Πρωτ. 8450 Διεκπ. 5741/2020
Τύπος: Αποφάσεις
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 4331/3078/17.4.2013 (Β 1108) απόφασης του Προέδρου της Βουλής, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, περί καθορισμού ανώτατου ανά υπάλληλο αριθμού των ωρών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση των αναγκών της λειτουργίας του Κοινοβουλίου πέραν του κανονικού ωραρίου εργασίας και προσδιορισμού δικαιούχων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Πρωτ. 20812 Αριθμ. Διεκπ. 12039/2019
Τροποποίηση της αριθμ. 4331/3078/17.4.2013 (ΦΕΚ 1108/Β’/9.5.2013) απόφασης του Προέδρου της Βουλής, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, περί καθορισμού ανώτατου ανά υπάλληλο αριθμού των ωρών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση των αναγκών της λειτουργίας του Κοινοβουλίου πέραν του κανονικού ωραρίου εργασίας και προσδιορισμού δικαιούχων
Αριθμ. Πρωτ. 11549 Διεκπ. 7973/2016
Τροποποίηση απόφασης του Προέδρου της Βουλής περί καθορισμού ανωτάτου ανά υπάλληλο αριθμού των ωρών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση των αναγκών της λειτουργίας του Κοινοβουλίου πέραν του κανονικού ωραρίου εργασίας και προσδιορισμού δικαιούχων».
1147/2020
Αναστολή εφαρμογής αποφάσεων Προέδρου της Βουλής «Καθορισμός ανώτατου ανά υπάλληλο αριθμού των ωρών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση των αναγκών της λειτουργίας του Κοινοβουλίου πέραν του κανονικού ωραρίου εργασίας και προσδιορισμός δικαιούχων» και «καθορισμού συνολικού αριθμού των ωρών υπερωριακής απασχολήσεως των επιστημονικών συνεργατών των Βουλευτών και Ελλήνων Βουλευτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» για τον μήνα Απρίλιο 2020, ενόψει έκτακτων και επειγουσών περιστάσεων
4331/3078/2013
Καθορισμός ανωτάτου ανά υπάλληλο αριθμού των ωρών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση των αναγκών της λειτουργίας του Κοινοβουλίου πέραν του κανονικού ωραρίου εργασίας και προσδιορισμός δικαιούχων.
8000/32/233-α’/2018
Καθορισμός του ανώτατου ετήσιου ορίου ωρών νυκτερινής απασχόλησης, των δικαιούχων, των όρων και των προϋποθέσεων χορήγησης ειδικής αποζημίωσης ανά ώρα νυκτερινής απασχόλησης που καταβάλλεται στο ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας.
8002/32/35-ιστ’/2022
Τροποποίηση της υπό στοιχεία 8000/32/233-α’ από 16.03.2018 κοινής απόφασης των Αναπληρωτών Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών «Καθορισμός του ανώτατου ετήσιου ορίου ωρών νυκτερινής απασχόλησης, των δικαιούχων, των όρων και των προϋποθέσεων χορήγησης ειδικής αποζημίωσης ανά ώρα νυκτερινής απασχόλησης που καταβάλλεται στο ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας» (Β’ 1302).
