ΠΟΛ.1182/2016
Τύπος: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ-ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΠΟΛ
Κοινοποίηση της υπ’ αριθ. 26/2016 γνωμοδότησης του Β’ Τμήματος του Ν.Σ.Κ. - Διαδικασία διόρθωσης Φ.Α.Π. ετών 2011-2013 για εκτός αντικειμενικού συστήματος οικόπεδα του Δήμου Νέας Μάκρης Αττικής (ΑΔΑ:6Ζ46Η-ΟΑ3)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Α.1106/2022
Τιμή ανά τετραγωνικό μέτρο οικοπέδου στον Δήμο Νέας Μάκρης, αποκλειστικά για τον προσδιορισμό του φόρου ακίνητης περιουσίας φυσικών προσώπων ετών 2011, 2012 και 2013, για τις περιοχές στις οποίες δεν εφαρμοζόταν το αντικειμενικό σύστημα.
ΔΑΕΦΚ-ΚΕ/4922/Α321/2020
Ορισμός νέας προθεσμίας υποβολής αιτήσεων σχετικά με τη χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια (εκτός επαγγελματικών χρήσεων) που επλήγησαν από την πλημμύρα της 15ης Νοεμβρίου 2017 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής.
ΔΑΕΦΚ-ΚΕ/4922/Α321/2020
Ορισμός νέας προθεσμίας υποβολής αιτήσεων σχετικά με τη χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια (εκτός επαγγελματικών χρήσεων) που επλήγησαν από την πλημμύρα της 15ης Νοεμβρίου 2017 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής.
ΔΑΕΦΚ-ΚΕ/2858/Α321/2019
Ορισμός νέας προθεσμίας υποβολής αιτήσεων σχετικά με τη χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια (εκτός επαγγελματικών χρήσεων) που επλήγησαν από την πλημμύρα της 15ης Νοεμβρίου 2017 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής.
ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/218/2025
Η Πράξη 218/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου τροποποίησης και παράτασης της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Μαραθώνος. Η αρχική σύμβαση (από 25.6.2021) αφορούσε το έργο «Αντικατάσταση αμιαντοσωλήνων στο δίκτυο ύδρευσης της Νέας Μάκρης (περιοχές Μάτι και Ζούμπερι)». Η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης εισηγήθηκε την παράταση κατά δώδεκα (12) μήνες, με νέα ημερομηνία λήξης την 25.4.2026, ώστε να συμπεριληφθεί ο απαιτούμενος χρόνος συντήρησης και οριστικής παραλαβής του έργου, το οποίο είχε ήδη περαιωθεί την 1.11.2024. Το Κλιμάκιο δεν διαπίστωσε νομικές πλημμέλειες και αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της τροποποιητικής-παρατατικής σύμβασης.
ΔΕΔ/Αθ/588/2025
Η απόφαση 588/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξεων απόρριψης της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Αγίου Νικολάου. Οι απορριφθείσες πράξεις αφορούσαν αιτήματα τροποποίησης δηλώσεων Φ.Α.Π. (2012, 2013) και ΕΝ.Φ.Ι.Α. (2014-2018). Η προσφεύγουσα υποστήριζε ότι εκ παραδρομής δήλωσε ακίνητο 70383,17 τ.μ. ως εντός οικισμού αντί εκτός. Οι τροποποιητικές δηλώσεις, μείωσης φόρου, απορρίφθηκαν αρχικά λόγω παραγραφής των ετών. Ο ισχυρισμός της προσφεύγουσας περί πρόδηλης έλλειψης φορολογικής υποχρέωσης (άρθρο 74 ΚΦΔ) απορρίφθηκε από τη ΔΕΔ, καθώς η διόρθωση απαιτεί εξελεγκτική αρμοδιότητα της Δ.Ο.Υ. για την πραγματική κατάσταση του ακινήτου και δεν προκύπτει άμεσα από τα προσκομιζόμενα στοιχεία.
ΠΟΛ 1040/2011
ΘΕΜΑ : «Αναπροσαρμογή τιμών του συστήματος Αντικειμενικού Προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας των ακινήτων που βρίσκονται σε περιοχές εντός σχεδίου της Δημοτικής Κοινότητας Ψυχικού, του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού, Περιφερειακής Ενότητας Βορείου Τομέα Αθηνών, της Περιφέρειας Αττικής».
