ΣΤΕ/2258/2011
Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις
ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ: (...)Επειδή, με την προσβαλλόμενη απόφαση της Διευθύντριας της Διευθύνσεως Εσωτερικών της Νομαρχίας Αθηνών (Τμήμα Αστικής και Δημοτικής Κατάστασης), εκδοθείσα «με εντολή Νομάρχη», ανακλήθηκαν οι αποφάσεις εγγραφής του πρώτου και τέταρτου των αιτούντων στα μητρώα αρρένων του Δήμου Αθηναίων, καθώς και οι αποφάσεις εγγραφής της δεύτερης και τρίτης των αιτούντων στα δημοτολόγια του ίδιου δήμου, που είχαν εκδοθεί από την Τμηματάρχη (Προϊσταμένη) του Τμήματος Αστικής και Δημοτικής Κατάστασης της Διευθύνσεως Εσωτερικών της ίδιας Νομαρχίας Αθηνών, υπογράφουσα επίσης «με εντολή Νομάρχη». Όμως, ούτε στο προοίμιο της ανακλητικής ούτε των ανακαλουμένων αποφάσεων γίνεται επίκληση αποφάσεως του Νομάρχη Αθηνών περί μεταβιβάσεως αρμοδιότητας ή εξουσίας υπογραφής στα όργανα που εξέδωσαν τις εν λόγω αποφάσεις, ούτε, άλλωστε, προκύπτει από τα λοιπά στοιχεία του φακέλου η ύπαρξη υποστατής κανονιστικής αποφάσεως του Νομάρχη Αθηνών, με την οποία να μεταβιβάστηκε στα εν λόγω όργανα το δικαίωμα υπογραφής «με εντολή Νομάρχη». Με τα ανωτέρω δεδομένα, αναρμοδίως, σε κάθε περίπτωση, η προαναφερθείσα Τμηματάρχης είχε προβεί στην έκδοση των πράξεων που ανακλήθηκαν. Απορρίπτει την αίτηση.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/256/2007
Επίπεδο λειτουργίας διοίκησης των Δασαρχείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Παρότι ρητά δεν αναβαθμίστηκαν τα Δασαρχεία σε επίπεδο Διεύθυνσης, η λειτουργία τους στα πλαίσια της Περιφέρειας είναι, στις περισσότερες περιπτώσεις, παράλληλη και ανάλογη προς αυτή της Διευθύνσεως Δασών επιπέδου Νομαρχίας και παρίσταται σκόπιμη η νομοθετική ρύθμιση του θέματος της τυπικής εξομοίωσής τους.
ΝΣΚ/372/2010
Διορισμοί εκπαιδευτικών – Συμμόρφωση της Διοίκησης προς ακυρωτική δικαστική απόφαση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση σε συμμόρφωση με την υπ’ αριθμ. 286/2010 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με την οποία ακυρώθηκαν οι υπ’ αριθμ. 94407/Δ2/31-8-2007 και 89181/Δ2/10-8-2007 αποφάσεις του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατά το μέρος που με αυτές διορίσθηκαν κατά το έτος 2007-2008 εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ02 κατά παράλειψη των αιτούντων κατανέμοντας τις επίμαχες θέσεις στα ποσοστά 60% - 40% αντίστοιχα στους διοριστέους μέσω ΑΣΕΠ και στους διοριστέους μέσω του ενιαίου πίνακα δεν δύναται να διορίσει τους αιτούντες στις θέσεις αυτές.
ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/34/2009
Προμήθεια καυσίμων προς κάλυψη αναγκών Ο.Τ.Α. Μη νόμιμος ο διαγωνισμός διότι η διακήρυξη του ελεγχόμενου διαγωνισμού δεν εγκρίθηκε από την Νομαρχιακή Επιτροπή, ούτε οι αποφάσεις, με τις οποίες συγκροτήθηκε η Επιτροπή Προ-μηθειών και κατακυρώθηκαν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, εκδόθηκαν από την αρμόδια Νομαρχιακή Επιτροπή αλλά από το Νομάρχη. Με την 46/2009 Πράξη του το VI Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου ανακάλεσε την προμνησθείσα Πράξη του Κλιμακίου λόγω συγγνωστής πλάνης.
