ΝΣΚ/65/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αγροτικός εξηλεκτρισμός. Οδηγίες, εγκύκλιοι Υπουργείου Γεωργίας επί του θέματος. Αναγκαιότητα συνεργασίας με την ΔΕΗ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για την κατά την παρ.15 εδ.β της ΚΥΑ υπ’ αρ. 142196/10-11-1987 των Υπουργών Γεωργίας και Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας παροχή διευκρινίσεων σε όσα ορίζονται στην απόφαση αυτή σχετικά με τον αγροτικό εξηλεκτρισμό, είτε υπό την μορφή οδηγιών (επί ατομικών περιπτώσεων), είτε υπό την μορφή διευκρινιστικών εγκυκλίων (επί γενικοτέρων ζητημάτων), απαιτείται σύμπραξη-συνεργασία της αρμοδίας υπηρεσίας του Υπ. Γεωργίας (Δ/νσεως ΑΕΕ και ΜΕ) και της αρμοδίας υπηρεσίας της ΔΕΗ, ιδίως επί θεμάτων που έχουν επιπτώσεις για την ΔΕΗ. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/397/2003
Δ/νση Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης (ΠΣΕΑ) Υπουργείου Γεωργίας. Αρμοδιότητες μεταβιβασθείσες στον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι μεταβιβασθείσες με τη διάταξη του άρθρου 28 παρ.17 του Ν 3147/2003 αρμοδιότητες της Δ/νσεως ΠΣΕΑ του Υπουργείου Γεωργίας, στον ΕΛΓΑ, ασκούνται, από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, μόνο από τον ΕΛΓΑ επί όλων των συναφών θεμάτων προς τον σκοπό ολοκληρώσεως των σχετικών διαδικασιών ακόμη και των εκκρεμουσών και μη ολοκληρωθεισών από την ΠΣΕΑ κατά την έναρξη ισχύος του νόμου.
ΝΣΚ/131/2011
Παρακρατήσεις και κατασχέσεις που διενεργούνται στα ποσά συντάξεων των συνταξιούχων του ΤΑΠ-ΔΕΗ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Δεν είναι νόμιμη, η κατόπιν αιτήσεως και συμφωνίας των συμβαλλομένων μερών, παρακράτηση οποιουδήποτε ποσού από τις συντάξεις των εν λόγω συνταξιούχων για εξόφληση οφειλών τους είτε προς τον Προμηθευτικό Συνεταιρισμό ΔΕΗ, είτε από δάνεια συναφθέντα με τον ίδιο τον ασφαλιστικό οργανισμό, είτε ακόμη από προσωπικά (και όχι για πρώτη κατοικία) δάνεια του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων (ή του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου) ή άλλης Τράπεζας ή δανειοδοτικού οργανισμού, καθόσον δεν αποτελεί νόμιμη εκχώρηση των άρθρων 62 του Ν.2214/1994 και 19 του Ν.2322/1995, αλλά λογίζεται ως απλή (ταμειακή) εξυπηρέτηση των εν λόγω συναφθεισών δανειακών συμβάσεων. Β) Προκειμένου δε, για την ικανοποίηση απαιτήσεων ένεκα διατροφής εκ του νόμου ή χρεών προς την ΔΕΗ και μόνον, νοούνται σαφώς οι απαιτήσεις επί των «τακτικών αποδοχών» της καταβαλλόμενης μηνιαίας σύνταξης, μετά την αφαίρεση των νομίμων κρατήσεων, και μέχρι του 1/4 του συνολικού ποσού αυτής, ενώ, σε περίπτωση συρροής κατασχέσεων εκ του νόμου, σύμφωνα με την ισχύουσα αρχή της χρονικής προτεραιότητας, κάθε προγενέστερη κατάσχεση υπερισχύει της επόμενης, μόνο για το ποσό που έχει επιβληθεί. (ομοφ.)
ΠΔ 429/1989
Συμπλήρωση του Π.Δ. 219/73 “περί ασκήσεως προληπτικού ελέγχου επί των δαπανών της υπό την εποπτείαν της Γενικής Δ/νσεως, Απασχολήσεως του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας υπαγομένων Ν.Π.Δ.Δ. και Οργανισμών, (Α 200), όπως συμπληρώθηκε μεταγενέστερα με το Π.Δ. 179/86 (Α 96) .
