2/51076/0022/1999
Τύπος: Έγγραφα
Oι εκπαιδευτικοί που διατίθενται για συμπλήρωση μέρους του ωραρίου τους σε σχολείο άλλης πόλης η κωμόπολης, δικαιούνται να λάβουν οδοιπορικά έξοδα και αποζημίωση σε περίπτωση που η απόσταση μεταξύ του τόπου διαμονής των και της πόλης ή κωμόπολης του σχολείου που διατίθενται είναι μικρότερη από την απόσταση μεταξύ σχολείου οργανικής τους θέσης και τόπου διαμονής των .
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/456/1999
Οι εκπαιδευτικοί που διατίθενται για συμπλήρωση μέρους του ωραρίου τους σε σχολείο άλλης πόλης η κωμόπολης δικαιούνται να λάβουν οδοιπορικά έξοδα και αποζημίωση σε περίπτωση που η απόσταση μεταξύ του τόπου διαμονής των και της πόλης ή κωμόπολης του σχολείου που διατίθενται είναι μικρότερη από την απόσταση μεταξύ σχολείου οργανικής τους θέσης και τόπου διαμονής των .
ΝΣΚ/176/2009
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – Επιμόρφωση στελεχών Διοίκησης της Εκπαίδευσης – Καταβολή οφειλόμενων αμοιβών στους αναδόχους, που αντιστοιχούν σε έξοδα διανυκτέρευσης συμμετεχόντων σε σεμινάρια στελεχών.Η Υπηρεσία οφείλει να καταβάλει στους εν λόγω αναδόχους και το συμβατικό τίμημα που αντιστοιχεί στις διανυκτερεύσεις που πραγματοποιήθηκαν από τους συμμετέχοντες στις ανωτέρω εργασίες (σεμινάρια, διημερίδες, συνέδρια) και των οποίων η απόσταση του τόπου διαμονής τους ήταν μικρότερη των εκατόν είκοσι ή ογδόντα χιλιομέτρων, αναλόγως του τρόπου μετακινήσεώς τους, καθόσον οι διανυκτερεύσεις αυτές έγιναν σύμφωνα με τους όρους των σχετικών διακηρύξεων, οι οποίοι και ισχύουν εν προκειμένω, εκτελέστηκαν δε από τους αναδόχους.
ΝΣΚ/443/2000
Εκπαιδευτικοί υπάλληλοι. Μεταθέσεις εκπαιδευτικών συζύγων ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων ή φροντιστηρίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η τοποθέτηση ή μετάθεση εκπαιδευτικού σε δήμο της ίδιας πόλης διαφορετικό από εκείνο που έχει ιδιωτικό σχολείο ή φροντιστήριο ο (η) σύζυγος όχι, όμως, και η τοποθέτηση εκπαιδευτικού σε σχολείο του ίδιου δήμου με εκείνον στον οποίο διατηρεί ιδιωτικό σχολείο ή φροντιστήριο ο (η) σύζυγος έστω και αν το ιδιωτικό σχολείο ή το φροντιστήριο υπάγονται στην αρμοδιότητα άλλου γραφείου εκπαίδευσης του ίδιου δήμου. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/218/2001
Εκπαίδευση. Εννοια της έδρας σχολείου για την καταβολή του επιδόματος μεταφοράς σε μαθητές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Έδρα του σχολείου κατά την έννοια της υπ αριθμ. ΙΒ/6071/26-8-1998 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας είναι η πόλη ή το χωριό στο οποίο λειτουργεί το σχολείο. Για την καταβολή του επιδόματος μεταφοράς πρέπει να υπολογίζεται η απόσταση από τον τόπο κατοικίας του μαθητή, μέχρι τα όρια του οικισμού, (πόλη ή χωριό), όπου είναι η έδρα και λειτουργεί το σχολείο.
