Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

32377/1796/2020

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4714/2020, 8/2019
ΦΕΚ: 3520/Β/25.08.2020

Προσδιορισμός της διαδικασίας εκκαθάρισης και εξόφλησης από τον e-ΕΦΚΑ ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του κλάδου υγείας των τέως Φ.Κ.Α. που εντάχθηκαν στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

32518/10263/2020

Δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας - μηχανισμού εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του κλάδου υγείας των τέως Φ.Κ.Α. που εντάχθηκαν στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e- Ε.Φ.Κ .Α).


οικ.42574/Δ1.12685/2020

Τροποποίηση της υπ’ αρ. οικ. 32518/10263/ 10.8.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Επικρατείας για τη Δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας - μηχανισμού εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του κλάδου υγείας των τέως Φ.Κ.Α. που εντάχθηκαν στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e- Ε.Φ.Κ.Α.) (Β΄ 3484).


28863/2021

Παράταση προθεσμίας εκκαθάρισης και πληρωμής ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του κλάδου υγείας των Φ.Κ.Α. που εντάχθηκαν στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.


60855/2022

Παράταση προθεσμίας εκκαθάρισης και πληρωμής ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του κλάδου υγείας των Φ.Κ.Α. που εντάχθηκαν στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.


64440/2020

Υποβολή στοιχείων από πιστωτικά ιδρύματα, εταιρείες πρακτόρευσης και δικαιούχους φυσικά ή νομικά πρόσωπα προς διασταύρωση των εκχωρημένων απαιτήσεων επί ανεξόφλητων τιμολογίων των ληξιπροθέσμων υποχρεώσεων του Κλάδου Υγείας των ΦΚΑ που εντάχθηκαν στον ΕΦΚΑ.


ΝΣΚ/8/2022

Εάν: 1) Η εταιρία «... Α.Ε.», πάροχος ιατρικών υπηρεσιών και παρακλινικών εξετάσεων προς τους ασφαλισμένους του πρώην «ΙΚΑ-ΕΤΑΜ» και νυν e-ΕΦΚΑ, δικαιούται να υπαχθεί στο μηχανισμό του άρθρου 118 του ν. 4714/2020, αναρτώντας τιμολόγια για το σύνολο των απαιτήσεών της από Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (εφεξής ΕΦΚΑ), ανεξαρτήτως της ύπαρξης -στην εξεταζόμενη περίπτωση- σχετικής αμετάκλητης δικαστικής απόφασης, με την οποία κρίθηκε με ισχύ δεδικασμένου ότι μέρος αυτών των απαιτήσεων, ύψους 713.254,81 ευρώ, έχει εξοφληθεί, 2) Εφόσον η απάντηση στο πρώτο ερώτημα είναι καταφατική, πρέπει η Υπηρεσία να εκκαθαρίσει τη σχετική δαπάνη και να εξοφλήσει την εταιρεία –ύστερα από τη διενέργεια των προβλεπόμενων διασταυρώσεων των αναρτημένων στην πλατφόρμα τιμολογίων με το υφιστάμενο φυσικό αρχείο και εφόσον δεν έχουν εξοφληθεί– με βάση τη σχετική πρόβλεψη της υπ’ αριθ. 32518/10263/10.08.2020 ΚΥΑ και παρά την έκδοση της υπ’ αριθ. 5811/2017 αμετάκλητης απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών.(….) 1) Ο Πάροχος μπορεί να υπαγάγει σε ρύθμιση απαιτήσεις του για τις οποίες έχει εκδοθεί δικαστική απόφαση, μόνο στο μέτρο που η δικαστική αυτή απόφαση τον δικαιώνει, αναγνωρίζοντας τις σχετικές απαιτήσεις ως βάσιμες και υποχρεώνοντας το Φορέα να καταβάλει το ποσό που αντιστοιχεί σε αυτές, ενώ αντιθέτως, δεν μπορούν να υπαχθούν σε ρύθμιση, οι απαιτήσεις του Παρόχου, οι οποίες αποτέλεσαν αντικείμενο δικαστικής κρίσης και απορρίφθηκαν. Επομένως, η δικαστική απόφαση που έχει εκδοθεί αναφορικά με συγκεκριμένα τιμολόγια, έχει δεσμευτικό χαρακτήρα και λαμβάνεται υπόψη, προκειμένου να κριθεί η δυνατότητα ή μη υπαγωγής των απαιτήσεων στο μηχανισμό του άρθρου 18 του ν. 4714/2020 (ομόφωνα). 2) Τα τιμολόγια του Παρόχου που αναρτήθηκαν στην πλατφόρμα με αίτημα υπαγωγής στο μηχανισμό του άρθρου 118 του ν. 4714/2020 και αφορούν απαιτήσεις του, για τις οποίες έχει κριθεί αμετακλήτως και με ισχύ δεδικασμένου διά της υπ’ αριθ. 5811/2017 αποφάσεως του 8ου Τριμελούς Διοικητικού Εφετείου Αθηνών ότι έχουν ήδη εξοφληθεί (κατόπιν υπαγωγής τους στην αρχική ρύθμιση, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 34 του ν. 4038/2012), πρέπει να απορριφθούν από την Υπηρεσία και να μην πληρωθούν. Τα τιμολόγια που αφορούν απαιτήσεις για τις οποίες κρίθηκε αμετακλήτως με την ανωτέρω απόφαση ότι δεν έχουν εξοφληθεί, πρέπει να υποβληθούν στην προβλεπόμενη στις διατάξεις του άρθρου 118 παράγραφοι 3 επ. του ν. 4714/2020 και των κατ’ εξουσιοδότηση αυτών εκδοθεισών ΚΥΑ διαδικασία διασταύρωσης και εκκαθάρισης και εφόσον συντρέχουν οι προβλεπόμενες στις διατάξεις αυτές προϋποθέσεις, πρέπει να εξοφληθούν (ομόφωνα).