ΝΣΚ/319/2013
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Ακυρωτική διαδικασία διορισμού υπαλλήλων – Συμμόρφωση διοικήσεως προς αποφάσεις του Δ.Ε.Α. – Ενέργειες της διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α. Η διεύθυνση εκμεταλλεύσεως [τμ.Α΄ (εισαγωγής, επεξεργασίας και ελέγχου στοιχείων)] της γενικής διευθύνσεως πληροφορικής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υποχρεούται α) να ανακαλέσει τις αποφάσεις με τις οποίες εντάχθηκαν στο πληροφοριακό σύστημα μισθοδοσίας του προσωπικού του ΙΚΑ οι υπάλληλοι των οποίων ο διορισμός ηκυρώθη δικαστικώς και β) να εισαγάγει τις ανακλητικές αυτές αποφάσεις στο ως άνω σύστημα. Β. Ο προϊστάμενος της αμέσως ειρημένης διευθύνσεως, στα πλαίσια συμμορφώσεώς του προς τις ακυρωτικές δικαστικές αποφάσεις και κατόπιν των αμέσως εκτεθεισών ενεργειών, υποχρεούται – υπό την ιδιότητά του ως εκκαθαριστού μισθοδοσίας τακτικών αποδοχών δια το πάσης φύσεως προσωπικό του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – να διακόψει τη μισθοδοσία των υπαλλήλων των οποίων α) ο διορισμός ηκυρώθη δικαστικώς, β) η πράξη εντάξεως στο εν λόγω σύστημα ανεκλήθη. Αναγκαία και πρόσφορα στοιχεία για τον σκοπό της διακοπής της μισθοδοσίας των υπαλλήλων αυτών είναι οι δικαστικές αποφάσεις με τις οποίες ηκυρώθη ο διορισμός των στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ως εκ τούτου η αμέσως αναφερθείσα διεύθυνση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δύναται, ως αρμοδία, να παραλάβει και να ελέγξει τις αποφάσεις αυτές ως στοιχεία προς ένταξη στο εν λόγω σύστημα και να τις εισαγάγει σε αυτό.
ΝΣΚ/172/2010
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Συμμόρφωση Διοικήσεως προς ακυρωτική δικαστική απόφαση – Επανένταξη υπαλλήλων στα μισθολογικά κλιμάκια των νόμων 2470/1997 και 3205/2003 – Καταβολή αναδρομικών αποδοχών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Συμμορφούμενον προς την (ακυρωτικήν) υπ’ αριθμ. 241/2009 απόφασιν του διοικητικού εφετείου Αθηνών το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υποχρεούται να καταβάλη (αναδρομικώς) εις τους υπαλλήλους του ερωτήματος την διαφοράν των αποδοχών των, η οποία προκύπτει από την α) αναδρομικήν ένταξιν και β) μισθολογικήν αυτών προαγωγήν από του χρονικού σημείου (11-10-2002) εκδόσεως της υπό του διοικητικού εφετείου Αθηνών ακυρωθείσης υπ’ αριθμ. Μ07/49/11-10-2002 αρνητικής απαντήσεως του προϊσταμένου διευθύνσεως διοικητικού προσωπικού του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
ΝΣΚ/335/2014
