

Σχετικά Έγγραφα

ΔΕΦΚΦ Β 1114790/2020

Κοινοποίηση του άρθρου 1 του νόμου 4722/20 (Α΄ 177) «Κύρωση της από 10.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Επείγουσες ρυθμίσεις αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας, προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, στήριξης της αγοράς εργασίας και διευκόλυνσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας» (A΄ 157)»


Ν.4722/2020

Κύρωση: α) της από 10.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Επείγουσες ρυθμίσεις αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας, προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, στήριξης της αγοράς εργασίας και διευκόλυνσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας» (A΄ 157) και β) της από 22.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Έκτακτα μέτρα για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, την προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας και την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας των σχολικών μονάδων, τη στήριξη των τουρι- στικών επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας και την ενίσχυση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας προς αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, καθώς και τη στήριξη των πλημμυροπαθών της Εύβοιας που επλήγησαν κατά τις πλημμύρες της 8ης και 9ης Αυγούστου 2020» (Α΄ 161) και άλλες διατάξεις για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλων επειγόντων ζητημάτων.


10863/2024

Έκτη (6η) τροποποίηση της υπ’ αρ. 77602/12.7.2021 απόφασης «Έγκριση Ειδικού Προγράμματος Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών: στόχοι και σύστημα διαχείρισης» (Β’ 3391).


6511/2020

Έκδοση Πρότυπου Υποδείγματος Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης Συνεπειών από την Εκδήλωση Πλημμυρικών Φαινομένων για την σύνταξη σχεδίων από τους Δήμους της χώρας


οικ. 23101/476/2020

Τροποποίηση της υπ΄ αρ. οικ. 17788/346/8.5.2020 κοινής υπουργικής απόφασης «Περαιτέρω μέτρα στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων - εργοδοτών του ιδιωτικού τομέα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και τη σταδιακή επαναλειτουργία της αγοράς εργασίας» (Β΄ 1779).


Α.1053/2021

Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1193/24.8.2020 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών «Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 13 του ν. 4690/2020 (Α’ 104), σχετικά με τα μέτρα στήριξης των εκμισθωτών από τη μη είσπραξη μισθωμάτων κατ’ επιταγή νόμου στο πλαίσιο αντιμετώπισης των επιπτώσεων του κορωνοϊού COVID-19» (Β’ 3505).


ΠΝΠ/161/2020

Έκτακτα μέτρα για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, την προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας και την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας των σχολικών μονάδων, τη στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας και την ενίσχυση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας προς αντιμετώπιση  των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, καθώς και τη στήριξη των πλημμυροπαθών της Εύβοιας που επλήγησαν κατά τις πλημμύρες της 8ης και 9ης Αυγούστου 2020.

Ν.4722/2020- ΦΕΚ: 177/Α/15.9.2020 άρθρο 2: Κυρώνεται και έχει ισχύ νόμου από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η από 22.8.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «Έκτακτα μέτρα για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, την προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας και την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας των σχολικών μονάδων, τη στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας και την ενίσχυση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας προς αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, καθώς και τη στήριξη των πλημμυροπαθών της Εύβοιας που επλήγησαν κατά τις πλημμύρες της 8ης και 9ης Αυγούστου 2020», που δημοσιεύθηκε στο υπ' αρ. 161 Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Τεύχος Α')”).


