×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/60/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ομογενείς, διαμένοντες στις χώρες της πρώην ΕΣΣΔ, γραμμένοι στα Προξενικά Μητρώα του Ελληνικού Προξενείου Μόσχας, κάτοχοι Ελληνικού διαβατηρίου. Βεβαίωση Ελληνικής Ιθαγένειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Έλληνες ομογενείς, διαμένοντες στις χώρες της πρώην ΕΣΣΔ, γραμμένοι στα Προξενικά Μητρώα του Ελληνικού Προξενείου Μόσχας, κάτοχοι Ελληνικού διαβατηρίου, μπορεί να θεωρηθεί ότι απέκτησαν την Ελληνική Ιθαγένεια, από της εγγραφής τους στα Προξενικά Μητρώα, επειδή από μακρού χρόνου αναγνωρίζονται ως Έλληνες. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

2020/26863/2020

Ουσιαστικές προϋποθέσεις πολιτογράφησης και δικαιολογητικά που απαιτούνται για την κτήση της ελληνικής ιθαγένειας από ομογενείς από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.


2019/0011294/2019

Ουσιαστικές προϋποθέσεις πολιτογράφησης και δικαιολογητικά που απαιτούνται για την κτήση της ελληνικής ιθαγένειας από ομογενείς από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.

Καταργείται με την 2020/26863/2020, ΦΕΚ: 1761/Β/08.05.2020


ΝΣΚ/303/2003

Επικύρωση αντιγράφων βεβαιώσεων που χορηγούνται σε ομογενείς από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, αδειών παραμονής αλλοδαπών, και βεβαιώσεων και ειδικών σημάτων λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι διοικητικές αρχές έχουν τη δυνατότητα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 11 παρ.2 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν 2690/1999) να επικυρώνουν αντίγραφα βεβαιώσεων που χορηγούνται σύμφωνα με τα άρθρα 1 του Ν 2790/2000 και 76 παρ.6 του Ν 2910/2001 σε ομογενείς που έχουν έλθει στην Ελλάδα από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, αδειών παραμονής αλλοδαπών που εκδίδονται σύμφωνα με τους Ν 2910/2001 και 3013/2002, καθώς και βεβαιώσεων και ειδικών σημάτων λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων που χορηγούνται από τις Διευθύνσεις Τουρισμού των Περιφερειών σύμφωνα με το άρθρο 14 του ΠΔ 313/2001.


ΝΣΚ/89/2006

Καθορισμός ελληνικής ιθαγένειας ομογενών εκ της πρώην Ε.Σ.Σ.Δ. Απ’ ευθείας εγγραφή ομογενών στα μητρώα αρρένων και δημοτολόγια. Αλλαγή της νομικής βάσεως κτήσεως της ελληνικής ιθαγένειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την κατάργηση των διατάξεων των άρθρων 6 και 7 του Ν 2130/1993 δεν είναι νόμιμη η από τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας έμμεση αναγνώριση της ελληνικής ιθαγένειας από γέννηση προσώπου, με βάση απόφαση Νομάρχη διαπιστωτική της ιθαγένειας προσώπου συγγενικού του αιτούντος, εκδοθείσα υπό το καθεστώς του Ν 2130/1993. Δεν είναι νόμιμη η απ’ ευθείας εγγραφή ομογενών στα μητρώα αρρένων και στα δημοτολόγια. Δεν είναι νόμιμη η ανάκληση πράξεως προσδόσεως της ελληνικής ιθαγένειας, επί σκοπώ αλλαγής της νομικής βάσεως κτήσεως της ιθαγένειας.


