Α.Ν. 261/1968
Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα
ΦΕΚ: 12/Α/23.01.1968
Περί χρόνου ανακλήσεως παρανόμων Διοικητικών Πράξεων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/46/2010
Νομιμότητα διορισμού πολύτεκνου εκπαιδευτικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο διορισμός πολύτεκνου εκπαιδευτικού του κλάδου ΠΕ09, που διορίσθηκε στις 20-8-2008 ως μόνιμος εκπαιδευτικός με βάση τη ρύθμιση του Ν 3255/2004, καίτοι αυτός ετύγχανε από το έτος 2004 μόνιμος υπάλληλος ΟΤΑ, προσκρούει στην διάταξη του άρθρου 6 παρ.3 του Ν 3255/2004, και για την περίπτωσή του, ισχύουν όλα τα περί της διακριτικής ευχέρειας της Διοικήσεως περί ανακλήσεως των παρανόμων διοικητικών πράξεων.
ΝΣΚ/87/2013
Δασικές εκτάσεις – Περί της ανακλήσεως ή μη πράξεων χαρακτηρισμού του άρθρου 14 του ν.998/1979.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση έχει τη διακριτική ευχέρεια, με ειδικώς αιτιολογημένη κρίση της και σταθμίζοντας κατά περίπτωση τη διαμόρφωση της πραγματικής και νομικής καταστάσεως στην περιοχή, να προβεί στην ανάκληση των μεταγενέστερων παρανόμων πράξεων χαρακτηρισμού του άρθρου 14 του ν. 998/1979, ακόμη και μετά την παρέλευση του ευλόγου χρόνου, εφόσον συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος. (ομοφ.)
ΝΣΚ/248/2003
Ανάκληση διαπιστωτικής πράξης της Διοίκησης, περί αυτοδίκαιης έκπτωσης υπαλλήλου λόγω αμετάκλητης καταδίκης του, μετά την παύση της ποινικής δίωξης με απόφαση του Εφετείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διαπιστωτική πράξη της αυτοδικαίας εκπτώσεως του υπαλλήλου λόγω ποινικής καταδίκης αυτού για κλοπή, μετά την εξαφάνιση της καταδικαστικής αποφάσεως με αμετάκλητη απόφαση του Εφετείου, ανακαλείται κατά τις διατάξεις περί ανακλήσεως των παρανόμων διοικητικών πράξεων και κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 21 του Ν 2690/1999. Το διαρρεύσαν χρονικό διάστημα από την έκπτωση του υπαλλήλου μέχρι την επάνοδό του υπολογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας ως προς όλες τις έννομες συνέπειες.
ΝΣΚ/502/2011
Εφαρμογή διατάξεων Ν 4024/2011 – Ανάκληση διαπιστωτικών πράξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι ανακλητέες οι νομίμως εκδοθείσες διαπιστωτικές πράξεις του ΥΠΕΞ για διπλωματικούς κ.λπ. υπαλλήλους που υπήχθησαν στις ρυθμίσεις του άρθρου 10 παρ.19 του Ν 3863/2010 και οι οποίοι δεν ήρξαντο υπηρετούντες με βάση τις άνω διαπιστωτικές πράξεις, τούτο δε ενόψει του ότι με το άρθρο 33 του νεότερου νόμου 4024/2011 καταργήθηκαν, πλην εξαιρέσεων, οι ρυθμίσεις του Ν 3863/2010. Οι μη νομίμως εκδοθείσες διαπιστωτικές πράξεις είναι και αυτές ανακλητέες βάσει των γενικών αρχών περί ανακλήσεως παρανόμων διοικητικών πράξεων και πάντως οπωσδήποτε ενόψει της ρυθμίσεως του άρθρου 33 του Ν 4024/2011. (ομοφ.)
ΝΣΚ/66/2021
Αναγνώριση προϋπηρεσίας, εκτός Δημοσίου, υπαλλήλων που είχαν καταθέσει αίτηση για την αναγνώριση πριν από την μετάταξή τους σε ανώτερη κατηγορία /εκπαιδευτική βαθμίδα. Ανάκληση αποφάσεων αναγνώρισης χρόνου υπηρεσίας.(...)Η Διοίκηση δύναται να αναγνωρίσει, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 98 του Υ.Κ. και του π.δ. 69/2016, το χρόνο προϋπηρεσίας υπαλλήλων μετά τη μετάταξή τους σε ανώτερη κατηγορία, ακόμη και αν παρήλθε μεγάλο χρονικό διάστημα από την κατάθεση των αιτήσεων αναγνώρισης μέχρι την εξέτασή τους από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο και την ήδη μετάταξή τους σε ανώτερη κατηγορία. Η Διοίκηση έχει κατά κανόνα διακριτική ευχέρεια ανάκλησης των παρανόμων διοικητικών πράξεων και, κατά την άσκηση αυτής της ευχέρειας στην περίπτωση της ανάκλησης των παρανόμων ευμενών διοικητικών πράξεων αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας, δύναται να σταθμίσει και να συνεκτιμήσει τις δυσμενείς για τον καλόπιστο διοικούμενο έννομες συνέπειες (ομόφωνα).
