×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

8210/01/12/2012

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2932/2001
Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ ΘΕΜΑ:«Οδηγίες προς τους νέους φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων (Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία) σχετικά με: Α)Tην περιοχή δικαιοδοσίας και την περιοχή αρμοδιότητας τους αναφορικά με τη χρήση και εκμετάλλευση της Ζώνης Λιμένα, μέσω της παραχώρησης του ιδιαίτερου δικαιώματος χρήσης των χώρων αυτής, στα πλαίσια των διατάξεων του άρθρου 28 του Ν. 2738/1999 (Α΄- 180) και της κείμενης νομοθεσίας που διέπει την Ζώνη Λιμένα Β)Την ακολουθούμενη διαδικασία αδειοδότησης έργων εντός της Ζώνης Λιμένα, στα πλαίσια της κείμενης νομοθεσίας και Γ) Τη λιμενική Πολιτική - κατάρτιση και αποστολή των Στρατηγικών – επιχειρησιακών σχεδίων 2012-2015

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

8321.6/01/12/2012

ΘΕΜΑ: «Οδηγίες για την εκμετάλλευση της Ζώνης Λιμένα στα πλαίσια της παραχώρησης του ιδιαίτερου δικαιώματος χρήσης των χώρων αυτής»


3122.1-Τ65/38297/2019

Ορισμός Αποφαινομένων Οργάνων για την εκτέλεση του έργου «Αποκατάσταση κρηπιδότοιχου πρόσδεσης τουριστικών και αλιευτικών σκαφών χερσαίας ζώνης λιμένα Σκοπέλου».  


ΝΣΚ/208/2015

Εφαρμοστέο θεσμικό πλαίσιο για οφειλόμενα λιμενικά τέλη που βαρύνουν τα πλοία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Λιμενική Αρχή δύναται να απαγορεύει τον απόπλου του πλοίου, που βαρύνεται με τέλη και δικαιώματα, κατόπιν αιτιολογημένης αίτησης του οικείου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένα, κατ’ άρθρο 20 παρ.10 του ν.3622/2007 (πλειοψ.). Παραπομπή από την υπ' αριθμ. 136/2015 Γνωμ. Τμ.Δ΄ ΝΣΚ.


3122.3-2.3/40206/2024

Έγκριση έμμεσων τελών παραλαβής και διαχείρισης υγρών και στερεών αποβλήτων και καταλοίπων φορτίου πλοίων που καταπλέουν στη θαλάσσια περιοχή του λιμένα Χίου, αρμοδιότητας και ευθύνης του Δ.Λ.Τ. ΧΙΟΥ.


2131.24/26738/2019

Κωδικοποίηση νομοθεσίας για την προστασία αιγιαλού, παραλίας, θάλασσας και ζώνης λιμένα από αυθαίρετες επεμβάσεις - καταλήψεις - Έλεγχοι και ενέργειες στελεχών Λιμενικών Αρχών.(ΑΔΑ: Ω8Α74653ΠΩ-Ο44)


ΝΣΚ/136/2015

Εφαρμοστέο θεσμικό πλαίσιο για οφειλόμενα λιμενικά τέλη που βαρύνουν τα πλοία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Λιμενική Αρχή δύναται να απαγορεύει τον απόπλου του πλοίου, που βαρύνεται με τέλη και δικαιώματα, κατόπιν αιτιολογημένης αίτησης του οικείου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένα άρθρου 20 παρ.10 του ν.3622/2007 (Α΄ Γνώμη), οι διατάξεις του άρθρου 7 παρ.2 του ν.δ/τος 2721/1953 και του άρθρου 20 παρ.10 του ν.3622/2007 ισχύουν παραλλήλως και, ως εκ τούτου, επί οφειλής τελών που βαρύνουν το πλοίο η αρμόδια Λιμενική Αρχή έχει υποχρέωση να εμποδίσει τον απόπλου του πλοίου, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 7 του ν.δ. 2721/1953 (Β΄ Γνώμη). Η υπόθεση παραπέμπεται κατά τη διάταξη του άρθρου 7, παρ.3, εδ.γ’ του ν. 3086/2002 (Οργανισμός Ν.Σ.Κ.), στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 208/2015 Γνωμ. Β΄Ολομ.ΝΣΚ.