ΝΣΚ/165/2003
Επίδομα θέσεως του Διευθυντή του Γενικού Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων (ΓΟΕΒ) Ορεστιάδας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Κανονισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΚΕΥ) των Γ.Ο.Ε.Β. παραπέμπει ως προς τα θέματα, τα αφορώντα τις αποδοχές του τακτικού προσωπικού τους, στις διατάξεις του διέποντος τους μονίμους υπαλλήλους του Υπουργείου Γεωργίας μισθολογικού νόμου, ως εκάστοτε αυτός ισχύει, καταργουμένης κάθε αντίθετης διατάξεως και καθιστά κανονιστικό όρο του εν λόγω κανονισμού κάθε διάταξη του μισθολογικού νόμου, που διέπει τις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων (και των κατά κατηγορία, κλάδο και βαθμό μονίμων δημοσίων υπαλλήλων του Υπουργείου Γεωργίας, με τους οποίους εξομοιώνονται μισθολογικώς οι αποτελούντες το τακτικό προσωπικό των Γ.Ο.Ε.Β. υπάλληλοι αυτών) είτε υπό την μορφή επιδόματος είτε οιασδήποτε άλλης μισθολογικής παροχής, και αποζημιώσεως. Υπό την ως άνω ευρεία και καθολική παραπομπή πρέπει να γίνει δεκτό ότι καλύπτεται και το επίδομα θέσεως Διευθυντού του Γ.Ο.Ε.Β. Ορεστιάδας το οποίο είναι το αυτό κατά ποσό, ως το λαμβανόμενο από τους δημοσίους υπαλλήλους, υπολογιζόμενο επί της αυτής μισθολογικής βάσεως, κατά τη σχετική διάταξη του άρθρου 14 του Ν 2470/1997, και δεν συντρέχει περίπτωση υπολογισμού αυτού με βάση τα προβλεπόμενα στον οικείο ΚΕΥ. Ως εκ τούτου παρέλκει και η εξέταση αναδρομικής ή μη καταβολής του ανωτέρω επιδόματος σε ποσοστό ανώτερο του ήδη καταβληθέντος, ως και του σχετικού θέματος παραγραφής ή μη εν όλω ή εν μέρει των σχετικών αξιώσεων.
ΝΣΚ/268/2002
Επιβολή δημοτικών τελών στη ΔΕΗ και στον ΟΛΠ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Μετά τη μετατροπή της ΔΕΗ (με το ΠΔ 333/2000) σε ανώνυμη εταιρεία, έπαυσε να απολαμβάνει της απαλλαγής από την καταβολή του τέλους καταλήψεως κοινοχρήστων χώρων καθώς και του τέλους επί της αξίας ακίνητης περιουσίας. (πλειοψ.) β) Ο ΟΛΠ εξακολουθεί και μετά τη μετατροπή του σε ανώνυμη εταιρεία, να μην υποχρεούται στην καταβολή τέλους επί της αξίας ακίνητης περιουσίας. (ομόφωνα)
ΝΣΚ/289/2007
Χορήγηση αναστολής εκτέλεσης αποφάσεων των Προϊσταμένων των Δ/νσεων Γεωργίας, με τις οποίες έχει επιβληθεί η κύρωση της άρσης της αναγνώρισης των ελαιοτριβείων για παραβάσεις του κοινοτικού καθεστώτος ενίσχυσης στην παραγωγή ελαιολάδου. Αρμόδιο όργανο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδιο διοικητικό όργανο για να χορηγήσει την αιτούμενη αναστολή εκτέλεσης αποφάσεων των Προϊσταμένων των Δ/νσεων Γεωργίας, με τις οποίες έχει επιβληθεί η κύρωση της άρσης της αναγνώρισης των ελαιοτριβείων για παραβάσεις του κοινοτικού καθεστώτος ενίσχυσης στην παραγωγή ελαιολάδου, είναι ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων είτε η προσφυγή έχει κατατεθεί στο Διοικητικό Πρωτοδικείο είτε έχει ασκηθεί αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ.
ΝΣΚ/153/2002
Ασυμβίβαστο ή μη της ιδιότητος του δικηγόρου με εκείνη του μέλους της ΡΑΘΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο διορισμός δικηγόρου ως μέλους της ΡΑΘΕ αποκλείει την άσκηση του λειτουργήματος του δικηγόρου, τουλάχιστον με την έννοια της αναστολής της ασκήσεως του λειτουργήματος τούτου, καθ όσον χρόνον διαρκεί η θητεία του συγκεκριμένου προσώπου, όπως προβλέπεται στον Δικηγορικό Κώδικα στις ανάλογες περιπτώσεις κατοχής θέσεως επί θητεία. Ως πλήρης και αποκλειστική απασχόληση νοείται εκείνη, κατά την οποία ο απασχολούμενος αναλίσκει αποκλειστικώς και ουσιωδώς τις δυνάμεις του προς διεκπεραίωση της ανατιθεμένης, σ αυτόν, υπηρεσίας, αποκλειομένης πάσης άλλης επαγγελματικής απασχολήσεως, είτε με την μορφή επαγγέλματος, είτε με την μορφή λειτουργήματος, εφόσον αποβλέπει στην απόκτηση των μέσων βιοπορισμού. Η συμμετοχή στην εν λόγω συλλογική αρχή, μέλους, στο πρόσωπο του οποίου δεν συντρέχει το στοιχείο της πλήρους και αποκλειστικής απασχολήσεως, ιδρύει -κατ' αρχήν- λόγο ακυρώσεως, εξ αιτίας της κακής συνθέσεως του συλλογικού οργάνου που έλαβε την σχετική απόφαση.