ΝΣΚ/285/2004

Πρόσωπα που πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου για χορήγηση αδείας παροχής υπηρεσιών ασφαλείας σε ανώνυμη εταιρεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Ο έλεγχος των προϋποθέσεων για την χορήγηση αδείας παροχής υπηρεσιών ασφαλείας σε ανώνυμη εταιρεία τελειούται στα πρόσωπα των μελών του Δ.Σ. και των νομίμων εκπροσώπων αυτής, εφόσον δε μέτοχος της άνω Α.Ε. είναι άλλη Α.Ε. που κατέχει ποσοστό τουλάχιστον 25% του μετοχικού κεφαλαίου της αιτούσης, ο σχετικός έλεγχος γίνεται και στα πρόσωπα των μελών του Δ.Σ. και των νομίμων εκπροσώπων της Α.Ε. που είναι μέτοχος της αιτούσης την άδεια Α.Ε. και δεν εξικνείται μέχρι απωτάτου μετόχου αυτής ή και μέχρι των φυσικών προσώπων μετόχων αυτής. β) Η ρύθμιση του Ν 2518/1997 σύμφωνα με την οποία οι νόμιμοι εκπρόσωποι και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου μιας Α.Ε., η οποία είναι μέτοχος με ποσοστό τουλάχιστον 25% της αιτούσης την άδεια ανωνύμου εταιρείας πρέπει να είναι Έλληνες πολίτες ή Έλληνες ομογενείς ή πολίτες χώρας – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι αντίθετη προς το Κοινοτικό Δίκαιο και ως εκ τούτου μη εφαρμοστέα. γ) Οι εταιρείες του Αγγλοσαξωνικού δικαίου (Κύπρου) με την νομική μορφή LIMITED προσιδιάζουν προς τις στην Ελλάδα υφιστάμενες Ανώνυμες Εταιρείες.


ΝΣΚ/139/2019

Προσδιορισμός του νόμιμου τρόπου επίλυσης διαφοράς, που έχει ανακύψει μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (Πολεμικής Αεροπορίας) και της εταιρείας «ΕΑΣ ΑΒΕΕ (πρώην ΕΒΟ ΑΕ)», στα πλαίσια υλοποίησης της Σύμβασης 98/85, που αφορά την προμήθεια φυσιγγίων Ασκήσεων και Μάχης DEFA 30mm.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για την είσπραξη των οικονομικών απαιτήσεων του Ελληνικού Δημοσίου έναντι της εταιρείας «ΕΑΣ ΑΒΕΕ (πρώην ΕΒΟ ΑΕ)», στα πλαίσια υλοποίησης της Σύμβασης 98/85, που αφορά την προμήθεια φυσιγγίων Ασκήσεων και Μάχης DEFA 30mm, θα πρέπει να εφαρμοστεί το άρθρο 47 του π.δ. 785/1978 «Περί Προμηθειών, Εργολαβιών και Εκτελέσεως Εργασιών των Ενόπλων Δυνάμεων» (ομόφ.).


