ΝΣΚ/119/2023
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ερωτάται α) Εάν η Κοσμητεία στις Μονοτμηματικές Σχολές, στις οποίες υφίστανται Τομείς, ασκεί τις αρμοδιότητες των διατάξεων του άρθρου 23 ν. 4957/2022, καθώς επίσης και όσες άλλες αναφέρονται σε άλλες διατάξεις του ίδιου νόμου ή ασκεί μόνο τις αρμοδιότητες κατά τις ρυθμίσεις του άρθρου 31 του ίδιου νόμου, β) Σε αρνητική περίπτωση, ποιο όργανο έχει την δυνατότητα να ασκεί τις αρμοδιότητες, οι οποίες προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 23 επί Μονοτμηματικών Σχολών, γ) Ο αναπληρωτής Κοσμήτορας αναπληρώνοντας τον Κοσμήτορα ασκεί τις αρμοδιότητες, οι οποίες προβλέπονται τόσο στις διατάξεις του άρθρου 26, όσο και σε εκείνες των διατάξεων του άρθρου 33 και δ) Κατά την συγκρότηση των Κοσμητειών των Μονοτμηματικών Σχολών, στις οποίες υφίστανται Τομείς περιλαμβάνονται και εκπρόσωποι των φοιτητών κατά πρόβλεψη της διάταξης του άρθρου 22 παρ. 2 εδ. δ΄ τελευταία περίοδος. Σε αρνητική περίπτωση, πως είναι δυνατόν να συγκροτηθεί το Συμβούλιο Φοιτητών του Ιδρύματος.(...)Α) Επί του πρώτου και δεύτερου υποερωτήματος : Η Κοσμητεία των Μονοτμηματικών Σχολών, στις οποίες υφίστανται Τομείς ασκεί μόνο τις αρμοδιότητες, που της έχουν μεταβιβαστεί από την Συνέλευση του Τμήματος. Ασκεί, επίσης, και τις αρμοδιότητες, που της έχουν απονεμηθεί με τις διατάξεις των άρθρων 14 παρ. 1 περ. ιγ΄, 76 παρ. 3 περ. γβ΄, 79 παρ. 1, 138 παρ. 1 και παρ. 3 ν. 4957/2012. Β) Επί του τρίτου υποερωτήματος : Ο Αναπληρωτής Κοσμήτορας επί Μονοτμηματικής Σχολής δεν έχει την δυνατότητα να ασκεί τις αρμοδιότητες, που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 26, παρά μόνο αυτές που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 33 παρ. 1. Τις τελευταίες μπορεί να τις ασκήσει μόνο επί προσωρινής απουσίας ή κωλύματος του Κοσμήτορα. Γ) Επί του τέταρτου υποερωτήματος: Στη σύνθεση των Κοσμητειών των Μονοτμηματικών Σχολών, στις οποίες υφίστανται Τομείς δεν συμμετέχουν και εκπρόσωποι των φοιτητών. Στην περίπτωση, κατά την οποία το Πανεπιστημιακό Ίδρυμα αποτελείται μόνο από Μονοτμηματικές Σχολές, στις οποίες υφίστανται Τομείς, το Συμβούλιο των Φοιτητών θα συγκροτηθεί με τον τρόπο, που θα υποδείξει ο νομοθέτης με ρύθμιση που θα εισάγει, δεδομένης της ύπαρξης (ακούσιου) νομοθετικού κενού στον ν. 4957/2022.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
123024/Ζ1/2022
Καθορισμός της διαδικασίας ανάδειξης των μονομελών οργάνων των Μονοτμηματικών Σχολών, των Τμημάτων, των Τομέων και λοιπών μονομελών οργάνων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), των εκπροσώπων των μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.), Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) και των φοιτητών στα συλλογικά όργανα των Α.Ε.Ι.
ΝΣΚ/46/2023
Ερωτάται : α) Εάν η διάρκεια της θητείας της καθηγήτριας Μ.Π. ως αντικαταστάτριας του Επίκουρου Καθηγητή Κ.Α. στη θέση του Διευθυντή του Εργαστηρίου Γεωλογίας της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών περιορίζεται εντός του χρόνου απουσίας αυτού με λήψη επιστημονικής άδειας και β) εάν ο ανωτέρω, κατά τη διάρκεια της άδειάς του, έχει τη δυνατότητα να εξετάσει τις διπλωματικές εργασίες των φοιτητών, για τις οποίες ήταν επιβλέπων.(...)α) Η διάρκεια της θητείας της καθηγήτριας Μ.Π. ως αντικαταστάτριας του Καθηγητή Κ.Α. στη θέση του Διευθυντή Εργαστηρίου Γεωλογίας της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών, δεν περιορίζεται εντός του χρόνου απουσίας του με τη λήψη της επιστημονικής του άδειας, αλλά εκτείνεται σε όλο το υπολειπόμενο διάστημα της θητείας αυτού. β) Ο ίδιος Καθηγητής έχει τη δυνατότητα, διαρκούσης της ίδιας επιστημονικής του άδειας, να εξετάσει, συμμετέχοντας στην αρμόδια επιτροπή, τις διπλωματικές εργασίες των φοιτητών, για τις οποίες ήταν επιβλέπων.
