48144/2643/2022
Τύπος: Εγκύκλιοι
Συνδρομή της Δασικής Υπηρεσίας στον έλεγχο τήρησης μέτρων για την πρόληψη και αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιών σε δασικές, αγροτικές εκτάσεις και οικοπεδικούς χώρους από τα αρμόδια Πυροσβεστικά Όργανα» ΑΔΑ:6ΖΒ74653Π8-ΞΔΥ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
21545 οικ.Φ.700.9/2024
Έγκριση της υπ’ αρ. 9/2024 Πυροσβεστικής Διάταξης «Καθορισμός μέτρων και μέσων για την πρόληψη και αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιών σε δάση, δασικές, χορτολιβαδικές και αγροτικές εκτάσεις, πάρκα και άλση πόλεων και οικιστικών περιοχών, περιοχές με ειδικό καθεστώς προστασίας, λοιπούς χώρους που βρίσκονται πλησίον των εκτάσεων αυτών καθώς και σε οικοπεδικούς χώρους».
ΥΠΕΝ/ΔΠΔ/54943/3249/2023
Συνδρομή της Δασικής Υπηρεσίας στον έλεγχο τήρησης μέτρων για την πρόληψη και αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιών ΑΔΑ:68Τ74653Π8-ΗΗ1
15005 οικ.Φ.700.9/2021
Έγκριση της υπ’ αρ. 9/2021 πυροσβεστικής διάταξης με θέμα: Καθορισμός μέτρων για την πρόληψη και αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιών σε δασικές, αγροτικές εκτάσεις και οικοπεδικούς χώρους.
21545 οικ.Φ.700.9/2024 ΦΕΚ: 2387/Β/22.04.2024:Άρθρο 25 Καταργούμενες διατάξεις Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργούνται οι διατάξεις της υπό στοιχεία 15005 οικ. Φ.700.9/13.5.2021 απόφασης του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη «Έγκριση της υπ’ αρ. 9/2021 πυροσβεστικής διάταξης με θέμα: Καθορισμός μέτρων για την πρόληψη και αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιών σε δασικές, αγροτικές εκτάσεις και οικοπεδικούς χώρους» (Β’ 1923)
-21545 οικ.Φ.700.9/2024 ΦΕΚ: 2387/Β/22.04.2024 άρθρο 6:Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από 1η Μαΐου 2024
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Αριθμ. 9A/2005
Τροποποίηση και συμπλήρωση των διατάξεων της υπ’ αριθμ. 9/2000 Πυροσβεστικής Διάταξης «Κανονισμός ρύθμισης μέτρων για την πρόληψη και αντιμετώπιση πυρκαγιών σε δασικές και αγροτικές εκτάσεις» (Β΄ 1459).
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Αριθμ. 9/2000
Κανονισμός ρύθμισης μέτρων για την πρόληψη και αντιμετώπιση πυρκαγιών σε δασικές και αγροτικές εκτάσεις.
Καταργείται με την παρ. α άρθρο 20 της 15005 οικ.Φ.700.9/2021 ΦΕΚ: 1923/Β/13.05.2021
ΝΣΚ/260/2010
Δυνατότητα εκτέλεσης έργων δασικής αναψυχής σε αναδασωτέες και δασωτέες εκτάσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Στις αναδασωτέες ή δασωτέες εκτάσεις απαγορεύονται απολύτως οι επεμβάσεις, ακόμη και για εξυπηρέτηση δημοσίου σκοπού, επιτρεπομένων μόνον των έργων των απαραίτητων για την τεχνητή αναδάσωση και προστασία της βλαστήσεως. Επομένως, ούτε έργα δασικής αναψυχής μπορούν να λάβουν χώρα σ αυτές τις εκτάσεις, διότι η εκτέλεσή τους έρχεται σε αντίθεση με το σκοπό της αναδασώσεως, χάριν του οποίου απολαμβάνουν αυτές μεγαλύτερη προστασία έναντι των δασών και δασικών εκτάσεων. Γι αυτό το λόγο, άλλωστε και η υπ αριθ. 66102/970/28-4-1995 υπουργική απόφαση αναφέρεται σε έργα δασικής αναψυχής σε δάση ή δασικές εκτάσεις, χωρίς να συμπεριλάβει και τις αναδασωτέες και δασωτέες εκτάσεις. 2) Μετά την αναδημιουργία, επομένως, της βλαστήσεως και αφού βεβαιωθεί από την αρμόδια δασική υπηρεσία ότι έχει αποκατασταθεί η δασική βλάστηση στην περιοχή, η αναδάσωση αίρεται, οπότε, στην «πρώην αναδασωτέα» περιοχή και νυν δάσος, επιτρέπεται, πλέον, η εκτέλεση των προβλεπόμενων από τις οικείες διατάξεις έργων δασικής αναψυχής.
Δ1α/ΓΠ.οικ. 30612/2020
Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.