ΝΣΚ/265/2005

Αναγνώριση πτυχίων ιατρικής των δέκα (10) νέων κρατών-μελών της Ε.Ε., με σκοπό τη χορήγηση αδείας ασκήσεως επαγγέλματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα πτυχία ιατρικής των δέκα (10) νέων κρατών-μελών της Ε.Ε., με σκοπό τη χορήγηση στους κατόχους τους αδείας ασκήσεως επαγγέλματος, αναγνωρίζονται υπό τις κάτωθι διακρίσεις: 1) Τα πτυχία, που θα χορηγηθούν στο μέλλον από τα δέκα (10) νέα κράτη-μέλη και θα πιστοποιούν εκπαίδευση, που θα έχει αρχίσει μετά την ένταξη των ανωτέρω κρατών στην Ε.Ε., δηλαδή μετά την 1-5-2004: 1α) Εάν οι ονομασίες τους αντιστοιχούν στις περιλαμβανόμενες στον πίνακα της παρ.2 του άρθρου 5 του ΠΔ 84/86 (παράρτημα Α΄ της οδηγίας 19/2001/ΕΚ), πρέπει να αναγνωρίζονται (στο μέλλον) αυτομάτως και άνευ επιφυλάξεων (άρθρα 2, 3 και 6 ΠΔ 84/86 και 2 της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ). 1β) Εάν οι ονομασίες τους δεν αντιστοιχούν στον ανωτέρω πίνακα, πρέπει να αναγνωρίζονται, εφόσον συνοδεύονται από πιστοποιητικό της αρμοδίας αρχής ή οργανισμού του κράτους προελεύσεως, που θα βεβαιώνει, αφενός μεν ότι χορηγήθηκαν ύστερα από την περάτωση εκπαιδεύσεως και καταρτίσεως, σύμφωνης προς το άρθρο 23, αφετέρου δε ότι θεωρούνται από το κράτος-μέλος προελεύσεως ισοδύναμα προς εκείνα που αναφέρονται στον πίνακα (άρθρο 26 ΠΔ 84/86 και 42β της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ). (ομοφ.) 2) Τα πτυχία, που έχουν χορηγηθεί στην πρώην Σοβιετική Ένωση, στην πρώην Τσεχοσλοβακία, και στην πρώην Γιουγκοσλαβία ή πιστοποιούν εκπαίδευση, που άρχισε στις χώρες αυτές πριν από τις οριζόμενες στις διατάξεις του άρθρου 9α της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ ημερομηνίες, αναγνωρίζονται, μόνο εφόσον οι αρμόδιες αρχές της Εσθονίας, της Λετονίας, της Λιθουανίας, της Σλοβακίας, της Σλοβενίας ή της Τσεχίας, κατά περίπτωση, βεβαιώνουν ότι έχουν την ίδια ισχύ με τα πτυχία, που χορηγούν οι ίδιες, καθώς επίσης, ότι οι κάτοχοί τους έχουν ασκήσει πραγματικώς και νομίμως στις χώρες αυτές το ιατρικό επάγγελμα επί τρία τουλάχιστον έτη κατά την πενταετία, που προηγείται της ημερομηνίας εκδόσεως της σχετικής βεβαιώσεως (άρθρο 9α της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ). (ομοφ.) 3) Τα χορηγηθέντα μέχρι σήμερα πτυχία, αλλά και όσα πρόκειται να χορηγηθούν στο μέλλον, που θα πιστοποιούν εκπαίδευση που άρχισε πριν την 1-5-2004: 3α) Εφόσον δεν βεβαιώνεται ότι ανταποκρίνονται στις ποιοτικές και ποσοτικές απαιτήσεις του άρθρου 23 της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ, τεκμαίρεται ότι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις αυτές, και, επομένως, πρέπει να αναγνωρίζονται, ανεξαρτήτως ονομασίας, μόνο εφόσον συνοδεύονται από βεβαίωση, που θα πιστοποιεί, ότι ο κάτοχός τους έχει ασκήσει στη χώρα, προελεύσεως ή καταγωγής πραγματικώς και νομίμως το ιατρικό επάγγελμα επί τρία τουλάχιστον συνεχή έτη, κατά τη διάρκεια των πέντε ετών που προηγούνται της χορηγήσεως της βεβαιώσεως αυτής (άρθρα 9 παρ.1 οδηγίας 93/16/ΕΟΚ και 12 παρ.1 ΠΔ 84/86). 3β) Εάν αντιθέτως πιστοποιείται ότι πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 23 της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ, : - όταν οι ονομασίες τους αντιστοιχούν στις περιλαμβανόμενες στον πίνακα της παρ.2 του άρθρου 5 του ΠΔ 84/86 (παράρτημα Α΄ της οδηγίας 19/2001/ΕΚ), πρέπει να αναγνωρίζονται, εάν συνοδεύονται από πιστοποιητικό της αρμοδίας αρχής του κράτους-μέλους προελεύσεως, που θα βεβαιώνει, ότι πράγματι πληρούν όλες τις απαιτήσεις, ποιοτικές και ποσοτικές, του ως άνω άρθρου 23 (άρθρα 9 παρ.1 και παρ.11 του προοϊμίου της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ, άρθρα 2, 6 και 12 παρ.1 ΠΔ 84/86), - όταν οι ονομασίες τους δεν αντιστοιχούν στις περιλαμβανόμενες στον πίνακα της παρ.2 του άρθρου 5 του ΠΔ 84/86 (παράρτημα Α΄ της οδηγίας 19/2001/ΕΚ), πρέπει να αναγνωρίζονται, εάν συνοδεύονται από πιστοποιητικό της αρμοδίας αρχής του κράτους-μέλους προελεύσεως, που θα βεβαιώνει τόσο ότι πράγματι πληρούν όλες τις απαιτήσεις, ποιοτικές και ποσοτικές, του άρθρου 23, όσο και ότι οι αρμόδιες αρχές της χώρας αυτής τα θεωρούν ισότιμα με εκείνα, που αναφέρονται στον ανωτέρω πίνακα (άρθρα 9 παρ.5 οδηγίας 93/16/ΕΟΚ και 12 παρ.5 ΠΔ 84/86). (πλειοψ.) Σε κάθε περίπτωση τυχόν απορριπτικές αποφάσεις των κατά τόπο αρμοδίων νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων πρέπει να είναι νομίμως αιτιολογημένες. Οι υπηρεσίες αυτές, όμως, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες έχουν δικαιολογημένες αμφιβολίες, δύνανται να απαιτήσουν από τις αρμόδιες αρχές του κράτους-μέλους, που έχει χορηγήσει τον υπό αναγνώριση τίτλο, βεβαίωση τόσο της γνησιότητας αυτού, όσο και του ότι ο κάτοχός του έτυχε πράγματι της απαιτουμένης από το άρθρο 23 της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ εκπαιδεύσεως (άρθρο 22 οδηγίας 93/16/ΕΟΚ), η βεβαίωση δε αυτή δύναται, προς άρση κάθε αμφιβολίας, να απαιτηθεί και από τον φορέα που χορήγησε τον τίτλο.


