Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

2019/0011294/2019

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4604/2019
ΦΕΚ: 2104/Β/05.06.2020

Ουσιαστικές προϋποθέσεις πολιτογράφησης και δικαιολογητικά που απαιτούνται για την κτήση της ελληνικής ιθαγένειας από ομογενείς από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.

Καταργείται με την 2020/26863/2020, ΦΕΚ: 1761/Β/08.05.2020


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ 2020/26863/2020, ΦΕΚ: 1761/Β/08.05.2020

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

2020/26863/2020

Ουσιαστικές προϋποθέσεις πολιτογράφησης και δικαιολογητικά που απαιτούνται για την κτήση της ελληνικής ιθαγένειας από ομογενείς από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.


Φ.79174/50331/2020

Νέες διατάξεις πολιτογράφησης ομογενών προερχόμενων από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης: άρθρο 39 του ν.4604/2019 όπως ισχύει με τις τροποποιήσεις του άρθρου 36 του ν.4674/2020 – Γνωμοδότηση αριθ. 86/2020 Ν.Σ.Κ. ΑΔΑ: ΨΣΤ046ΜΤΛ6-21Υ  ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 274/2022


ΝΣΚ/86/2020

Ζητήματα που ανακύπτουν σχετικά με αιτήσεις πολιτογράφησης ομογενών από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης – Εφαρμοστέο δίκαιο – Έννοια εκκρεμών υποθέσεων κατά το δεύτερο εδάφιο του άρθρου 49 του ν. 4604/2019.(...)Αιτήσεις πολιτογράφησης που είχαν υποβληθεί με τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 76 του ν. 2910/2001 και για τις οποίες δεν είχαν γνωμοδοτήσει, μέχρι την έναρξη ισχύος των διατάξεων του άρθρου 39 του ν. 4604/2019, οι Ειδικές Επιτροπές της προϊσχύσασας παραγράφου 3 του άρθρου 15 του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας (ΚΕΙ), καθώς και αιτήσεις ομογενών της κατηγορίας αυτής που υποβλήθηκαν κατά τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 46 του ν. 4508/2017 και ήταν εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του άρθρου 39 του ν. 4604/2019, εξετάζονται με τις ισχύουσες διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 15 του ΚΕΙ, κατ’ εφαρμογή της γενικής διάταξης της παραγράφου 2 του άρθρου 49 του πιο πάνω ν. 4604/2019. Το εδάφιο γ΄ της παραγράφου 6 του άρθρου 76 του ν. 2910/2001 εξακολουθεί να ισχύει και μετά την έναρξη ισχύος των πιο πάνω διατάξεων, όπως αυτές τροποποιήθηκαν εκ νέου με το ν. 4674/2020 και ρυθμίζει την ανανέωση των βεβαιώσεων όσων είχαν υποβάλλει αίτημα πολιτογράφησης με τις προϊσχύσασες του ν. 4604/2019 διατάξεις και η διαμονή τους ρυθμίστηκε με τη διάταξη αυτή, καθώς και τη διαμονή όσων υπέβαλαν αίτημα πολιτογράφησης με τις διατάξεις του άρθρου 39 του ν. 4604/2019, όπως ίσχυαν πριν την τροποποίησή τους με το ν. 4674/2020, εφόσον κατά το χρόνο υποβολής του αιτήματος δεν κατείχαν τίτλο νόμιμης διαμονής σε ισχύ. Σε περίπτωση ακύρωσης απορριπτικής αποφάσεως αιτήματος πολιτογράφησης που είχε υποβληθεί κατ’ εφαρμογή των διατάξεων που ίσχυαν πριν τις τροποποιήσεις του άρθρου 39 του ν. 4604/2019 και αναπομπής της υποθέσεως στη διοίκηση, το αίτημα πολιτογράφησης θα κριθεί με τις ήδη ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 15 του ΚΕΙ, πλην της περιπτώσεως που η ακύρωση ανάγεται αποκλειστικά σε πλημμέλεια της τελικής αποφάσεως και δεν θίγει την εκδοθείσα στα πλαίσια της διαδικασίας πολιτογράφησης γνωμοδότηση της οικείας Ειδικής Επιτροπής της προϊσχύσασας παραγράφου 3 του άρθρου 15 του ΚΕΙ περί της ομογενειακής ιδιότητας του αιτούντος (ομόφωνα).


