ΠΟΛ 1144/2008
Τύπος: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ-ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΠΟΛ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ 1054/2004
"Κοινοποίηση της 208/04 γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ., σχετικά με τη δυνατότητα του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. να χορηγήσει ΑΦΜ και βεβαίωση έναρξης εργασιών Kοινωνίας Kληρονόμων ατομικής επιχείρησης σε περίπτωση που για τη συνέχιση της ατομικής επιχείρησης,δεν συμφωνεί το σύνολο των κληρονόμων, αλλά η πλειοψηφία αυτών."
ΝΣΚ/162/2008
Μη εμπρόθεσμη μεταφορά Οδηγιών που αφορούν στα επαγγελματικά δικαιώματα κτηνιάτρων στην εθνική έννομη τάξη – Συνέπειες – Εγκατάσταση κτηνιάτρων σε δύο χώρες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Οι Οδηγίες 78/1026/ΕΟΚ και 78/1027/ΕΟΚ καταργήθηκαν από 20-10-2007 δυνάμει του άρθρου 62 της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ. Άρα και το ΠΔ 40/2006 με το οποίο ενσωματώθηκαν στην εθνική μας έννομη τάξη οι Οδηγίες 78/1026/ΕΟΚ και 78/1027/ΕΟΚ, είναι πλέον άνευ νομικής ισχύος, άνευ ρυθμιστικής ενέργειας, δεδομένου ότι αφορά σε ενσωμάτωση Οδηγιών που δεν ισχύουν πλέον. Κατά συνέπεια, αφού το ΠΔ 40/2006 με το οποίο ορίστηκε η Δ/νση Κτηνιατρικής Αντίληψης, Φαρμάκων και Εφαρμογών (ΚΑΦΕ) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠ.Α.Α.Τ.) ως αρμόδια αρχή, αφορά σε ενσωμάτωση Οδηγιών, ήδη καταργηθεισών, (78/1026/ΕΟΚ και 78/1027/ΕΟΚ) αυτό το ΠΔ, δεν έχει πλέον πεδίο εφαρμογής και η αρμόδια, βάσει αυτού, αρχή, στερείται αρμοδιότητας και δε μπορεί να αναγνωρίζει από 20-10-2007 και εφεξής πτυχία κτηνιατρικής αποκτηθέντα κατόπιν τριτοβάθμιων σπουδών σε Πανεπιστήμια της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας. Η Οδηγία 2006/100/ΕΚ, ναι μεν, ισχύει και θα έπρεπε να εφαρμόζεται στην Ελλάδα, αφού παρήλθε ο ορισθείς χρόνος για την ενσωμάτωσή της στην εθνική έννομη τάξη, πλην όμως, συναρτώμενη και εκλαμβανόμενη ως ενιαίο σύνολο με την βασική Οδηγία 2005/36/ΕΚ –την οποία τροποποιεί και της οποίας, ομοίως παρήλθε ο χρόνος ενσωμάτωσης– που αφορά στους κτηνιάτρους των άλλων 25 Κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δε διαθέτει, την αναγκαία και απαραίτητη εκείνη ρυθμιστική επάρκεια για να εφαρμοστούν άμεσα, χωρίς εθνικά μέτρα εναρμόνισης, αφού προϋποθέτει καθορισμό αρμοδίων αρχών που θα αξιολογούν και θα κρίνουν τυπικές ή/και ουσιαστικές προϋποθέσεις και προσδιορισμό διοικητικών και άλλων διαδικασιών, σχετικών με την άσκηση του αναγνωριζόμενου από τις Οδηγίες δικαιώματος που προβλέπονται ήδη στο υπό επεξεργασία καταρτιζόμενο από τα συναρμόδια Υπουργεία Π.Δ/γμα ενσωμάτωσης των Οδηγιών αυτών. Άρα, δεν παρίσταται δυνατή η επίκληση από την πλευρά των ενδιαφερόμενων και η άμεση εφαρμογή τους –ως προς τα δικαιώματα που τους αναγνωρίζονται από τις Οδηγίες αυτές– από τις εθνικές αρχές, ελλείψει ρυθμιστικής επάρκειας των Οδηγιών και εμπροθέσμων μέτρων εναρμόνισης με αποτέλεσμα να μη μπορεί να τύχουν άμεσης και ευθείας εφαρμογής. Τούτο δε, ανεξαρτήτως της ενδεχόμενης ευθύνης του Δημοσίου από τη μη έγκαιρη ενσωμάτωση των επίμαχων Οδηγιών, αφού δεν αποκλείεται να κληθεί το Δημόσιο να αποζημιώσει στους υφιστάμενους βλάβη από την καθυστέρηση εναρμόνισης, εάν και εφόσον προσφύγουν οι ενδιαφερόμενοι στα δικαστήρια και αποδειχθεί η συνδρομή των προεκτεθεισών στην παράγραφο 25 προϋποθέσεων. β) Οι κανόνες που έχουν ως αποτέλεσμα να περιορίζουν το δικαίωμα εγκατάστασης και ελεύθερης κυκλοφορίας των εργαζόμενων δεν είναι σύμφωνοι με τη Συνθήκη (παρά μόνο αν δικαιολογούνται από γενικές υποχρεώσεις που συνδέονται άρρηκτα με την προσήκουσα άσκηση του επαγγέλματος και επιβάλλονται αδιάκριτα σε ημεδαπούς και υπηκόους άλλων κρατών μελών). Άρα μπορούν οι κτηνίατροι να είναι εγκατεστημένοι σε δύο ή περισσότερα κράτη ταυτόχρονα και να ασκούν το επάγγελμά τους.