ΝΣΚ/228/2019
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εάν δύναται, σύμφωνα με το άρθρο 13 του ν. 743/1977, όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 55/1998, να επιβληθούν, από τη Λιμενική Αρχή Θήρας, εκ νέου διοικητικές κυρώσεις κατά των υπαιτίων διαρροής από τους χώρους του ναυαγίου του Κ/Ζ “S. D.” μικροποσοτήτων πετρελαιοειδών μιγμάτων, ενώ έχει ήδη επιβληθεί το προβλεπόμενο ανώτατο ύψος διοικητικού προστίμου εκ της κείμενης νομοθεσίας για πρόκληση ρύπανσης της θάλασσας και των ακτών της ευρύτερης περιοχής της νήσου Θήρας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η επιβολή προστίμου σε περίπτωση σοβαρής ρύπανσης στο ανώτατο προβλεπόμενο ποσό, σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ. 1 περ. (β) (i) εδαφ. τέταρτο του ν. 743/1977, όπως κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 55/1998, δεν αποκλείει την επιβολή προστίμου για την εξακολούθηση της ίδιας ρύπανσης, σύμφωνα με το τρίτο εδάφιο των ιδίων ως άνω διατάξεων, εφόσον συντρέχουν οι εκεί τιθέμενες προϋποθέσεις, ότι δηλαδή, εξακολουθεί η ρύπανση και έχει παρέλθει άπρακτη η προθεσμία που έταξε η αρμόδια αρχή για αποκατάσταση (ομόφ.).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Π.Δ. 108/2019
Αύξηση των ανωτάτων ορίων των διοικητικών κυρώσεων που επιβάλλονται για παραβάσεις του ν. 743/1977, όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 55/1998.
Π.Δ. 163/2001
Αύξηση των ανωτάτων ορίων των διοικητικών κυρώσεων που επιβάλλονται για παραβάσεις των διατάξεων του Ν. 743/1977 όπως κωδικοποιήθηκε με το Π.Δ. 55/1998.
ΝΣΚ/65/2019
Α) Εάν δύναται να επιβληθούν διοικητικές κυρώσεις σε ανήλικα άτομα κάτω των δεκαπέντε (15) ετών, αλλά και ανήλικα άτομα άνω των δεκαπέντε (15) ετών, τα οποία είναι υπαίτια για πρόκληση ρύπανσης της θάλασσας, των ακτών, των λιμανιών, των ελληνικών χωρικών υδάτων κ.λπ., κατά παράβαση των διατάξεων του ν. 743/1977, όπως ισχύει. Β) Εάν είναι δυνατή η επιβολή των ανωτέρω διοικητικών κυρώσεων στους κηδεμόνες των ανήλικων ατόμων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Δεν είναι νόμιμη η επιβολή σε βάρος ανηλίκων κάτω των δέκα πέντε (15) ετών, οι οποίοι είναι υπαίτιοι για πρόκληση ρύπανσης της θάλασσας, των ακτών κ.λπ., της διοικητικής κύρωσης που προβλέπεται στη διάταξη του άρθρου 13 παρ. 1 περ. β΄ υποπερ. i) του π.δ. 55/1998 (ομόφ.). Η επιβολή σε βάρος ανηλίκων άνω των δέκα πέντε (15) ετών της ως άνω διοικητικής κύρωσης είναι νόμιμη υπό προϋποθέσεις και αιτιολογημένα, ήτοι εφόσον αξιολογηθεί, με βάση την αρχή της αναλογικότητας, η αντικειμενική βαρύτητα της πράξης που τελέστηκε (η οποία θα πρέπει να περιλαμβάνει και τις περιστάσεις τέλεσής της και τα αίτια που οδήγησαν σ’ αυτήν), σε συνδυασμό με την προσωπικότητα του ανηλίκου (πλειοψ.). Β) Δεν είναι νόμιμη η επιβολή της ανωτέρω κύρωσης στους κηδεμόνες ανηλίκων κάτω των δέκα πέντε (15) ετών, υπαιτίων για πρόκληση ρύπανσης της θάλασσας, των ακτών κ.λπ. (πλειοψ.).
ΝΣΚ/197/2009
Προστασία θαλασσίου περιβάλλοντος – Επιβολή διοικητικών κυρώσεων – Αίτηση θεραπείας κατ’ άρθρο 24 παρ. 1 του Ν 2690/1999, υποβαλλομένη στη Διοίκηση από παραβάτη των διατάξεων του ΠΔ 55/1998 – Ανάκληση ή τροποποίηση των κυρώσεων.(...)Η Διοίκηση δεν μπορεί να επιληφθεί νομίμως της κατ’ ουσίαν εξέτασης αίτησης θεραπείας, υποβαλλόμενης κατ’ άρθρο 24 παρ. 1 Ν 2690/1999, από παραβάτη των διατάξεων του Π.Δ. 55/1998, και να ανακαλέσει ή τροποποιήσει αποφάσεις της, με τις οποίες επιβλήθηκαν κυρώσεις για παραβάσεις της νομοθεσίας περί προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/355/2007
Επιβολή ή μη κράτησης 5% υπέρ Μ.Τ.Ν. στα επιβαλλόμενα για παραβάσεις Διεθνών Συμβάσεων πρόστιμα για ρύπανση θάλασσας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παράβαση των διατάξεων των Διεθνών Συμβάσεων, που αναφέρονται στην προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος και των ακτών από ρυπάνσεις πλοίων, επιφέρει την επιβολή και των προβλεπομένων από το άρθρο 13 παρ.1 περ.β’ του Π. Δ/τος 55/1998 διοικητικών κυρώσεων σε βάρος των παραβατών και τη συνακόλουθη κράτηση 5% υπέρ Μ.Τ.Ν. στα βεβαιούμενα ή εισπραττόμενα από τις Λιμενικές Αρχές πρόστιμα.
ΝΣΚ/432/2004
Προστατευόμενοι Ν 2643/1998 – Ανώτατο όριο ηλικίας πρόσληψης δικηγόρου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το ανώτατο όριο ηλικίας πρόσληψης (45ο έτος), που τίθεται με τη διάταξη της παρ.7 του άρθρου 2 του Ν 2643/1998, ισχύει και για την πρόσληψη αγωνιστή της εθνικής αντίστασης ως δικηγόρου σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.6 του αυτού ως άνω άρθρου.
ΝΣΚ/172/2012
Ρύπανση θαλάσσιων περιοχών – Αστική ευθύνη του εκπροσώπου της διαχειρίστριας λιβεριανής εταιρείας ως προς το ρυπογόνο πλοίο – Επιβολή προστίμων και καταλογισμός δαπανών απορρυπάνσεως – Ευθύνη ή μη των κληρονόμων του εκπροσώπου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Πρόσωπο, υπό την ιδιότητά του ως εκπροσώπου λιβεριανής εταιρείας, εγκατεστημένης νομίμως στην Ελλάδα, ευθύνεται για την καταβολή του προστίμου λόγω θαλάσσιας ρυπάνσεως και των δαπανών απορρυπάνσεως, εφ’ όσον το πρόσωπο αυτό διαχειριζόταν το ρυπογόνο πλοίο στην Ελλάδα, μετά το θάνατο δε αυτού, ευθύνονται οι κληρονόμοι του, σε κάθε περίπτωση για τις δαπάνες απορρυπάνσεως ενώ για το πρόστιμο του άρθρου 13 μόνο στην περίπτωση, που αυτό είχε επιβληθεί ήδη στον υπόχρεο, πριν από το θάνατό του. (ομοφ.) β) Οι αποφάσεις, δια των οποίων είτε καταλογίζονται οι δαπάνες αντιμετωπίσεως ή αποτροπής της ρυπάνσεως είτε επιβάλλονται τα πρόστιμα, εκδίδονται καθ’ ενός εκάστου των αναφερομένων στο άρθρο 12 παρ. 1 το Π.Δ. 55/1998 προσώπων. (ομοφ.)
ΝΣΚ/116/2010
Πρόστιμο ρύπανσης υδάτων και παραβίασης της νομοθεσίας για τα ύδατα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την επιβολή του προστίμου των παρ.1-3 του άρθρου 13 του Ν 3199/2003 δεν απαιτείται η έκδοση οποιασδήποτε κανονιστικής πράξης, η δε εξουσιοδοτική διάταξη της παρ.5 του ιδίου άρθρου αναφέρεται μόνο στη δυνατότητα να μεταβιβασθεί με υπουργική απόφαση στην τοπική αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού η αρμοδιότητα επιβολής του ως άνω προστίμου και των λοιπών κυρώσεων της παρ.4 και να καθορισθεί περαιτέρω η διαδικασία ελέγχου και επιβολής των κυρώσεων αυτών από τα όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης.
ΝΣΚ/26/2021
Ζητήματα που προκύπτουν για το εάν θα πρέπει να επιβληθούν διοικητικές κυρώσεις για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης από ρυμουλκό εφοδιαστικό πλοίο και μη λήψη κατάλληλων και αναγκαίων μέτρων για την αποφυγή της, καθώς και να καταλογισθούν οι δαπάνες απορρύπανσης του Ελληνικού Δημοσίου στον κληρονόμο του αποβιώσαντος πλοιοκτήτη.(...)Ο Δ.Τ., μοναδικός εξ αδιαθέτου κληρονόμος του Γ.Τ., πλοιοκτήτη του Ρ/Κ–Ε/Φ ΚΛΑΙΡΗ Τ» ΝΠ 8983, αποβιώσαντος την 21-05-2018, δεν θεωρείται υπαίτιος, με βάση τα άρθρα 11 και 12 του π.δ. 55/1998 για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης από το πλοίο αυτό στη Βλύχα Ελευσίνας την 10-11-2019 και τη μη λήψη κατάλληλων και αναγκαίων μέτρων για την αποφυγή της, προκειμένου να του επιβληθούν οι προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις και να του καταλογισθούν οι δαπάνες απορρύπανσης του Ελληνικού Δημοσίου. Η πράξη αποδοχής κληρονομιάς πρέπει να καταχωρηθεί στα νηολόγια προκειμένου αυτός να καταστεί κύριος του πλοίου και επομένως πλοιοκτήτης, ώστε να του επιβληθούν οι προαναφερθείσες κυρώσεις και να του καταλογισθούν οι δαπάνες απορρύπανσης του Ελληνικού Δημοσίου. Η Διοίκηση είναι η μόνη αρμόδια να διαπιστώσει εάν στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχει υπαιτιότητα άλλου προσώπου για το ζημιογόνο γεγονός (ομόφωνα).
Δ1α/ΓΠ.οικ. 48608/2021
Επιβολή του μέτρου της αναγκαστικής διάθεσης στο Δημόσιο ξενοδοχειακών καταλυμάτων του Δήμου Ιητών της Περιφερειακής Ενότητας Θήρας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την κάλυψη έκτακτων αναγκών προσωρινής διαμονής φυσικών προσώπων, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του κινδύνου μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, για το χρονικό διάστημα από 30.7.2021 έως και 30.9.2021.