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/118/2014
ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ.Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίας αποζημίωσης σε υπάλληλο, που ασκεί καθήκοντα Προϊσταμένης Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών Δήμου, λόγω της υπερωριακής απασχόλησής της, για την τήρηση των πρακτικών των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου, καθόσον δεν είναι νόμιμη η ανάθεση καθηκόντων πρακτικογράφου στην ανωτέρω υπάλληλο, διότι η διάταξη του άρθρου 49 παρ. 4 του ν. 3584/2007 (ΦΕΚ Α΄ 143) δεν παρέχει έρεισμα για την ανάθεση πρόσθετων κατ’ είδος καθηκόντων σε υπάλληλο εκτός κανονικού ωραρίου λειτουργίας της Υπηρεσίας, τα δε καθήκοντα τήρησης και σύνταξης πρακτικών των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου συνιστούν καθήκοντα τρέχουσας γραμματειακής φύσης, μη προσιδιάζοντα στον κύκλο των διευθυντικών και επιτελικών αρμοδιοτήτων του ασκούντος χρέη Προϊσταμένου Διεύθυνσης. Επιπροσθέτως, δεν προκύπτει από τη σχετική απόφαση ανάθεσης, επιτακτική ανάγκη εκτέλεσης των σχετικών εργασιών από τη συγκεκριμένη υπάλληλο, λόγω έλλειψης προσωπικού του οικείου κλάδου και ειδικότητας.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/185/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ:.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, κρίνεται ότι η πραγματοποίηση υπερωριακής απασχόλησης καθ’ υπέρβαση των ωρών του υποχρεωτικού ωραρίου από το φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος υπάλληλο, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους 2017, δεν είναι νόμιμη, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον αναπληρωτή Επίτροπο με τον πρώτο λόγο διαφωνίας. Τούτο, καθόσον η 25308/198/13.2.2017 απόφαση του Περιφερειάρχη … περί καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης δεν διαλαμβάνει την απαιτούμενη κατά τα προεκτεθέντα πλήρη και ειδική αιτιολογία με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή όλως απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών) που απαιτούν άμεση και δραστική διευθέτηση και συνεπάγονται τη δημιουργία πρόσθετων κατά ποσότητα καθηκόντων για το προσωπικό του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας – Γραφείου Π.Α.Μ. Π.Σ.Ε.Α. της Περιφερειακής Ενότητας …, τα οποία δεν μπορούν να εκτελεστούν εντός του τακτικού ωραρίου εργασίας αυτού, με αποτέλεσμα να δικαιολογείται η ανάγκη υπερωριακής απασχόλησης του φερόμενου ως δικαιούχου του χρηματικού εντάλματος κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Σε κάθε περίπτωση τα καθήκοντα που περιγράφονται στην απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής εργασίας δεν αποτελούν εργασίες επειγουσών και έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών, όπως προβάλλεται με το έγγραφο επανυποβολής του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, αλλά ανάγονται στα πάγια και συνήθη καθήκοντα των υπαλλήλων του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας – Γραφείου Π.Α.Μ. Π.Σ.Ε.Α., σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 30 και 32 του Οργανισμού της Περιφέρειας … (σκέψη IV), τα οποία αυτοί οφείλουν να φέρουν σε πέρας εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας τους, εκτελώντας τις σχετικές εργασίες με τον απαιτούμενο εκ των προτέρων προγραμματισμό για την εξυπηρέτηση της υπηρεσίας. (...)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕλΣυν/Κλ.1(ΚΠΕ)173/2015
ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ:Μη νόμιμη η δαπάνη Δήμου που αφορούσε στην καταβολή αποζημίωσης υπερωριακής απογευματινής απασχόλησης πέραν του κανονικού ωραρίου σε τακτικούς υπαλλήλους οικονομικών διοικητικών υπηρεσιών του Δήμου, κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο έτους 2014. Νομίμως κατ’ αρχήν ανατέθηκε πρόσθετη εργασία στους ανωτέρω υπαλλήλους για την εξυπηρέτηση των σχολικών επιτροπών, οι οποίες στερούνται διοικητικού προσωπικού, ωστόσο, τούτο έγινε κατά παράβαση των ειδικότερων προϋποθέσεων και περιορισμών που τίθενται με το άρθρο 49 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, ότι δεν επιτρέπεται στην ίδια υπηρεσία δημοτικού νομικού προσώπου να απασχολούνται περισσότεροι του ενός δημοτικοί υπάλληλοι και ότι δεν επιτρέπεται ο ίδιος δημοτικός υπάλληλος να παρέχει πρόσθετη υπηρεσία σε περισσότερα του ενός δημοτικά νομικά πρόσωπα, εν προκειμένω οι δύο υπάλληλοι ορίστηκαν αμφότεροι παράλληλα στα δύο νομικά πρόσωπα, κατά παράβαση των προβλεπόμενων .
ΕΣ/ΤΜ.1/258/2008
Καταβολή οδοιπορικών εξόδων και ημερήσιας αποζημίωσης:Με δεδομένα τα πραγματικά αυτά περιστατικά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, οι πιο πάνω εκπαιδευτικοί, αφού, κατόπιν της νομίμως, εκ του αρμοδίου προς τούτο οργάνου, εκδοθείσας απόφασης, διατέθηκαν προς συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου τους στα ανωτέρω αναφερόμενα σχολεία, τα οποία βρίσκονται σε άλλη πόλη από αυτή του σχολείου που έχουν τοποθετηθεί και από αυτή της κατοικίας τους, δικαιούνται της προβλεπόμενης αποζημίωσης για τις ώρες που δίδαξαν στα σχολεία αυτά καθώς και, λόγω της ανωτέρω μετακίνησης τους, της προβλεπομένης χιλιομετρικής αποζημίωσης για την κάλυψη των σχετικών οδοιπορικών εξόδων τους. Περαιτέρω, η πραγματοποίηση των ως άνω ωρών διδασκαλίας και των αντίστοιχων μετακινήσεων των φερόμενων ως δικαιούχων εκπαιδευτικών αποδεικνύονται από τα συνοδεύοντα, τα οικεία για την πληρωμή κάθε δαπάνης εντάλματα, δικαιολογητικά, όπως αυτά (δικαιολογητικά) απαιτούνται από την 2/45850/0026/13.7.2001 "Καθορισμός δικαιολογητικών δαπανών υπερωριακής διδασκαλίας μονίμων και αναπληρωτών καθηγητών, διδασκαλίας ωρομίσθιων καθηγητών, καθώς και συμπλήρωσης υποχρεωτικού ωραρίου" απόφαση του Υπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ 947 Β΄, διορθώσεις σφαλμάτων στο ΦΕΚ 1065 Β΄). Εξάλλου, όπως προκύπτει, από τα στοιχεία του φακέλου, χωρίς, συναφώς, να απαιτείται εκ του νόμου άλλη ειδικότερη αιτιολογία, η συμπλήρωση των υποχρεωτικών ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας στο σχολείο που είχαν τοποθετηθεί οι φερόμενοι ως δικαιούχοι εκπαιδευτικοί δεν ήταν αντικειμενικά δυνατή λόγω της κατεχόμενης απ’ αυτούς ειδικότητας, καθόσον οι προβλεπόμενες ώρες διδασκαλίας του αντίστοιχου μαθήματος δεν κάλυπταν το υποχρεωτικό ωράριό τους ενώ, περαιτέρω, λόγω ακριβώς του εξειδικευμένου, επιστημονικού γνωστικού αντικειμένου τους δεν μπορούσε να τους ανατεθεί η διδασκαλία άλλου μαθήματος (βλ. σχετ. την Γ2/3325/4.9.1989 "Καθορισμός αντιστοιχίας ειδικοτήτων εκπαιδευτικών και διδασκόμενων μαθημάτων" εγκύκλιο του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και την νυν ισχύουσα 118842/Γ2/17.9.2008 "Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ" απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ΦΕΚ 1984 Β΄). Επιπροσθέτως, πρέπει να λεχθεί ότι με τις, εν πάση περιπτώσει, αναγόμενες σε κρίσεις σκοπιμότητας και ουσιαστικές επιλογές της διοίκησης, τοποθετήσεις των φερόμενων ως δικαιούχων εκπαιδευτικών στα συγκεκριμένα σχολεία και την, μετέπειτα, διάθεσής τους σε άλλα σχολεία, για συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου τους, δεν αποδεικνύεται καταδήλως από κάποιο στοιχείο του φακέλου η επιδίωξη συγκεκριμένου σκοπού διαφορετικού από εκείνον που καθορίζουν οι σχετικές διατάξεις. Ενόψει όλων των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες και, ως εκ τούτου, τα εντάλματα αυτά πρέπει να θεωρηθούν.