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/39/2019

Εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών(...)Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο πρώτος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου είναι αβάσιμος, δοθέντος του ότι από το προσκομισθέν κατά την επανυποβολή του χρηματικού εντάλματος Β2β/Γ.Π.72355/26.9.2017 έγγραφο του Προϊστάμενου της Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Υγείας για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του ΤΑΥΤΕΚΩ, συνολικού ποσού 18.810.382,38 από τις εναπομείνασες  πιστώσεις που διατέθηκαν από τον κρατικό προϋπολογισμό προς τον ΕΟΠΥΥ, βάσει των ρυθμίσεων του άρθρου 52 του ν. 4430/2016 καθώς και από το προαναφερθέν επιτροπικό ένταλμα προκύπτει η χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ/ΠΕ.ΔΙ. ..... από τον κρατικό προϋπολογισμό για την εξόφληση της εντελλόμενης δαπάνης. Ομοίως αβάσιμος είναι και ο τέταρτος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, καθόσον τόσο από το σώμα του ελεγχόμενου τίτλου πληρωμής όσο και από τα ως άνω συνημμένα σε αυτόν έγγραφα προκύπτουν με σαφήνεια τα χρονικά διαστήματα που αφορά η τελική εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών καθώς και η αιτία έκδοσης του χρηματικού εντάλματος. Περαιτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι κανονική, παρότι αφορά στην εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών ετών 2009 και 2012 και η πληρωμή τους εντέλλεται το έτος 2018, ήτοι μετά την παρέλευση του προβλεπόμενου χρόνου παραγραφής πέντε (5) ετών, που προβλέπεται στη διάταξη 137 του ισχύοντος κατά τον κρίσιμο χρόνο, για τους Φ.Κ.Α., ν. 3655/2008 (Α΄58). Τούτο διότι, όπως έγινε δεκτό (σκέψη ΙΙ), δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 52 του ν. 4430/2016, όπως ισχύει, επιτρέπεται η εξόφληση των δαπανών που εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο του νόμου αυτού, ανεξαρτήτως του χρόνου γένεσής τους, κατ΄εξαίρεση των κανόνων περί παραγραφής. Τέλος, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι κανονική για το λόγο ότι η ΑΑΥ Μ 693/25.6.2018 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης που αφορά την εντελλόμενη δαπάνη δεν αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», κατά παράβαση των διατάξεων που εκτίθενται στην σκέψη ΙΙΙ της παρούσας. Εν τούτοις, το Κλιμάκιο συνεκτιμώντας την ιδιαιτερότητα του προγράμματος χρηματοδότησης και τον περιορισμένο χρόνο ισχύος αυτού (ήτοι μέχρι 31.12.2018), το γεγονός ότι το τελικό φύλλο  εκκαθάρισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών έγινε στις 22.6.2018 καθώς ότι το γεγονός ότι η ΠΕ.ΔΙ. του ΕΟΠΥΥ ..... κατέστη λόγω του προαναφερθέντος επιτροπικού εντάλματος δευτερεύων διατάκτης ήδη εξασφαλισμένων πιστώσεων (βλ. το 81470/10.12.2018 έγγραφο επανυποβολής του χρηματικού εντάλματος) και λαμβάνοντας, περαιτέρω, υπόψη ότι, όπως αναφέρεται στο 4503/6.2.2019 έγγραφο του Προϊσταμένου Διεύθυνσης προς το Κλιμάκιο, η μη ανάρτηση έγινε εκ παραδρομής και οφείλεται στον φόρτο εργασίας της Υπηρεσίας λόγω της εκκαθάρισης και  έκδοσης κατά το ίδιο χρονικό διάστημα και για την ίδια αιτία πληθώρας χρηματικών ενταλμάτων, κρίνει ότι, υπό τις συγκεκριμένες περιστάσεις, τα αρμόδια όργανα του ΕΟΠΥΥ ενήργησαν συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων.