Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Αριθ. 3422.26/28/95/1995
Αναπροσδιορισμός πάγιου ανταποδοτικού τέλους χρήσης λiμένος σε επιβάτες Επιβατηγών και Επιβατηγών Οχηματαγωγών πλοίων διεθνών πλόων και κρουαζιερόπλοιων που εκτελούν κρουαζιέρες μεταξύ Ελληνικών λιμένων.
Ν.5133/2024
Κύρωση του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υφυπουργείου Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής της Κυπριακής Δημοκρατίας στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού.
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ:
0544/Μ.7792/ΑΣ 44693/2025-ΦΕΚ:149/Α/20.08.2025:Θέση σε ισχύ του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υφυπουργείου Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής της Κυπριακής Δημοκρατίας στον Τομέα του Ψηφιακού Μετασχηματισμού.
ΝΣΚ/366/2003
Αρμόδιος πειθαρχικώς προϊστάμενος για την άσκηση πειθαρχικής εξουσίας στους δημοσίους υπαλλήλους. Εντολή ενάρξεως της πειθαρχικής διαδικασίας από αναρμόδιο προϊστάμενο και εξ αυτής προκύπτουσες συνέπειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η εντολή που δόθηκε από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Γεωργίας, για διεξαγωγή έρευνας και Ε.Δ.Ε. σε βάρος υπαλλήλου υπαγομένου σε άλλον προϊστάμενο (τον Γενικό Γραμματέα Αγροτικής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων), δόθηκε παρά μη αρμοδίου οργάνου. β) Ακυρότητα, εκ του λόγου αυτού, των πράξεων της σχετικής πειθαρχικής διαδικασίας. γ) Ανάκληση της εντολής και παραπομπή της υποθέσεως στον αρμόδιο πειθαρχικώς προϊστάμενο (Γενικό Γραμματέα Αγροτικής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων) για τη διενέργεια όσων ανήκουν στη δεσμία αρμοδιότητά του.
ΝΣΚ/82/2021
Αναδρομική ή μη ισχύς, των αποφάσεων με τις οποίες εγκρίνεται, δυνάμει της κ.υ.α. με αριθμό 3422.27/31/02/22.11.2002 «Μειώσεις-απαλλαγές καταβολής λιμενικών δικαιωμάτων Ε/Γ, Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και έκτακτης δρομολόγησης» των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας, η καταβολή μειωμένων λιμενικών δικαιωμάτων προσόρμισης, παραβολής ή πρυμνοδέτησης κατά το ήμισυ, σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοία που εκτελούν δρομολόγια, κατόπιν σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας της παραγράφου 5 του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001, και σε θετική περίπτωση ποιο είναι το χρονικό όριο αναδρομικότητάς τους, η ημερομηνία σύναψης της συμβάσεως ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας της παραγράφου 5 του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001 ή η ημερομηνία κατάθεσης της προβλεπόμενης αίτησης μετά των σχετικών δικαιολογητικών εκ μέρους του ενδιαφερομένου για μείωση των λιμενικών δικαιωμάτων της ως άνω κ.υ.α..(...)Οι αποφάσεις της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που εκδίδονται μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων για την εφαρμογή της κ.υ.α. με αριθμό 3422.27/31/02/22.11.2002 «Μειώσεις-απαλλαγές καταβολής λιμενικών δικαιωμάτων Ε/Γ, Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και έκτακτης δρομολόγησης» και την καταβολή μειωμένων λιμενικών δικαιωμάτων προσόρμισης, παραβολής ή πρυμνοδέτησης κατά το ήμισυ, σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοία τους που εκτελούν δρομολόγια, κατόπιν σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας της παραγράφου 5 του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001, καταλαμβάνουν όλο το χρονικό διάστημα ισχύος της σύμβασης παροχής δημόσιας υπηρεσίας και η εφαρμογή τους δεν αρχίζει από το χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης του ενδιαφερομένου (ομόφωνα).