ΝΣΚ/8/2011
Συμμόρφωση Διοικήσεως σε ακυρωτικές δικαστικές αποφάσεις – Διορισμός – Βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη – Ανάκληση διοικητικών πράξεων.Πλήρωση θέσεων υπαλλήλων του Δημοσίου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου με επιλογή. Αναμόρφωση πίνακα επιλογής διοριστέων συνεπεία αποφάσεως διοικητικού δικαστηρίου και κατάταξη του δικαιωθέντος στους επιλεγέντες. Διορισμός, βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη αυτού χωρίς ρήτρα αναδρομής ως προς το χρόνο από της ημερομηνίας δημοσιεύσεως του αρχικού πίνακα διαλογής μέχρις της πραγματικής αναλήψεως υπηρεσίας. Δυνατότητα ανακλήσεων των σχετικών διοικητικών πράξεων. Επί τη βάση τούτων, η γνωμοδότηση, αναφερόμενη σε συγκεκριμένη περίπτωση, ερευνά και αποφαίνεται: α) Επί της νομιμότητας ή μη του χωρήσαντος μη αναδρομικού διορισμού του υπαλλήλου και των συνακολούθως εκδοθέντων πράξεων βαθμολογικής του κατάταξης και μισθολογικής του εξέλιξης στις οποίες λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος ανάληψης υπηρεσίας χωρίς ρήτρα αναδρομής ως προς το χρόνο από της ημερομηνίας δημοσιεύσεως του αρχικού πίνακα επιλογής μέχρις της πραγματικής αναλήψεως υπηρεσίας και δη εάν αυτός θεωρείται ή όχι χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας για τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου, και β) επί της δυνατότητας ανακλήσεως των ως άνω πράξεων κατά τις γενικές αρχές περί ανακλήσεως των μη νομίμων διοικητικών πράξεων.
ΝΣΚ/48/2004
Ανάκληση διοικητικών πράξεων περί αποστρατείας αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ., λόγω ουσιώδους πλάνης αυτού κατά την υποβολή της σχετικής περί τούτου αιτήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή, κατά νόμο, η ακύρωση της αιτήσεως αποστρατείας αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ., λόγω ουσιώδους πλάνης αυτού και η ανάκληση από τη Διοίκηση των σχετικών περί αποστρατείας του διοικητικών πράξεων, εφόσον αυτός με αίτησή του, υποβληθείσα εντός ευλόγου χρόνου, επιδιώκει τούτο και δεν παραβλάπτεται ουσιωδώς το δημόσιο συμφέρον και η εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας. Με την έκδοση των σχετικών πράξεων ανακλήσεως θα καταστεί δυνατό ο αιτών να επανέλθει στην ενεργό υπηρεσία και στην κατάσταση που βρισκόταν κατά το χρόνο αποχωρήσεως από αυτήν. Περαιτέρω, εφόσον στο πρόσωπο του αιτούντος δεν συντρέχει λόγος αυτεπάγγελτης αποστρατείας, η διαδικασία για την εκ νέου αποστρατεία του δύναται να κινηθεί μόνο κατόπιν σχετικής αιτήσεως αυτού.
ΝΣΚ/400/2001
Κοινοτικό Δίκαιο. Επιβολή ή μη διοικητικών κυρώσεων εκ μέρους των Ελληνικών Αρχών σε ξένους μεταφορείς για παραβάσεις της κτηνιατρικής νομοθεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε ξένους μεταφορείς για παραβίαση διατάξεων του ΠΔ 344/97 (που έλαβαν χώρα στην Ελλάδα) από την αρμόδια αρχή του κράτους μέλους έγκρισης. Διαδικασία αμοιβαίας συνδρομής - εξαιρετικώς επιτρέπεται η εκ μέρους των Ελληνικών Αρχών προσωρινή απαγόρευση μεταφοράς. Επιβολή ποινικών κυρώσεων από τα Ελληνικά δικαστήρια. Αρμοδιότητα Εισαγγελέα για άσκηση ποινικής διώξεως. Υποχρέωση υπαλλήλων για αναφορά στον Εισαγγελέα περί των διαπιστωθεισών παρανόμων πράξεων.
