1064749/835/2000
Τύπος: Έγγραφα
«Τέλη χαρτοσήμου της επιδότησης που δίνεται από το Δημόσιο, τους Δήμους, τις κοινότητες και τα ΝΠΔΔ, στους υπάλληλους τους, για αγορά κατοικίας σε προβληματικές περιοχές».
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τ1/59/2005
Δικαιούνται επιδότησης αγοράς/κατασκευής κατοικίας οι διορισθέντες προβληματική περιοχή πριν την έναρξη ισχύος του νόμου 2085/1992, δηλαδή πριν την 11.11. 1992, διότι ο σκοπός του νομοθέτη, σύμφωνα δε και με την εισηγητική έκθεση του άνω νόμου, είναι η καταβολή επιδότησης για αγορά κατοικίας σε προβληματική περιοχή να αποτελέσει όχι μόνο κίνητρο προσέλκυσης των υπαλλήλων στους οποίους περιλαμβάνονται και οι εκπαιδευτικοί, στις προβληματικές περιοχές αλλά πολύ περισσότερο κίνητρο μακροχρόνιας παραμονής αυτών στις προβληματικές αυτές περιοχές.
2/14649/0026/2007
Δυνατότητα χορήγησης της επιδότησης αγοράς κατοικίας και στους υπαλλήλους που είχαν τοποθετηθεί σε προβληματικές περιοχές πριν την 11.11.1992.
ΥΠΕΣ/70683/1992
Υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 38 του Β.Δ/τος 175/15.6.59:α) Της απόδοσης από τους Δήμους και τις Κοινότητες, των εισφορών των προς τους συνδέσμους, των οποίων αποτελούν μέλη και β) των οφειλών αυτών από ανταποδοτικά τέλη.
ΣτΕ/1385/2007
Επιδότηση αγοράς κατοικίας σε προβληματική περιοχή που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 9 του ν. 2085/1992.Ο σκοπός της διάταξης του άρθρου 64 παρ. 4 του ν. 1943/1991, όπως το άρθρο τούτο αντικαταστάθηκε, - η αποσυμφόρηση δηλαδή των κεντρικών δημόσιων υπηρεσιών και η ταυτόχρονη ενίσχυση των περιφερειακών δημόσιων υπηρεσιών - εκπληρούται και με τη θέσπιση κινήτρων για την παραμονή στις τελευταίες υπηρεσίες των υπαλλήλων που ήδη υπηρετούν σε αυτές, εφόσον αυτοί πληρούν τις προϋποθέσεις που τίθενται για τους συναδέλφους τους, οι οποίοι τοποθετήθηκαν στις περιοχές αυτές μετά τις 11.11.1992 (πενταετής παραμονή μετά τις 11.11.1992, δήλωση περί παραμονής τους για μία ακόμη δεκαετία, αγορά κατοικίας), δεδομένου ότι, κατ’ αυτό τον τρόπο, αποτρέπεται η ροή υπηρετούντων στις προβληματικές περιοχές υπαλλήλων προς το κέντρο, όπως και οι προσχηματικές απομακρύνσεις υπαλλήλων προκειμένου αυτοί να τύχουν ευεργετημάτων με την εκ νέου μετάθεσή τους σε αυτές. Επομένως, η ανωτέρω διάταξη, σύμφωνα με τη συνταγματικώς κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας, εφαρμόζεται και επί υπαλλήλων που υπηρετούσαν σε προβληματικές περιοχές πριν από τις 11.11.1992 και οι υπάλληλοι αυτοί πληρούν τις τιθέμενες από τη διάταξη αυτή προϋποθέσεις
ΝΣΚ/284/2004
Επιτρεπτό κατασχέσεως του 1/4 των μισθών των αστυνομικών υπαλλήλων για χρέη αυτών προς τους Δήμους και Κοινότητες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υπόκειται κατ’ άρθρο 31 του ΚΕΔΕ σε κατάσχεση στα χέρια του Δημοσίου ως τρίτου, το 1/4 των αποδοχών των αστυνομικών υπαλλήλων για χρέη αυτών προς τους Δήμους και τις Κοινότητες.