Αριθμ. 96629/15345/03/2003

Καθορισμός της διαδικασίας, των κριτηρίων, των όρων και των προϋποθέσεων παραχώρησης οικοπεδικών εκτάσεων σε ομογενείς παλιννοστούντες από χώρες της τέως Σοβιετικής Ένωσης. 

Αριθ. Φ.79174/6330/2000

Συγκρότηση των ειδικών επιτροπών της παραγράφου 4 του άρθρου 1 του Νόμου 2790/2000 (ΦΕΚ 24/Α'/16.2.2000) για τη γνωμοδότηση περί της ελληνικής καταγωγής ομογενών από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.

28811/2020

ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ ΒΑΣΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2020 ΑΔΑ:ΨΒ6346ΨΧΞΧ-4ΤΙ

6079/2021:2 η Τροποποίηση της υπ’ αριθ. 28811/08.05.2020 Εγκυκλίου περί διαδικασιών χορήγησης ενισχύσεων βάσει Ολοκληρωμένου Συστήματος διαχείρισης αιτήσεων έτους 2020» όπως έχει τροποποιηθεί  ΑΔΑ:ΨΦΖΘ46ΨΧΞΧ-01

83431/2020Τροποποίηση της υπ’ αριθ. 28811/08.05.2020 Εγκυκλίου περί διαδικασιών χορήγησης ενισχύσεων βάσει Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης αιτήσεων έτους 2020  ΑΔΑ:ΨΙ7Φ46ΨΧΞΧ-8ΜΨ

37374/2020«Τροποποίηση της υπ’ αριθ. 28811/08.05.2020 Εγκυκλίου περί διαδικασιών χορήγησης ενισχύσεων βάσει Ολοκληρωμένου Συστήματος διαχείρισης αιτήσεων έτους 2020»ΑΔΑ:6ΘΖ246ΨΧΞΧ-Ο77


Δ1/83/2020

Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων του ν.4604/2019 <<Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων, πρόληψη και καταπολέμηση της έμφυλης βίας-Ρυθμίσεις για την απονομή Ιθαγένειας- Διατάξεις σχετικές με τις εκλογές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση- Λοιπές διατάξεις>> σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 1/2020


ΝΣΚ/134/2021

Εάν δύναται να διοριστεί εκπαιδευτικός στα ομογενειακά σχολεία της Τουρκίας, σε θέση «ομογενούς εκπαιδευτικού», όπως προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 22 «Ομογενείς εκπαιδευτικοί σχολείου εξωτερικού» του ν. 817/1978 «Περί ρυθμίσεως ενίων εκπαιδευτικών και εκκλησιαστικών θεμάτων».(...)Εφόσον το ζήτημα της συνδρομής ή όχι στο πρόσωπο του εκπαιδευτικού της ιδιότητας του «ομογενούς ελληνικής καταγωγής» έχει ήδη κριθεί από τα αρμόδια όργανα του ΥΠΕΣ, στα πλαίσια απόκτησης ελληνικής ιθαγένειας µε τη διαδικασία της πολιτογράφησης του άρθρου 10 του ν. 3284/2004 και αυτός διαθέτει και τα λοιπά προσόντα που απαιτεί η κείμενη νομοθεσία (όπως πτυχίο από Τουρκικό Πανεπιστήμιο και προηγούμενο διορισμό από το Τουρκικό Κράτος) δύναται να διοριστεί σε θέση ομογενούς εκπαιδευτικού στα ομογενειακά σχολεία της Τουρκίας, σύμφωνα με όσα προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 22 «Ομογενείς εκπαιδευτικοί σχολείου εξωτερικού» του ν. 817/1978 «Περί ρυθμίσεως ενίων εκπαιδευτικών και εκκλησιαστικών θεμάτων»


