×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1186/2019

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης με αρ. Π772/30.8.2019, με την οποία εγκρίθηκαν τα Πρακτικά 1 και 2 της Επιτροπής του διαγωνισμού και αποκλείστηκε από τη συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάθεση της σύμβασης 'Ελληνική Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της Δράσης eTwinning 2019-2020' (CPV: 79950000-8). Ο ισχυρισμός του βασίζεται στην πλημμελή συμπλήρωση του ΤΕΥΔ, ιδίως στο πεδίο της 'ειδικής έγκρισης' για τη λειτουργία τουριστικού γραφείου σύμφωνα με τον ν. 393/1976, υποστηρίζοντας ότι η αρνητική απάντησή του ('ΟΧΙ') δεν έπρεπε να οδηγήσει σε αποκλεισμό, καθώς η νομική απαίτηση αφορά 'βεβαίωση συνδρομής προϋποθέσεων' και όχι 'ειδική έγκριση'. Παράλληλα, αμφισβητεί τη νομιμότητα των προσφορών άλλων συμμετεχόντων, ισχυριζόμενος παραβάσεις ουσιωδών όρων της διακήρυξης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/158/2004

Τουριστικά γραφεία. Χορήγηση ειδικού σήματος λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ως εμβαδόν της απαιτούμενης κατ’ άρθρο 4 παρ.1 του Ν 393/1976 (Α’ 199), όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του ΠΔ 288/1991, γραφειακής εγκατάστασης τουριστικού γραφείου νοείται ελεύθερη επιφάνεια χρήσης και δεν συνυπολογίζεται το πάχος των τοίχων του κτίσματος ή άλλων βοηθητικών χώρων.


ΑΕΠΠ/107/2018

Η πρώτη προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 304/2017 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αμαρουσίου, η οποία την αποκλείο από τη διαδικασία του δημοσίου διαγωνισμού για την προμήθεια γάλακτος και άλλων τροφίμων για τους εργαζόμενους του Δήμου και των ΟΚΟΙΠΑΔΑ. Ο διαγωνισμός αφορούσε έξι ομάδες προϊόντων, όπως γαλακτοκομικά, αρτοποιεία, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, παντοπωλεία και οπωροπωλεία. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι ο αποκλεισμός της ήταν παράνομος, καθώς η αρνητική απάντησή της στο Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (Ε.Ε.Ε.Σ.) σχετικά με την ελλειψη ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων για φόρους και ασφάλεια δεν έπρεπε να οδηγήσει σε απόρριψη.


ΑΕΠΠ/359/2021

Η πρώτη προσφεύγουσα εταιρία αιτείται την ακύρωση της απόφασης που απορρίπτει την προσφορά της για τα Τμήματα 1 και 2 της σύμβασης 'Προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού και λαμπτήρων' (εκτιμώμενη αξία 220.096,55€). Η δεύτερη προσφεύγουσα ζητά ακύρωση της ίδιας απόφασης για το Τμήμα 2 (λαμπτήρες), όπου κρίθηκε ανάδοχος άλλος φορέας. Και οι δύο επικαλούνται εσφαλμένη ερμηνεία των απαντήσεων στο Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ) σχετικά με τη δυνατότητα προσκόμισης βεβαιώσεων ασφαλιστικών εισφορών και φόρων, ισχυριζόμενες ότι η αρνητική απάντησή τους ερμηνεύτηκε λανθασμένα ως λόγος αποκλεισμού.


59297/Η1/2024

«Πρόσκληση για τη συγκρότηση νέου εθελοντικού σώματος Ελλήνων και Ελληνίδων εκπαιδευτικών - πρεσβευτών «eTwinning» για την περίοδο από 01.09.2024 έως 31.08.2026». ΑΔΑ:6Σ2846ΝΚΠΔ-ΙΥ5

90968/Η1/2024:«Επαναπροκήρυξη έντεκα (11) θέσεων στο πλαίσιο της υπ’ αριθ. 59297/Η1/31.05.2024 Πρόσκλησης για τη συγκρότηση νέου εθελοντικού σώματος Ελλήνων και Ελληνίδων εκπαιδευτικών - πρεσβευτών «eTwinning» για την περίοδο από 01.09.2024 έως 31.08.2026». ΑΔΑ:60ΖΦ46ΝΚΠΔ-Ω8Ο


90968/Η1/2024

«Επαναπροκήρυξη έντεκα (11) θέσεων στο πλαίσιο της υπ’ αριθ. 59297/Η1/31.05.2024 Πρόσκλησης για τη συγκρότηση νέου εθελοντικού σώματος Ελλήνων και Ελληνίδων εκπαιδευτικών - πρεσβευτών «eTwinning» για την περίοδο από 01.09.2024 έως 31.08.2026». ΑΔΑ:60ΖΦ46ΝΚΠΔ-Ω8Ο


ΝΣΚ/126/2005

Τουριστικές επιχειρήσεις - Επιχείρηση ενοικίασης Ι.Χ. αυτοκινήτων χωρίς οδηγό - Σήμα λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με τον όρο «δεδομένη δραστηριότητα» του εδαφίου γ της παρ.1 του άρθρου 4 του Ν 393/1976, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του ΠΔ 288/1991, νοείται η δραστηριότητα που ασκήθηκε σε επιχειρήσεις αντίστοιχου κλάδου με την επιχείρηση για την οποία ζητείται η χορήγηση σήματος λειτουργίας και όχι οποιουδήποτε κλάδου από τις τουριστικές επιχειρήσεις του άρθρου 2 του Ν 2160/1993. Η επί εξαετία άσκηση από τον αιτούντα ανεξάρτητης επιχείρησης ενοικιαζομένων δωματίων, δεν καλύπτει την έννοια της δεδομένης δραστηριότητας για τη χορήγηση σήματος λειτουργίας σε επιχείρηση εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης χωρίς οδηγό, γιατί δεν ανήκει στον αντίστοιχο κλάδο.


1110/118048/2017

«Εφαρμογή διατάξεων του νόμου 4492/2017 (Α΄156) «Διακίνηση και εμπορία νωπών και ευαλλοίωτων αγροτικών προϊόντων και άλλες διατάξεις» που αφορούν ρυθμίσεις για τη νόμιμη άσκηση της υδατοκαλλιεργητικής δραστηριότητας (παράγραφος 10 του άρθρου 14 και παράγραφος 3 του άρθρου 20)».(ΑΔΑ:ΩΨ9Ω4653ΠΓ-ΟΧΙ)


ΝΣΚ/183/2015

Κληρονομιά ειδικού τουριστικού λεωφορείου δημόσιας χρήσης – Συνέπειες στην ισχύ της άδειας κυκλοφορίας του, από τη μεταβίβαση κατοχής του με παρακράτηση κυριότητας.Ο κύριος από κληρονομιά ειδικού τουριστικού λεωφορείου δημόσιας χρήσης, που δεν ασκεί τουριστική επιχείρηση τουριστικού γραφείου ή ΤΕΟΜ δεν νομιμοποιείται παρακρατώντας την κυριότητά του να μεταβιβάσει την κατοχή του. Η επανάκτηση της κατοχής δεν χορηγεί στον μεν κύριο δικαίωμα για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας ειδικού τουριστικού λεωφορείου δημόσιας χρήσης στο όνομά του, στον δε πρώην κάτοχό του την αντικατάστασή του με άλλο όχημα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/395/2006

Ανανγνώριση προϋπηρεσίας υπαλλήλου για τη μισθολογική του εξέλιξη. Συμμόρφωση Διοικήσεως σε ακυρωτική απόφαση διοικητικού δικαστηρίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από την υπ’ αριθμ. 3259/2003 απόφαση με την οποία ακυρώνεται αρνητική απάντηση της Διοικήσεως ως πλημμελώς αιτιολογημένη, απορρέει υποχρέωση της Διοικήσεως να μην επαναλάβει την ακυρωθείσα άρνηση με την αυτή πλημμελή αιτιολογία. Η μετά την έκδοση της αποφάσεως αυτής νέα άρνηση της Διοικήσεως και εμμονή της στη διατυπωθείσα άποψή της, εφόσον στηρίζεται σε νέες νομικές σκέψεις περί των οποίων δεν έγινε έρευνα και κρίση στην ακυρωτική απόφαση ούτε ευθέως ούτε παρεπιμπτόντως, δεν συνιστά μη συμμόρφωση στην εν λόγω απόφαση, ούτε παραβιάζει το εξ αυτής απορρέον δεδικασμένο.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/141/2018

Παροχή υπηρεσιών(...)Με βάση τα παραπάνω πραγματικά περιστατικά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, δοθέντος του ότι απευθυνθείσα προς τους ενδιαφερόμενους φορείς πρόσκληση εκδήλωση ενδιαφέροντος, η οποία αποτελεί και το κανονιστικό πλαίσιο της διενεργηθείσας διαδικασίας, δεν προέβλεπε ρητώς στους όρους συμμετοχής των οικονομικών φορέων, ως στοιχείο καταλληλότητας αυτών, την κατοχή ειδικής άδειας λειτουργίας τουριστικού γραφείου από τον Ε.Ο.Τ., σύμφωνα με τις ισχύουσες ειδικές ρυθμίσεις του ν. 393/1976 "Περί ιδρύσεως και λειτουργίας τουριστικών γραφείων" (Α΄199), στις οποίες, μάλιστα, ουδόλως παρέπεμπε στο προοίμιο αυτής, μη νομίμως αποκλείσθηκε από την ανωτέρω διαδικασία επιλογής η ατομική επιχείρηση της Π.... με την αιτιολογία ότι δεν πληρούσε τον σχετικό όρο. Εφόσον δε, η αναθέτουσα Αρχή μετά και τις διευκρινίσεις που έλαβε από τον Ε.Ο.Τ., ως εποπτεύουσα Αρχή όλων των τουριστικών γραφείων, έκρινε ότι εξ ιδίου σφάλματος δεν είχε θέσει ως κριτήριο καταλληλότητας των υποψηφίων οικονομικών φορέων την κατοχή ειδικής άδειας λειτουργίας τουριστικού γραφείου, και ανεξαρτήτως της νομιμότητας ή μη του συγκεκριμένου όρου, όφειλε σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 3 και 5 του άρθρου 103 του ν. 4412/2016, να ματαιώσει τη διαδικασία με την αιτιολογία του διαπιστωθέντος σφάλματος και να την επαναλάβει εξαρχής μετά τη δημοσίευση νέας πρόσκλησης, όπου θα περιλαμβάνονταν και οι ρυθμίσεις του παραπάνω νόμου, ώστε να δοθεί η ευκαιρία στους ενδιαφερόμενους, ανεξάρτητα από το αν είχαν μετάσχει στην διαδικασία και αν είχαν υποβάλει τεχνικώς αποδεκτή προσφορά, να υποβάλλουν νέες προσφορές, ενόψει των νέων απαιτήσεων της πρόσκλησης (πρβλ. ΣτΕ 554/2010, Ε.Α. 1083,1084/2010). Ωστόσο το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψιν  αφενός το δυσερμήνευτο και το ειδικό περιεχόμενο των ισχυουσών περί τουριστικών γραφείων διατάξεων και αφετέρου το σύντομο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ της κατακύρωσης του αποτελέσματος της διαδικασίας ανάθεσης και της πραγματοποίησης του συνεδρίου του Πολιτικού Γραφείου της CPMR ("Διάσκεψη των Παράκτιων και Περιφερειών της Ευρώπης"), ήτοι του ανωτάτου οργάνου ενός φορέα ευρωπαϊκής εμβέλειας με συνέδρους-εκπροσώπους Περιφερειών διαφόρων εθνοτήτων ανά την Ευρώπη, κρίνει ότι τα όργανα της Περιφέρειας πεπλανημένως, πλην όμως συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, υπέλαβαν ότι μπορούσαν νομίμως να προβούν στην ανάθεση της διοργάνωσης του συνεδρίου στο πλαίσιο της ως άνω διαδικασίας.