ΝΣΚ/118/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εθελοντές Μακράς Θητείας – Υπαξιωματικοί – Δυσμενείς κρίσεις – Δυνατότητα ή μη άσκησης ιεραρχικής προσφυγής με την επίκληση της παρ.1 του άρθρου 24 του Ν. 2690/1999.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στις περιπτώσεις δυσμενούς κρίσεως Ανθυπασπιστών και Υπαξιωματικών, δεν είναι δυνατή η εκ μέρους τους άσκηση ιεραρχικής προσφυγής με την επίκληση της παρ.1 του άρθρου 24 του Ν. 2690/1999, διότι η διάταξη αυτή είναι γενική και δεν εφαρμόζεται εκεί όπου υπάρχει ειδικό καθεστώς, όπως στην προκειμένη περίπτωση, όπου ισχύει η διάταξη του άρθρου 33 του Ν.Δ/τος 445/1974. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/174/2011
Εξέταση ιεραρχικής προσφυγής κατά απόφασης του Ανωτάτου Πειθαρχικού Συμβουλίου Ιατρών (Α.Π.Σ.Ι.) – Προϊσταμένη Αρχή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης δεν συνιστά προϊσταμένη αρχή του Ανωτάτου Πειθαρχικού Συμβουλίου Ιατρών (Α.Π.Σ.Ι.) και του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου (Π.Ι.Σ.) και συνεπώς δεν δύναται να ακυρώσει, στο πλαίσιο της κατ άρθρο 24 παρ.1 του Ν 2690/1999 υποβληθείσας από ενδιαφερόμενο ιεραρχική προσφυγή, απόφαση που εκδόθηκε από Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο Ιατρών (Α.Π.Σ.Ι.). (ομοφ.)
ΝΣΚ/458/2010
Δυνατότητα ή μη εξέτασης ιεραρχικής προσφυγής κατά πράξεως επιβολής προστίμου για παράβαση του άρθρου 29 του Ν 2971/2001, επιβληθέντος κατά το άρθρο 3 παρ.23 του Ν 2242/1994 – Ανάκληση ή μη της ως άνω πράξεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δεν είναι παραδεκτή η άσκηση της προβλεπομένης στο άρθρο 24 παρ.1 του Ν 2690/1999 αιτήσεως θεραπείας και ιεραρχικής προσφυγής κατά πράξεως επιβολής προστίμου, επιβληθέντος κατά το άρθρο 3 παρ.23 του Ν 2242/1994, για παράβαση των διατάξεων του άρθρου 29 παρ.1 του Ν 2971/2001. β) Δεν είναι επιτρεπτή η εκ μέρους της Διοικήσεως ανάκληση της προαναφερθείσης πράξεως επιβολής του προστίμου στο πλαίσιο του αυτοελέγχου της, πολύ περισσότερο μάλιστα όταν, στη συγκεκριμένη περίπτωση, έχει ήδη απορριφθεί η κατ’ αυτής ασκηθείσα δικαστική προσφυγή του ενδιαφερομένου. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/66/2011
Παραβάσεις της νομοθεσίας περί αιγιαλού και παραλίας – Πράξη επιβολής προστίμου – Αίτηση θεραπείας – Επανάληψη ή μη της διοικητικής διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Παθητικώς νομιμοποιούμενοι για την επιβολή προστίμου κατά το άρθρο 3 παρ.23 του Ν 2242/1994, για παράβαση των διατάξεων του άρθρου 29 παρ.1 του Ν 2971/2001, είναι όλοι όσοι κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 29 παρ.1 του Ν 2971/2001 επιφέρουν οποιαδήποτε μεταβολή επί του αιγιαλού και της παραλίας, με την κατασκευή έργων ή άλλων ανεπίτρεπτων ενεργειών, ανεξαρτήτως αν αυτοί υπέχουν ή μη ποινικές ευθύνες. Υπ’ αυτήν την έννοια το πρόστιμο είναι επιβλητέο και κατά του νομικού προσώπου για λογαριασμό του οποίου γίνονται τα έργα. Δεν είναι παραδεκτή η άσκηση της προβλεπόμενης στο άρθρο 24 παρ.1 του Ν 2690/1999 αιτήσεως θεραπείας και ιεραρχικής προσφυγής κατά πράξεως επιβολής προστίμου, επιβληθέντος κατά το άρθρο 3 παρ.23 του Ν 2242/1994, για παράβαση των διατάξεων του άρθρου 29 παρ.1 του Ν 2971/2001. Επομένως, είναι αλυσιτελής η απάντηση επί του ζητήματος της επιτρεπτής ή μη επαναλήψεως της διαδικασίας επιβολής του προστίμου και του χρόνου περατώσεώς της, σε περίπτωση ακυρώσεως του προστίμου κατόπιν αποδοχής αιτήσεως θεραπείας ή ιεραρχικής προσφυγής. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/53/2005
Ειδικότητα της διάταξης του άρθρου 13 παρ.7 εδ. γ’ του Ν 2439/1996 σε σχέση με την διάταξη του άρθρου 15 παρ.5 του άρθρου πρώτου του Ν 2690/1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη του άρθρου 13 παρ.7 του Ν 2439/1996 δεν είναι ειδική, οπότε καταργήθηκε από τις διατάξεις του άρθρου 15 παρ.5 Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Και αν ακόμη ήθελε θεωρηθεί ειδική, η διάταξη του άρθρου 15 παρ.5 του άρθρου πρώτου του Ν 2690/1999 κατισχύει αυτής, διότι η βούληση του νομοθέτη είναι να ισχύσει ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας στο Δημόσιο μετά την 9-3-1999.