ΝΣΚ/371/2012
Δαπάνες μετακίνησης, αποσπασμένων στο εξωτερικό εκπαιδευτικών, οι οποίοι συμπλήρωναν το υποχρεωτικό τους ωράριο σε σχολείο της πόλης όπου διέμεναν.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι αποσπασμένοι σε σχολεία του εξωτερικού εκπαιδευτικοί (τουλάχιστον έως και 4-11-2011, οπότε δημοσιεύθηκε ο Ν. 4027/2011), οι οποίοι συμπλήρωναν το υποχρεωτικό τους ωράριο σε σχολεία της πόλης στην οποία κατοικούσαν – διέμεναν, δεν εδικαιούντο αποζημίωσης, για δαπάνες μετακίνησης για την συμπλήρωση του ωραρίου τους, καθόσον στην περίπτωση αυτή δεν υποβάλλονταν στις σχετικές δαπάνες μετακίνησης. Η υπ’ αριθμ. 633/2011 απόφαση του Μονομελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, δεν παράγει δεδικασμένο που να δεσμεύει την Διοίκηση για όλες τις ομοειδείς υποθέσεις, καθόσον πρόκειται για μεμονωμένη περίπτωση, η οποία εισήχθη με αγωγή αποζημιώσεως. (ομοφ.)
ΝΣΚ/21/2005
Εγγραφή στην επετηρίδα της ιδιωτικής εκπαιδεύσεως εκπαιδευτικών διαφόρων κλάδων, που κατέχουν τον βασικό τίτλο σπουδών αλλά στερούνται τίτλου παιδαγωγικής καταρτίσεως – Επιμόρφωση αυτών μετά την πρόσληψή τους σε ιδιωτικό σχολείο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Επιτρέπεται η εγγραφή στην επετηρίδα ιδιωτικών εκπαιδευτικών των ανηκόντων στους κλάδους ΠΕ09, ΠΕ10, ΠΕ12, ΠΕ14, ΠΕ17, ΠΕ19 και ΠΕ20 εκπαιδευτικών και η εν συνεχεία πρόσληψή τους σε ιδιωτικό σχολείο ή φροντιστήριο, χωρίς τα πτυχία παιδαγωγικής καταρτίσεως που απαιτούνταν με τις διατάξεις του Ν 1566/85 άρθρο 14 ως προσόντα διορισμού των κλάδων αυτών. 2) Σε περίπτωση κατά την οποία στην επετηρίδα είναι εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί κεκτημένοι και τα πιο πάνω πτυχία, οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων υποχρεούνται κατ’ αρχάς να επιλέξουν εκπαιδευτικούς μεταξύ των εχόντων τα προσόντα αυτά και μόνο εν ελλείψει τέτοιων υποψηφίων, είναι επιτρεπτή η επιλογή μεταξύ των λοιπών. 3) Μετά την πρόσληψη σε ιδιωτικό σχολείο ή φροντιστήριο εκπαιδευτικών μη εχόντων πτυχίο παιδαγωγικής καταρτίσεως κατά τα άνω, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να τύχουν της προσήκουσας καταρτίσεως, κατά τα ισχύοντα για τους διοριζομένους ή προσλαμβανομένους στο Δημόσιο εκπαιδευτικούς. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/85/2017
α) Εάν επιτρέπεται μαθητής δημοτικού σχολείου, του οποίου οι γονείς είναι διαζευγμένοι και κατοικούν σε διαφορετικές πόλεις, να είναι ταυτόχρονα εγγεγραμμένος σε δύο σχολεία και β) Σε αρνητική περίπτωση εάν μπορεί να τύχει αναλογικής εφαρμογής η ρύθμιση η οποία αφορά τους μετακινούμενους μαθητές Ρομά.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Κάθε μαθητής επιτρέπεται να εγγραφεί σε ένα και μόνο δημοτικό σχολείο, αυτό του τόπου κατοικίας του και στη συνέχεια, συντρεχουσών των νομίμων προϋποθέσεων, να μεταγραφεί σε άλλο. Η εγγραφή μαθητή σε δύο δημοτικά σχολεία ταυτόχρονα και η παράλληλη εναλλακτική φοίτηση σε αυτά, δεν προβλέπεται και δεν επιτρέπεται (ομοφ.), β) το β' ερώτημα υποβάλλεται αλυσιτελώς, καθόσον και αυτή η περίπτωση την οποία ρυθμίζει η σχετική Υπουργική Απόφαση, αφορά αλλαγή σχολείου και μετεγγραφή μετακινούμενων μαθητών Ρομά και όχι ταυτόχρονη εγγραφή σε δύο σχολεία και παράλληλη εναλλακτική φοίτηση σε αυτά (ομοφ.).