ΝΣΚ/103/2022
Υποβολή ερωτημάτων σχετικά με τα τέλη χαρτοσήμου επί των τόκων των ενυπόθηκων δανείων που χορηγήθηκαν από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων πριν τις 28-6-2006 (...)α) Οι δανειολήπτες που έλαβαν δάνειο από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων πριν τις 28.06.2006 και έχουν εξοφλήσει το κεφάλαιο και τους τόκους του δανείου τους, στο σύνολό τους, χωρίς να τους έχει ζητηθεί να καταβάλουν μέχρι σήμερα τέλη χαρτοσήμου επί των τόκων του δανείου τους, δεν έχουν υποχρέωση να καταβάλουν αυτά (τα τέλη χαρτοσήμου επί των τόκων του δανείου) στο στάδιο της προδικασίας για την εξάλειψη της υποθήκης (ομόφωνα). β) Ο χρόνος παραγραφής της υποχρέωσης των δανειοληπτών για καταβολή των τελών χαρτοσήμου επί των τόκων των ως άνω δανείων είναι πενταετής (κατά κανόνα και με την επιφύλαξη τυχόν ιδιαιτεροτήτων και ειδικότερων όρων κάθε περίπτωσης δανειακής σύμβασης), με αφετηρία το τέλος του έτους εντός του οποίου καταβλήθηκαν οι τόκοι κάθε δόσεως του δανείου (ομόφωνα). Επειδή δε η απαλλαγή από τα τέλη χαρτοσήμου ισχύει από 28.06.2006 για τα εν γένει δάνεια του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, ανεξάρτητα από τον χρόνο σύναψής τους, η σχετική παραγραφή αυτή αρχίζει από το τέλος του έτους 2006 (κατά πλειοψηφία). γ) Υπόχρεος για την επιστροφή στους δανειολήπτες των ποσών που έχουν ήδη καταβάλει ως τέλη χαρτοσήμου επί των τόκων μετά την παραγραφή της αξίωσης του Δημοσίου να ζητήσει την καταβολή τους, είναι η Φορολογική Αρχή (ΑΑΔΕ) που τα εισέπραξε εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου και συγκεκριμένα η αρμόδια Δ.Ο.Υ., προς την οποία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση, με τη συνήθη διαδικασία επιστροφής φόρων και τελών, εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές νόμιμες προϋποθέσεις (ομόφωνα).
45881/2004
Καθορισμός διαδικασίας είσπραξης προστίμων από παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και απόδοσής τους στους δικαιούχους Δήμους και Κοινότητες.
Δ.ΤΕΦ Α' 1125932 ΕΞ 2013
ΘΕΜΑ: « Τέλη χαρτοσήμου επί παραχώρησης, με αντάλλαγμα, του δικαιώματος χρήσης αιγιαλού, παραλίας, κ.λ.π. από τους ΟΤΑ σε τρίτους, βάσει μισθωτικών συμβάσεων για τις οποίες δεν ισχύουν οι περί εμπορικών μισθώσεων διατάξεις»
ΔΕΔ/Αθ/692/2025
Η απόφαση 692/17.03.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά ενδικοφανή προσφυγή που υπέβαλε αλληλεγγύως ευθυνόμενο πρόσωπο κατά οριστικών πράξεων του 4ου ΕΛΚΕ ΑΤΤΙΚΗΣ, οι οποίες αφορούσαν Φόρο Εισοδήματος, Φ.Π.Α., πρόστιμα και Τέλη Χαρτοσήμου για τα φορολογικά έτη 2018, 2019 και 2024. Ο έλεγχος είχε προσδιορίσει σημαντική αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη και λογιστικές διαφορές. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντος ως προς την ουσία των καταλογισμών (εισόδημα, ΦΠΑ, και τα σχετικά πρόστιμα άρθρου 58Α), κρίνοντάς τους βάσιμους και αιτιολογημένους. Ωστόσο, έκανε μερική αποδοχή της προσφυγής, κρίνοντας ότι ο προσφεύγων δεν φέρει αλληλέγγυα ευθύνη για τα αυτοτελή πρόστιμα διαδικαστικών παραβάσεων (άρθρου 54 του ν. 4987/2022) και τα Τέλη Χαρτοσήμου.
2132.15/80448/2019
Καθορισμός διαδικασίας επιβολής και είσπραξης προστίμων από παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στον αιγιαλό και στην παραλία (εκτός χερσαίων ζωνών λιμένων) και απόδοσής τους στους δικαιούχους Δήμους και Κοινότητες.