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/219/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ:..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη, με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, δαπάνη δεν είναι νόμιμη, όπως βασίμως προβάλλεται από την Αναπληρώτρια Επίτροπο. Τούτο δε, διότι η 56252/8.12.2016 απόφαση του Αντιδημάρχου ..., περί καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης, επικαλείται εκ των προτέρων, σε σχέση με την εκτέλεση της υπερωριακής εργασίας από τους φερόμενους ως δικαιούχους υπαλλήλους, και με γενική, ως εκ τούτου, διατύπωση την ανάγκη αντιμετώπισης έκτακτων εποχικών και επειγουσών αναγκών που πρόκειται – ενδεχομένως – να προκύψουν στην υπηρεσία κατά το χρονικό διάστημα ισχύος της. Ειδικότερα, στην παράγραφο 7 του προοιμίου της εν λόγω απόφασης αναφέρονται εργασίες, οι οποίες ανάγονται στα συνήθη καθήκοντα των υπηρετούντων στο Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων διοικητικών υπαλλήλων (βλ. άρθρο 8 περίπτωση δ΄ της Ενότητας Β΄ του Κεφ. 2.1 του 2ου Μέρους της 11617/2011 απόφασης του Γ. Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης .... περί εγκρίσεως του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου ...), χωρίς όμως αυτές να συνδέονται με συγκεκριμένα και σαφή πραγματικά στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή όλως απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών) που θα μπορούσε να δικαιολογήσει την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης των φερόμενων ως δικαιούχων υπαλλήλων κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Περαιτέρω, μολονότι για την ως άνω υπηρεσία (Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων) του Δήμου ... έχει ήδη από μακρού χρόνου καθιερωθεί, δυνάμει της 942/16.2.2015 (ΦΕΚ Β΄ 404/24.3.2015) απόφασης του ασκούντος καθήκοντα Γ. Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης ..., λειτουργία σε δωδεκάωρη βάση, όλες τις ημέρες του μήνα και τα Σαββατοκύριακα, δεν προκύπτει για ποιο λόγο δεν έχει καταστεί ακόμη δυνατός ο προγραμματισμός και η εκτέλεση των εργασιών αυτών από τους υπηρετούντες ανά βάρδια διοικητικούς υπαλλήλους.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη και, ως εκ τούτου, αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/50/2019

Καταβολή αποζημίωσης λόγω υπερωριακής απασχόλησης:..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη, κατά τους βασίμως προβαλλόμενους λόγους με την έκθεση διαφωνίας. Ειδικότερα ως προς τον πρώτο λόγο διαφωνίας, η απόφαση ..../2017 του Δημάρχου ..., για την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης δεν διαλαμβάνει συγκεκριμένα και σαφή πραγματικά στοιχεία, από τα οποία προκύπτει η συνδρομή περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή όλως απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών) που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν την υπερωριακή απασχόληση των φερόμενων ως δικαιούχων υπαλλήλων κατά το μήνα Αύγουστο 2017. Συγκεκριμένα στην απόφαση αυτή γίνεται αναφορά στην αντιμετώπιση έκτακτων καιρικών φαινομένων επειδή ο Δήμος είναι ορεινός. Όμως, προφανώς, το γεγονός ότι ο Δήμος είναι ορεινός δεν συνεπάγεται έκτακτες ή εποχικές και επείγουσες υπηρεσιακές ανάγκες ούτε το ενδεχόμενο να συμβούν καιρικά φαινόμενα που απαντώνται κυρίως σε ορεινές συνθήκες συνεπάγεται αναπότρεπτα τέτοιες ανάγκες, ούτε γενικά τα έκτακτα καιρικά φαινόμενα συνδέονται άνευ άλλου με έκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες. Τέλος, δεν γίνεται οποιαδήποτε αναφορά σε καιρικά φαινόμενα που προηγήθηκαν και πράγματι προκάλεσαν τέτοιες ανάγκες και, μάλιστα, τέτοιας έντασης που θα δικαιολογούσε απασχόληση από το χρόνο έκδοσης της απόφασης (Μάρτιο) μέχρι το τέλος του έτους, όπως προβλέφθηκε, έστω και κατά το μήνα Αύγουστο, που είναι ο κρίσιμος εν προκειμένω. Επομένως, κατά το σκέλος αυτό η αιτιολογία της 97/2017 απόφασης είναι πλημμελής, ως γενική και αόριστη. Ακόμα, με την ίδια απόφαση γίνεται επίκληση της ανάγκης αντιμετώπισης «πιεστικών» αναγκών. Όμως, οι εννοούμενες ως «πιεστικές» ανάγκες δεν προσδιορίζονται, ούτε η σύνδεσή τους με τις υπηρεσίες «του Λογιστηρίου, των Εσόδων, των Προμηθειών και της Ταμειακής Υπηρεσίας» εξυπηρετεί προς τούτο, αφού αναφέρεται σε ένα ευρύ μέρος των οικονομικών ή / και διοικητικών υπηρεσιών του Δήμου, οι οποίες στελεχούμενες από τους υπηρετούντες υπαλλήλους επιτελούν το οικείο εντασσόμενο στις αρμοδιότητες του Δήμου έργο, κατανεμόμενο στους υπαλλήλους, για την άσκηση των συνήθων καθηκόντων τους. Επομένως, και κατά το σκέλος της αυτό η αιτιολογία της 97/2017 απόφασης πάσχει ως γενική και ασαφής. Εξάλλου, οι αποφάσεις συγκρότησης των συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης, εκδόθηκαν κατά την τελευταία ημέρα του μηνός Αυγούστου 2017, συνεπώς από κανένα υπηρεσιακό έγγραφο δεν προέκυπτε ο προσδιορισμός των υπαλλήλων που επρόκειτο να απασχοληθούν υπερωριακά από 1 ως 30.8.2017, αναρτήθηκαν δε στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» καταφανώς πολλούς μήνες μετά την πραγματοποίηση της υπερωριακής απασχόλησης, απέκτησαν δηλαδή ισχύ μετά την παρέλευση του κρίσιμου διαστήματος. Συνεπώς, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με το δεύτερο λόγο διαφωνίας, οι αποφάσεις αυτές (494 και 495/2017) δεν ίσχυαν κατά το χρόνο που οι φερόμενοι ως δικαιούχοι της αποζημίωσης υπερωριακής απασχόλησης πέραν του κανονικού ωραρίου παρείχαν αυτή την εργασία και η υπερωριακή τους απασχόληση στερείται και κατά τούτο νομίμου ερείσματος.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/131/2019

