Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

9994/2023

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4957/2022
ΦΕΚ: 7510/Β/31.12.2023

Καθορισμός κατηγοριών δικαιούχων, διαδικασίας υποβολής αίτησης, έκδοσης και παραλαβής της ακαδημαϊκής ταυτότητας και λοιπές τεχνικές λεπτομέρειες εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 287 του ν. 4957/2022.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

194/2024

Προσθήκη στοιχείων της ακαδημαϊκής ταυτότητας του άρθρου 287 του ν. 4957/2022, που αποθηκεύονται στο ψηφιακό αποθετήριο εγγράφων του άρθρου 80 ν. 4954/2022, διαδικασία επαλήθευσης και ανάκλησης, απαιτούμενες διαλειτουργικότητες με άλλα πληροφοριακά συστήματα και μητρώα του δημόσιου τομέα και τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για την ασφάλεια της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. 


135557/Ζ1/2022

«Εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4957/2022 “Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των Α.Ε.Ι. με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις” για την οργάνωση και λειτουργία προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών και λοιπά θέματα.».ΑΔΑ:6ΧΨΖ46ΜΤΛΗ-ΤΧΔ


Ο. ΔΕΑΥ 1068411 ΕΞ 2022

Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 229, 256, 257, 283, 334, 367 και 473 του ν. 4957/2022 (Α’ 141/21.07.2022) «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των Α.Ε.Ι. με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις» ΑΔΑ:9ΦΚΔ46ΜΠ3Ζ-ΑΗ4


ΦΓ8/12682/2023

Ειδικός τύπος απόδειξης των κοινοποιήσεων που προβλέπονται στο άρθρο 178 παρ. 1 του ν. 4820/2021 «Οργανικός Νόμος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και άλλες ρυθμίσεις» (Α’ 130) και λοιπές λεπτομέρειες για την εφαρμογή της ίδιας διάταξης.


ΝΣΚ/119/2023

Ερωτάται α) Εάν η Κοσμητεία στις Μονοτμηματικές Σχολές, στις οποίες υφίστανται Τομείς, ασκεί τις αρμοδιότητες των διατάξεων του άρθρου 23 ν. 4957/2022, καθώς επίσης και όσες άλλες αναφέρονται σε άλλες διατάξεις του ίδιου νόμου ή ασκεί μόνο τις αρμοδιότητες κατά τις ρυθμίσεις του άρθρου 31 του ίδιου νόμου, β) Σε αρνητική περίπτωση, ποιο όργανο έχει την δυνατότητα να ασκεί τις αρμοδιότητες, οι οποίες προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 23 επί Μονοτμηματικών Σχολών, γ) Ο αναπληρωτής Κοσμήτορας αναπληρώνοντας τον Κοσμήτορα ασκεί τις αρμοδιότητες, οι οποίες προβλέπονται τόσο στις διατάξεις του άρθρου 26, όσο και σε εκείνες των διατάξεων του άρθρου 33 και δ) Κατά την συγκρότηση των Κοσμητειών των Μονοτμηματικών Σχολών, στις οποίες υφίστανται Τομείς περιλαμβάνονται και εκπρόσωποι των φοιτητών κατά πρόβλεψη της διάταξης του άρθρου 22 παρ. 2 εδ. δ΄ τελευταία περίοδος. Σε αρνητική περίπτωση, πως είναι δυνατόν να συγκροτηθεί το Συμβούλιο Φοιτητών του Ιδρύματος.(...)Α) Επί του πρώτου και δεύτερου υποερωτήματος : Η Κοσμητεία των Μονοτμηματικών Σχολών, στις οποίες υφίστανται Τομείς ασκεί μόνο τις αρμοδιότητες, που της έχουν μεταβιβαστεί από την Συνέλευση του Τμήματος. Ασκεί, επίσης, και τις αρμοδιότητες, που της έχουν απονεμηθεί με τις διατάξεις των άρθρων 14 παρ. 1 περ. ιγ΄, 76 παρ. 3 περ. γβ΄, 79 παρ. 1, 138 παρ. 1 και παρ. 3 ν. 4957/2012. Β) Επί του τρίτου υποερωτήματος : Ο Αναπληρωτής Κοσμήτορας επί Μονοτμηματικής Σχολής δεν έχει την δυνατότητα να ασκεί τις αρμοδιότητες, που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 26, παρά μόνο αυτές που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 33 παρ. 1. Τις τελευταίες μπορεί να τις ασκήσει μόνο επί προσωρινής απουσίας ή κωλύματος του Κοσμήτορα. Γ) Επί του τέταρτου υποερωτήματος: Στη σύνθεση των Κοσμητειών των Μονοτμηματικών Σχολών, στις οποίες υφίστανται Τομείς δεν συμμετέχουν και εκπρόσωποι των φοιτητών. Στην περίπτωση, κατά την οποία το Πανεπιστημιακό Ίδρυμα αποτελείται μόνο από Μονοτμηματικές Σχολές, στις οποίες υφίστανται Τομείς, το Συμβούλιο των Φοιτητών θα συγκροτηθεί με τον τρόπο, που θα υποδείξει ο νομοθέτης με ρύθμιση που θα εισάγει, δεδομένης της ύπαρξης (ακούσιου) νομοθετικού κενού στον ν. 4957/2022.