ΝΣΚ/197/2009
Προστασία θαλασσίου περιβάλλοντος – Επιβολή διοικητικών κυρώσεων – Αίτηση θεραπείας κατ’ άρθρο 24 παρ. 1 του Ν 2690/1999, υποβαλλομένη στη Διοίκηση από παραβάτη των διατάξεων του ΠΔ 55/1998 – Ανάκληση ή τροποποίηση των κυρώσεων.(...)Η Διοίκηση δεν μπορεί να επιληφθεί νομίμως της κατ’ ουσίαν εξέτασης αίτησης θεραπείας, υποβαλλόμενης κατ’ άρθρο 24 παρ. 1 Ν 2690/1999, από παραβάτη των διατάξεων του Π.Δ. 55/1998, και να ανακαλέσει ή τροποποιήσει αποφάσεις της, με τις οποίες επιβλήθηκαν κυρώσεις για παραβάσεις της νομοθεσίας περί προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/407/2009
Επιτρεπτό ασκήσεως θεραπείας (άρθρου 24 του Ν 2690/1999) κατά αποφάσεως του Ανωτέρου Πειθαρχικού Συμβουλίου των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) περί οριστικής αποβολής σπουδαστή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επιτρεπτώς ασκείται αίτηση θεραπείας (άρθρου 24 του Ν 2690/1999 – Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας) κατ’ αποφάσεων του Ανωτέρου Πειθαρχικού Συμβουλίου των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ), με τις οποίες επιβάλλονται σε πρώτο και τελευταίο βαθμό σε σπουδαστές, η ποινή της οριστικής αποβολής από όλες τις Α.Ε.Ν. και η ποινή της οριστικής αποβολής από την Α.Ε.Ν., που φοιτούν, εφόσον υποβάλλεται εντός ευλόγου χρόνου.
ΝΣΚ/145/2021
Δυνατότητα άσκησης κατά απόφασης Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης -κατά το μέρος που αρνήθηκε την έγκριση πρακτικού Δ.Σ. κοινωφελούς Ιδρύματος για χορήγηση υποτροφιών από αποκλεισθέντες υποψηφίους- της προβλεπόμενης στο άρθρο 24 παρ. 1 του ν. 2690/1999 αίτησης θεραπείας, ενώπιον του ανωτέρω Συντονιστή, άλλως της προσφυγής του άρθρου 8 του ν. 3200/1955 ενώπιον του Υπουργού Οικονομικών και το περιεχόμενο του ελέγχου νομιμότητας της διοικητικής πράξης.(...)α) Kατά της από 07.07.2020 απόφασης του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου -κατά το μέρος που αρνήθηκε την έγκριση πρακτικού Δ.Σ. κοινωφελούς Ιδρύματος για χορήγηση υποτροφιών- επιτρέπεται η άσκηση ενώπιον του Υπουργού Οικονομικών της ειδικής διοικητικής προσφυγής του άρθρου 8 του ν. 3200/1955, αποκλειομένης, σε κάθε περίπτωση, της άσκησης της αίτησης θεραπείας που προβλέπεται στο άρθρο 24 παρ. 1 του ν. 2690/1999 -Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας- (κατά πλειοψηφία). β) Ο έλεγχος που ασκεί ο Υπουργός Οικονομικών στο πλαίσιο εξέτασης προσφυγής του άρθρου 8 του ν. 3200/1955 αφορά μόνον στη νομιμότητα των πράξεων του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, συμπεριλαμβανομένων της πλάνης περί τα πράγματα, της νομιμότητας της αιτιολογίας και της κακής χρήσης της διακριτικής ευχέρειας ή της υπέρβασης των ορίων αυτής (ομόφωνα).
