Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/131/2022
Χρόνος έναρξης της παραγραφής της αξίωσης δικηγόρου για την είσπραξη αποζημίωσης στο πλαίσιο παροχής νομικής βοήθειας του άρθρου 14 ν. 3226/2004.(....)Η αξίωση αποζημίωσης δικηγόρου στο πλαίσιο παροχής νομικής βοήθειας γεννήθηκε και ήταν δικαστικά επιδιώξιμη με την πλήρωση των οριζόμενων στον νόμο και την σχετική κ.υ.α. προϋποθέσεων και την προσκομιδή της σχετικής απόφασης (ομόφωνα).
ΝΣΚ/299/2008
Κρατήσεις Εθελοντών Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) υπέρ Ειδικών Λογαριασμών Αλληλοβοηθείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η κράτηση που αναφέρεται στο τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 15 του Ν 2936/2001, όπως αυτή αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του Ν 3257/2004, είναι η πρόσθετη κράτηση 2% του άρθρου 10 παρ.4 του ΝΔ 398/1974.
ΝΣΚ/118/2015
Εθελοντές Μακράς Θητείας – Υπαξιωματικοί – Δυσμενείς κρίσεις – Δυνατότητα ή μη άσκησης ιεραρχικής προσφυγής με την επίκληση της παρ.1 του άρθρου 24 του Ν. 2690/1999.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στις περιπτώσεις δυσμενούς κρίσεως Ανθυπασπιστών και Υπαξιωματικών, δεν είναι δυνατή η εκ μέρους τους άσκηση ιεραρχικής προσφυγής με την επίκληση της παρ.1 του άρθρου 24 του Ν. 2690/1999, διότι η διάταξη αυτή είναι γενική και δεν εφαρμόζεται εκεί όπου υπάρχει ειδικό καθεστώς, όπως στην προκειμένη περίπτωση, όπου ισχύει η διάταξη του άρθρου 33 του Ν.Δ/τος 445/1974. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕλΣυν/Κλ.1/30/2016
Δικηγόροι-Αποζημίωση συνταξιοδότησης.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι από ..και από …αιτήσεις του φερόμενου ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος προς το Δήμο ...., οι οποίες υποβλήθηκαν πριν αυτός θεμελιώσει δικαίωμα για πλήρη σύνταξη, κατά τη νομοθεσία που διέπει τον οικείο Ο.Τ.Α. (ν.3584/2007, ν.4505/1966 και ν.δ. 1827/1942), έχοντας συμπληρώσει είκοσι οκτώ (28) έτη συντάξιμης υπηρεσίας και όχι τριάντα πέντε (35) έτη που απαιτούνται για πλήρη σύνταξη, συνιστούν καταγγελία της σύμβασης έμμισθης εντολής (οικειοθελή αποχώρηση) και δεν συνεπάγονται υποχρεωτική αποχώρηση. Περαιτέρω, το δικαίωμα προς αποζημίωση του φερόμενου ως δικαιούχου δικηγόρου κρίνεται σύμφωνα με νομοθετικό καθεστώς, που ίσχυε κατά τον χρόνο περιέλευσης (βλ. και άρθρο 152 παρ. 5 του ν. 3584/2007) της σχετικής δεύτερης αίτησης – καταγγελίας στο Δήμο .... (31.10.2014), που αποτελεί τον κρίσιμο χρόνο, δεδομένου ότι η καταγγελία της έμμισθης εντολής, παράγει τα έννομα αποτελέσματά της, μεταξύ των οποίων και το δικαίωμα προς αποζημίωση, από την περιέλευσή της στον εντολέα (Ε.Σ. Κλ.Πρ.Ελ.Δαπ. 116/2015). Λαμβάνοντας, δε, υπόψη ότι ο εν λόγω πρώην έμμισθος δικηγόρος του Δήμου κατήγγειλε (έλυσε) οικειοθελώς τη σύμβαση έμμισθης εντολής με τον Δήμο ...., δεν δικαιούται την προβλεπόμενη στο άρθρο 46 παρ. 3 του Κώδικα Δικηγόρων αποζημίωση. Περαιτέρω, δεδομένου ότι από 7.4.2014, ημερομηνία έναρξης ισχύος του άρθρου πρώτου υποπαρ. ΙΕ.1.