ΝΣΚ/8/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/406/2014
Δυνατότητα ή μη προσμέτρησης, για τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη από αναλήψεως υπηρεσίας στη Βουλή της υπαλλήλου Β.Τ., του χρόνου προϋπηρεσίας αυτής εκτός ΕΡΤ ΑΕ, από την οποία μετατάχθηκε στη Βουλή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν δύναται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις να προσμετρηθεί για τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη από αναλήψεως υπηρεσίας στη Βουλή της υπαλλήλου Β.Τ., ο χρόνος προϋπηρεσίας αυτής στον ιδιωτικό τομέα, εκτός ΕΡΤ ΑΕ, από την οποία μετατάχθηκε στη Βουλή. (ομοφ.)
ΝΣΚ/376/2013
Βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη δύο υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών – Συνυπολογισμός του χρόνου αργίας στο συνολικό χρόνο πραγματικής τους δημόσιας υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση υποχρεούται κατά τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη των πιο πάνω υπαλλήλων να συνυπολογίσει τον χρόνο αργίας τούτων στο συνολικό χρόνο πραγματικής τους δημόσιας υπηρεσίας, δεσμευόμενη από τις κρίσεις των ΔΕΑ 3140, 3141/2001, με όλες τις προεκτεθείσες ευνοϊκές υπέρ των συγκεκριμένων υπαλλήλων συνέπειες. (πλειοψ.) Εκδόθηκε η 235/14 Γνωμ. Ολομελείας ΝΣΚ
ΝΣΚ/235/2014
Υπολογισμός ή όχι του χρόνου αργίας δύο (2) υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών για τη βαθμολογική και μισθολογική τους κατάταξη.
ΝΣΚ/159/2015
Δημόσιοι υπάλληλοι – Καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας – Συμμόρφωση της Διοικήσεως προς ακυρωτική δικαστική απόφαση – Καταβολή παρακρατηθεισών αποδοχών – Βαθμολογική και μισθολογική επανακατάταξη. Α) Η Διοίκηση υποχρεούται, σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθμ. 1940/2013 απόφαση του ΣτΕ, με την οποία ακυρώθηκε η διαπιστωτική πράξη της θέσεως της υπαλλήλου αυτής σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας, να αποδώσει στην υπάλληλο τις παρακρατηθείσες κατά το χρόνο της αργίας αποδοχές. (πλειοψ.) Β) Η Διοίκηση υποχρεούται, για τον ίδιο δικαιολογητικό λόγο, να εκδώσει νέα πράξη αναδρομικής βαθμολογικής και μισθολογικής κατάταξης της υπαλλήλου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 28 και 29 του ν. 4024/2011, με συνυπολογισμό, ως χρόνου πραγματικής υπηρεσίας, του χρονικού διαστήματος που αφετηριάζεται από την ημέρα που είχε τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία μέχρι την ημερομηνία που ελήφθη υπόψη για την βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη των υπηρετούντων υπαλλήλων στους βαθμούς και τα μισθολογικά κλιμάκια του ν. 4024/2011 (31.10.2011). (ομοφ.)
