ΑΕΠΠ/1123/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της Διακήρυξης ή την τροποποίηση ορισμένων όρων της, με αντικείμενο την «Προμήθεια ΙαΤΡΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ» (CPV 24111500-0) για ένα έτος. Ειδικότερα, ζητεί να συμπληρωθούν οι Τεχνικές Προδιαγραφές ώστε να προβλέπεται ότι ο προμηθευτής θα πληρώνει τις φιάλες του νοσοκομείου μόνο εάν αυτές συμφωνούν με την άδειά του (ίδιου ή παρόμοιου τύπου). Διαφορετικά, ο προμηθευτής θα παρέχει τις δικές του φιάλες με ιατρικό αέριο-φάρμακο, οι οποίες περιλαμβάνονται στην άδεια κυκλοφορίας του, και θα τις παραχωρεί στο νοσοκομείο έναντι μισθώματος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1174/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζήτησε με την προδικαστική προσφυγή της την ακύρωση της διακήρυξης ή τη συμπλήρωση των Τεχνικών Προδιαγραφών της, ώστε να προβλεφθεί ότι ο προμηθευτής θα πληρώνει τις φιάλες του νοσοκομείου μόνο εάν αυτές συμφωνούν με την άδειά του (ίδιου ή παρόμοιου τύπου ως προς μέγεθος, κατασκευαστή κ.λπ.). Σε διαφορετική περίπτωση, ζητήθηκε ο προμηθευτής να πληρώνει με ιατρικό αέριο-φάρμακο τις φιάλες ιδιοκτησίας του, των οποίων ο τύπος περιλαμβάνεται στην άδεια κυκλοφορίας του, και να τις παραχωρεί στο νοσοκομείο έναντι μισθώματος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια Ιατρικών Αερίων και Υγρού Οξυγόνου (CPV 24111000-5) για ένα έτος και έως εξαντλήσεως των ποσοτήτων, με προϋπολογισμένη δαπάνη 278.779,02 ευρώ πλέον ΦΠΑ.
ΑΕΠΠ/595/2018
Η προδικαστική προσφυγή, με ΓΑΚ-ΑΕΠΠ 610/3-7-2018, υποβλήθηκε από ανώνυμη εταιρεία κατά του Γενικού Νοσοκομείου Τρικάλων. Αντικείμενο της σύμβασης είναι ο Ηλεκτρονικός Τακτικός Ανοικτός Διαγωνισμός για την προμήθεια «ΟΞΥΓΟΝΟ (Ιατρικά αέρια)» CPV: 24111900-4, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 84.262,00 € χωρίς ΦΠΑ, για την κάλυψη των αναγκών του ΓΝ Τρικάλων. Η προσφεύγουσα αιτείται: α) να οριστεί η υποχρέωση των υποψηφίων προμηθευτών να διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ) για το ιατρικό πρωτοξείδιο του αζώτου και το ιατρικό οξυγόνο (υγρό και αέριο), την οποία θα καταθέτουν με την προσφορά τους· β) σε περίπτωση που κριθεί νόμιμη η υποβολή προσφοράς από υποψηφίους χωρίς άδεια κυκλοφορίας ΕΟΦ, οι προσφορές να αξιολογούνται με κριτήριο τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής, λαμβάνοντας υπόψη αν οι συμμετέχοντες διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας· γ) να απαλειφθεί η υποχρέωση του προμηθευτή να γεμίζει τις φιάλες ιατρικών αερίων–φαρμάκων του Νοσοκομείου ανεξαρτήτως της άδειας κυκλοφορίας του, και σε περίπτωση που οι φιάλες του Νοσοκομείου δεν επαρκούν, ο προμηθευτής να εκμισθώνει δικές του φιάλες (περιέκτες) ανεξαρτήτως της άδειας κυκλοφορίας του.
ΑΕΠΠ/1101/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά με την προδικαστική προσφυγή: α) Την ακύρωση της διακήρυξης της αναθέτουσας αρχής για την προμήθεια Οξυγόνου-Αερίων (CPV 24111900-4) ή εναλλακτικά β) τη συμπλήρωση των τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξής. Ειδικότερα, ζητεί να τροποποιηθεί ο όρος 2.6 του Παραρτήματος 1 ώστε να προβλέπεται ότι ο προμηθευτής θα παρέχει φιάλες ιδιοκτησίας του στο νοσοκομείο έναντι μισθώματος όχι μόνο όταν δεν υπάρχουν επαρκείς φιάλες, αλλά και όταν οι υπάρχουσες φιάλες του νοσοκομείου δεν είναι συμβατές με την άδεια κυκλοφορίας του προμηθευτή. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια ιατρικών αερίων για 12 μήνες με δικαίωμα τρίμηνης παράτασης.
ΕλΣυνΚλ.Τμ.4/178/2017
Προμήθεια αέριου ιατρικού οξυγόνου:Με δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής του ως άνω νοσοκομείου του ΕΣΥ δεν υπάγεται στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δεδομένου ότι αφορά πληρωμή δαπάνης που ερείδεται σε παράταση της 1/61/2015 αρχικής σύμβασης, η οποία όμως παράταση δεν έχει αυτοτελές οικονομικό αντικείμενο. Ούτε άλλωστε, η επίμαχη δαπάνη αφορά στον πρώτο λογαριασμό της σύμβασης για την προμήθεια του είδους «ιατρικό αέριο Ο2 έως 1κ.μ.», ο οποίος σύμφωνα με το π.δ. 136/2011 θα ελεγχόταν προληπτικά από το Ελεγκτικό Συνέδριο (βλ. πράξεις Ελ.Συν. ΚΠΕΔ στο ΙV Tμ. 95,105/2017, 25/2015, 39/2014), αφού, σύμφωνα με το ως άνω από 30.10.2017 έγγραφο της Τεχνικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου, στο πλαίσιο της αρχικής σύμβασης το Νοσοκομείο είχε ήδη προμηθευτεί 180 φιάλες ιατρικού αερίου Ο2 έως 1κ.μ..
ΔΕΚ/C-16/1998
Προκειμένου να κριθεί αν υπάρχει τεχνητή κατάτμηση ενός ενιαίου έργου σε πλείονες συμβάσεις, υπό την έννοια του άρθρου 14, παράγραφος 13, της οδηγίας 93/38, περί συντονισμού των διαδικασιών σύναψης συμβάσεων στους τομείς του ύδατος, της ενέργειας, των μεταφορών και των τηλεπικοινωνιών, η διάταξη αυτή πρέπει να λαμβάνεται υπόψη σε συνδυασμό με την παράγραφο 10, πρώτο εδάφιο, του άρθρου αυτού. Συναφώς, από τον ορισμό του έργου στο άρθρο 14, παράγραφος 10, πρώτο εδάφιο, δεύτερη περίοδος, της οδηγίας 93/38 προκύπτει ότι η ύπαρξη ενός έργου πρέπει να εκτιμάται βάσει της οικονομικής και τεχνικής λειτουργίας του αποτελέσματος των οικείων εργασιών. Επομένως, προκειμένου περί σειράς συγκεκριμένων εργασιών συντηρήσεως και επεκτάσεως οι οποίες αφορούν τα υφιστάμενα δίκτυα διανομής ηλεκτρισμού και φωτισμού δημοσίων χώρων και των οποίων το αποτέλεσμα, όταν ολοκληρωθούν, θα αποτελέσει αναπόσπαστο τμήμα της λειτουργίας την οποία εκπληρώνουν τα αντίστοιχα δίκτυα, η εκτίμηση περί της υπάρξεως ενός έργου πρέπει να πραγματοποιηθεί βάσει της οικονομικής και τεχνικής λειτουργίας την οποία εκπληρώνουν τα εν λόγω δίκτυα διανομής ηλεκτρισμού και φωτισμού δημοσίων χώρων. Ένα δίκτυο διανομής ηλεκτρισμού έχει ως προορισμό, από τεχνικής απόψεως, να μεταφέρει τον ηλεκτρισμό που παράγει ένας προμηθευτής στον τελικό συγκεκριμένο καταναλωτή• ο καταναλωτής αυτός υποχρεούται, σε οικονομικό επίπεδο, να πληρώνει τον προμηθευτή αναλόγως της καταναλώσεώς του.