28417/1516/20:Μεταφορά πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση σε αγροτικές εργασίες στην Ελλάδα ΑΔΑ: Ω2ΤΡ465ΧΘΞ-Τ5Ν
ΝΣΚ/345/2001
Διακατεχόμενα δάση-δασικές εκτάσεις. Δυνατότητα ή μη παραχωρήσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Λαμβανομένων υπ όψη των παραδοχών της υπ αρ. 400/1996 Γνωμοδοτήσεως της Ολομελείας του ΝΣΚ, το Δημόσιο δεν μπορεί να προβεί σε παραχώρηση διακατεχομένου δάσους ή δασικής έκτασης σε τρίτο (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) προς εκπλήρωση των σκοπών, που προβλέπονται στις διατάξεις του ΣΤ Κεφαλαίου (άρθρα 45-61) του Ν 998/1979, σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 13, 17 και 18 του Ν 1734/1987, με ή χωρίς τη συγκατάθεση του διακατόχου, ούτε κατά κυριότητα, ούτε κατά χρήση, ούτε ασφαλώς, να προβεί σε μίσθωση προς τρίτο τέτοιας εκτάσεως.
ΝΣΚ/223/2003
Δασικά αδικήματα. Παράνομη θήρα και εμπρησμός δασών. Προανάκριση από δασικούς υπαλλήλους. Δήλωση πολιτικής αγωγής του Δημοσίου στα αδικήματα αυτά από δασικούς υπαλλήλους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Στην έννοια των δασικών αδικημάτων, και ειδικότερα των χαρακτηριζομένων ποινικώς, -αναλόγως της βαρύτητάς τους – ως πταισμάτων ή πλημμελημάτων, επί των οποίων χωρεί παράσταση πολιτικής αγωγής του Ελλ. Δημοσίου δια των δασικών του οργάνων, - εκ παραλλήλου με την δυνατότητα παραστάσεως του Δημοσίου δια των νομίμων πληρεξουσίων του- υπάγονται τα αδικήματα της θήρας. (ομόφωνα) β) Ο εμπρησμός δάσους ή δασικής εκτάσεως απετάχθη από τη ρυθμιστική αρμοδιότητα του Δασικού Κώδικα με μεταγενέστερα νομοθετήματα (Ν 998/79 και Ν 2612/98) και, επομένως, επ’ αυτών των εγκλημάτων η εκπροσώπηση του Δημοσίου γίνεται βάσει των γενικών περί ΝΣΚ διατάξεων. (πλειοψ.) γ) Επί των αυτών κατηγοριών πλημμελημάτων, που χαρακτηρίζονται ως δασικά, νομίμως οι δασικοί υπάλληλοι ασκούν προανακριτικά καθήκοντα ως ειδικοί ανακριτικοί υπάλληλοι, με την εξαίρεση των εγκλημάτων εμπρησμού σε δάση, δασικές ή αναδασωτέες εκτάσεις, τα οποία υπάγονται στην αρμοδιότητα των υπαλλήλων του Πυροσβεστικού Σώματος. (ομόφωνα)
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/238/2019
Αμοιβή υπηρεσιών λειοτεμαχισμού, μεταφοράς και απόρριψης απορριμμάτων πρασίνου....Με τα δεδομένα αυτά, ενόψει της άνω προθεσμίας υλοποίησης του αντικείμενου της επίμαχης σύμβασης καθώς και του γεγονότος ότι η ανάθεση και η σύναψή της έλαβαν χώρα κατά τη χειμερινή περίοδο, οπότε και δεν εγκυμονεί, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, άμεσος κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιών, δεν συνέτρεχε, εν προκειμένω, κατεπείγουσα ανάγκη που να δικαιολογούσε την προσφυγή στην επίμαχη εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης. Συνεπώς, παρά την συνδρομή της άνω απρόβλεπτης περίστασης (κατακόρυφης αύξησης των προϊόντων κλάδευσης), η αναθέτουσα αρχή όφειλε, ενόψει της προϋπολογιζόμενης δαπάνης των επίμαχων υπηρεσιών (78.690 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α.) και του ικανού χρονικού διαστήματος μέχρι την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου (1.5.2018), να είχε διενεργήσει για την ανάθεσή τους τακτικό διαγωνισμό. Εντούτοις, τα αρμόδια όργανα του Δήμου δεν έδρασαν με πρόθεση καταστρατήγησης του νόμου, αλλά επειδή - υπό το φόβο εκδήλωσης πυρκαγιάς παρόμοιας έκτασης και συνεπειών με εκείνη που είχε πρόσφατα εκδηλωθεί στο ... - πεπλανημένα, πλην συγγνωστά, υπέλαβαν ότι έπρεπε να ενεργήσουν άμεσα και ότι η προσφυγή στην επίμαχη εξαιρετική διαδικασία ήταν νόμιμη, λαμβανομένου επιπροσθέτως υπόψη ότι, όπως βεβαιώνεται στην από 3.12.2018 έκθεση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου ..., «την 3.12.2018 με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 2483/Φ702.15 έγγραφο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λαυρίου έγινε σύσταση άμεσης απομάκρυνσης των άνω προϊόντων κλάδευσης». Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, πλην το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.