ΝΣΚ/474/2012
Ασφαλισμένοι ΤΑΠ ΔΕΗ – Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 35 του Ν. 1539/1985 περί προσαύξησης του χρόνου που έχει διανυθεί στα Β.Α.Ε. και της με αριθ. 866/51/7-12-2006 απόφασης του Δ.Σ. του ΟΑΠ ΔΕΗ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1.α) Η κατά 20% προσαύξηση του χρόνου που έχει διανύσει ασφαλισμένος του ΤΑΠ ΔΕΗ στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα με βάση τις διατάξεις του άρθρου 35 του Ν. 1539/1985, ναι μεν δύναται να χορηγηθεί σε όλες τις περιπτώσεις που το συνταξιοδοτικό δικαίωμα λόγω γήρατος, θεμελιώνεται με οιαδήποτε διάταξη της νομοθεσίας του ΤΑΠ ΔΕΗ του κλάδου συντάξεως του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ εκτός αυτής των βαρέων, πλην όμως η προσαύξηση αυτή δεν επιτρέπεται να χορηγείται στους ασφαλισμένους του ΤΑΠ ΔΕΗ, οι οποίοι αποχωρούν οικειοθελώς από την υπηρεσία τους, πριν από την συμπλήρωση του απαιτουμένου για την κατά τον Κ.Β.Α.Ε. συνταξιοδότησή τους χρόνου και επιλέγουν να θεμελιώσουν το συνταξιοδοτικό δικαίωμά τους σε άλλες -πλην Κ.Β.Α.Ε.- ευεργετικές νομοθετικές διατάξεις. β) Η εν λόγω προσαύξηση δεν επιτρέπεται κατά νόμον να χορηγείται σε ασφαλισμένους, οι οποίοι συνταξιοδοτούνται λόγω αναπηρίας ή λόγω θανάτου. 2. Η υπ’ αριθμ. 866/51/7-12-2006 απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΠ ΔΕΗ, δεν επιτρέπεται να εφαρμόζεται επί άλλων υποθέσεων συνταξιοδοτήσεως.
ΝΣΚ/404/2000
ΔΕΗ. Άρνηση εκτέλεσης τελεσίδικης απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών κατά της οποίας είχε ασκηθεί αίτηση αναιρέσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νομίμως αρνείται η ΔΕΗ να εκτελέσει απόφαση Διοικητικού Εφετείου, η οποία εκδόθηκε επί αγωγής και επιδίκασε αποζημίωση, δεν έχει δε καταστεί αμετάκλητη, δεδομένου ότι η ΔΕΗ έχει όλα τα προνόμια του Δημοσίου και συνεπώς εφαρμόζεται και γι αυτήν το άρθρο 19 α.ν.1715/1951 που προβλέπει αναστολή εκτελέσεως των κατά του Δημοσίου δικαστικών αποφάσεων μέχρι να καταστούν αμετάκλητες. Επιπροσθέτως για τη ΔΕΗ, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είχε εναχθεί ως ασφαλιστικός φορέας, εφαρμόζεται και το άρθρο 21 παρ.9 του ν.1902/1990 που αναστέλλει την εκτέλεση κατά των ασφαλιστικών οργανισμών των δικαστικών αποφάσεων μέχρι να καταστούν αμετάκλητες. Οι διατάξεις δε τόσο του άρθρου 19 α.ν.1715/51 όσο και του άρθρου 21 παρ.9 ν.1902/90 δεν καταργήθηκαν από τον Κ.Διοικ.Δ. (ομόφωνα).
ΝΣΚ/227/2018
Δυνατότητα αναλήψεως από το Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών (Ι.Γ.Ε.) αρμοδιοτήτων, συναφών με τις ασκούμενες από το ίδιο, μεταφερόμενες από άλλα νομικά πρόσωπα, υπό την νομική μορφή υπό την οποία λειτουργεί είτε υπό άλλη.(..)Κατάσταση : Εν μέρει αποδεκτή
Το Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών (Ι.Γ.Ε.) μπορεί να αναλάβει συναφείς με τις ασκούμενες από το ίδιο αρμοδιότητες, υπό την μορφή υπό την οποία λειτουργεί, ήτοι αυτήν του ν.π.δ.δ. (ομόφ.). Το ίδιο μπορεί να αναλάβει τις ίδιες αρμοδιότητες και υπό οιανδήποτε άλλη νομική μορφή (πλειοψ.). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ και εκδόθηκε η υπ' αριθ. 136/2021 Γνωμοδότηση της Α΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.