13628/2023
Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων σχετικά με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των φοιτητών/ τριών ως προς τη στέγαση τους στις φοιτητικές κατοικίες του Πανεπιστημίου Αιγαίου, έως την έκδοση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του κατ’ άρθρο 223 του ν. 4957/2022.
ΝΣΚ/73/2007
Πρωτοβάθμιες Επιτροπές Παραλαβής υλικών επί προμηθειών. Ποιο μέλος ασκεί καθήκοντα γραμματέα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στις Πρωτοβάθμιες Επιτροπές Παραλαβής υλικών επί προμηθειών του Δημοσίου, που προβλέπονται στην Π1 2489/22-8-1995 απόφαση του Υπουργού Εμπορίου και που είναι τριμελείς, χρέη γραμματέα ασκεί το δεύτερο μέλος αυτών χωρίς να συνυπολογίζεται στη σχετική αρίθμηση ο πρόεδρος.
ΝΣΚ/244/2005
Αρμοδιότητες αποφαινομένων οργάνων για τις μελέτες έργων της Γ.Γ.Α.Ο αρμόδιος για τα θέματα της Γ.Γ.Α. Υπουργός (ή ο Γ.Γ.Α.), επί των έργων της Γ.Γ.Α., δεν έχει αρμοδιότητα να αποφασίζει την προσθήκη ειδικών επί πλέον όρων σε διακήρυξη διαγωνισμού, ούτε να αποφασίζει για την εφαρμογή της διαδικασίας δημοπράτησης έργου με προεπιλογή και του συστήματος υποβολής προσφοράς που περιλαμβάνει μελέτη - κατασκευή. Μέχρι να εκδοθεί η κ.υ.α. της παρ.2 του άρθρου 45 του Ν 3316/2005, για τις μελέτες των έργων της Γ.Γ.Α. εξακολουθούν να υφίστανται οι αρμοδιότητες των οργάνων αυτής, σύμφωνα με τις οργανικές διατάξεις της.
ΝΣΚ/76/2014
Διατήρηση ή μη από τον Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ του δικαιώματος να ασκεί παράλληλα αρμοδιότητες, τις οποίες έχει μεταβιβάσει με απόφασή του σε έτερο όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Στην διάταξη του εδ. ιδ’ της παρ.1 του άρθρου 4 του ν.δ. 2698/1953, όπως τούτο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 8 του ν. 3210/1955, δεν προβλέπεται ότι ο Διοικητής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μπορεί να ασκεί παράλληλα τις αρμοδιότητες, που αναθέτει σύμφωνα με το εδάφιο αυτό. Επομένως ο Διοικητής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν μπορεί να ασκεί παράλληλα τις αρμοδιότητες που μεταβιβάζει, σύμφωνα με το εδ. ιδ’ της παρ.1 του άρθρου 4 του ν.δ. 2698/1953, όπως τούτο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 8 του ν. 3210/1955. 2) Οι αρμοδιότητες που ασκούνται από τον Διοικητή του Ιδρύματος σύμφωνα με τις ως άνω παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 4 του ν.δ. 2698/1953 ασκούνται και κατά μερική τροποποίηση κειμένων διατάξεων νόμων ή κανονισμών, οι οποίες τυχόν προβλέπουν την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών από άλλο όργανο πλην του Διοικητή, των διατάξεων αυτών παραμενουσών σε ισχύ κατά τα λοιπά, αν δηλ. προβλέπουν και έτερα θέματα προς ρύθμιση, η διάταξη δηλ. της παρ.3 του άρθρου 4 δεν ρυθμίζει θέματα μεταβίβασης αρμοδιοτήτων. (ομοφ.)