ΝΣΚ/228/2019

Εάν δύναται, σύμφωνα με το άρθρο 13 του ν. 743/1977, όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 55/1998, να επιβληθούν, από τη Λιμενική Αρχή Θήρας, εκ νέου διοικητικές κυρώσεις κατά των υπαιτίων διαρροής από τους χώρους του ναυαγίου του Κ/Ζ “S. D.” μικροποσοτήτων πετρελαιοειδών μιγμάτων, ενώ έχει ήδη επιβληθεί το προβλεπόμενο ανώτατο ύψος διοικητικού προστίμου εκ της κείμενης νομοθεσίας για πρόκληση ρύπανσης της θάλασσας και των ακτών της ευρύτερης περιοχής της νήσου Θήρας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η επιβολή προστίμου σε περίπτωση σοβαρής ρύπανσης στο ανώτατο προβλεπόμενο ποσό, σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ. 1 περ. (β) (i) εδαφ. τέταρτο του ν. 743/1977, όπως κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 55/1998, δεν αποκλείει την επιβολή προστίμου για την εξακολούθηση της ίδιας ρύπανσης, σύμφωνα με το τρίτο εδάφιο των ιδίων ως άνω διατάξεων, εφόσον συντρέχουν οι εκεί τιθέμενες προϋποθέσεις, ότι δηλαδή, εξακολουθεί η ρύπανση και έχει παρέλθει άπρακτη η προθεσμία που έταξε η αρμόδια αρχή για αποκατάσταση (ομόφ.).


ΝΣΚ/178/2003

Τουριστικοί Λιμένες και Λιμενικά Ταμεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά τον κανόνα, η δημιουργία τουριστικού λιμένα που έχει χωροθετηθεί με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας μπορεί να ανατεθεί, με σύμβαση και έναντι ανταλλάγματος, στο φυσικό ή νομικό πρόσωπο που θα αναδειχθεί πλειοδότης μετά τη διενέργεια δημόσιου διαγωνισμού και να παραχωρηθεί στο πρόσωπο αυτό η χρήση και εκμετάλλευση του τουριστικού αυτού λιμένα. Σε περίπτωση, όμως, που μετά τη χωροθέτηση δεν επακολούθησε άλλη πράξη και, ειδικότερα, δεν διενεργήθηκε ούτε προκηρύχθηκε διαγωνισμός για την ανάθεση της εκτέλεσης των αναγκαίων για τη δημιουργία του τουριστικού λιμένα έργων και την παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης αυτού, αλλά οι χώροι που περιλαμβάνονται εντός της ζώνης που χωροθετήθηκε ως τουριστικός λιμένας εξομοιώθηκαν μετά τη χωροθέτηση με λιμενικούς χώρους, γίνεται δεκτό ότι η διοίκηση, διαχείριση και χρήση αυτών ανήκει κατά νόμο στο οικείο Λιμενικό Ταμείο. Επομένως, η δημιουργία των έργων κατασκευής του τουριστικού λιμένα και η παραχώρηση της διοίκησης και διαχείρισης αυτού μπορεί να ανατεθεί, ομοίως με σύμβαση και έναντι ανταλλάγματος, πλην όμως, μόνο στο οικείο Λιμενικό Ταμείο, κατά τα οριζόμενα στην υπ’ αριθ. 473/1996 γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Ν.Σ.Κ.


ΝΣΚ/108/2005

Λιμενικά Ταμεία Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Χρόνος έναρξης άσκησης αρμοδιοτήτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά τη δημοσίευση των π.δ/των περί μεταφοράς μέρους αρμοδιοτήτων υφισταμένου λιμενικού ταμείου σε νεοϊδρυθέντα, αντίστοιχα, νομικά πρόσωπα ΟΤΑ, χωρίς την εξάντληση του συνόλου των αρμοδιοτήτων που ανήκουν στη γεωγραφική περιοχή ευθύνης του υφισταμένου λιμενικού ταμείου, τα νεοϊδρυθέντα, κατά τα ανωτέρω, νομικά πρόσωπα των ΟΤΑ, μπορεί να ασκούν τις αρμοδιότητές τους ακόμη και εάν δεν έχει εκδοθεί το π.δ. περί καταργήσεως του υφιστάμενου λιμενικού ταμείου. Τούτο, τελεί υπό την προϋπόθεση, ότι έχει συντρέξει ο διορισμός των μελών του διοικητικού συμβουλίου του αντίστοιχου ν.π.δ.δ. των ΟΤΑ και είναι δυνατή η υποκατάστασή του κατ άρθρο 28 παρ.7 του Ν 2738/1999 στα δικαιώματα και υποχρεώσεις του υφιστάμενου λιμενικού ταμείου.


ΝΣΚ/344/2003

Επέκταση ξενοδοχείου. Διοικητική πράξη – τεκμήριο νομιμότητας μέχρι την ανάκλησή της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι επιτρεπτή η επέκταση νομίμως υφισταμένου ξενοδοχείου, σε εκτός σχεδίου και οικισμού περιοχή, όταν η απόστασή του από λειτουργούσα με νόμιμη άδεια πτηνο-κτηνοτροφική μονάδα είναι μικρότερη της επιτρεπομένης, έστω και αν η Διοίκηση βεβαιώνει πως η άδεια λειτουργίας εκδόθηκε κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας, πλην το αρμόδιο όργανο δεν την ανακαλεί. (πλειοψ.) Παραπομπή με την υπ' αριθ. 29/2003 Γνωμ. (Τμ.Α΄) ΝΣΚ.