Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
1628313/2024
Ασφάλιση στον e-ΕΦΚΑ ιατρών και οδοντιάτρων του κλάδου του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) που ασκούν ιδιωτικό έργο, ως μη μισθωτοί. ΑΔΑ:9ΩΚΨ46ΜΑΠΣ-ΣΝΣ
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ:
172056/2025-05.02.2025:«Επικαιροποίηση του αρ.πρωτ.1628313/19/11/2024 Γενικού Εγγράφου e-ΕΦΚΑ για την Ασφάλιση στον e-ΕΦΚΑ ιατρών και οδοντιάτρων του κλάδου του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) που ασκούν ιδιωτικό έργο, ως μη μισθωτοί σύμφωνα με τις διατάξεις της με αρ.Γ4α/Γ.Π.οικ.49887 /01-10-2024 (Β’5456) ΥΑ» ΑΔΑ:ΨΟΑΙ46ΜΑΠΣ-527
172056/2025
«Επικαιροποίηση του αρ.πρωτ.1628313/19/11/2024 Γενικού Εγγράφου e-ΕΦΚΑ για την Ασφάλιση στον e-ΕΦΚΑ ιατρών και οδοντιάτρων του κλάδου του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) που ασκούν ιδιωτικό έργο, ως μη μισθωτοί σύμφωνα με τις διατάξεις της με αρ. Γ4α/Γ.Π.οικ.49887/01-10-2024 (Β’5456) ΥΑ» ΑΔΑ:ΨΟΑΙ46ΜΑΠΣ-527
ΝΣΚ/145/2007
Αναγνώριση προϋπηρεσίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση ιατρών υποψηφίων για την κατάληψη θέσης Επιμελητή Β’ Ε.Σ.Υ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 1 παρ.3 και 3 Κεφάλαιο Β’ της υπ’ αριθ. ΔΥ13α/οικ.39832/4.12.1997 αποφάσεως του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας, ερμηνευομένων υπό το πνεύμα της κοινοτικής νομοθεσίας, για τον υπολογισμό και τη αξιολόγηση της προϋπηρεσίας υποψηφίου για την κατάληψη θέσης κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ. Επιμελητών Β’, λαμβάνεται υπόψη και η προϋπηρεσία ειδικευμένου ιατρού σε υπηρεσίες του κρατικού συστήματος υγείας κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΝΣΚ/139/2006
Υγειονομική περίθαλψη των υγειονομικών μονίμων υπαλλήλων του ΕΚΕΦΕ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ». Κατίσχυση της ρύθμισης του άρθρου 4 του Ν 1803/1988 της γενικής ρύθμισης του άρθρου 39 του Ν 2084/1992.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τον συνδυασμό των διατάξεων της παρ.7 του άρθρου 25 του Ν 1733/1987 και της παρ.4 του άρθρου 4 του Ν 1803/1988 προκύπτει ότι οι υγειονομικοί μόνιμοι υπάλληλοι που υπηρετούσαν στον ΕΚΕΦΕ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» πέραν της υπαγωγής τους στην ασφάλιση του ΤΣΑΥ, με τυπικό κριτήριο την επιστημονική ιδιότητά τους και μόνο (άρθρο 4 του π. δ/τος της 16/23 Μαρτίου 1934 περί κωδικοποιήσεως σε ενιαίο κείμενο των διατάξεων του ν. δ/τος της 8/14 Αυγ.1925 «περί Ταμείου Συντάξεως και Αυτασφαλείας Ιατρών εν Ελλάδι» ως και των νόμων 5090, 5333 και 5945 «περί Ταμείου Συντάξεως και Αυτασφαλίσεως Υγειονομικών»), υπάγονται και στην υγειονομική περίθαλψη του δημοσίου. Το νομοθετικό αυτό πλαίσιο με τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 39 του Ν 2084/1992, ορίζεται ότι «τα πρόσωπα για τα οποία προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις υποχρεωτική ασφάλιση σε περισσότερους του ενός ασφαλιστικούς φορείς, ασφαλίζονται υποχρεωτικά σε ένα φορέα, τον οποίο επιλέγουν με δήλωσή τους». Αυτή η δυνατότητα επιλογής, σύμφωνα με το β’ εδάφιο της παρ. 2 του Ν 2084/1992, δεν αναγνωρίζεται στους ασφαλισμένους του Ταμείου Συντάξεων και Αυτασφαλίσεως Υγειονομικών. Οι ως άνω ρυθμίσεις, σύμφωνα με τις τελικές διατάξεις του ίδιου νόμου, άρθρο 43, δεν επηρεάζουν το ήδη διαμορφωμένο ασφαλιστικό καθεστώς των ήδη ασφαλισμένων και στα δύο Ταμεία αλλά «έχουν εφαρμογή για τους ασφαλισμένους, οι οποίοι υπάγονται για πρώτη φορά στην υποχρεωτική ασφάλιση οποιουδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης από 1.1.1993 και μετά…». Κατά συνέπεια υφίσταται μερική κανονιστική σύγκρουση, για το αν οι υγειονομικοί υπάλληλοι του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών Δημόκριτος, που αναλαμβάνουν εργασία μετά τη 1-1-1993, υπάγονται υποχρεωτικά στην ασφάλιση του κλάδου ασθένειας του ΟΠΑΔ ή υπάγονται υποχρεωτικά στην ασφάλιση του κλάδου ασθένειας του ΤΣΑΥ. Καθότι με την υιοθέτηση όμως του νόμου 2084/1992, όπως αναφέρεται στην εισηγητική του έκθεση, επιχειρήθηκε μια «αναμόρφωση του συστήματος της Κοινωνικής Ασφάλισης» αλλά και «η δεύτερη και τελική φάση της εξυγίανσης του συστήματος, όπως άλλωστε είχε συμφωνηθεί κατά τη ψήφιση του Ν 1902/90» και καθότι το νομικό πλαίσιο της διάταξης του άρθρου 39 του Ν 2084/1992 έχει εξαιρετικό χαρακτήρα, ρυθμίζοντας ειδικά και κατ’ εξαίρεση το ασφαλιστικό καθεστώς του ΤΣΑΥ, η διάταξη αυτή κατισχύει αυτής της διάταξης του άρθρου 4 του Ν 1803/1988. Τέλος όσον αφορά την διάταξη της παρ.32 του άρθρου 3 της ΚΥΑ οικ. 2/7029/0094/2005 που ορίζει ότι «το μόνιμο προσωπικό του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών Δημόκριτος και τα μέλη των οικογενειών τους» είναι δικαιούχοι υπό του ΟΠΑΔ περιθάλψεως, δεν τίθεται θέμα κατίσχυσης, καθότι ως κανονιστική πράξη, έχει υποδεέστερη τυπική ισχύ από το τυπικό νόμο (Π.Δ. Δαγτόγλου, Γενικό Διοικητικό Δίκαιο, 4η εκδ. σελ.68).