3365/2022

Καθορισμός της χρονικής διάρκειας της δράσης, του χρόνου έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας, των τεχνικών και οργανωτικών μέτρων για τη λειτουργία της ειδικής εφαρμογής της παρ. 6 του άρθρου 36 ν. 4936/2022 (Α΄ 105), των απαραίτητων διαλειτουργικότητων, των κατηγοριών των δικαιούχων, της διαδικασίας και του χρόνου υποβολής της αίτησης και του περιεχομένου αυτής, της διαδικασίας, του τρόπου υπολογισμού και της διαδικασίας χορήγησης της οικονομικής ενίσχυσης, των περιπτώσεων και της διαδικασίας ανάκτησης τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών και κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας.


ΕλΣυν.Τμ.7/439/2010

Προμήθεια τσουρεκιών στο πλαίσιο διοργάνωσης εκδήλωσης: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ερμηνευτικώς δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Δικαστήριο κρίνει ότι οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη κανονικές, καθόσον τα συνημμένα στα ως άνω χρηματικά εντάλματα δικαιολογητικά των δαπανών και κυρίως τα πρωτόκολλα παραλαβής προμηθειών καθώς και τα τιμολόγια – δελτία αποστολής των φερόμενων ως δικαιούχων έχουν εκδοθεί μη νομίμως.Τούτο διότι, ως προς τα τρία πρωτόκολλα παραλαβής, η ημερομηνία που φέρουν (14.1.2010) είναι προγενέστερη τόσο της παραλαβής των αγαθών, που – όπως συνομολογεί ο Πρόεδρος του Κ.Α.Π.Η. – έλαβε χώρα την 1.4.2010 (Μεγάλη Πέμπτη), όσο και της πραγματοποίησης της εκδήλωσης (4.4.2010, Κυριακή του Πάσχα), συμπίπτει δε και με την ημερομηνία λήψεως των αποφάσεων απευθείας ανάθεσης των προμηθειών. Περαιτέρω, τα Τιμολόγια – Δελτία Αποστολής (για την πώληση αγαθών) των φερόμενων ως δικαιούχων έχουν εκδοθεί σε χρόνο μεταγενέστερο (12.5.2010 το πρώτο και 15.5.2010 το δεύτερο και τρίτο) της διακίνησης και παράδοσης των αγαθών, ανεξαρτήτως εάν αυτή πραγματοποιήθηκε είτε κατά την ημερομηνία που φέρουν τα σχετικά πρωτόκολλα (14.1.2010) είτε κατά το χρόνο που συνομολογεί ο Πρόεδρος του Κ.Α.Π.Η. (1.4.2010), ενώ θα έπρεπε, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, να είχαν εκδοθεί κατά την έναρξη της αποστολής ή το χρόνο παράδοσης. Η χρονική δε αυτή αναντιστοιχία μεταξύ της εκδήλωσης και της έκδοσης των ως άνω δικαιολογητικών έχει ως αποτέλεσμα να μην αποδεικνύεται κατά τρόπο σαφή και αναμφίβολο η πραγματοποίηση της προμήθειας και, κατά συνέπεια, η απαίτηση των φερόμενων ως δικαιούχων. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