ΝΣΚ/496/2006
Δυνατότητα εξετάσεως αιτήματος ανακλήσεως παραιτήσεως πολιτικής υπαλλήλου. Νομιμότητα ή μη των προβαλλόμενων λόγων, ως λόγων ανακλήσεως των σχετικών διοικητικών πράξεων λύσεως της υπαλληλικής σχέσεως και επαναφορά της αιτούσας στην ενεργό υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Εφ’ όσον διακριβωθεί με αναμφισβήτητο τρόπο από την αρμόδια για την ανάκληση υπηρεσία, ότι η αιτούσα δεν είχε συνείδηση των πραττομένων κατά τον χρόνο υποβολής της αιτήσεως παραιτήσεως και ένα μήνα πριν από την υποβολή της αιτήσεως ανακλήσεως, η Διοίκηση δύναται να ανακαλέσει την περί αποδοχής της παραιτήσεως πράξη της. β) Εφ’ όσον η ίδια υπηρεσία είναι απόλυτα πεπεισμένη ότι οι προβαλλόμενοι, από την αιτούσα την ανάκληση της παραιτήσεώς της λόγοι (ότι η υγεία της είναι σοβαρά βεβαρημένη – βαρύτατη καρδιακή νόσος, γεγονότα που εκ των υστέρων αποδείχθηκαν αναληθή) είναι υπαρκτοί και ότι συνιστούν πράγματι, τους λόγους υποβολής της παρά πάνω αιτήσεως παραιτήσεως, δύναται να ανακαλέσει τις σχετικές με την λύση της υπαλληλικής σχέσεως πράξεις. Κρίση περί ευλόγου χρόνου.
ΝΣΚ/136/2023
Αναγνώριση προϋπηρεσίας, εκτός Δημοσίου, υπαλλήλων που είχαν καταθέσει αίτηση για την αναγνώριση πριν από την μετάταξή τους σε ανώτερη κατηγορία /εκπαιδευτική βαθμίδα. -Προβάδισμα-Ανάκληση αποφάσεων αναγνώρισης χρόνου υπηρεσίας. (...) α) Μετά τη μετάταξη υπαλλήλων σε ανώτερη κατηγορία, δεν είναι κατά το νόμο δυνατή η εκ μέρους της Διοίκησης αναγνώριση του εκτός δημοσίου τομέα χρόνου προϋπηρεσίας αυτών, ο οποίος διανύθηκε χωρίς την κατοχή των τυπικών προσόντων (τίτλων σπουδών) της ανώτερης κατηγορίας στην οποία μετατάχθηκαν, αδιαφόρως αν παρήλθε μεγάλο χρονικό διάστημα από την κατάθεση των αιτήσεων αναγνώρισης μέχρι την εξέτασή τους από το αρμόδιο Υ.Σ. (κατά πλειοψηφία) β) Η Διοίκηση έχει κατά κανόνα διακριτική ευχέρεια ανάκλησης των παρανόμων διοικητικών πράξεων και, κατά την άσκηση αυτής της ευχέρειας στην περίπτωση της ανάκλησης των παρανόμων ευμενών διοικητικών πράξεων, οφείλει να σταθμίσει και να συνεκτιμήσει τις δυσμενείς έννομες συνέπειες που θα επέλθουν από την ανάκληση, ως προς τους καλόπιστους ενδιαφερόμενους υπαλλήλους και από τη διατήρηση των πράξεων αυτών, ως προς τους λοιπούς υπαλλήλους, των οποίων η υπηρεσιακή κατάσταση επηρεάζεται απ΄ αυτές, λαμβάνοντας υπόψη και την κατά περίπτωση πάροδο ή μη του ευλόγου χρόνου από την έκδοσή τους (ομόφωνα). Με το Φ.479.4/26/825001/27.07.2023 έγγραφο της Β5 (ΔΠΠ) ΥΔΝΣΗ ΔΚΟΥ-ΟΙΚ Τμήμα 4ο υπηρεσίας του ΓΕΣ, που υπογράφεται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, ζητήθηκε η παραπομπή του πιο πάνω ερωτήματος επί του οποίου εκδόθηκε η με αριθμό 66/2021 γνωμοδότηση του Δ΄ Τμήματος, στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ.