×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Α.1127/2024

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 5104/2024/Α.83, 5104/2024/Α.12, 5104/2024/Α.117
ΦΕΚ: 4598/Β/07.08.2024

Ψηφιακή διαδικασία ενημέρωσης της Φορολογικής Διοίκησης από Δήμους και Περιφέρειες για δέσμευση χορήγησης του αποδεικτικού ενημερότητας του άρθρου 12 του ν. 5104/2024 (Α’ 58) λόγω ύπαρξης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε αυτούς καθώς και για την άρση της δέσμευσης χορήγησης του αποδεικτικού ενημερότητας.  


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΦΕΚ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΙΟΙΚ. Α.Α.Δ.Ε. 0001194 ΕΞ 2024

Εξαιρετικά επείγον - Νέα διαδικασία ενημέρωσης της ΑΑΔΕ από Δήμους και Περιφέρειες για δέσμευση και αποδέσμευση χορήγησης του αποδεικτικού ενημερότητας.


ΠΟΛ.1169/2018

Παροχή οδηγιών σχετικά με την άρση δέσμευσης του αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας (Α.Φ.Ε.) για δεσμεύσεις που έχουν επιβληθεί λόγω διενέργειας φορολογικού ελέγχου δυνάμει των διατάξεων της παρ. 7 του άρθρου 26 του ν. 1882/1990 και της παρ. 8 του άρθρου 12 του ν. 4174/2013.(ΑΔΑ:ΨΟΩΜ46ΜΠ3Ζ-ΔΩΠ)


15435/913/2020

Διαδικασία χορήγησης και περιεχόμενο του Αποδεικτικού Ασφαλιστικής Ενημερότητας και της Βεβαίωσης Οφειλής του e-Ε.Φ.Κ.Α. 


ΠΟΛ.1176/1997

Γνωμοδότηση σχετικά με τις περιπτώσεις στις οποίες δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας σε κληρονόμο που έχει αποδεχθεί την κληρονομιά με το ευεργέτημα της απογραφής 


20746/2021

2η Τροποποίηση - συμπλήρωση της υπ’ αρ. 15435/ 913/16.4.2020 υπουργικής απόφασης «Διαδικασία χορήγησης και περιεχόμενο του Αποδεικτικού Ασφαλιστικής Ενημερότητας και της Βεβαίωσης Οφειλής του e-Ε.Φ.Κ.Α.» (Β’ 1559).


ΝΣΚ/318/2009

Συμμόρφωση της διοικήσεως. Ακύρωση άρνησης Προϊσταμένου ΔΟΥ περί χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας σε φερόμενο διαχειριστή υπό εκκαθάρισης ΕΠΕ. Μη αναστολή εκτελέσεως της ακυρωτικής απόφασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η οριστική απόφαση Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου, με την οποία ακυρώνεται η αρνητική απάντηση Προϊσταμένου Δ.Ο.Υ. να χορηγήσει αποδεικτικό ενημερότητας στον προσφεύγοντα είναι άμεσα εκτελεστή, εφόσον δεν χορηγήθηκε αναστολή εκτελέσεως κατ’ άρθρα 206 επ. Κ.Δ.Δ. και ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ., συμμορφούμενος με την απόφαση αυτή, οφείλει, συντρεχουσών και των λοιπών προϋποθέσεων του νόμου, να μην αρνηθεί εκ νέου τη χορήγηση του αιτηθέντος αποδεικτικού ενημερότητας με αιτιολογία που στηρίζεται στην ίδια νομική και πραγματική βάση. Ενώ, αντιθέτως, δικαιούται νόμιμα να αρνηθεί εκ νέου τη χορήγηση αποδεικτικού, εδράζοντας την άρνησή του αυτή σε νέα νομική ή πραγματική βάση, σωρευτικά ή διαζευκτικά, η οποία δεν κρίθηκε από την ακυρωτική επί της προσφυγής απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/326/2017