ΝΣΚ/343/2000
Σωματεία. Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία. Οργανώσεις γονέων και κηδεμόνων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νόμιμη η ύπαρξη διαφορετικών δομών οργάνωσης των γονέων και κηδεμόνων από αυτές που προβλέπονται στο ν.2621/1998. Το σωματείο με την επωνυμία "Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας" λειτουργεί νόμιμα ως σωματείο, αλλά δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του ν.2621/1998 και δεν μπορεί να ασκεί τις προβλεπόμενες στο νόμο αυτό αρμοδιότητες.
ΝΣΚ/269/2016
Αρμόδιο όργανο για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του Νομάρχη και του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, ο οποίες προβλέπονται στα άρθρα 1 έως 3 του Ν. 1920/1991.(...)Ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή, εφόσον έχει διοριστεί κατά το άρθρο 28 παρ. 1 του Ν. 4325/2015, Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ασκούν σήμερα τις αρμοδιότητες του Νομάρχη και Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, οι οποίες περιγράφονται στα άρθρα 1 έως 3 του ν. 1920/1991 «Περί Μουσουλμάνων Θρησκευτικών Λειτουργών» (Μουφτήδων
ΝΣΚ/259/2002
Αρμοδιότητες του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών (ΣΕΕΥΜΕ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ΣΕΕΥΜΕ έχει αρμοδιότητα ελέγχου και επί των εξετάσεων για οδικούς μεταφορείς οι οποίες διενεργούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας. (πλειοψ.)
ΠΔ 150/2007
Οργάνωση και στελέχωση της Εθνικής Εποπτικής Αρχής Αεροναυτιλίας της ΥΠΑ.
Ν.4757/2020- ΦΕΚ: 240/Α/1.12.2020 άρθρο 50 παρ.2: 2.Τα π.δ. 150/2007 (Α’ 193) και 103/2010 (Α’ 180) καταργούνται από την έναρξη λειτουργίας της Α.Π.Α., σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην περ. ι’ της παρ. 1 του άρθρου 51 του παρόντος
- Ν.4757/2020- ΦΕΚ: 240/Α/1.12.2020 άρθρο 51 παρ.1 ι:ι) Η λειτουργία της Α.Π.Α. αρχίζει με την πλήρωση, σωρευτικά, των εξής προϋποθέσεων: ια. της τοποθέτησης Διοικητή της Α.Π.Α. σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 11, ιβ. της τοποθέτησης των μελών του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Α.Π.Α. σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 15, ιγ. της κατανομής και τοποθέτησης προσωπικού της Υ.Π.Α. σε οργανικές μονάδες της Α.Π.Α. σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην υποπερ. αα’ της περ. α’ της παρ. 1, και ιδ. του διορισμού προσωρινών προϊσταμένων τουλάχιστον σε επίπεδο Γενικών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην περ. δ’. Με τη σωρευτική πλήρωση των ανωτέρω προϋποθέσεων, της περ. ι’ της παρ. 1, η Υ.Π.Α. παύει να εκδίδει οποιαδήποτε πράξη και να ασκεί οποιοδήποτε αρμοδιότητα που έχει μεταφερθεί στην Α.Π.Α., σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, και μεταβιβάζει αμελλητί στην Α.Π.Α. οποιαδήποτε αρχείο σχετικό με τις μεταφερόμενες στην Α.Π.Α. αρμοδιότητες. Επιπλέον, από την έναρξη ισχύος του παρόντος έως την πλήρωση των ανωτέρω προϋποθέσεων της περ. ι’ της παρ. 1, η Υ.Π.Α. κοινοποιεί στην Α.Π.Α. οποιαδήποτε αλληλογραφία ή πράξη ή απόφαση σχετικά με θέμα που εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Α.Π.Α. Με τον διορισμό του Διοικητή της Α.Π.Α., σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 11 και μέχρι την πλήρωση των λοιπών προϋποθέσεων της περ. ι’ της παρ. 1, ο Διοικητής της Α.Π.Α. δύναται να ασκεί τις αρμοδιότητες της περ. ιε’ της παρ. 3 του άρθρου 12, να συνάπτει συμβάσεις μίσθωσης χώρων και να πραγματοποιεί δαπάνες για την εξυπηρέτηση των αναγκών λειτουργίας της Α.Π.Α., σε βάρος των πιστώσεων του λογαριασμού της περ. ιε’ της παρ. 1 του άρθρου 51. Σε κάθε περίπτωση, το χρονικό διάστημα για την πλήρωση των προϋποθέσεων της περ. ι’, δεν δύναται να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος.(….) βλέπε και άρθρο 51 παρ.1ια-ιη