47871 οικ. Φ.701.33/2010
Τύπος: Εγκύκλιοι
«Παροχή διευκρινήσεων και οδηγιών επί της ορθής εφαρμογής διατάξεων του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου εγκαταστάσεων υγραερίου στα κτίριαανάκληση/κατάργηση διευκρινιστικών-ερμηνευτικών εγκυκλίων διαταγών Α.Π.Σ.» ΑΔΑ : 4ΙΗΘΙ-8Ν
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
33535/οικ.Φ701.2/2011
ΘΕΜΑ:« Προϋποθέσεις έγκρισης μελέτης πυροπροστασίας και καθορισμός διαδικασιών χορήγησης πιστοποιητικού πυροπροστασίας εγκαταστάσεων-τροποποίηση και κατάργηση διευκρινιστικών-ερμηνευτικών εγκύκλιων διαταγών Α.Π.Σ.»
39112/Φ.701.2/1998
“Κωδικοποίηση ερμηνευτικών - διευκρινιστικών Διαταγών επί εφαρμογής του Π.Δ. 71/88”.
66418 Φ. 701.2/2019 «Πυροπροστασία κατασκηνώσεων – παιδικών εξοχών ΑΔΑ:6Σ2Μ46ΜΚ6Π-ΒΞ8: Από την έκδοση της παρούσας καταργούνται: • οι παρ. 6.2. και 6.3. της υπ΄ αριθ. 39112 Φ.701.2/12.10.1998 εγκυκλίου Διαταγής Α.Π.Σ., καθώς και κάθε άλλη γενική ή ειδική ερμηνευτική ή διευκρινιστική εγκύκλιο ή διαταγή που αντίκειται στην παρούσα.
125586/2622/2015
Διεθνής Σύμβαση CITES – Νεότερη επικαιροποίηση του ισχύοντος Θεσμικού πλαισίου (Επικαιροποίηση Εφαρμοστικού Κανονισμού 865/2006). (ΑΔΑ:7Ο51465ΦΘΗ-ΩΤΜ)
179676/815/2019
Διεθνής Σύμβαση CITES – Νεότερη επικαιροποίηση του ισχύοντος Θεσμικού πλαισίου (Επικαιροποίηση Εφαρμοστικού Κανονισμού 865/2006).(ΑΔΑ: ΨΑΒΨ4653Π8-ΧΜΞ)
120189/197/2015
Διεθνής Σύμβαση CITES – Νεότερη επικαιροποίηση του ισχύοντος Θεσμικού πλαισίου, που αφορά στην εκ νέου (διπλή) τροποποίηση των εφαρμοστικών κανονισμών Καν. (ΕΚ) 865/2006 και (ΕΕ) 792/2012. (ΑΔΑ:ΩΙΔΓ0-3ΞΜ)
140659/2020
Περί της διακίνησης των αποφάσεων του Υπουργείου Εσωτερικών για τη χορήγηση, επιστροφή και μεταφορά συμβατικών πινακίδων σε υπηρεσιακά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες κατ’ εφαρμογή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου. ΑΔΑ:Ω7ΕΙ465ΧΘΞ-ΞΞ4
ΝΣΚ/19/2016
Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Περιφέρειας Κρήτης – Λειτουργία βιομηχανικής μονάδος – Κατάργηση ή μη της υπ' αριθμ. 16/23-9-1981 αποφάσεως του Εθνικού Συμβουλίου Χωροταξίας και Περιβάλλοντος, δυνάμει της παρ. 32 του άρθρου 28 του ν. 4280/2014.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η απόφαση υπ’ αριθμ. 16/23-9-1981 του Εθνικού Συμβουλίου Χωροταξίας και Περιβάλλοντος για το Ηράκλειο Κρήτης, όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. 22292/4915/6-9-1999 κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, δεν θεωρείται ως καταργηθείσα, δυνάμει της παραγράφου 32 του άρθρου 28 του ν. 4280/2014, διότι δεν συντρέχει εν προκειμένω η προϋπόθεση κατάργησης που θέτει η ως άνω διάταξη, ήτοι η ύπαρξη νεώτερου και πυκνότερου χωροταξικού ρυθμιστικού θεσμικού πλαισίου (ομοφ.).
ΝΣΚ/19/2022
Καταγγελία σύμβασης μίσθωσης λατομικού χώρου αδρανών υλικών ειδικής χρήσης.(..)Στην αρμοδιότητα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους προς έκδοση γνωμοδοτήσεως εμπίπτει ερώτημα που υποβάλλεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και αφορά την ερμηνεία και εφαρμογή διατάξεων της λατομικής νομοθεσίας, δεδομένου ότι η ερμηνεία και εφαρμογή της λατομικής νομοθεσίας ανήκει στην αρμοδιότητα των υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Οργανισμό του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, οι υπηρεσίες του είναι, μεταξύ άλλων, αρμόδιες για τη σύνταξη απαντήσεων επί αιτημάτων ή καταγγελιών πολιτών, συλλογικών οργάνων και υπηρεσιών για τα θέματα αρμοδιότητάς τους, καθώς και για την έκδοση εγκυκλίων και παροχή οδηγιών και διευκρινήσεων για οποιοδήποτε θέμα σχετικά με τη διαχείριση των λατομείων και την εφαρμογή της οικείας νομοθεσίας (κατά πλειοψηφία). Για την εγκυρότητα της κατά το άρθρο 68 παρ. 8 του ν. 4512/2018 καταγγελίας μίσθωσης λατομείου αδρανών υλικών ειδικής χρήσης απαιτείται να υφίσταται αδυναμία διάθεσης των συγκεκριμένων λατομικών ορυκτών, να έχει σταματήσει η εξορυκτική δραστηριότητα και, ως εκ τούτου, να έχει καταστεί ανέφικτος ο σκοπός της μίσθωσης του λατομείου. Καταγγελίες που κοινοποιήθηκαν αρμοδίως μέχρι 12-6-2018 και πληρούσαν τις προϋποθέσεις του νόμου είχαν ως αυτοδίκαιη συνέπεια την παραγραφή τυχόν αξιώσεων που προϋπήρχαν, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο εδάφιο ε΄ της ανωτέρω παραγράφου. Καταγγελίες που έλαβαν χώρα μετά την κατάργηση του εδαφίου ε΄ με την διάταξη της παραγράφου 14 του άρθρου 63 του ν. 4546/2018, δεν είχαν ως συνέπεια την αυτοδίκαιη παραγραφή τυχόν προηγούμενων αξιώσεων, καθόσον η εν λόγω διάταξη του ν. 4546/2018 δεν έχει αναδρομική ισχύ και καταλαμβάνει μόνο τις περιπτώσεις κατά τις οποίες η καταγγελία σύμβασης μίσθωσης λατομείου έλαβε χώρα μετά τη δημοσίευσή της (12-6-2018) (ομόφωνα).
