2/75734/0022/2010
Τύπος: Έγγραφα
Απόψεις σχετικά με την εφαρμογή του άρθρου 4 του Ν. 3660/2008 σε μετατάξεις υπαλλήλων Ο.Τ.Α. σε θέσεις και κατηγορίες μη υπαγόμενες στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/76/2024
Ερωτάται εάν οι υπάλληλοι O.T.A. που υπάγονταν στο ευεργετικό μισθολογικό καθεστώς της παραγράφου 3 του άρθρου 4 του ν.3660/2008 (βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα) και μετατάχθηκαν μετά την έναρξη ισχύος του ν.4024/2011 (1/11/2011) σε κλάδο και κατηγορία που δεν εντάσσεται στα βαρέα και ανθυγιεινά, διατηρούν ως πλασματικό χρόνο προϋπηρεσίας για την μισθολογική κατάταξη και εξέλιξή τους, τα προωθημένα μισθολογικά κλιμάκια που αντιστοιχούν στον χρόνο υπηρεσίας τους στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι υπάλληλοι O.T.A. Α΄ Βαθμού, που μέχρι την έναρξη ισχύος του ν.4024/2011 (1.11.2011) είχαν θεμελιώσει δικαίωμα χορήγησης πρόσθετων μισθολογικών κλιμακίων σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 4 του ν.3660/2008, λόγω της απασχόλησής τους σε βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα της παραγράφου 1 του ως άνω άρθρου, τα σχετικά δε μισθολογικά κλιμάκια τους και ο συνδεόμενος με αυτά χρόνος προϋπηρεσίας αναγνωρίστηκαν κατά την κατάταξή τους, με βάση τις διατάξεις του ν.4024/2011, σε περίπτωση μεταγενέστερης μετάταξής τους σε κλάδο και κατηγορία που δεν αφορά στις περιοριστικά αναφερόμενες περιπτώσεις εργασιών της παρ.1 του άρθρου 4 του ν. 3660/2008, διατηρούν και μετά την μετάταξή τους, τον αναγνωρισθέντα και συνδεόμενο με τα πρόσθετα μισθολογικά κλιμάκια χρόνο υπηρεσίας τους στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα (ομόφωνα).
21272/0092/2013
Θέμα : Παρέχονται πληροφορίες (Αναφορικά με τα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα)
ΝΣΚ/131/2015
Δυνατότητα ή μη χορήγησης μειωμένης σύνταξης από το 50ο έτος της ηλικίας στους ασφαλισμένους του ΤΑΠ-ΔΕΗ, που υπάγονται στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν υπάρχει δυνατότητα χορήγησης μειωμένης σύνταξης από το 50ο έτος της ηλικίας στους ασφαλισμένους του Ταμείου (ΤΑΠ-ΔΕΗ) που υπάγονται στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, όπως ακριβώς δικαιούνται οι ασφαλισμένοι της παρ.ε' του άρθρου 46 του Ν. 2084/1992. (ομοφ.)
108180/0092/2008
Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 4 του Ν. 3660/2008.
33428/2014
Παρέχονται πληροφορίες (καθεστώς βαρέων - ανθυγιεινών επαγγελμάτων των μονίμων υπαλλήλων των ΟΤΑ Α' βαθμού σύμφωνα με το άρθρο 4 του Ν. 3660/08)
2/20951/ΔΕΠ/2016
Παρέχονται πληροφορίες αναφορικά με τη διατήρηση ή μη των πλασματικών μισθολογικών κλιμακίων που χορηγήθηκαν σε υπαλλήλους που ενέπιπταν στις ειδικότητες της παρ.1 του άρθρου 4 του ν.3660/2008
ΑΕΠΠ/50/2021
Η προσφεύγουσα με την Προδικαστική Προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά στον δημόσιο, ανοικτό, ηλεκτρονικό Διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου/ων για τον «[...]» με δικαίωμα προαίρεσης ένα επιπλέον έτος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες καθαριότητας με προϋπολογισμό 203.600,00€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή βασίζεται σε σφαλματικό υπολογισμό εργοδοτικών εισφορών για βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, μη έγκυρη αποδοχή οικονομικών προσφορών και μη νόμιμη διαμόρφωση κόστους, με στόχο την απόρριψη των προσφορών των ανταγωνιστών και τη διατήρηση του δημόσιου συμφέροντος.
ΝΣΚ/443/2010
Μετάταξη υπαλλήλων σε υπηρεσίες Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού παραμεθόριας περιοχής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με τις διατάξεις των άρθρων 78 παρ.1 και 232 του ΚΚΔΚΥ (Ν 3584/2007) δεν καταργήθηκαν οι διατάξεις της παρ.22 του άρθρου 9 του Ν 2266/1994, καθόσον αφορά την δυνατότητα μετάταξης υπαλλήλων του Δημοσίου, ΝΠΔΔ, Ο.Τ.Α. Β΄ βαθμού και ΝΠΙΔ σε κενές θέσεις υπηρεσιών Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού παραμεθόριων περιοχών.