ΝΣΚ/180/2008
Υπολογισμός του χρόνου φοίτησης εκπαιδευτικού στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης για τη μονιμοποίηση και τη βαθμολογική εξέλιξη αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο χρόνος φοίτησης της εκπαιδευτικού Α.Π. στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη για τη μονιμοποίηση και τη βαθμολογική της εξέλιξη, καθόσον ναι μεν ο χρόνος αυτός θεωρείται χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, πλην, όμως, για την αξιολόγησή της προκειμένου αυτή να μονιμοποιηθεί και να εξελιχθεί βαθμολογικά, θα πρέπει να έχει τον απαιτούμενο από τις οικείες διατάξεις χρόνο υπηρεσίας σε σχολική μονάδα. Αντίθετη εκδοχή θα οδηγούσε σε προνομιακή μεταχείριση αυτής έναντι των συναδέλφων της χωρίς να συντρέχει δικαιολογητικός προς τούτο λόγος, καθόσον η εκπαίδευση που παρέχεται στη Σχολή δεν είναι συναφής με το έργο του εκπαιδευτικού. Προφανές είναι ότι ο προαναφερόμενος χρόνος, ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, θα ληφθεί υπόψη για τη μισθολογική εξέλιξη. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/256/2017
Αναδρομικός διορισμός υπαλλήλων, σε συμμόρφωση της Διοίκησης προς ακυρωτικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικράτειας. Σε συμμόρφωση προς ακυρωτικές αποφάσεις που εκδόθηκαν για συγκεκριμένους υπαλλήλους, η αρμόδια Υπηρεσία, οφείλει να προβεί στον αναδρομικό διορισμό τους, με τις εντεύθεν μισθολογικές και υπηρεσιακές συνέπειες, προσδιορίζοντας ακριβή ημερομηνία διορισμού, με βάση την ημερομηνία διορισμού του επιτυχόντος που κατέλαβε την αντίστοιχη θέση και στη σειρά προτεραιότητας, την οποία θα καταλάμβανε εκάστη εξ αυτών στον αρχικό πίνακα διοριστέων, αν δεν είχε μεσολαβήσει η ακυρωθείσα ως παράνομη απόφαση του Α.Σ.Ε.Π. Λόγω του αναδρομικού διορισμού, πρέπει να συνυπολογιστεί στον συνολικό χρόνο προϋπηρεσίας τους και ο χρόνος που αρχίζει από την αναδρομική πρόσληψη και μέχρι την ημερομηνία της πραγματικής πρόσληψής τους στο Υπουργείο Οικονομικών. Οι μέχρι τώρα εκδοθείσες από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών ως άνω πράξεις διορισμού, βαθμολογικής κατατάξεως και καθορισμού αποδοχών, οι οποίες δεν καταλαμβάνουν όλο το ως άνω χρονικό διάστημα, πρέπει να ανακληθούν, κατά τις γενικές αρχές περί ανακλήσεως των μη νομίμων διοικητικών πράξεων (ομόφ). Οι δικαιωθείσες υπάλληλοι υποχρεωτικά θα διανύσουν διετή δοκιμαστική υπηρεσία από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στο βαθμό που διορίζονται (πλειοψ).
ΝΣΚ/485/2003
Αναρρωτικές άδειες δημοσίων υπαλλήλων, μη εγκριθείσες από την αρμοδία υγειονομική επιτροπή. Συνέπειες. Υπολογισμός ή μη του χρόνου αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο χρόνος των αναρρωτικών αδειών των δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίες δεν εγκρίθηκαν από τις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές είναι χρόνος αυθαίρετης αποχής από τα καθήκοντά τους και ως τέτοιος δεν λαμβάνεται υπόψη α) στην βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξή τους και β) δεν θεωρείται ως συντάξιμος, πλην όμως, θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας.
ΝΣΚ/412/2008
Προσμέτρηση υπηρεσίας προσωρινών αναπληρωτών καθηγητών στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία, ως εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο χρόνος πραγματικής υπηρεσίας εκπαιδευτικών, οι οποίοι προσελήφθησαν μεν ως αναπληρωτές καθηγητές για τις ανάγκες της Αθωνιάδας Εκκλησιαστικής Ακαδημίας, πλην, όμως, δεν άσκησαν διδακτικά καθήκοντα αλλά διατέθηκαν σε διοικητικές υπηρεσίες, δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη για την κατάταξή τους στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών, καθόσον οι εν λόγω εκπαιδευτικοί, κατά το χρονικό διάστημα κατά το οποίο προσελήφθησαν ως αναπληρωτές, δεν παρείχαν διδακτικό έργο, που αποτελεί τη δικαιολογητική βάση για την κατάταξή τους στον πίνακα αυτό. Περαιτέρω, ο χρόνος της ειδικής άδειας που έλαβε εκπαιδευτικός, που είχε το αξίωμα του δημάρχου, θα ληφθεί μεν υπόψη ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για τη μισθολογική του κ.α. εξέλιξη, πλην, όμως, δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη για την κατάταξή του στον πίνακα αναπληρωτών, καθόσον απαραίτητη προϋπόθεση για να λάβουν οι εκπαιδευτικοί τη σχετική μοριοδότηση είναι η πραγματική παροχή υπηρεσιών διδασκαλίας, γεγονός που εν προκειμένω δεν συντρέχει.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/264/2019