α΄ του ν.4254/2014, καταργήθηκε η προβλεπόμενη στο άρθρο 46 παρ.5 του Κώδικα Δικηγόρων αποζημίωση σε περίπτωση οικειοθελούς αποχώρησης δικηγόρου από την υπηρεσία, ο φερόμενος ως δικαιούχος δεν δικαιούται ούτε την μειωμένη αποζημίωση που προβλεπόταν μέχρι τις 6.4.2014, σε περίπτωση οικειοθελούς αποχώρησης δικηγόρου. Εξάλλου, εσφαλμένως υπολαμβάνει αυτός ότι θεμελίωσε δικαίωμα για πλήρη σύνταξη από το Ελληνικό Δημόσιο, βάσει του άρθρου 6 παρ.2 περ. βα΄ του ν. 3865/2010, καθόσον με τη διάταξη αυτή, οι δημόσιοι και δημοτικοί υπάλληλοι, οι οποίοι έχουν ανήλικο τέκνο δικαιούνται να λάβουν σύνταξη, ακόμα και αν έχουν συμπληρώσει χαμηλότερο όριο ηλικίας, ήτοι το πεντηκοστό δεύτερο (52ο) έτος της ηλικίας τους συμπληρωμένο, το οποίο αυξάνεται στο πεντηκοστό πέμπτο (55ο) έτος από 1ης Ιανουαρίου 2012, κατ’ εξαίρεση των γενικών κανόνων που διέπουν τα όρια ηλικίας που απαιτούνται για τη θεμελίωση δικαιώματος σε σύνταξη. Η διάταξη αυτή, ωστόσο δεν αναιρεί το γεγονός ότι πλήρη σύνταξη, ανερχόμενη δηλαδή στα 35/35 του μηνιαίου συντάξιμου μισθού δικαιούται ο υπάλληλος που συμπληρώνει 35ετή πραγματική συντάξιμη υπηρεσία. Κατ’ ακολουθία, είναι αβάσιμα όσα περί του αντιθέτου προβάλλονται με τα από 10.12.2015, 5.1.2016 και 15.1.2016 υπομνήματα του φερόμενου ως δικαιούχου. Κατόπιν τούτων η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη στο σύνολό της και το χρηματικό αυτό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί, παρέλκει δε ως αλυσιτελής η εξέταση του επικουρικά προβαλλόμενου λόγου διαφωνίας της Επιτρόπου.
ΥΠΕΝ/Δ ΕΣΕΔ Π/121514/1435/2022
Μητρώο Ελεγκτών Προσβασιμότητας, διαδικασία εγγραφής στο Μητρώο, ορισμός, έλεγχος και αποζημίωση των Ελεγκτών Προσβασιμότητας για τα κτήρια στα οποία στεγάζονται οι φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 και ρύθμιση λοιπών θεμάτων εφαρμογής του.
ΝΣΚ/303/2017
Λύση ειδικής σύμβασης καταρτισθείσας μεταξύ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ιατρού, κατόπιν καταγγελίας υπό ΙΚΑ - Οφειλή ή μη αποζημιώσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν δικαιούται αποζημίωση, λόγω λύσης σύμβασης κατόπιν καταγγελίας από το ΙΚΑ, ιατρός συνδεόμενος μετά του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με ειδική σύμβαση η οποία καταρτίσθηκε σύμφωνα με το άρθρο 10 του ΝΔ 1204/1972, πριν την έναρξη ισχύος του άρθρου 24 παρ. 1 εδ. γ΄ του Ν 3232/2004, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 49 παρ. 4 εδ. α΄ του Ν. 993/1979, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με το άρθρο 6 του Ν. 3320/2005.
ΠΟΛ. 1108/2010
Τροποποίηση της ΑΥΟ ΠΟΛ 1016/1-3-2010 για την διαδικασία και τις προϋποθέσεις επιστροφής ΦΠΑ και της ΑΥΟ ΠΟΛ 1257/14-11-2001 σχετικά με την υποβολή των περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α.
Καταργήθηκε με την παρ.4 της ΠΟΛ.1067/2013 -ΦΕΚ 775/Β/3.4.2013.