ΝΣΚ/265/2009
Ολυμπιακή Αεροπορία - Ολυμπιακή Αεροπλοϊα. Προσωπικό εδάφους. Ασφάλιση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Εφαρμογή ειδικών ασφαλιστικών διατάξεων συνταξιοδότησης. Υπαγωγή ή μη στις διατάξεις περί βαρέων για τη συνταξιοδότηση και τη λήψη προσαύξησης βαρέων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Ο ανήκων στο προσωπικό εδάφους αεροπορικής επιχείρησης ασφαλισμένος του ΙΚΑ που θεμελιώνει δικαίωμα για μειωμένη σύνταξη γήρατος με βάση τις ειδικές διατάξεις του β. δ/τος 649/1968, και παράλληλα συμπληρώνει και τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησής του με βάση άλλες διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του ΙΚΑ, δεν έχει το δικαίωμα να επιλέξει για τη συνταξιοδότησή του, τις τελευταίες αυτές διατάξεις (άρα ούτε και εκείνες της 35ετίας) ακόμη και αν αυτές είναι ευνοϊκότερες των πρώτων, του παρέχουν δηλαδή πλήρη σύνταξη αντί της μειωμένης που θα ελάμβανε με τις ως άνω ειδικές διατάξεις. (πλειοψ.) β-γ) Οι απασχολούμενοι στο προσωπικό εδάφους αεροπορικών επιχειρήσεων (συμπεριλαμβανομένων σ’ αυτές και των Ολυμπιακής Αεροπορίας και Ολυμπιακής Αεροπλοϊας) με την ειδικότητα: α) του υπαλλήλου πίστας, β) του φορτοεκφορτωτή κα γ) του καθαριστή αεροσκαφών, υπάχθηκαν στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα (με καταβολή και της ειδικής εισφοράς των βαρέων) μόνο για το χρονικό διάστημα από την έναρξη ισχύος (28-3-1966) της ΑΥΕ 22737/1-199/1966 που τους ενέταξε στα επαγγέλματα αυτά, έως και την προτεραία της έναρξης ισχύος (1-11-1968) του θεσπισθέντος με το β.δ. 649/1968 ειδικού γι’ αυτούς ασφαλιστικού-συνταξιοδοτικού καθεστώτος. Μετά όμως την έναρξη ισχύος του β. δ/τος αυτού, έπαψε και αυτή η κατηγορία εργαζομένων να υπάγεται στα βαρέα και να καταβάλει την αντίστοιχη ειδική εισφορά. Ως εκ τούτου δεν δικαιούται να συνταξιοδοτηθεί με βάση τις διατάξεις περί βαρέων (του άρθρου 28 παρ. 5 εδ. β΄ του ΑΝ 1846/1951) ή εκείνες της 35ετίας που απαιτούν απασχόληση στα βαρέα (και πιο συγκεκριμένα του άρθρου 32 του Ν 2874/2000), αλλ’ ούτε και να λάβει την ανάλογη πριμοδότηση βαρέων. (ομοφ.) δ) Τα παραπάνω ισχύουν και για το αντίστοιχο προσωπικό των Ο.Α. και Ο.Α/Πλοϊας, ακόμη και μετά την ένταξη τούτου στο νεώτερο ειδικό ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό καθεστώς που θέσπισε, αποκλειστικά για το εν λόγω προσωπικό (εδάφους) των δύο αυτών εταιριών, ο κοινωνικοασφαλιστικός νομοθέτης με τα άρθρα 6-9 του Ν.1759/1988. (ομοφ.)
ΝΣΚ/189/2012
Ολοκλήρωση ή μη της διαδικασίας των μετατάξεων πλεονάζοντος προσωπικού της Ο.Λ.Π. Α.Ε., κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 8 του Ν.3654/2008, μετά την ισχύ της διατάξεως του άρθρου 68 του Ν.4002/2011.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η προβλεπόμενη από τη διάταξη της παρ.5 του άρθρου ογδόου του Ν. 3654/2008 προθεσμία (31-12-2010), εντός της οποίας επιτρέπεται να γίνουν οι μετατάξεις των υπαλλήλων της Ο.Λ.Π. Α.Ε., πρέπει να θεωρηθεί αποκλειστική, με συνέπεια να μην είναι δυνατή μετά την πάροδο αυτής η μετάταξη υπαλλήλων της Ο.Λ.Π. Α.Ε. κατ’ εφαρμογή της ανωτέρω διατάξεως. (πλειοψ.) β) Και εάν ακόμη ήθελε θεωρηθεί ότι η προθεσμία υλοποίησης των μετατάξεων είναι ενδεικτική, εφόσον η ολοκλήρωση της διαδικασίας των μετατάξεων δεν έγινε μέχρι 22-08-2011, ημερομηνία δημοσιεύσεως του Ν. 4002/2011, έχει ως συνέπεια να κωλύεται η έκδοση πράξεων μετάταξης, λόγω καταλήψεώς τους από τη διάταξη του άρθρου 68 του Ν.4002/2011, σύμφωνα με την οποία «Εκκρεμείς κατά τη δημοσίευση του παρόντος μετατάξεις ή μεταφορές προσωπικού ιδιωτικού δικαίου από τους φορείς των περιπτώσεων στ’ έως και θ’ του άρθρου 14 του Ν.2190/1994 σε δημόσιες υπηρεσίες, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού δεν ολοκληρώνονται». (ομοφ.)