Καταβολή αναδρομικών αποδοχών...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο προβαλλόμενος από την διαφωνούσα Επίτροπο λόγος είναι βάσιμος και, ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη. Και τούτο διότι, λαμβάνοντας υπόψη ότι η σε συμμόρφωση προς την προαναφερθείσα απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου … κατάταξη των φερόμενων ως δικαιούχων υπαλλήλων σε προσωποπαγείς θέσεις του Δήμου … δεν συνιστά νέο διορισμό ούτε μετάταξη τους σε ανώτερη κατηγορία, η εντελλόμενη διαφορά αποδοχών, λόγω της επανακατάταξής τους σε ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο, προέκυψε ενόψει μισθολογικών ωριμάνσεων, ήτοι συμπλήρωσης του απαιτούμενου από τις διατάξεις του ν. 4354/2015 χρόνου υπηρεσίας σε κάθε μισθολογικό κλιμάκιο κάθε κατηγορίας, που έλαβαν χώρα μετά την μισθολογική κατάταξή τους βάσει του νόμου αυτού. Επομένως, η μισθολογική αυτή εξέλιξη των ως άνω υπαλλήλων, η οποία επέρχεται δυνάμει του χρόνου υπηρεσίας που αναγνωρίζεται από το Δήμο …, δεν εξαιρείται από τη γενική αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης όλων ανεξαιρέτως των υπαλλήλων, που καθιερώνεται στο άρθρο 26 του ν. 4354/2015, αφού, σε κάθε περίπτωση, με την αναγνώριση της εξ αρχής σύνδεσης των υπαλλήλων αυτών με τον συγκεκριμένο Δήμο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι ανωτέρω εξομοιώνονται στα δικαιώματα και στις υποχρεώσεις με τους λοιπούς υπαλλήλους του Δήμου. Κατόπιν τούτων, δοθέντος ότι το μέχρι τις 31.12.2017 αναγνωρισθέν χρονικό διάστημα δεν μπορεί να υπολογισθεί για την μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων, κατά παράβαση των προαναφερόμενων διατάξεων του ν. 4351/2015 λήφθηκε υπόψη, για την κατάταξη των φερόμενων ως δικαιούχων στα ως άνω ανώτερα μισθολογικά κλιμάκια, ο χρόνος υπηρεσίας τους που διανύθηκε στο Δήμο … κατά το διάστημα ισχύος της αναστολής των μισθολογικών ωριμάνσεων (πρβλ. Ε.Σ. Πρ. ΚΠΕΔ στο Ι Τμ. 204/2016).
ΝΣΚ/469/2002
Πυροσβεστικό Σώμα. Μισθολογική προαγωγή πυρονόμου του ΠΣ, ο οποίος κατατάχθηκε με τυπικό προσόν το απολυτήριο εξαταξίου γυμνασίου, κατείχε και υπέβαλε πτυχίο ΑΕΙ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι Ανθυπασπιστές των Ενόπλων Δυνάμεων και αντίστοιχοι της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού και Πυροσβεστικού Σώματος, που προέρχονται από μόνιμους Υπαξιωματικούς προάγονται μισθολογικά στο βαθμό του Ταγματάρχη και Αντισυνταγματάρχη με τη συμπλήρωση είκοσι τεσσάρων (24) και είκοσι επτά (27) ετών πραγματικής συνολικής υπηρεσίας αντίστοιχα. Ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας θεωρείται ο χρόνος που διανύθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις ή στην Ελληνική Αστυνομία, το Λιμενικό και το Πυροσβεστικό Σώμα, ή την τέως Ελληνική Χωροφυλακή και την τέως Αστυνομία Πόλεων από την ημερομηνία κατάταξής τους, καθώς και ο χρόνος φοίτησης στα ΑΕΙ, τα ΤΕΙ, τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) και εξάμηνη θαλάσσια υπηρεσία μετά τη λήψη διπλώματος Γ’ τάξης Αξιωματικού του Εμπορικού Ναυτικού, εφόσον η φοίτηση ή το πτυχίο αποτελεί τυπικό προσόν κατάταξής τους. Στην προκειμένη περίπτωση που η κατάταξη του ενδιαφερομένου και άλλων υποψηφίων (εν συνόλω 6) στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, έγινε με τυπικό προσόν το απολυτήριο εξαταξίου Γυμνασίου και όχι του πτυχίου τους, δεν δύναται, για την μισθολογική τους προαγωγή, να θεωρηθεί ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, ο χρόνος φοίτησής τους στα ΑΕΙ. (πλειοψ.)