6708/4614/2010
Τύπος: Αποφάσεις
Διακοπή της παροχής βουλευτικής αποζημίωσης ενός μηνός για τις εορτές των Χριστουγέννων, ενός δεκαπενθημέρου για τις εορτές του Πάσχα και ενός δεκαπενθημέρου διακοπών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
122.396/2015
Εντατικοποίηση ελέγχων στην αγορά κατά τις εορτές των Χριστουγέννων και του Νέου Έτους(ΑΔΑ:66ΓΔ4653Ο7-ΑΝΠ )
20069/2011
Βελτίωση του συσσιτίου των κρατουμένων των Καταστημάτων Κράτησης, και του Ι.Α.Α.Α. Βόλου κατά τις ημέρες του Πάσχα και των Χριστουγέννων τρέχοντος έτους και της Πρωτοχρονιάς έτους 2012.
ΕλΣυν.ΕλάσσοναΟλομ/491/2016
Βουλευτική αποζημίωση:Αυτά δεχθέν το Τμήμα, ότι δηλαδή η θεσπιζόμενη με τις διατάξεις της .. κοινής υπουργικής απόφασης «έκτακτη παροχή» προς τους δικαστικούς λειτουργούς, εν ενεργεία και συνταξιούχους, συνιστά στην ουσία χρονικά περιορισμένη (..) αναβάθμιση των αποδοχών και συντάξεών τους και επιφέρει αυτοδικαίως, για το ίδιο χρονικό διάστημα και υπό τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, αντίστοιχη αύξηση της βουλευτικής αποζημίωσης και, κατ’ επέκταση, της βουλευτικής σύνταξης, εσφαλμένα το νόμο ερμήνευσε, καθόσον, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην υπό στοιχ. IV νομική σκέψη της παρούσας, με τις επίμαχες διατάξεις χορηγήθηκε στους δικαστικούς λειτουργούς εφάπαξ έκτακτη οικονομική ενίσχυση, που δεν έχει τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά τής, έστω και για περιορισμένο χρονικό διάστημα (....), αναβάθμισης του ισχύοντος γι’ αυτούς ειδικού μισθολογίου, με συνέπεια να αποκλείεται και οποιαδήποτε αντίστοιχη μεταβολή της βουλευτικής αποζημίωσης και, κατ’ επέκταση, της βουλευτικής σύνταξης και, ως εκ τούτου, κατέστησε αναιρετέα την απόφασή του..
ΕΑΔΗΣΥ/16/2025
Η προσφεύγουσα επιχείρηση με την προδικαστική προσφυγή της αιτείται την ακύρωση της απόφασης με την οποία κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας και ανακηρύχθηκε ως ανάδοχος του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για διάστημα ενός έτους, με προϋπολογισμένη δαπάνη 65.000€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφυγή στηρίζεται στην αυτεπάγγελτη σύμφωνη γνώμη ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας υπολείπεται του ελάχιστου νόμιμου εργατικού κόστους, καθώς υπολογίζει τα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και επίδομα αδείας κατά παράβαση των όρων της διακήρυξης. Παράλληλα, επικαλείται ασυνήθιστα χαμηλά ποσά για διοικητικό κόστος και εργολαβικό κέρδος.
ΑΕΠΠ/280/2020
Υπηρεσίες καθαριότητας...Συνεπώς, ο υπολογισμός των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα, επιδόματος αδείας και αντικαταστάτη αδείας πρέπει να γίνονται επί τη βάσει της μερικής απασχόλησης των εργαζόμενων και αμειβόμενων με ωρομίσθιο καθαριστριών και όχι επί της βάσει της εκ περιτροπής εργασίας. Όπως δε προκύπτει από την ισχύουσα εργατική νομοθεσία, οι εργαζόμενοι με το σύστημα της μερικής απασχόλησης λαμβάνουν ως δώρο Χριστουγέννων και Πάσχα όσα ημερομίσθια λαμβάνει και ο εργαζόμενος με πλήρη απασχόληση, ήτοι 25 ημερομίσθια ως δώρο Χριστουγέννων και 15 ημερομίσθια ως δώρο Πάσχα, έχοντας όμως ως βάση υπολογισμού τις μειωμένες αποδοχές. Επίσης, οι μερικώς απασχολούμενοι εργαζόμενοι έχουν δικαίωμα ετήσιας άδειας με αποδοχές και επίδομα αδείας, με βάση τις αποδοχές που θα ελάμβαναν εάν εργάζονταν κατά το χρόνο της αδείας τους, για τη διάρκεια της οποίας εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 2 του Α.Ν. 539/1945, όπως ισχύει, όπου το επίδομα αδείας ορίζεται κατ’ελάχιστον στα 13 ημερομίσθια. Τέλος, με το ίδιο σύστημα της μερικής απασχόλησης υπολογίζονται και οι αποδοχές του αντικαταστάτη εργαζομένου. Παρόλα αυτά, στην κριθείσα περίπτωση από την ανάλυση της οικονομικής προσφοράς της πρώτης προσφεύγουσας προκύπτει ότι αυτή υπολόγισε τα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα, επιδόματος αδείας και αποδοχών αντικαταστάτη αδείας λαμβάνοντας εσφαλμένως υπόψιν της τα ισχύοντα για την απασχόληση με τη μορφή της εκ περιτροπής εργασίας, και όχι τα ισχύοντα για την μερική απασχόληση. Ενόψει των ανωτέρω, ορθώς η αναθέτουσα αρχή απέρριψε την οικονομική της προσφορά, απορριπτόμενων ως αβάσιμων των σχετικών ισχυρισμών της πρώτης προσφεύγουσας. Εξάλλου, ενόψει της αυτοτέλειας κάθε διαγωνιστικής διαδικασίας ως αβάσιμοι απορρίπτονται και ισχυρισμοί της πρώτης προσφεύγουσας σε σχέση με την αποδοχή των ισχυρισμών αυτών από άλλη αναθέτουσα αρχή στο πλαίσιο παρόμοιας διαγωνιστικής διαδικασίας. Δοθέντων των ανωτέρω, ουδεμία ασάφεια ανακύπτει σε σχέση με την οικονομική προσφορά της πρώτης προσφεύγουσας για την οποία η αναθέτουσα αρχή όφειλε, κατ’εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 102 του ν. 4412/2016, να ζητήσει από την πρώτη προσφεύγουσα να διευκρινίσει την οικονομική προσφορά της πριν προβεί στην προσβαλλόμενη κρίση της.
ΑΕΠΠ/959/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης πράξης, με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά της στον διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών καθαριότητας των εγκαταστάσεων της αναθέτουσας αρχής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού κτιρίων για διάρκεια 14 μηνών, με εκτιμώμενη αξία 185.380,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς της έγινε με αοριστία και έλλειψη αιτιολόγησης, καθώς διαφωνούσε με τον υπολογισμό του ελάχιστου εργατικού κόστους, ιδίως όσον αφορά τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, υποστηρίζοντας ότι οι δικές της αποδόσεις ήταν νόμιμες.
ΕΑΔΗΣΥ/292/2025
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης που έκανε δεκτή την προσφορά και ανακήρυξε ανάδοχο τον οικονομικό φορέα «...», στο πλαίσιο της διακήρυξης με αριθμό .../2024 και α/α ΕΣΗΔΗΣ ... που είχε ως αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών ... σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του Παραρτήματος 1. Βασικός λόγος προσφυγής είναι ο ισχυρισμός ότι η νικήτρια προσφορά δεν υπολόγισε σωστά το κόστος αντικατάστασης και την αναλογία δώρων Χριστουγέννων/Πάσχα και επιδομάτων αδείας για τους εργαζόμενους, παραβάλλοντας εργατική νομοθεσία και δημοσιονομικές διατάξεις.
ΑΕΠΠ/1033,1034/2021
«ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΛΑΞΗΣ ΣΤΟ ... ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ», εκτιμώμενης συνολικής ανώτατης προϋπολογισθείσας αξίας, χωρίς το δικαίωμα προαίρεσης, εκατόν σαράντα οκτώ χιλιάδων οκτακοσίων ευρώ (148.800,00 €) συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%(....)Ένας εργαζόμενος σε πενθήμερη βάση με ημερομίσθιο εργάζεται 22 πραγματικές ημέρες που αντιστοιχούν σε 26 ασφαλιστικές. Όταν ο εργαζόμενος αυτός λάβει την Κανονική του Άδεια, ένας άλλος εργαζόμενος ο αντικαταστάτης του θα καλύψει τις ημέρες αυτές. Ο Αντικαταστάτης δικαιούται όλες τις τακτικές κα έκτακτες αποδοχές (Μικτές Αποδοχές, Προσαυξήσεις Νυχτερινών και Κυριακών & Αργιών, Δώρο Χριστουγέννων κα Πάσχα, Επίδομα Αδείας κλπ.) στην αναλογία των ημερών που θα εργαστεί. Δηλαδή εν προκειμένω, ο αντικαταστάτες θα λάβουν τα ωρομίσθια που αντιστοιχούν στις μικτές αποδοχές, δώρα κα επιδόματα ενός μήνα. Συνεπώς το εργατικό κόστος του αντικαταστάτη ανέρχεται σε 1/12 όλων των παραπάνω (Μικτές Αποδοχές, Προσαυξήσεις Νυχτερινών κα Κυριακών & Αργιών, Δώρο Χριστουγέννων κα Πάσχα, Επίδομα Αδείας κλπ.) χ της αναλογίας του χρονικού διαστήματος που θα απασχοληθεί….». Συνεπώς, δοθέντος ότι η «...» βασίζει τους υπολογισμούς της οικονομικής προσφοράς της στο κόστος απασχόλησης των 6,08 ευρώ/ώρα, το οποίο υπολογίστηκε εσφαλμένως, συμπαρασύρεται και κατά τα λοιπά η προσφορά της σε εσφαλμένους υπολογισμούς, γενομένου δεκτού του οικείου λόγου προσφυγής της δεύτερης προσφεύγουσας.(....)Ακυρώνει την προσβαλλόμενη υπ’αριθ. ...απόφαση του Δ.Σ. της ...με την επωνυμία «...» και το δ.τ. «...», κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό της παρούσας.
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΕΠΠ/1356/2021 ΚΑΙ ΔΕφΑθ/66/2022.
ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)263/2014
Μη νόμιμη η καταβολή μισθοδοσίας α΄ δεκαπενθημέρου μηνός Οκτωβρίου 2013 σε, υπαλλήλους ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου Δήμου, μετά από μετάταξή τους σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, καθόσον μη νόμιμα, πριν από τη συμπλήρωση οκτώ ετών συνεχούς υπηρεσίας στο Δήμο, μετατάχθηκαν σε ανώτερη κατηγορία, με συνυπολογισμό της προϋπηρεσίας τους στις δημοτικές επιχειρήσεις από τις οποίες μεταφέρθηκαν στο Δήμο μετά από τη μετατροπή των τελευταίων, (άρθρο 70 παρ. 2 του ν. 2683/1999 , άρθρο 70 παρ. 2 του νεότερου Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. -ν. 3528/2007, ΦΕΚΑ’ 26) .
ΕΑΔΗΣΥ/180/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η με αριθ. πρωτ. 1230-2022-11-216/25-11-2022 διευκρίνηση επί της με αριθ. .../2022 διακήρυξης του αναθέτοντος φορέα, για την επιλογή Αναδόχου παροχής υπηρεσιών Καθαρισμού και Ευπρεπισμού των εγκαταστάσεων της ..., για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών με δυνατότητα μονομερούς παράτασης για επιπλέον ένα (1) έτος (δικαίωμα προαίρεσης), προϋπολογισμού διετίας 1.226.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, και χωρίς το δικαίωμα προαίρεσης (παράτασης) (ΚΗΜΔΗΣ …/…-…-2022, ΕΣΗΔΗΣ ..., ημερομηνία αποστολής για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ …-…-2022). Συγκεκριμένα η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η πλησσόμενη διευκρίνηση μόνο «.. καθ’ ο μέρος, διευκρινίστηκε δια αυτής ότι «οι πραγματικές ημέρες εργασίας του καθαρισμού ταυτίζονται με αυτές της λειτουργίας του εργοστασίου της ... και καθορίζονται αντιστοίχως από το Ετήσιο Ημερολόγιο Παραγωγής της εταιρείας. Απολογιστικά, για το έτος 2021 το σύνολο των ημερών παραγωγής ήταν 228 (εξαιρουμένων των διακοπών των Χριστουγέννων, του Πάσχα των Θερινών διακοπών καθώς και άλλων λοιπών Αργιών όπως για παράδειγμα: της Πρωτοχρονιάς, της Καθαρής Δευτέρας, της Μεγ. Παρασκευής, του Αγίου Πνεύματος, των Ταξιαρχών). Επίσης, μπορεί να υπάρξουν έκτακτες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα ακραία καιρικά φαινόμενα κ.α., όπου μπορεί να επηρεάσουν τη λειτουργία της ... (πχ λόγω χιονιού, όπου το εργοστάσιο θα παραμείνει κλειστό και η προσέλευση για τον Ανάδοχο δεν θα απαιτείται καθώς αυτή θα είναι αδύνατη). Σε κάθε περίπτωση, η εξόφληση του μηνιαίου τιμολογίου θα γίνεται απολογιστικά βάσει των πραγματικών ημερών υλοποίησης της σύμβασης ανά μήνα και της αντίστοιχης οριστικής πιστοποίησης/παραλαβής του αντικειμένου της σύμβασης».