1106959/2018
Τύπος: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ-ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΠΟΛ
Φορολογική μεταχείριση των δημοτικών επιχειρήσεων ύδρευσης και αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4483/17 ΑΔΑ: Ω6ΠΠ46ΜΠ3Ζ-Η22
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/121/2003
Χρηματοδότηση του ΝΠΔΔ Ε.Υ.Α.Θ. Παγίων, από τις πιστώσεις που εγγράφονται στον κρατικό προϋπολογισμό υπέρ των Οργανισμών ΄Υδρευσης και Αποχέτευσης και Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η χρηματοδότηση του ΝΠΔΔ Ε.Υ.Α.Θ. Παγίων, από τις πιστώσεις που εγγράφονται στον κρατικό προϋπολογισμό υπέρ των Οργανισμών Ύδρευσης και Αποχέτευσης και Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) με βάση τις διατάξεις του άρθρου 43 παρ.2 του Ν. 2065/1992. (ομοφ.)
N.4483/2017
Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) - Ρυθμίσεις σχετικές με την οργάνωση, τη λειτουργία, τα οικονομικά και το προσωπικό των Ο.Τ.Α. - Ευρωπαϊκοί Όμιλοι Εδαφικής Συνεργασίας - Μητρώο Πολιτών και άλλες διατάξεις.
53/2011
Συγχώνευση Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης- Αποχέτευσης Δήμου Ερέτριας και Σύσταση δια συγχωνεύσεως Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης-Αποχέτευσης Ερέτριας (ΔΕΥΑΕ).
14221/798/2011
Συγχώνευση υφιστάμενων Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης - Αποχέτευσης Αυλώνος, Κύμης και Ταμυνέων και σύσταση νέας.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/166/2018 (Α Διακοπών)
Μη νομιμη κατάταξη προσωπικού με συμβάση μίσθωσης έργου σε συγχωνευθείσα ΔΕΥΑ.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, δοθέντος ότι η προβλεπόμενη στο άρθρο 13 του ν. 4483/2017 δυνατότητα για κατάταξη, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, των απασχολούμενων σε δημοτική επιχείρηση ύδρευσης και αποχέτευσης, αφορά αποκλειστικά στο προσωπικό, το οποίο εργαζόταν με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου σε ήδη συγχωνευθείσες δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης και αποχέτευσης και δεν κατατάχθηκε σε θέσεις εργασίας αορίστου χρόνου στη νέα επιχείρηση, ήτοι απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει λάβει χώρα πράγματι συγχώνευση Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης, δυνάμει του άρθρου 109 του ν. 3852/2010, ενώ δεν καταλαμβάνει τις περιπτώσεις εκείνες της επέκτασης της τοπικής αρμοδιότητας Δ.Ε.Υ.Α., κατ’ εφαρμογή του άρθρου 2 παρ. 2 του ν.1069/1980, όπως συνέβη στην κρινόμενη περίπτωση. Περαιτέρω, ακόμη κι αν ήθελε θεωρηθεί ότι στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 13 του ν. 4483/2017 υπάγεται, πέραν της συγχώνευσης, και η περίπτωση επέκτασης της τοπικής αρμοδιότητας Δ.Ε.Υ.Α., οι φερόμενοι ως δικαιούχοι των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων, μη νόμιμα κατατάχθηκαν, εν προκειμένω, σε θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στην Δ.Ε.Υ.Α.., διότι για τη νομιμότητα της κατάταξης προσωπικού απαιτείται ύπαρξη ενεργούς σχέσης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου κατά τον κρίσιμο χρόνο της συγχώνευσης, η οποία να έχει διαγνωσθεί ως τέτοιου είδους σχέση εργασίας είτε με ρητή διοικητική πράξη, το κύρος της οποίας δεν έχει προσβληθεί κατά την προβλεπόμενη διοικητική διαδικασία, είτε με τελεσίδικη δικαστική απόφαση, σε περίπτωση αμφισβήτησης του χαρακτήρα της. Στην προκειμένη δε περίπτωση, κατά την κρίσιμη ημερομηνία της δημοσίευσης της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου ... για την επέκτασης της περιοχής αρμοδιότητας της Δ.Ε.Υ.Α.. σε όλη τη διοικητική περιφέρεια του Δήμου ... (ΦΕΚ Β΄ 3562/31.12.2012) οι ως άνω εργαζόμενοι … και …. είχαν απασχοληθεί στην Δ.Ε.Υ.Α.. με συμβάσεις μίσθωσης έργου από 14.11.2012 έως 13.11.2013, οι οποίες έχουν κριθεί ήδη με την 275/2013 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VII Τμήμα ως μη νόμιμες και ως εκ τούτου δεν υπήρχε ενεργός σχέση εργασίας μεταξύ αυτών και της Δ.Ε.Υ.Α... Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες καταβολής πρώτης μισθοδοσίας στους φερόμενους ως δικαιούχους τυγχάνουν μη νόμιμες, τα δε υπό κρίση χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.