ΝΣΚ/173/2010
Ένοπλες Δυνάμεις. Εξώδικη Διαμαρτυρία – Πρόσκληση – Δήλωση επί των διαδικασιών δημοσίου μειοδοτικού διαγωνισμού.α) Ο εξεταζόμενος μειοδοτικός διαγωνισμός προκηρύχθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 118/2007, απέβλεπε στην πραγμάτωση δημοσίου σκοπού και συνεπώς η σχετική σύμβαση έχει χαρακτήρα διοικητικής σύμβασης. β) Οι αναφερόμενες στο ερώτημα εταιρείες στερούνται του δικαιώματος προς άσκηση είτε αιτήσεως θεραπείας είτε ιεραρχικής προσφυγής, χαρακτήρας της οποίας θα μπορούσε να προσδοθεί στις εξώδικες διαμαρτυρίες τους, το οποίο και είναι σύμφωνο με το άρθρο 10 του ισχύοντος Συντάγματος. γ) Οι ίδιες εταιρείες θα μπορούσαν να ασκήσουν αίτηση αναστολής και αίτηση ακύρωσης κατά των απορριπτικών της ένστασής τους αποφάσεων και η Διοίκηση στην περίπτωση αυτή οφείλει να συμμορφωθεί προς το περιεχόμενο των τυχόν αποφάσεων που θα εκδοθούν. δ) Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, ενώπιον του οποίου ασκήθηκαν οι παραπάνω εξώδικες διαμαρτυρίες δύναται να απορρίψει ως μη νόμιμες αυτές, ενόψει των διατάξεων του άρθρου 24 του Ν 2690/1999. ε) Η Διοίκηση δεν υποχρεούται άνευ ετέρου να ανακαλέσει ατομικές διοικητικές πράξεις, ακόμη και αν είναι παράνομες και έχει υποβληθεί περί τούτου αίτηση.
ΝΣΚ/350/2000
Ένοπλες Δυνάμεις. Πολεμική Αεροπορία. Προαγωγές αξιωματικών. Εφαρμογή της διάταξης της παρ.12 άρθρου 25 ν.2439/1996.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Χ.Μπότσιος, Πάρεδρος Για τους Σμηναγούς της Π.Α. (Λοχαγούς) προερχομένους εξ Ανθυπασπιστών ο χρόνος πραγματικής συνολικής υπηρεσίας περιορίζεται σε 16 έτη (αντί 17) και για τους Επισμηναγούς (Ταγματάρχες) της ίδιας κατηγορίας που ονομάσθηκαν μόνιμοι Υπαξιωματικοί μετά το 1970 σε 19 έτη (αντί 21), σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.12α και β του άρθρου 25 του Ν.2439/96. Βέβαια σε κάθε περίπτωση ισχύει η διάταξη της παρ.11 του άρθρου 11 του Ν.2439/96, διότι α) δι αυτής ρητά αποκλείεται η ανατροπή του προβαδίσματος (αρχαιότητος) των ιπταμένων αξιωματικών εν μέρει (διότι αφορά η διάταξη μόνον τους ιπταμένους αξιωματικούς οι οποίοι ονομάσθηκαν ανθυποσμηναγοί μέσα στο ίδιο έτος με τους προερχόμενους από ανθυπασπιστές αξιωματικούς), το οποίο καθιερώνει η περ.α της παρ.14 του άρθρου 4 του ιδίου νόμου, β) η ειδικότης της ρυθμίσεως του άρθρου 25 παρ.12 αφορά μόνον τον περιορισμό του χρόνου της πραγματικής συνολικής υπηρεσίας των Σμηναγών και Επισμηναγών της Π.Α. των προερχομένων εξ Ανθυπασπιστών έναντι του χρόνου που απαιτείται για τους αντιστοίχους βαθμούς του Στρατού Ξηράς και του Π.Ν.
ΝΣΚ/349/2000
Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας. Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Συμμετοχή συνταξιοδοτηθέντος υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη του άρθρου 13 παρ.5 Ν.2690/1999 αντικατέστησε την διάταξη του άρθρου 19 παρ.4 Ν.1599/1986. Επομένως από της ισχύος της πρώτης διατάξεως δεν μπορεί να συμμετέχει στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο υπαλλήλων του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας ως μέλος συνταξιοδοτηθείς υπάλληλος επί τρίμηνο μετά τη συνταξιοδότησή του.