α) Αντιμετώπιση της αίτησης ακύρωσης ή τροποποίησης φορολογικής εγγραφής του άρθρου 75 του ν. 2238/1994, μετά την 1/1/2014. β) Δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 18 παρ.2 του ν. 4223/2013, που χορήγησαν στα μέλη της Ακαδημίας Αθηνών απαλλαγή από φορολογικές προσαυξήσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Μετά την 1/1/2014, ο προϊστάμενος της φορολογικής αρχής δεν δύναται να κάνει αποδεκτή αίτηση ακύρωσης ή τροποποίησης φορολογικής εγγραφής του άρθρου 75 του ν. 2238/1994, οποτεδήποτε και αν υποβλήθηκε αυτή, λόγω κατάργησης της διαδικασίας του εν λόγω άρθρου από την προαναφερόμενη ημερομηνία και εντεύθεν. β) Οι διατάξεις του άρθρου 18 παρ.2 του ν. 4223/2013, οι οποίες (υπό τις περιοριστικώς τασσόμενες σε αυτές χρονικές και άλλες προϋποθέσεις) χορήγησαν, το δικαίωμα στα μέλη της Ακαδημίας Αθηνών να ζητήσουν την απαλλαγή τους από τις φορολογικές προσαυξήσεις που επιβλήθηκαν εις βάρος τους κατά τη φορολόγηση των εξόδων κίνησης του άρθρου 11 της παρ.3α του ν. 2327/1995, δεν καταργήθηκαν, σιωπηρά, εξαιτίας της κατάργησης των διαδικασιών συμβιβασμού και ακύρωσης οριστικής φορολογικής εγγραφής του άρθρου 75 του ν. 2238/1994. (ομόφ.)
ΝΣΚ/408/2006
Αρμόδιος φορέας για την ασφαλιστική κάλυψη των υπαλλήλων που απασχολούνται στα Υποπρακτορεία Τύπου που έχουν ιδρύσει στη Θεσσαλονίκη οι εταιρίες «ΕΥΡΩΠΗ ΑΕ» και «ΑΡΓΟΣ ΑΕ».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι υπάλληλοι που απασχολούνται στα Υποπρακτορεία Τύπου που έχουν ιδρύσει στη Θεσσαλονίκη οι εταιρίες «ΕΥΡΩΠΗ ΑΕ» και «ΑΡΓΟΣ ΑΕ» ασφαλίζονται στο ΙΚΑ, μη δυναμένων να ασφαλιστούν ούτε στο Ταμείο Συντάξεων Εφημεριδοπωλών Υπαλλήλων Πρακτορείων Αθηνών, ούτε στο αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης (ΤΣΕΥΠΘ), ελλείψει ρητής προς τούτο διατάξεως του καταστατικού της.
ΝΣΚ/31/2021
α) Αν, σε περίπτωση ακύρωσης από το διοικητικό εφετείο αποφάσεων απορριπτικών αιτήσεων πολιτογράφησης ομογενών αλλοδαπών για έλλειψη αιτιολογίας, οι οποίες είχαν ως αφετηρία τη διενέργεια εξέτασης των αιτούντων ενώπιον του Έλληνα Πρόξενου ως προς την ύπαρξη ελληνικής συνείδησης, επιβάλλεται η αναπομπή των υποθέσεων σ’ αυτόν, για να αιτιολογήσει επαρκώς την κρίση του και β) αν η Διοίκηση οφείλει να εκδώσει νέες απορριπτικές αποφάσεις των αιτημάτων πολιτογράφησης με επαρκή αιτιολογία στο σώμα της πράξης.(...)Προς τον σκοπό συμμόρφωσης της Διοίκησης με την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών με αριθμό 1391/2020 και με άλλες, ίδιες αποφάσεις με τις οποίες ακυρώθηκαν από το διοικητικό εφετείο αποφάσεις απορριπτικές αιτήσεων πολιτογράφησης ομογενών αλλοδαπών για έλλειψη αιτιολογίας, οι οποίες είχαν ως αφετηρία τη διενέργεια εξέτασης των αιτούντων ενώπιον του Έλληνα Πρόξενου, ως προς την ύπαρξη ελληνικής συνείδησης, α) δεν επιβάλλεται η αναπομπή των υποθέσεων στον Έλληνα Πρόξενο, για να αιτιολογήσει επαρκώς την κρίση του και β) εν προκειμένω, πρέπει, μετά από εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας, να εκδοθεί νέα απόφαση του Υπουργού, με την οποία, είτε να γίνεται δεκτό το αίτημα πολιτογράφησης είτε να αιτιολογείται, πλήρως, ειδικά και εμπεριστατωμένα, η απόκλιση της κρίσης του από την, κατά την παραδοχή της παραπάνω ακυρωτικής απόφασης, θετική εισήγηση του Έλληνα Πρόξενου της οικείας προξενικής αρχής για την αποδοχή του αιτήματος πολιτογράφησης (ομόφωνα).