Καταβολή αποζημίωσης για υπερωριακή απασχόληση...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγινα δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η άνω απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης του Περιφερειάρχη …, όπως αυτή συμπληρώνεται με την άνω απόφαση συγκρότησης συνεργείου και τα λοιπά στοιχεία του φακέλου, δεν δύνανται να αποτελέσει νόμιμο έρεισμα για την καταβολή αποζημίωσης υπερωριακής απασχόλησης στους ανωτέρω υπαλλήλους, κατ’ αποδοχή του σχετικού πρώτου λόγου διαφωνίας του Επιτρόπου. Και τούτο διότι δεν διαλαμβάνει πλήρη και ειδική αιτιολογία, με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών), που να δικαιολογούν την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων αυτών κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Αντιθέτως, στις ως άνω αποφάσεις περιγράφονται τα συνήθη καθήκοντα του προσωπικού που υπηρετεί στη Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας … της Περιφέρειας …, όπως αυτά προκύπτουν από τον οικείο Ο.Ε.Υ., ενώ γίνεται αόριστη επίκληση των αυξημένων, πλην όμως γνωστών εκ των προτέρων και διαρκών υπηρεσιακών αναγκών, χωρίς να αναφέρεται ο λόγος για τον οποίο δεν ήταν δυνατός ο χρονικός προγραμματισμός και η εκτέλεση των σχετικών εργασιών από τους υπηρετούντες υπαλλήλους στο πλαίσιο του υποχρεωτικού ωραρίου τους, κατόπιν προγραμματισμού των τακτικών βαρδιών, λαμβανομένης υπόψη και της λειτουργίας σε 24ωρη βάση των ανωτέρω Διευθύνσεων. Εξάλλου, η υποστελέχωση των ως άνω υπηρεσιών και η έλλειψη προσωπικού, ανεξαρτήτως του ότι προβάλλονται αορίστως, δεν συνιστούν έκτακτη, εποχική ή απρόβλεπτη ανάγκη, που δικαιολογεί την παροχή εργασίας καθ’ υπέρβαση του νομίμου ωραρίου (Ε.Σ. Πρ. Ι Τμ. 15/2017). Ωστόσο, αβάσιμος και απορριπτέος κρίνεται ο έτερος προβαλλόμενος από τον Επίτροπο λόγος διαφωνίας, διότι αν και η απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης αποτελεί κανονιστική διοικητική πράξη, της οποίας προβλέπεται η ανάρτηση στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ, παράλληλα με τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η παράλειψη ανάρτησης στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ δεν επιδρά στην ισχύ της απόφασης αυτής, η οποία αποτελεί νόμιμα έρεισμα της εντελλόμενης δαπάνης, ανεξάρτητα από τις ενδεχομένως διοικητικής ή πειθαρχικής φύσης συνέπειες σε βάρος των οργάνων που βαρύνονται με την τήρηση των διατυπώσεων διαδικτυακής δημοσίευσης. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.