(Οι αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ. 1040/26−2−2011 (ΦΕΚ 434/Β΄/2011) και ΠΟΛ.1156/28−6−2013 (ΦΕΚ 1627/Β΄/2013), οι οποίες εκδόθηκαν κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 41 του Ν. 1249/1982, καταργούνται με την ΠΟΛ.1009/2016,ΦΕΚ-48/Β/20.1.2016)
ΝΣΚ/1/2025
Ερωτάται: α) Εάν είναι δυνατή η τροποποίηση του πτυχίου του αποφοιτήσαντος Ρ.Π.Β. μετά τη διόρθωση του επωνύμου του. στην οποία προέβη. β) Ποια στοιχεία πρέπει να περιέχουν τα πιστοποιητικά, που θα εκδίδονται σε τέτοιες περιπτώσεις. γ) Ποιο είναι το αρμόδιο όργανο, που θα παρέξει την εντολή διόρθωσης του επωνύμου στο Τμήμα Μηχανοργάνωσης του Πανεπιστημίου.(...)Κατά συνέπεια των όσων έχουν αναφερθεί παραπάνω οι απαντήσεις, οι οποίες προσήκουν στους προβληματισμούς της ερωτώσας υπηρεσίας είναι: α) Τροποποίηση του πτυχίου, το οποίο έχει λάβει ο απόφοιτος του Ιδρύματος Ρ.Π.Β. μετά την μεταγενέστερη διόρθωση του επώνυμου του στην οποία έχει προβεί, δεν είναι δυνατή με οποιονδήποτε τρόπο. β) Τα πιστοποιητικά που εκδίδουν οι υπηρεσίες του Πανεπιστημίου, σε μεταγενέστερο χρόνο εκείνου της διόρθωσης του επώνυμου του ενδιαφερόμενου, πρέπει να περιέχουν το διορθωμένο, πλέον, επώνυμο. Στην περίπτωση του αιτούντος δικαστική απόφαση διόρθωσης του επωνύμου του δεν προκύπτει να έχει εκδοθεί και επομένως δεν τίθεται ζήτημα τέτοιας μνείας επί του περιεχομένου των πιστοποιητικών. γ) Μετά την αποδοχή της παρούσας γνωμοδότησης το Τμήμα Μηχανοργάνωσης του Γ.Π.Α. δεσμεύεται, άνευ ετέρου, να ευθυγραμμισθεί και να ακολουθήσει τις λύσεις, οι οποίες έχουν δοθεί από το Ν.Σ.Κ. επί των τεθέντων ζητημάτων. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΠΟΛ 1156/2013
Ανακαθορισμός των τιμών ζωνών του αντικειμενικού συστήματος προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας των μεταβιβαζομένων με οποιαδήποτε αιτία ακινήτων που βρίσκονται στις Ζώνες ΣΤ και Δ και ορισμός Γραμμικής Ζώνης στην οδό Δάφνης [από την οδό Χλόης μέχρι την οδό Ανθέων (προέκταση οδού 28ης Οκτωβρίου)] δεξιά, της Δημοτικής Κοινότητας Ψυχικού του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού της Περιφερειακής Ενότητας Βορείου Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής.
(Οι αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ. 1040/26−2−2011 (ΦΕΚ 434/Β΄/2011) και ΠΟΛ.1156/28−6−2013 (ΦΕΚ 1627/Β΄/2013), οι οποίες εκδόθηκαν κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 41 του Ν. 1249/1982, καταργούνται με την ΠΟΛ.1009/2016,ΦΕΚ-48/Β/20.1.2016)
ΝΣΚ/422/2002
Καζίνο Πάρνηθας. Διαγωνισμός πλειοδοσίας. Προσφορά εκτός διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προσφορά που υποβλήθηκε από την κοινοπραξία «Καζίνο Αττικής» με τις από 12-6-2002 και 13-6-2002 επιστολές της προς την ΕΤΑ ΑΕ είναι εκτός της πλειοδοτικής διαδικασίας του διαγωνισμού και δεν ασκεί καμία επίδραση επί της διαδικασίας του διαγωνισμού, ούτε δύναται να ληφθεί υπόψη και να κατακυρωθεί σ αυτήν ο διαγωνισμός επειδή η προσφορά αυτή είναι μεγαλύτερη από την προσφορά του ανακηρυχθέντα πρώτου πλειοδότη (ομόφωνα). Περαιτέρω η προσφορά αυτή δύναται να συνεκτιμηθεί από την ΕΤΑ ΑΕ, μαζί με άλλους παράγοντες, στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 9 της Συμπληρωματικής Διακήρυξης Β’ Φάσης του διαγωνισμού, προκειμένου να κατακυρωθεί, ή ματαιωθεί, ή κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός κλπ (άποψη μειοψ.17 μελών). Η κρίση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και της ΕΤΑ ΑΕ, στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 9 της άνω Συμπληρωματικής Διακήρυξης αποτελεί ουσιαστική και όχι νομική κρίση αυτών, για την οποία όμως δεν ερωτάται το ΝΣΚ, ούτε άλλωστε έχει σχετική αρμοδιότητα γνωμοδότησης, σύμφωνα και με την παρ.6 του άρθρου 5 σε συνδυασμό με την περ.ζ’ του άρθρου 2 του π.δ/τος 282/1996 «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους» (άποψη πλειοψ. 26 μελών).