ΝΣΚ/39/2010

Υποστατό ή μη των θρησκευτικών γάμων που τελέσθηκαν στην Αλβανία πριν το 1929 και έως το 1967, μεταξύ προσώπων από τα οποία το ένα τουλάχιστον είχε την ελληνική ιθαγένεια. Κτήση ή μη της ελληνικής ιθαγένειας από τα τέκνα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Θρησκευτικοί γάμοι τελεσθέντες στην Αλβανία κατά το τυπικό και σύμφωνα με τους κανόνες της ανατολικής ορθόδοξης εκκλησίας, κατά τα ανωτέρω χρονικά διαστήματα, μεταξύ προσώπων από τα οποία το ένα τουλάχιστον είχε την ελληνική ιθαγένεια, θεωρούνται υποστατοί για την ελληνική έννομη τάξη, ανεξαρτήτως του εάν ο θρησκευτικός γάμος αναγνωριζόταν ή γινόταν ανεκτός στη χώρα αυτή. Απόδειξη τέλεσης τέτοιων γάμων, ενώπιον της διοίκησης, με ληξιαρχική πράξη συντεταγμένη κατά τις οικείες διατάξεις. Στο πλαίσιο του άρθρου 15 του Ν 344/1976, δυνατότητα σύνταξης ληξιαρχικής πράξης με βάση τελεσίδικη δικαστική απόφαση, η οποία δύναται να εκδοθεί, σε περίπτωση συνδρομής των αντιστοίχως απαιτουμένων προϋποθέσεων, και κατά τα άρθρα 782 και 70 ΚΠολΔ. Αποδεικτική ισχύς της ληξιαρχικής πράξης. Η διαπίστωση ελληνικής ιθαγένειας στο πρόσωπο τέκνων, προϋποθέτει την εκ μέρους της καθ’ ύλην αρμόδιας υπηρεσίας διαπίστωση της συνδρομής του συνόλου των προϋποθέσεων, οι οποίες απαιτούνται από τις οικείες διατάξεις, περιλαμβανομένης της ελληνικής ιθαγένειας του ή των γονέων από τους οποίους οι ενδιαφερόμενοι προβάλλουν ότι έλκουν το σχετικό δικαίωμα, καθώς η απόδειξη τέλεσης θρησκευτικού γάμου δεν συνιστά απόδειξη ή τεκμήριο ελληνικής ιθαγένειας.


ΝΣΚ/299/2016

Αν το αδίκημα της ενεργητικής δωροδοκίας, για το οποίο καταδικάσθηκε ο αιτών την κτήση της ελληνικής ιθαγένειας στην τέως Σοβιετική Ένωση, υπάγεται στην γενικότερη κατηγορία των αδικημάτων της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αμετάκλητη καταδίκη του αιτούντος την ελληνική ιθαγένεια Χ.Μ., για το αδίκημα της ενεργητικής δωροδοκίας στην τέως Σοβιετική Ένωση, βάσει του άρθρου 174 παρ. 2 του Ποινικού Κώδικα της (τέως) Ρωσικής Σοβιετικής Ομοσπονδιακής Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας, δεν συνιστά, από μόνη της, κώλυμα για την πολιτογράφησή του, διότι αν και το αδίκημα της ενεργητικής δωροδοκίας αποτελεί ένα από τα βασικά αδικήματα, η διάπραξη των οποίων δύναται να στοιχειοθετήσει το αυτοτελές αδίκημα της νομιμοποιήσεως εσόδων από παράνομη δραστηριότητα, που θεωρείται, σήμερα, αξιόποινο, στην Ελλάδα, βάσει των άρθρων 236 ΠΚ, 2 (παρ. 2), 3 (περ. δ') και 45 του ν. 3631/2008 και στην Ρωσική Ομοσπονδία, βάσει του ισχύοντος σήμερα άρθρου 174 του Ποινικού Κώδικα αυτής, δεν ταυτίζεται, πάντως, με το αδίκημα της νομιμοποιήσεως εσόδων από παράνομη δραστηριότητα (ομοφ.)