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/207/2019
Βελτίωση πρόσβασης οδού....Ακολούθως, στο άρθρο 6, ορίζεται ότι τα πάσης φύσης έξοδα που αφορούν στη συνομολόγηση, εξυπηρέτηση και εξόφληση του δανείου ανέρχονται σε 3.000,00 ευρώ και θα καταβάλλονται από το Π.Δ.Ε., με μεταφορά του ποσού στον ειδικώς προς τούτο συσταθέντα στο .... λογαριασμό, στα δε άρθρα 7 και 8 επαναλαμβάνονται οι ρυθμίσεις του άρθρου 8 της Κ.Υ.Α. 13022/2018, σχετικά με την πληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων προς το .... και τη διαδικασία εκταμίευσης του δανείου. Περαιτέρω, στο άρθρο 10, καθορίζονται, πλην άλλων, τα προς εξασφάλιση του δανείου εκχωρούμενα έσοδα του Δήμου, σε περίπτωση απένταξης από το Πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι» και καταγγελίας της δανειακής σύμβασης, σύμφωνα με τις διατάξεις της ανωτέρω Κ.Υ.Α., καθώς και πρόσθετη ασφάλεια, συνιστάμενη στην εκχώρηση, από το Δήμο προς το ...., όλων των αξιώσεων από τη σύμβαση που θα συναφθεί με τον ανάδοχο του έργου και, ειδικότερα, της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης του έργου, σε περίπτωση κήρυξης έκπτωτου του αναδόχου. Τέλος, στα άρθρα 11 έως 20, ορίζονται, πλην άλλων, ο χρόνος αποδέσμευσης του Δήμου από κάθε υποχρέωση αποπληρωμής του δανείου, οι υποχρεώσεις του σχετικά με την τήρηση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου και των όρων της απόφασης ένταξης, καθώς και οι πρόσθετες υποχρεώσεις του που απορρέουν από την εκτέλεση του επίμαχου έργου.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, δεν συντρέχει λόγος που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου δανειακής σύμβασης μεταξύ του Δήμου ... – ... και του ...., δυνάμει των οικείων αποφάσεων προσφυγής στο δανεισμό και έγκρισης των σχετικών όρων από τα αρμόδια όργανα του Δήμου και του ....,αντίγραφο του οποίου τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του παρόντος Κλιμακίου.
ΝΣΚ/66/2019
Διεκδίκηση οφειλών από υποχρεωτική έκπτωση (rebate), η οποία επιβλήθηκε στις φαρμακευτικές επιχειρήσεις για εξωνοσοκομειακές πωλήσεις φαρμάκων τους στους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και τον ΟΠΑΔ, κατά τη χρονική περίοδο 2006-2012. Αποτελέσματα ακύρωσης κανονιστικής απόφασης από το ΣτΕ και δυνατότητα επανέκδοσης αυτής μετά την κατάργηση της εξουσιοδοτικής διάταξης νόμου στην οποία επιστηρίζεται. Καταλογισμός και ταμειακή βεβαίωση των σχετικών απαιτήσεων σε σχέση με το χρόνο παραγραφής αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την έκδοση της με αριθμό 4204/2012 απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ, η οποία ακύρωσε την με αριθμό Φ.42000/14734/532/22-7-2008 κ.υ.α., απώλεσαν το νόμιμο έρεισμά τους και οι επιστηριζόμενες στην κ.υ.α. αυτή πράξεις καταλογισμού, οι οποίες δεν θα μπορούσαν λόγω της πλημμέλειας αυτής να στηρίξουν την αναγκαστική είσπραξη των επίμαχων οφειλών σε βάρος των οφειλετών που δεν κατέβαλαν εν όλω ή εν μέρει τα ποσά που τους είχαν καταλογιστεί. Η Διοίκηση οφείλει, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του θεσμικού πλαισίου που εισήγαγε το άρθρο 13 του ν.3408/2005 (χωρίς να ασκεί επιρροή η κατάργηση αυτού από 1-1-2009) να προβεί στην έκδοση νέας κανονιστικής απόφασης, κάνοντας χρήση της ως άνω εξουσιοδοτικής διάταξης και, με βάση τη νέα αυτή κανονιστική απόφαση, να εκδώσει εκ νέου πράξεις καταλογισμού για κάθε υπόχρεη φαρμακευτική επιχείρηση, οι οποίες αφορούν το δικαίωμα επιστροφής (rebate) για τα έτη 2006-2008 που ίσχυσε το άρθρο 13 του ν.3408/2005, το οποίο (δικαίωμα) δεν έχει παραγραφεί. Ομοίως δεν έχει παραγραφεί το δικαίωμα του Δημοσίου να καταλογίσει και επιδιώξει την είσπραξη των αξιώσεων επιστροφής (rebate) κατά των υπόχρεων φαρμακευτικών εταιρειών για τις αντίστοιχες αξιώσεις του χρονικού διαστήματος 2009-2010, για τις οποίες, όπως βεβαιώνεται από την οικεία Υπηρεσία, έχει γίνει ήδη καταλογισμός και ταμειακή βεβαίωση (ομόφ.).