4505/2022

Τροποποίηση της υπό στοιχεία 3365/03.06.2022 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Επικρατείας και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Καθορισμός της χρονικής διάρκειας της δράσης, του χρόνου έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας, των τεχνικών και οργανωτικών μέτρων για τη λειτουργία της ειδικής εφαρμογής της παρ. 6 του άρθρου 36 ν. 4936/2022 (Α’ 105), των απαραίτητων διαλειτουργικότητων, των κατηγοριών των δικαιούχων, της διαδικασίας και του χρόνου υποβολής της αίτησης και του περιεχομένου αυτής, της διαδικασίας, του τρόπου υπολογισμού και της διαδικασίας χορήγησης της οικονομικής ενίσχυσης, των περιπτώσεων και της διαδικασίας ανάκτησης τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών και κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας» (Β’ 2827).


ΕΣ/ΤΜ.7/13/2008

Παροχή γευμάτων στα πλαίσια πολιτιστικής εκδήλωσης:(...) Δαπάνη μη κανονική, καθόσον τα συνημμένα ως δικαιολογητικά αυτής στα εντάλματα αυτά δελτία αποστολής - τιμολόγια (για την πώληση αγαθών) των φερόμενων ως δικαιούχων επιτηδευματιών έχουν εκδοθεί σε χρόνο μεταγενέστερο της διακίνησης και παράδοσης των σχετικών αγαθών και συνεπώς μη νομίμως, ο δε ισχυρισμός του Δήμου περί έχουσας εφαρμογής εν προκειμένω της διάταξης της παρ. 15 του άρθρου 12 του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων δεν ευσταθεί, καθόσον με τη διάταξη αυτή δίδεται η δυνατότητα μεταγενέστερης έκδοσης από τον επιτηδευματία του τιμολογίου πώλησης των αγαθών, όταν αγοραστής είναι νομικό πρόσωπο μη επιτηδευματίας, εφόσον όμως έχει ήδη εκδοθεί το σχετικό δελτίο αποστολής κατά την ημερομηνία διακίνησής τους.


ΝΣΚ/48/2021

Δικαίωμα ή μη των εν ενεργεία υπαλλήλων και συνταξιούχων (πρώην υπαλλήλων) του ΟΓΑ και ήδη ΟΠΕΚΑ, που είναι δικαιούχοι των παροχών του Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας (ΛΑΕ) και εγγεγραμμένοι στο Μητρώο αυτού, να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα παροχής χρηματικών βοηθημάτων και βραβείων σε τρίτεκνες και πολύτεκνες μητέρες του λογαριασμού.(...)Κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 1 παρ. 3 του ν. 3050/2002, όπως ισχύουν, οι τρίτεκνες και πολύτεκνες μητέρες υπάλληλοι και συνταξιούχοι (πρώην υπάλληλοι) του ΟΠΕΚΑ, που είναι δικαιούχοι των παροχών του ΛΑΕ, έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα παροχής χρηματικών βραβείων και βοηθημάτων σε τρίτεκνες και πολύτεκνες μητέρες του λογαριασμού αυτού, εφόσον πληρούν και τις λοιπές προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος (υποβολή αίτησης συμμετοχής, καταβολή εισφοράς). Συνεπώς, η υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 1 του ανωτέρω νόμου για τη ρύθμιση των προγραμμάτων του ΛΑΕ έτους 2021, θα πρέπει να συμπεριλάβει μεταξύ των προσώπων που έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο ανωτέρω πρόγραμμα και τις τρίτεκνες και πολύτεκνες μητέρες υπαλλήλους και συνταξιούχους (πρώην υπαλλήλους) του ΟΠΕΚΑ υπό αντίστοιχους όρους και προϋποθέσεις που θα καθορισθούν και για τις λοιπές κατηγορίες δικαιούχων του προγράμματος αυτού (ομόφωνα).