Νομιμότητα σχεδίου σύμβασης.. με αντικείμενο την εκμετάλλευση τριών (3) τακτικών αεροπορικών γραμμών(..)Δεδομένου ότι η προσφεύγουσα εταιρεία έχει εγγράφως δεσμευτεί σύμφωνα με το άρθρο 7 την παράγραφο 1 το εδάφιο γ) της Συγγραφής Υποχρεώσεων ότι αποδέχεται ανεπιφύλακτα τους όρους του διαγωνισμού, γνωρίζει δε και την απαίτηση υποβολής της φορολογικής ενημερότητας κατά την ημερομηνία υποβολής προσφορών την 30-05-2017, επομένως η με αριθμό πρωτοκόλλου 63388691/31-05-2017 φορολογική ενημερότητα από την ΦΑΕ Αθηνών με βεβαιωμένη φορολογική ενημερότητα από 31-05-2017 δεν πληροί τον όρο της Συγγραφής Υποχρεώσεων. (…). Το ανωτέρω Πρακτικό της αρμόδιας Επιτροπής εγκρίθηκε με τη Δ1/Β/18107/3975/5.9.2017 απόφαση του Υπουργού ...και απορρίφθηκε η 10.8.2017 προδικαστική προσφυγή της εταιρείας (..)Η μη αποδοχή του υποβληθέντος αποδεικτικού ενημερότητας, όπως το περιεχόμενο αυτού διευκρινίστηκε με το ως άνω έγγραφο της ΑΑΔΕ, και ο εντεύθεν αποκλεισμός της εταιρείας «...» για έλλειψη στα δικαιολογητικά συμμετοχής καθιστούν κενό γράμμα την παρεχόμενη, από το άρθρο 7 παρ. 1 της Συγγραφής Υποχρεώσεων, δυνατότητα της εκ των υστέρων προσκόμισης των λοιπών, πλην της εγγυητικής επιστολής, δικαιολογητικών συμμετοχής, δηλαδή και του αποδεικτικού ενημερότητας για χρέη στη φορολογική Διοίκηση, το οποίο χορηγείται ηλεκτρονικά...Επομένως, η υποχρεωτική υποβολή μέσω του διαδικτύου αίτησης της εταιρείας «...» μετά την ημερομηνία υποβολής των προσφορών (30.5.2017) και πάντως εντός της προβλεπόμενης κατά τα ανωτέρω πενθήμερης προθεσμίας για τη χορήγηση αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας, ενέργεια που οπωσδήποτε δεν απαγορευόταν από το άρθρο 7 παρ. 1 της Συγγραφής Υποχρεώσεων, δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση, εν τοις πράγμασι, να οδηγήσει στη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας, με το οποίο να βεβαιώνεται ότι η εταιρεία ήταν φορολογικά ενήμερη στις 30.5.2017, δηλαδή σε προγενέστερο, από την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης για τη χορήγησή του, χρονικό σημείο, χωρίς όμως τούτο να σημαίνει ότι κατά το προηγούμενο αυτό χρονικό σημείο η εταιρεία δεν ήταν ενήμερη. Για το λόγο αυτό άλλωστε η Επιτροπή Διαγωνισμού, με την από 13.6.2017 επιστολή του Προέδρου της προς την εταιρεία «...», ζήτησε διευκρινίσεις σχετικά με την ύπαρξη στις 30.05.2017 ληξιπρόθεσμων οφειλών της προς το Δημόσιο, χωρίς πάντως να τάξει σχετική προθεσμία, δημιουργώντας σε αυτήν την εύλογη πεποίθηση ότι το 63388691/31.5.2017 αποδεικτικό ενημερότητας νομίμως υποβλήθηκε, δεδομένου ότι τυχόν συμπλήρωση ή διευκρίνιση αυτού δεν θα μπορούσε να έχει ως συνέπεια τη μεταγενέστερη αντικατάσταση ή την υποβολή, το πρώτον, εγγράφου απαιτούμενου εξαρχής από την πρόσκληση υποβολής προσφορών και τη Συγγραφή Υποχρεώσεων (..)Σε κάθε περίπτωση, κατόπιν του ως άνω εγγράφου της Επιτροπής Διαγωνισμού, η εταιρεία «...» δεν θα μπορούσε να προσκομίσει νέο αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας, δεδομένου ότι για κάθε πράξη, για την οποία απαιτείται η προσκόμιση του εν λόγω πιστοποιητικού, εκδίδεται ένα και μόνο αποδεικτικό ενημερότητας (βλ. άρθρο 1 παρ. 2 της ΠΟΛ.1274/2013), η δε φορολογική ενημερότητα της εταιρείας στις 30.5.2017 διευκρινίστηκε πράγματι με το 34689/23.6.2017 έγγραφο της ΑΑΔΕ. (Η ΕΣ/ΤΜ.6/302/2018 με την οποία δεν ανακλήθηκε η παρούσα, αναθεωρήθηκε με την ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ/ΕΠΤΑΜ/805/2018


ΝΣΚ/55/2016

Επικυρωμένη συμφωνίας εξυγίανσης - Προσδιορισμός των οφειλών που ρυθμίζονται με αυτήν - Χορήγηση ή μη αποδεικτικού ενημερότητας ή βεβαίωσης οφειλής στην οφειλέτιδα εταιρία για μεταβίβαση ακινήτου κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων – Τύχη των σε βάρος των μεταβιβαζομένων ακινήτων επιβληθεισών καταθέσεων και εγγραφεισών υποθηκών.(..)Κατάσταση : Εν μέρει αποδεκτή 
Στο πεδίο εφαρμογής της επίμαχης συμφωνίας εμπίπτουν οι οφειλές της εταιρίας οι οποίες πληρούν και τις δύο κατωτέρω προϋποθέσεις, ήτοι αυτές που γεννήθηκαν μέχρι τη δημοσίευση στο Γ.Ε.ΜΗ. της δικαστικής απόφασης περί ανοίγματος της διαδικασίας και βεβαιώθηκαν μέχρι και την ημερομηνία δημοσίευσης στο Γ.Ε.ΜΗ. της δικαστικής απόφασης, που επικύρωσε τη συμφωνία εξυγίανσης. Η Διοίκηση υποχρεούται να συμμορφωθεί με την εκδοθείσα επικυρωτική απόφαση και να χορηγήσει την προβλεπόμενη βεβαίωση οφειλής για τις συμφωνηθείσες μεταβιβάσεις ακινήτων, σύμφωνα με τους όρους που ορίζονται στην απόφαση και με το προβλεπόμενο στην επικυρωθείσα συμφωνία ποσοστό παρακράτησης. Τυχόν άρση των κατασχέσεων που έχουν επιβληθεί ή εξάλειψη των υποθηκών που έχουν εγγραφεί σε ακίνητα της εταιρίας, για βεβαιωμένες οφειλές αυτής, διέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις. (ομοφ.) ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ - ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ Β1, Α1, Α2α, Α2γ, Α3, Α5, Α6, Β2 Παραπέμπονται στην Ολομέλεια του ΝΣΚ τα Α2β και Α4.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/183/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ:..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη παρίσταται μη κανονική, καθόσον, όπως βασίμως διαλαμβάνει και η έκθεση διαφωνίας, η σχετική απόφαση ανάληψης υποχρέωσης έτους 2016 ελήφθη (και αναρτήθηκε στο πρόγραμμα Διαύγεια) σε χρονικό σημείο (14.9.2016) μεταγενέστερο της πραγματοποίησης της δαπάνης (1.2.2016 έως 31.7.2016), ενώ, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, στην υπό στοιχείο ΙΙ νομική σκέψη, η απόφαση αυτή έπρεπε να προηγείται χρονικά οποιασδήποτε σχετικής με την εν λόγω δαπάνη διοικητικής πράξης ή υλικής ενέργειας, δεδομένου ότι με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται ο σκοπός του νόμου που συνίσταται στην εκ των προτέρων δέσμευση των αναγκαίων πιστώσεων και στην αποτροπή της διενέργειας δαπανών καθ’ υπέρβαση αυτών, ενώ, περαιτέρω, η ανάρτηση της σχετικής αποφάσεως στη Διαύγεια έπρεπε, ομοίως, να προηγηθεί της πραγματοποίησης της σχετικής δαπάνης. O ισχυρισμός, που προβάλλεται με το ΔΠΘ/ΔΟΔ/45598/6538/ 17.5.2018 έγγραφο επανυποβολής, ως προς την διαπιστούμενη πλημμέλεια, ότι τα όργανα του Πανεπιστημίου, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των διατάξεων, θεώρησαν πεπλανημένα ότι πρέπει να γνωρίζουν το ακριβές ύψος της δαπάνης, το οποίο εξαρτάται από το εάν τηρηθεί το πρόγραμμα της εκπαιδευτικής άδειας και το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα εντός του οποίου αυτή θα πραγματοποιηθεί, τα δε στοιχεία αυτά δεν είναι πάντοτε γνωστά, εκ των προτέρων, και για το λόγο αυτό προέβησαν στην καθυστερημένη δέσμευση της δαπάνης, δεν στοιχειοθετεί λόγο, που να δικαιολογεί πλάνη ως προς τη μη εφαρμογή των ως άνω ιδιαιτέρα σημαντικών και σαφών δημοσιονομικών διατάξεων, των οποίων η πιστή τήρηση εξασφαλίζει την ορθή δημοσιονομική διαχείριση του δημοσίου χρήματος, ενώ, άλλωστε, εν προκειμένω, από τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, προκύπτει ότι τα στοιχεία αυτά ήταν γνωστά στη Διοίκηση του Πανεπιστημίου, ήδη από τις 24.11.2015, ημερομηνία κατά την οποία εγκρίθηκε από την Κοσμητεία της Σχολής ΤΕΦΑΑ η σχετική αίτηση της ενδιαφερόμενης (βλ. την Β6678 πράξη της αναπληρωτή Πρύτανη, με αναφορά στην απόφαση της Κοσμητείας), με βάση δε τα ίδια στοιχεία εγκρίθηκε, εκ των υστέρων, η δέσμευση της σχετικής πίστωσης. Τέλος, αλυσιτελώς προβάλλεται ότι η επιχορήγηση για λειτουργικές δαπάνες του Πανεπιστημίου παρίσταται μειωμένη κατά τα τελευταία έτη, με αποτέλεσμα οι πιστώσεις για τις συγκεκριμένες δαπάνες να είναι περιορισμένες, διότι ο ισχυρισμός αυτός σχετίζεται με την δυνατότητα ύπαρξης των αναγκαίων πιστώσεων στον προϋπολογισμό και δεν αφορά στο ζήτημα της καθυστέρησης έκδοσης της απόφασης δημοσιονομικής δέσμευσης της  σχετικής πίστωσης. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη κανονική και για το λόγο αυτό το χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΛ.Ε/406/2017

Νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του έργου  .: «Εργασίες Συντήρησης της ΠΕΟ ...... στα Διοικητικά Όρια του Δήμου ..... και Επισκευές Φθορών.(...)Η παροχή της δυνατότητας διευκρινίσεων στον προσφέροντα ή υποψήφιο, σύμφωνα με τις παραγράφους 1 έως 4, είναι υποχρεωτική για τον αναθέτοντα φορέα, εάν επίκειται αποκλεισμός του από τη διαδικασία, λόγω ασαφειών των δικαιολογητικών και εγγράφων της προσφοράς». Κατά την έννοια των διατάξεων αυτών, ο αναθέτων φορέας υποχρεούται να καλεί τους προσφέροντες να διευκρινίσουν ή να συμπληρώσουν έγγραφα της προσφοράς τους προς άρση ασαφειών ή προδήλων τυπικών σφαλμάτων, όταν επίκειται αποκλεισμός τους για τον λόγο αυτό από τη διαγωνιστική διαδικασία (Ε΄ Κλιμ. 380/2017). Στην προκειμένη υπόθεση, στο από 18.7.2017 Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης που υπέβαλε η διαγωνιζόμενη εταιρεία «.....» αναγραφόταν ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) της εταιρείας, πλην όμως ο ανωτέρω ΑΦΜ δεν αναγραφόταν στην 55429/30.6.2017 εγγυητική επιστολή του ΤΜΕΔΕ, παράλειψη που δεν είναι ουσιώδης, δεδομένου ότι δεν προκαλείται αμφιβολία για την ταυτότητα της ανωτέρω εταιρείας καθώς και για τη δέσμευση του ΤΜΕΔΕ ως προς τις αναλαμβανόμενες από το Ταμείο αυτό εγγυητικές δεσμεύσεις σε σχέση με την ανωτέρω συμμετέχουσα. Επομένως, η αναθέτουσα αρχή έπρεπε να καλέσει την ανωτέρω διαγωνιζομένη να άρει την πλημμέλεια αυτήν, η οποία συνιστά πρόδηλο τυπικό σφάλμα που δεν επιδρά στο περιεχόμενο της υποβληθείσας προσφοράς, η σχετική δε παράλειψη της αναθέτουσας αρχής και κατ΄ επέκταση η απόρριψη της προαναφερόμενης δεύτερης μειοδότριας για τον λόγο αυτόν είναι μη νόμιμη. Τα ίδια ισχύουν και για την απόρριψη της τρίτης μειοδότριας προσφοράς της εταιρείας «..... .....», καθόσον μόνη η παράλειψη αναγραφής του ΑΔΑΜ στην εγγυητική επιστολή συμμετοχής της, παρόλο που σε αυτήν αναγράφεται, εκτός από τον ολόγραφο τίτλο του έργου, ο αριθμός μελέτης και το έτος, ώστε να μην καταλείπεται αμφιβολία για το έργο που αυτή αφορά καθώς και για την έκταση της δέσμευσης του χορηγήσαντος την εγγυητική αυτή επιστολή πιστωτικού οργανισμού, συνιστά πρόδηλο τυπικό σφάλμα, επιδεχόμενο διορθώσεως. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία κατά το μέρος που αφορά στην ανάδειξη ως αναδόχου της πρώτης κατά σειρά μειοδοσίας εταιρείας «…» είναι νόμιμη. Ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή με την ανωτέρω μειοδότρια εταιρεία του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης για την εκτέλεση του έργου «Εργασίες Συντήρησης της ΠΕΟ … στα Διοικητικά Όρια του Δήμου … και Επισκευές Φθορών στο Δημοτικό Οδικό Δίκτυο που Προκλήθηκαν από τις Πλημμύρες της 9ης Σεπτεμβρίου 2016», το οποίο επισυνάπτεται και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι Α. στο ελεγχόμενο σχέδιο σύμβασης πρέπει να διορθωθούν: α) η σειρά ισχύος των συμβατικών τευχών και στοιχείων, με βάση τα οποία θα εκτελεστεί το έργο, ώστε να είναι σύμφωνη με το άρθρο 5 της Διακήρυξης και β) το σημείο που αναφέρεται στις ποινικές ρήτρες για παράβαση των προθεσμιών του έργου, ώστε να είναι σύμφωνο με τα άρθρα 148 του ν.4412/2016 και 10 της ΕΣΥ και Β. σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο ανατεθεί το ελεγχόμενο έργο σε επόμενο μειοδότη, η αναθέτουσα αρχή πρέπει προηγουμένως να προβεί σε ανασύνταξη του πίνακα μειοδοσίας, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην προηγούμενη σκέψη (5).