Αριθ. Π. 8271/4879/1987
Διαδικασία απαλλαγής από το Φ.Π.Α. σκαφών (πλοίων και πλωτών μέσων γενικά), που προβλέπεται από τις διατάξεις των περιπτ. α, γ, δ, ε, και η της παρ. 1 του αρθ. 22, καθώς και της περιπτ. α της παρ. 1 του αρθ. 20 του Νομ. 1642/86. ΠΟΛ.366/1987
ΝΣΚ/279/2007
Προστασία του ελευθέρου ανταγωνισμού στις θαλάσσιες ενδομεταφορές. Αρμοδιότητα. Ειδικότερα ζητήματα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Α. Αποκλειστικά αρμόδια για την προστασία του ελευθέρου και υγιούς ανταγωνισμού στις θαλάσσιες ενδομεταφορές ήταν μέχρι της καταργήσεώς της η Ρ.Α.Θ.Ε., επιλαμβανομένη στο πλαίσιο των κατά το άρθρο δωδέκατο του Ν 2932/2001 αρμοδιοτήτων της και μετά την κατάργησή της είναι πλέον η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Ε.Α.), η οποία αποτελεί ανεξάρτητη αρχή (άρθρο 8 Ν 703/1977) και επιλαμβάνεται στο πλαίσιο των διατάξεων του Ν 703/1977. Β. Σε περίπτωση μεταφοράς επιβατών και οχημάτων με ολική ναύλωση, δρομολογημένου ή μη, πλοίου επιβατηγού (Ε/Γ), επιβατηγού–οχηματαγωγού (Ε/Γ–Ο/Γ) και φορτηγού–οχηματαγωγού (Φ/Γ–Ο/Γ) : 1) Τα Υπουργεία Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, δια των αρμοδίων υπηρεσιών και οργάνων τους, περιορίζονται στην έκδοση βεβαιώσεως ότι, προκειμένου περί δρομολογημένου πλοίου, η εκτέλεση του πλού με ολική ναύλωση δεν παραβλάπτει τα εγκεκριμένα τακτικά δρομολόγια του πλοίου και ασκούν όλες τις προβλεπόμενες από τις κείμενες διατάξεις (ΝΔ 187/1973–ΚΔΝΔ, ΠΔ 242/1999 «Οργανισμός Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας», ΦΕΚ Α’ 201, και άλλες ειδικές διατάξεις) αρμοδιότητές τους, που αφορούν το πλοίο και τον συγκεκριμένο πλού, χωρίς να μπορούν να επιληφθούν, ελλείψει αρμοδιότητάς τους, ζητημάτων απτομένων της παραβάσεως ή μη των κανόνων του ελευθέρου και υγιούς ανταγωνισμού. 2) Η δυνατότητα μεταφοράς δεν τελεί υπό την προϋπόθεση της αδυναμίας εξυπηρετήσεως του συγκεκριμένου μεταφορικού έργου από τα δρομολογημένα, με τακτικά ή έκτακτα δρομολόγια ή με συμβάσεις αναθέσεως δημόσιας υπηρεσίας, πλοία. 3) Από της πλευράς των Υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και των αρμοδίων υπηρεσιών και οργάνων αυτών, δεν μπορούν να τεθούν προϋποθέσεις ως προς τις ώρες απόπλου των υπό ολική ναύλωση πλοίων, εν σχέσει προς τις ώρες απόπλου των τακτικώς δρομολογημένων πλοίων, το δε ζήτημα της, συνεπεία των ωρών απόπλου των υπό ολική ναύλωση πλοίων εν σχέσει προς τις ώρες απόπλου των τακτικώς δρομολογημένων πλοίων, παραβάσεως ή μη των κανόνων του ελευθέρου και υγιούς ανταγωνισμού, εκφεύγει των αρμοδιοτήτων των Υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και των αρμοδίων υπηρεσιών και οργάνων τους, ως ανήκον στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού. 4) Οι προϋποθέσεις του άρθρου τρίτου του Ν 2932/2001 δεν απαιτούνται επί μεταφοράς επιβατών και οχημάτων με ολική ναύλωση, δρομολογημένου ή μη, πλοίου επιβατηγού (Ε/Γ), επιβατηγού–οχηματαγωγού (Ε/Γ–Ο/Γ) και φορτηγού–οχηματαγωγού (Φ/Γ–Ο/Γ). Οίκοθεν νοείται ότι επί των εκτελούντων μεταφορές επιβατών και οχημάτων ή πραγμάτων με ολική ναύλωση πλοίων, έχουν εφαρμογή οι γενικές και ειδικές διατάξεις που αφορούν το πλοίο και την εκτέλεση του συγκεκριμένου πλού. 5) Η αρμόδια υπηρεσία των Υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, δεν μπορεί να απαιτεί από τον ναυλωτή την υποβολή σε αυτήν καταστάσεως ναύλων ανά επιβάτη ή μεταφερόμενο όχημα, προκειμένου να ελέγξει, στο πλαίσιο της υπ’ αριθμ. 04/2003 Διαπιστωτικής Πράξεως της Ρυθμιστικής Αρχής Θαλασσίων Ενδομεταφορών (Ρ.Α.Θ.Ε.), αν το αντίτιμο ανά μεταφερόμενο επιβάτη είναι χαμηλότερο του εισιτηρίου των πλοίων των τακτικών γραμμών, δεδομένου ότι ο έλεγχος αυτός συναρτάται προς την παράβαση ή μη των διατάξεων περί ελευθέρου και υγιούς ανταγωνισμού και ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού. 6) Ο καταβαλλόμενος ναύλος δεν βαρύνεται με κράτηση υπέρ Λογαριασμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/409/2023
Προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών για δύο (2) έτη από τον Δήμο Διονύσου και τα νομικά του πρόσωπα (Τμήματα Α, Β, Γ, Δ και Ε της 4740/40768/27.12.2022 διακήρυξης).(...)Αποφαίνεται ότι: α) Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου Διονύσου και του οικονομικού φορέα «…» για το Τμήμα Α, Υποτμήματα Α1 και Α2. β) Δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του οικονομικού φορέα «….» και του Δήμου Διονύσου (Τμήμα Β), του Ν.Π.Δ.Δ. Κοινωνικής Προστασίας, Αλληλεγγύης και Παιδείας Δήμου Διονύσου «…» (Τμήμα Γ), της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Τμήμα Δ) και της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Τμήμα Ε), για την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης, υπό τους όρους που διαλαμβάνονται στη σκέψη 13.7 της παρούσας.