ΝΣΚ/316/2005
Ανάθεση της οικονομικής διαχείρισης ξένου ιδιωτικού σχολείου σε Ελληνική Ε.Π.Ε. – Νομιμότητα των όρων της συμβάσεως διαχειρίσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το αναφερόμενο στο ερώτημα ξένο σχολείο λειτουργεί παρανόμως στην Ελλάδα, λόγω μη χορηγήσεως σ’ αυτό κατά νόμιμο τρόπο αδείας. Ασχέτως τούτου όμως, πρέπει να γίνει δεκτό και ότι ουχί νομίμως ανατέθηκε η οικονομική διαχείριση του παρανόμως λειτουργούντος ξένου σχολείου στην εδρεύουσα στην Πάτρα Ελληνική Ε.Π.Ε. και ότι οι όροι της, μεταξύ των ανωτέρω εταιρειών, συναφθείσης από 21-7-2001 συμβάσεως, -της οποίας ο χρόνος ισχύος ορίζεται δεκαετής-, εισάγουν ρυθμίσεις που καταστρατηγούν τις διατάξεις του Ν 4862/1931 και είναι συνεπώς άκυροι, τόσο αυτοί (όροι), όσο και η ως άνω δικαιοπραξία, κατ’ άρθρο 174 Α.Κ.
ΕΣ/ΤΜ.1/125/2003
Καταβολή οδοιπορικών εξόδων και ημερήσιας αποζημίωσης:Με δεδομένα τα ανωτέρω πραγματικά περιστατικά και σύμφωνα με τις προεκτεθείσες διατάξεις όσοι εκ των ανωτέρω καθηγητών διατέθηκαν για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου σε σχολεία άλλης πόλης ή κωμόπολης δικαιούνται για ολόκληρο το χρονικό διάστημα από 1.1.2003 μέχρι 18.6.2003, συνεπώς και κατά την περίοδο των εξετάσεων, την προαναφερθείσα αποζημίωση και τα σχετικά οδοιπορικά έξοδα, όπως δικαιούνται, για το ίδιο χρονικό διάστημα, αποζημίωση για υπερωριακή διδασκαλία εκείνοι στους οποίους ανατέθηκε η κάλυψη ωρών διδασκαλίας μαθημάτων υπερωριακά, εφόσον όπως προκύπτει από τις οικείες καταστάσεις διάθεσης και υπερωριών, όλοι οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί διεξήγαγαν τις εξετάσεις , που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της διδακτικής διαδικασίας των μαθημάτων που δίδαξαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, διόρθωσαν και βαθμολόγησαν τα γραπτά των μαθητών, που εξετάσθηκαν στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, στην τελευταία περίπτωση σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Κατόπιν αυτών, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες και τα εντάλματα αυτά πρέπει να θεωρηθούν.
ΝΣΚ/124/2012
Έννοια των όρων «διορισμός» και «ένταξη» των εκπαιδευτικών των ισοτίμων σχολείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι όροι «διορισμός» και «ένταξη» των εκπαιδευτικών των ισοτίμων σχολείων δεν είναι ταυτόσημοι. Ο διορισμός είναι η διοικητική πράξη η οποία έχει ως περιεχόμενο την έγκριση της καταρτιζόμενης μεταξύ του ιδιοκτήτη του σχολείου και του προσλαμβανομένου εκπαιδευτικού συμβάσεως εργασίας που αρχικώς είναι ορισμένου χρόνου και στη συνέχεια δύναται να τραπεί σε αορίστου χρόνου, διατηρείται δε μέχρι της λύσεως της εργασιακής σχέσεως με έναν από τους προβλεπόμενους στο άρθρο 33 του Ν.682/1977 τρόπους. Η ένταξη είναι διοικητική πράξη που αποτελεί υπηρεσιακή μεταβολή του εκπαιδευτικού με την οποία καταλαμβάνει κενή οργανική θέση σε ισότιμο σχολείο και συνεπάγεται την υπαγωγή αυτού στο συνταξιοδοτικό και ασφαλιστικό καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων. (ομοφ.)