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/456/2025

Η απόφαση 456/2025 του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά αίτηση αναίρεσης κατά της 548/2021 απόφασης του Δευτέρου Τμήματος. Η αναιρεσείουσα, πρώην Προϊσταμένη Τμήματος Κατασκευών της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κιλκίς, είχε καταλογιστεί υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου με συνολικό ποσό 130.068,27 ευρώ, λόγω ελλείμματος που προκλήθηκε κατά την εκτέλεση των έργων «Διαμόρφωση και περίφραξη χώρου πλατείας Άνω Θεοδωρακίων» και «Προσθήκη αίθουσας στο Δημοτικό σχολείο Π. Αγιονερίου». Το Δικαστήριο έκρινε την αίτηση τυπικά δεκτή, αλλά αποφάσισε την αναβολή της συζήτησης και τον ορισμό νέας δικασίμου στις 4 Ιουνίου 2025. Η αναβολή αυτή κρίθηκε απαραίτητη ώστε η υπόθεση να εκδικαστεί από ενιαία σύνθεση της Ολομέλειας μαζί με άλλες εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις που σχετίζονται με καταλογισμό ελλειμμάτων στα ίδια ή παρεμφερή έργα, με σκοπό την αποτροπή έκδοσης αντιφατικών αποφάσεων.


ΝΣΚ/250/2011

Δικαιούμενοι κατάταξης κατ άρθρο 15 του Ν 3404/2005 στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, πτυχιούχοι Τμημάτων ΑΕΙ, ΤΕΙ και Ανωτέρων Σχολών – Κατηγορίες κατάταξης αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Είναι δυνατή η κατάταξη πτυχιούχων της μίας εκ των δύο κατευθύνσεων, «Συνεχούς Εκπαίδευσης» και «Εκπαίδευσης των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες», του ενιαίου πτυχίου του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στην άλλη κατεύθυνση του ιδίου Τμήματος. β) Είναι δυνατή η κατάταξη πτυχιούχου του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στην κατεύθυνση «Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. γ) Οι πτυχιούχοι Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (Π.Σ.Ε.) των Τ.Ε.Ι., κατατάσσονται, ως πτυχιούχοι ΤΕΙ σε ξεχωριστό ποσοστό 5% επί του αριθμού των εισακτέων σε κάθε Τμήμα Πανεπιστημίου. δ) Πτυχιούχος της πρώην Ανώτερης Σχολής Επισκεπτριών Αδελφών και Νοσοκόμων, αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας, κατατάσσεται στο ξεχωριστό ποσοστό 5% επί του αριθμού των εισακτέων σε κάθε Τμήμα Πανεπιστημίου, στο οποίο κατατάσσονται οι κάτοχοι πτυχίων Τ.Ε.Ι. ή ισότιμων μ' αυτά. ε) Οι πτυχιούχοι, μετά το 1984, της «Ανωτέρας Σχολής Νοσηλευτριών» του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού δεν δικαιούνται κατάταξης στα Πανεπιστήμια και στα Τ.Ε.Ι. στ) Οι πτυχιούχοι της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.), κατατάσσονται, ως πτυχιούχοι Ανώτερης Σχολής διετούς φοίτησης, σε ποσοστό 2% μαζί με τους πτυχιούχους Πανεπιστημίου, επί του αριθμού των εισακτέων σε κάθε Τμήμα Πανεπιστημίου με έδρα στο Νομό Θεσσαλονίκης. ζ) Οι πτυχιούχοι της πρώην Ανώτερης Δημόσιας Σχολής Εμπορικού Ναυτικού Κεφαλληνίας και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου και Ηπείρου, κατατάσσονται σε ξεχωριστό ποσοστό 2% επί του αριθμού των εισακτέων σε συναφές Τμήμα Πανεπιστημίου, ως πτυχιούχοι Ανωτέρων Σχολών υπερδιετούς κύκλου σπουδών. η) Πτυχιούχος της Ανώτερης Σχολής Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου, κατατάσσεται σε ξεχωριστό ποσοστό 2% επί του αριθμού των εισακτέων σε συναφές Τμήμα Πανεπιστημίου, ως πτυχιούχος Ανώτερης Σχολής υπερδιετούς κύκλου σπουδών. θ) Πτυχιούχος, προ του 2008, της Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Αθηνών, κατατάσσεται σε ξεχωριστό ποσοστό 2% επί του αριθμού των εισακτέων σε συναφές Τμήμα Πανεπιστημίου, ως πτυχιούχος Ανώτερης Σχολής υπερδιετούς κύκλου σπουδών.


ΝΣΚ/434/2002

Προγράμματα Διμερούς Οικονομικής Συνεργασίας. Κύρωση με νόμο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατά τη διάταξη του άρθρου 36 παρ.2 του Συντάγματος διεθνείς συνθήκες με αντικείμενο τα περιοριστικώς αναφερόμενα σ αυτή θέματα μεταξύ των οποίων και τα οικονομικής συνεργασίας και τα επιβαρύνοντα ατομικώς τους Ελληνες δεν έχουν ισχύ στην εσωτερική έννομη τάξη, αν δεν κυρωθούν από τη Βουλή με τυπικό νόμο. Τέτοιες συνθήκες αποτελούν και τα Προγράμματα Διμερούς Οικονομικής Συνεργασίας, που υπογράφονται με συγκεκριμένες χώρες των Βαλκανίων κατ εφαρμογή του άρθρου 3 του Ν 2996/2002 (ΦΕΚ Α’ 62) στα πλαίσια εφαρμογής του Ελληνικού Σχεδίου Οικονομικής Ανασυγκρότησης των Βαλκανίων (ΕΣΟΑΒ) και συνεπώς πρέπει να κυρώνονται με τυπικό νόμο, έστω και αν προβλέπεται η κατάρτιση αυτών και παρέχεται εξουσιοδότηση για την υπογραφή τους από τον προηγηθέντα ως άνω τυπικό νόμο. (πλειοψ.)