ΝΣΚ/394/2008
Ένοπλες Δυνάμεις. Τροποποίηση Συμβάσεων μεταξύ ΥΠΕΘΑ και προμηθεύτριας εταιρείας όπλων, ανταλλακτικών και επιχειρησιακού εξοπλισμού υποστήριξης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Υπό τα διδόμενα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία οι προτεινόμενες τροποποιήσεις Συμβάσεων α) 5ης της 027Γ/00, β) 2ης της 057Γ/03 και γ) 2ης της 058Γ/03 μεταξύ ΥΠΕΘΑ και προμηθεύτριας εταιρείας οπλικών συστημάτων είναι νόμιμες, η ουσιαστική πάντως εκτίμηση της επερχόμενης τροποποιήσεως για κάθε μία από τις ανωτέρω συμβάσεις, η οποία αναφέρεται σε πραγματικά ζητήματα δύναται να εκτιμηθεί αποκλειστικώς από την υπηρεσία και δεν δύναται να αναχθεί σε αντικείμενο γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του Ν.Σ.Κ.
ΝΣΚ/60/2007
Εφαρμογή ή μη του διεθνούς δημοσίου δικαίου σε συμφωνίες παροχής τεχνικού εξοπλισμού στο πλαίσιο αναβάθμισης των επικοινωνιών μεταξύ του Κέντρου S.E.C.I. και των Εθνικών Σημείων Επαφής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ως άνω υπό σύναψη συμφωνίες χορηγίας εξοπλισμού εντάσσονται στο πλαίσιο εφαρμογής και υλοποίησης της διεθνούς συμφωνίας περί συνεργασίας για την πρόληψη και καταπολέμηση του διασυνοριακού εγκλήματος, η οποία έχει ήδη κυρωθεί με το Ν 2865/2000, αφορούν δε σε εξειδικευμένο αντικείμενο τεχνικού χαρακτήρα και έχουν κοινό σκοπό και περιεχόμενο την τεχνική και επιστημονική συνεργασία μέσω παροχής τεχνικού εξοπλισμού προς εκπλήρωση των σκοπών της ως άνω διεθνούς συμφωνίας. Ως εκ τούτου, από το περιεχόμενο των ανωτέρω συμφωνιών συνάγεται ότι αυτές δεν φέρουν στοιχεία διεθνών συνθηκών και επομένως δεν έχει εφαρμογή σ’ αυτές το διεθνές δημόσιο δίκαιο.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/144/2023
Ζητείται η ανάκληση της 834/2022 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ της .... ΑΕ (πρώτη προσφεύγουσα) και του οικονομικού φορέα ....A.E. (δεύτερος προσφεύγων), με αντικείμενο την «Παραχώρηση υπηρεσιών παραλαβής και διαχείρισης υγρών αποβλήτων και καταλοίπων φορτίου των πλοίων που καταπλέουν στην θαλάσσια περιοχή αρμοδιότητας της ...Α.Ε.»,(...) Με τα δεδομένα αυτά, το Δικαστήριο κρίνει ότι με βάση τις μελέτες, τις αποφάσεις, τα σχέδια και εν γένει τα στοιχεία που προσκομίσθηκαν ενώπιόν του, αιτιολογείται επαρκώς η ανεπάρκεια ποσοτικώς και ποιοτικώς χώρων στον Λιμένα Πατρών για τη δραστηροποίηση και την τοποθέτηση μέσων και υποδομών περισσότερων παρόχων υπηρεσιών παραλαβής και διαχείρισης υγρών αποβλήτων και καταλοίπων φορτίου πλοίων που προσεγγίζουν τον λιμένα. (...)Συνεπώς, η αιτιολογία της 18/10.3.2021 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ ότι στην προκειμένη περίπτωση συντρέχει ο λόγος του άρθρου 6 παρ. 1 περ. α΄ του Κανονισμού 2017/352 για τον περιορισμό του αριθμού των παρόχων, ήτοι η «σπανιότητα ή αποκλειστική χρήση της γης ή της παράκτιας ζώνης υπό την προϋπόθεση ότι ο περιορισμός είναι σύμφωνος με τις αποφάσεις ή τα σχέδια που συμφωνήθηκαν από τον διαχειριστικό φορέα του λιμένα», όπως η αιτιολογία αυτή διευκρινίσθηκε με τα προαναφερθέντα στοιχεία που προσκομίσθηκαν ενώπιον του Δικαστηρίου, κρίνεται επαρκής. Για τους λόγους αυτούςΔέχεται τις προσφυγές ανάκλησης.