26247/2023
Επιχορήγηση Δήμων και Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης - Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) για την εξόφληση δικαστικών και συναφών υποχρεώσεών τους.
2/37851/2011
Συγχώνευση των έξι υφιστάμενων στο νησί της Ρόδου Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης, ήτοι της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Ρόδου (Δ.Ε.Υ.Α.Ρ.) του πρώην Δήμου Ροδίων, της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Ιαλυσού (Δ.Ε.Υ.Α.Ι.) του πρώην Δήμου Ιαλυσού, της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Καλλιθέας (Δ.Ε.Υ.Α.Κ.) του πρώην Δήμου Καλλιθέας, της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Πεταλούδων (Δ.Ε.Υ.Α.Π.) του πρώην Δήμου Πεταλούδων, της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Αφάντου (Δ.Ε.Υ.Α.Α.) του πρώην Δήμου Αφάντου, της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Αρχαγγέλου (Δ.Ε.Υ.Α.Α.) του πρώην Δήμου Αρχαγγέλου, στην ενιαία «Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Δήμου Ρόδου», (ΔΕΥΑΡ), που συστήνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 109 του Ν. 3852/2010.
Τροποποιείται με την 82370/2017, ΦΕΚ: 4754/Β/29.12.2017
ΝΣΚ/325/2010
Δυνατότητα ανάληψης εκ μέρους των Δήμων των οφειλών των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης οι οποίες έχουν λυθεί και οι οποίες προέρχονται από ασφαλιστικές εισφορές του προσωπικού των επιχειρήσεων αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 42 του Ν 3801/2009 που αφορούν την καταβολή εκ μέρους των Δήμων οφειλομένων ασφαλιστικών εισφορών, δεν εφαρμόζονται για τις οφειλές των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης προς το Ι.Κ.Α., δοθέντος ότι, η περί του αντιθέτου ειδική ρύθμιση του άρθρου 24 του Ν 3649/2008, αφορούσε οφειλές οι οποίες γεννήθηκαν μέχρι τη δημοσίευση του ιδίου νόμου, (ήτοι την 3-3-2008).
ΔΕΑΦ Β 1137822/2015
Φορολογική μεταχείριση των Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης (Κοι.Σ.Π.Ε.) μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4172/2013.(ΑΔΑ:ΩΒΜΨΗ-1ΡΝ )
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/250/2017
Επιδόμα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας :Με δεδομένα αυτά οι εντελλόμενες δαπάνες έχουν εκκαθαριστεί νομίμως, διότι οι ως άνω εργαζόμενοι εμπίπτουν στο προσωπικό της Κατηγορίας Α΄ του άρθρου 98 του ν. 4483/2017, που περιλαμβάνει όλους τους τεχνίτες και εργάτες, ανεξαρτήτως ειδικότητας, που απασχολούνται στη συντήρηση των δικτύων ύδρευσης, αποχέτευσης κ.λπ. και όχι στην Κατηγορία Β΄ του ίδιου άρθρου, στην οποία υπάγονται οι λοιποί ηλεκτροτεχνίτες, δηλαδή όσοι δεν απασχολούνται στα αντικείμενα της Κατηγορίας Α΄.