ΝΣΚ/166/2015
Δικαίωμα του Ειδικού Λογαριασμού Αλληλοβοήθειας Στρατού (ΕΛΟΑΣ) για την αναδρομική αναζήτηση εισφορών, οι οποίες δεν παρακρατήθηκαν κατά την χορήγηση εφάπαξ βοηθήματος και χρόνος παραγραφής της σχετικής αξιώσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Ο Ειδικός Λογαριασμός Αλληλοβοήθειας Στρατού (ΕΛΟΑΣ) νομιμοποιείται να αναζητήσει τις πρόσθετες εισφορές της παρ.2 του άρθρου 15 του Ν. 2936/2001, όπως η διάταξη αυτή αντικαταστάθηκε από τότε που ίσχυσε με τη διάταξη του άρθρου 7 του Ν. 3257/2004 και οι οποίες δεν παρακρατήθηκαν κατά την χορήγηση των εφάπαξ βοηθημάτων στους Εθελοντές Μακράς Θητείας, κατά το διάστημα από 1-1-2004 έως 28-2-2013. 2) Η παραγραφή του δικαιώματος του ΕΛΟΑΣ προς βεβαίωση των ποσών της πρόσθετης κράτησης -βεβαίωση υπό ευρεία έννοια- είναι εικοσαετής, κατά τα άρθρα 249 και 251 του Α.Κ., και έχει ήδη αρχίσει από την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα η αχρεώστητη καταβολή. 3) Ενόψει των ανωτέρω δεν απαιτείται νομοθετική ρύθμιση για την ως άνω αναδρομική αναζήτηση των μη παρακρατηθεισών εισφορών. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕλΣυν/Τμ.6/2307/2014
Για την ανάθεση από την Οικονομική Επιτροπή Δήμου σε δικηγόρο του εξώδικου ή δικαστικού χειρισμού συγκεκριμένων υποθέσεων δεν απαιτείται, σε κάθε περίπτωση, η διενέργεια διαγωνισμού, εφόσον, το μεν, οι σχετικώς συναπτόμενες συμβάσεις για την ανάθεση νομικών υπηρεσιών, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι υπηρεσίες εκπροσώπησης ενώπιον δικαστηρίων, δεν παρουσιάζουν βέβαιο διασυνοριακό ενδιαφέρον, το δε, εμπίπτουν στο Παράρτημα ΙΙ Β της Οδηγίας 2004/18, για τη σύναψη των οποίων δεν επιβάλλεται από τον κοινοτικό νομοθέτη η τήρηση οιασδήποτε διαγωνιστικής διαδικασίας. Ανάθεση δε ιδιώτη δικηγόρο.Αίτημα για ανάκληση της 48/2014 του ζ κλιμακίου.Περαιτέρω, η διενέργεια διαγωνισμού για την ανάθεση των εν λόγω συμβάσεων δεν επιβάλλεται ούτε με βάση τις διατάξεις του εθνικού δικαίου, δεδομένου ότι στη διάταξη του άρθρου 72 παρ. 1 περ. ιε΄ του ν. 3852/2010, η οποία εισάγει αυτοτελή και αποκλειστική ρύθμιση ως προς την αρμοδιότητα, τις προϋποθέσεις και τον τρόπο ανάθεσης των ανωτέρω νομικών υπηρεσιών από Δήμο, δεν γίνεται οποιαδήποτε αναφορά στην υποχρέωση διενέργειας διαγωνισμού.
ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ.-ΕΠΤΑΜΕΛΟΥΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ/3410/2014 ΚΑΙ ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ.-ΕΠΤΑΜΕΛΟΥΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ/3411/2014.
2/72000/0022/2001
Οδοιπορικά και λοιπά έξοδα, εκπαιδευτική αποζημίωση του αστυνομικού προσωπικού, των συνοριακών φυλάκων και των ειδικών φρουρών της Ελληνικής Αστυνομίας. (Τροποποιήθηκε με την 2/42870/0022/2006, ΦΕΚ 1357 Β/14-9-2006, την αριθ. 2/24802/0022/2005 -ΦΕΚ Β 802/13-6-2005 και την αριθμ.8008/1/33/α΄/2013-ΦΕΚ 2512/ 7.10. 2013, και την 8008/1/35-Α/2014, ΦΕΚ-946/Β/15.04.2014)