ΝΣΚ/5/2000
Φοιτητές εξωτερικού. Μετεγγραφές. Συμμόρφωση της Διοικήσεως σε ακυρωτικές αποφάσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος συμμόρφωσης της Διοικήσεως στις αποφάσεις του ΣτΕ, που ακυρώνουν το πρακτικό μετεγγραφών της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων Μετεγγραφών Εξωτερικού (Κ.Ε.Ε.Μ.Ε.) ακαδημαϊκού έτους 1998-1999 και τους συνημμένους σ αυτό πίνακες βαθμολογίας σε συγκεκριμένα μαθήματα, είναι ο ακόλουθος: Νέα κλήρωση βαθμολογητών - αναβαθμολογητών για τα ακυρωθέντα μαθήματα. Εξέταση των αιτούντων που πέτυχαν ακύρωση στα μαθήματα των οποίων η βαθμολόγηση ακυρώθηκε και μετεγγραφή εκείνων, οι οποίοι θα συγκεντρώσουν βαθμολογία ίση ή μεγαλύτερη από εκείνη του τελευταίου επιτυχόντα στις εξετάσεις για μετεγγραφές από ΑΕΙ εξωτερικού του ως άνω ακαδημαϊκού έτους σε αντίστοιχο της προτίμησής τους Τμήμα σε ΑΕΙ της Ελλάδας. Οι ήδη επιτυχόντες θα παραμείνουν στα Τμήματα που μετεγγράφησαν συμπληρούντες τις κενές θέσεις, άλλως ως υπεράριθμοι.
ΣΤΕ/ΕΑ/844/2007
ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ-ΜΗΤΡΩΟ ΑΡΡΕΝΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ: εγγραφή του αιτούντος ως αδηλώτου στα Μητρώα Αρρένων της Κοινότητας … και καθορισμού της ηλικίας του. (...) Επειδή, με την κρινόμενη αίτηση προβάλλεται ότι ο αιτών κατοικεί μονίμως στην Ελλάδα και δραστηριοποιείται σε οικογενειακή επιχείρηση εμπορίου τροφίμων (….), στην οποία έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις και ότι, ως εκ τούτου, η εκτέλεση της προσβαλλόμενης πράξης θα επιφέρει βλάβη δυσχερώς επανορθώσιμη, σε περίπτωση αποδοχής της αιτήσεως ακυρώσεως, στον ίδιον και στη δεύτερη αιτούσα, σύζυγό του, η οποία απέκτησε την ελληνική ιθαγένεια λόγω του γάμου της. Η Επιτροπή Αναστολών, λαμβάνοντας υπόψη: α. ότι με την προσβαλλόμενη πράξη δεν αμφισβητείται ευθέως η γνησιότητα της εγγραφής του παππού του αιτούντος στα Μητρώα Αρρένων του Δήμου Αθηναίων, ούτε η ισχύς του πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας και, επομένως, η ελληνική ιθαγένεια αυτού και των απογόνων του, ούτε επεξηγείται για ποιό λόγο δεν κατοχυρώνεται το δικαίωμα εγγραφής του αιτούντος ως αδηλώτου και β. την προαναφερθείσα βλάβη, κρίνει ότι η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή.