ΑΕΠΠ/175/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
H προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 227/2020 απόφασης του αναθέτοντα φορέα, η οποία έκανε δεκτές τις προσφορές των παρεμβαινουσών και εν προκειμένω της πρώτης και δεύτερης παρεμβαίνουσας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κατασκευή του έργου «****» (δεν γράφεται σε παρένθεση), συμπεριλαμβάνοντας την εκπόνηση μελέτης εφαρμογής, την πλήρη κατασκευή και δοκιμές των έργων Πολιτικού Μηχανικού, την προμήθεια και εγκατάσταση ηλεκτρολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού, καθώς και τη δοκιμαστική λειτουργία του έργου για έξι μήνες. Επίσης, περιλαμβάνει τα έργα προσαγωγής των ακαθάρτων, όπως το εξωτερικό κεντρικό αντλιοστάσιο προσαγωγής ΚΕ και τον κεντρικό καταθλιπτικό αγωγό του, μήκους περίπου 1.100m.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/720/2020
Η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί άλλως τροποποιηθεί η υπ' αριθμ. 33/2020 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, κατά το μέρος που απέρριψε την προσφορά της και καθ' ο μέρος αποδέχθηκε την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας. Επιπλέον, ζητά να ακυρωθεί κάθε άλλη συναφής, προγενέστερη ή μεταγενέστερη, πράξη ή παράλειψη της Διοίκησης. Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή δικτύων αποχέτευσης ακάθαρτων και αντλιοστασίων των Τ.Κ., καθώς και έργων μεταφοράς στο αντλιοστάσιο Ορχομενού, συνολικού μήκους περίπου 26,5km, και πέντε (5) αντλιοστασίων ακαθάρτων, περιλαμβάνοντας και τις ιδιωτικές συνδέσεις ακινήτων με το δίκτυο ακάθαρτων.
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1439/2022
ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ (...)Από τις διατάξεις αυτές συνάγεται ότι η δαπάνη κατασκευής των εξωτερικών διακλαδώσεων ακαθάρτων υδάτων, που κατασκευάζονται εξωτερικά των ακινήτων από τη ρυμοτομική γραμμή μέχρι την θέση του αγωγού αποχέτευσης ακαθάρτων, για τη σύνδεση του εσωτερικού δικτύου του ακινήτου με τον αντίστοιχο αγωγό αποχέτευσης, και περιλαμβάνουν, κατά την τεχνική έννοια του όρου, τον αγωγό ακαθάρτων υδάτων κατά πλάτος της οδού, από το ακίνητο προς τον κεντρικό αγωγό, το φρεάτιο προσαρμογής του εσωτερικού δικτύου ακαθάρτων υδάτων με τον προαναφερθέντα αγωγό, και τη σύνδεση του προαναφερθέντος αγωγού με τον αγωγό ακαθάρτων υδάτων, βαρύνει τους ιδιοκτήτες των ωφελούμενων ακινήτων. Επομένως, η δαπάνη κατασκευής των διακλαδώσεων αυτών, έστω και αν καταβάλλεται αρχικώς από την αρμόδια επιχείρηση ύδρευσης και αποχέτευσης, βαρύνει τελικώς τρίτα πρόσωπα και είναι ανακτήσιμη, εκ του λόγου δε αυτού δεν περιλαμβάνεται στο επενδυτικό κόστος του ευρύτερου έργου της κατασκευής του αποχετευτικού συστήματος που μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής και η αντίστοιχη δαπάνη κατασκευής τους δεν αποτελεί επιλέξιμη προς χρηματοδότηση δαπάνη, σε περίπτωση δε καταβολής της αναζητείται ως αχρεωστήτως καταβληθείσα.(...)Το δικάσαν Τμήμα με την αναιρεσιβαλλόμενη απόφασή του απέρριψε, κατά το μέρος που αφορούσε στο επίδικο ποσό δημοσιονομικής διόρθωσης, ως αβάσιμο τον λόγο έφεσης περί παραβίασης της αρχής της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, με την αιτιολογία ότι από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι η διοίκηση προέβη σε ενέργειες, οι οποίες ήταν ικανές να δημιουργήσουν στην αναιρεσείουσα την πεποίθηση ότι η επίμαχη δαπάνη ήταν επιλέξιμη. Εν όψει δε αυτών, δοθέντος ότι από τις πραγματικές παραδοχές της αναιρεσιβαλλόμενης εξεταζόμενες υπό το πρίσμα των ισχυρισμών της αναιρεσείουσας δεν προκύπτει η απαιτούμενη προϋπόθεση περί της υπάρξεως συγκεκριμένων διαβεβαιώσεων για τη θεμελίωση παραβιάσεως της αρχής της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, το δικάσαν Τμήμα, αγόμενο στην παραδοχή ότι εν προκειμένω δεν παραβιάστηκε η αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης της αναιρεσείουσας, δεν υπέπεσε στην αναιρετική πλημμέλεια της πλημμελούς εφαρμογής του νόμου και ο σχετικός λόγος αναίρεσης κρίνεται απορριπτέος ως αβάσιμος.Για τους λόγους αυτούς Απορρίπτει την αίτηση αναίρεσης της 411/2016 απόφασης του Ι Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΑΕΠΠ/456/2020
Οι προσφεύγουσες εταιρείες αιτούνται την ακύρωση της υπ’ αριθ. 20/2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία αφορά τον διαγωνισμό για την 'Κατασκευή νέας Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (Ε.Ε.Λ.) του οικισμού […]'. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την εκπόνηση οριστικής μελέτης και μελέτης εφαρμογής, την κατασκευή έργων πολιτικού μηχανικού, την προμήθεια και εγκατάσταση ηλεκτρολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού, τη θέση σε λειτουργία και τις δοκιμές ολοκλήρωσης, καθώς και τη δοκιμαστική λειτουργία του έργου για έξι μήνες. Οι προσφεύγουσες ισχυρίζονται ότι η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής είναι μη νόμιμη λόγω παραβιάσεων στη διαδικασία και ατόφιας αποκλεισμού των προσφορών τους.
ΑΕΠΠ/125/2020
Η πρώτη προδικαστική προσφυγή (ΓΑΚ ΑΕΠΠ 1509/2019) της εταιρίας «**********» αιτείται την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 158/2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου ********** και του Πρακτικού της 23/25-11-2019 συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου **********, στο μέρος που αποδέχτηκε τις εταιρίες «**********», «**********» και «**********» για τα επόμενα στάδια του διαγωνισμού για το έργο «ΕΡΓΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ **********». Το αντικείμενο της σύμβασης, συνολικής προϋπολογισθείσας αξίας 2.918.000,00€ (πλέον ΦΠΑ), αφορά στην κατασκευή Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων για την εξυπηρέτηση του οικισμού ********** με τη μέθοδο ενεργού ιλύος/παρατεταμένου αερισμού. Η εγκατάσταση θα κατασκευαστεί βόρεια του οικισμού ********** στη θέση «Καρά Πηγάδι». Το έργο περιλαμβάνει την εκπόνηση Οριστικής Μελέτης, Μελέτης Εφαρμογής και συμπληρωματικών μελετών/ερευνών, την κατασκευή έργων Πολιτικού Μηχανικού, την προμήθεια και εγκατάσταση ηλεκτρολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού, τη θέση σε λειτουργία και δοκιμές ολοκλήρωσης, δοκιμαστική λειτουργία και συντήρηση εγκαταστάσεων για 15 μήνες (εξαιρουμένων δαπανών νερού, ηλεκτρικής ενέργειας, χημικών και μεταφοράς/διάθεσης παραπροϊόντων), την κατασκευή αγωγού διάθεσης επεξεργασμένων λυμάτων μήκους 1.350,00μ και την έκδοση απαιτούμενων αδειών. Η δεύτερη προδικαστική προσφυγή (ΓΑΚ ΑΕΠΠ 1516/2019) της εταιρίας «**********» ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 158/2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής Δήμου **********, με την οποία εγκρίθηκε το Α’ Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού του έργου «ΕΡΓΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ **********», την απόρριψη των οικονομικών προσφορών των οικονομικών φορέων «**********», «**********» και «**********» και την ανακήρυξη της προσφεύγουσας «**********» ως αναδόχου του έργου.
ΑΕΠΠ/476/2019
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αίτησε: α) την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 28/20-02-2019 του αναθέτοντος φορέα, με την οποία έγινε αποδεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας και ανακηρύχθηκε προσωρινή μειοδότης στον διαγωνισμό, β) τον αποκλεισμό της παρεμβαίνουσας από τον διαγωνισμό, και γ) την ανακήρυξη του ίδιου ως προσωρινού μειοδότη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κατασκευή δικτύου ακαθάρτων στον οικισμό Πυργετού, συμπεριλαμβανομένου δικτύου αποχέτευσης με αναρρόφηση κενού (vacuum), το οποίο θα καλύπτει σχεδόν ολόκληρο τον οικισμό, χωριζόμενο σε τρεις κύριους κλάδους που καταλήγουν σε ένα αντλιοστάσιο κενού, καθώς και την εγκατάσταση 206 φρεατίων συλλογής με βαλβίδα κενού. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 3.900.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.
ΕλΣυν.Τμ.6/6332/2015
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ-ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:.ζητείται η ανάκληση της 228/2015 πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι εν προκειμένω δεν συντρέχουν οι εκ του νόμου τιθέμενες προϋποθέσεις για τη νόμιμη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης. Ειδικότερα, οι εργασίες που περιλαμβάνονται στο αντικείμενο της επίμαχης σύμβασης δεν έχουν συμπληρωματικό χαρακτήρα σε σχέση με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο, καθόσον δεν σχετίζονται τεχνικώς με την κατασκευή και τη λειτουργικότητα του αρχικού έργου. Τούτο δε, διότι: α) αφενός αφορούν σε άλλη περιοχή (Λεωφόρο …), επί της οποίας δεν προβλεπόταν, όπως και ο αιτών Δήμος συνομολογεί με την κρινόμενη αίτηση, η κατασκευή εξωτερικών διακλαδώσεων για τη σύνδεση ακινήτων με το διερχόμενο από αυτή ήδη κατασκευασμένο δευτερεύον δίκτυο αποχέτευσης λυμάτων, δοθέντος ότι το εν λόγω δίκτυο δεν είχε ακόμα συνδεθεί με το κεντρικό αντλιοστάσιο προώθησης λυμάτων προς την … και, ως εκ τούτου, ήταν μη λειτουργικό και β) στο τεχνικό αντικείμενο της επίμαχης σύμβασης περιλαμβάνονται και εργασίες κατασκευής δευτερεύοντος δικτύου ακαθάρτων υδάτων, οι οποίες διαφέρουν ουσιωδώς από τις εργασίες που ανατέθηκαν με την αρχική σύμβαση.(..)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η προσβαλλόμενη πράξη δεν πρέπει να ανακληθεί και, επομένως, η κρινόμενη αίτηση και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να απορριφθούν.
ΑΕΠΠ/173/2017
Ο προσφεύγων ζητά: α) την εκ νέου προκήρυξη του διαγωνισμού ως σύμβαση δημοσίου έργου (και όχι ως σύμβαση προμήθειας), β) τη ματαίωση της υπάρχουσας διαδικασίας λόγω σφαλμάτων, παραλείψεων και ασαφειών στη διακήρυξη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εγκατάσταση και λειτουργία ολοκληρωμένου συστήματος βιολογικής επεξεργασίας λυμάτων, συμπεριλαμβάνοντας προμήθεια εξοπλισμού, εκτεταμένες εργασίες εγκατάστασης, μελέτες, ηλεκτρομηχανολογικούς και υδραυλικούς έργα, καθώς και δοκιμαστική λειτουργία. Το σύστημα θα αποτελεί τεχνικό έργο σταθερά προσδεδεμένο στο έδαφος με ενιαίο τεχνικοοικονομικό σκοπό.
ΕλΣυνΤμ.Μειζ-Επταμ.Συνθ/410/2016
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ-ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:το Τμήμα κρίνει, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον αιτούντα Δήμο, ότι στην προκειμένη περίπτωση συντρέχουν οι προϋποθέσεις σύναψης της επίμαχης συμπληρωματικής σύμβασης. Ειδικότερα, η ανάγκη εκτέλεσης των εργασιών της σύμβασης αυτής ανέκυψε από το απρόβλεπτο γεγονός της αποκάλυψης, στο πλαίσιο εκτέλεσης άλλης εργολαβίας, αχαρτογράφητου αγωγού ομβρίων στην Λεωφόρο …, που παρανόμως είχε μετατραπεί από τους ιδιοκτήτες παρακείμενων ακινήτων σε παντορροϊκό. Ο αγωγός αυτός δεν ήταν δυνατόν να εντοπιστεί κατά τον χρόνο εκπόνησης της μελέτης του αρχικού έργου, αφενός μεν λόγω της απουσίας επιφανειακών υδάτων, αφετέρου δε διότι κατά τον χρόνο μετατροπής του σε παντορροϊκό δεν λειτουργούσε τεχνική υπηρεσία στον Δήμο της .... Περαιτέρω, με την επίμαχη σύμβαση δεν επέρχεται επέκταση του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου. Τούτο διότι οι εργασίες της αρχικής σύμβασης αφορούσαν καταρχήν στο σύνολο της εδαφικής Περιφέρειας του Δήμου ..., δεν προβλέφθηκαν δε ειδικώς για την Λεωφόρο .. εκ μόνου του λόγου ότι το δευτερεύον δίκτυο ακαθάρτων δεν ήταν τότε λειτουργικό ένεκα της μη σύνδεσής του με το αντλιοστάσιο. Εξάλλου, η κατασκευή ενός παράλληλου αγωγού σε ορισμένα σημεία επί της Λεωφόρου … δεν συνιστά κατασκευή δευτερεύοντος δικτύου ακαθάρτων, αλλά είναι τεχνικά αναγκαία για την σύνδεση των ακινήτων με το δίκτυο αυτό, ήτοι αφορά αμιγώς στο έργο των διακλαδώσεων του δικτύου ακαθάρτων. Τέλος, οι εργασίες της επίμαχης συμπληρωματικής σύμβασης κατά το αντικείμενό τους συνδέονται άρρηκτα με την αρχική εργολαβία και είναι αναγκαίες για την ολοκλήρωση του τεχνικού της αντικειμένου, ήτοι με την σύνδεση των ακινήτων του Δήμου ... με το δευτερεύον δίκτυο ακαθάρτων...η υπό κρίση αίτηση αναθεώρησης καθώς και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να γίνουν δεκτές και να αναθεωρηθεί η 6632/2015 Απόφαση του VI Τμήματος. Περαιτέρω, πρέπει να γίνει δεκτή η από 10.9.2015 αίτηση ανάκλησης και να ανακληθεί η 228/2015 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου,
ΑΕΠΠ/863/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία "..." με την από 30-5-2020 προδικαστική προσφυγή της ζητάει την ακύρωση ή τροποποίηση της υπ' αριθμ. 55/2020 απόφασης του Δήμου "..." για τους εξής λόγους: 1. Αποδοχή των προσφορών των συνδιαγωνιζομένων οικονομικών φορέων "...", "...", "...". 2. Πλημμελής βαθμολόγηση της προσφοράς της. 3. Πλημμελής βαθμολόγηση της τεχνικής προσφοράς της "...". Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή έργων αποχέτευσης, ειδικότερα: 1. Δίκτυα συλλογής ακαθάρτων στους οικισμούς "..." και "..." συνολικού μήκους 5.359,52 m και 155 φρεάτια επίσκεψης. 2. Κατασκευή τριών (3) νέων υπόγειων, προκατασκευασμένων αντλιοστασίων (ΑΣ1, ΑΣ2, ΑΣ3) και χρήση υφιστάμενων αντλιοστασίων στη "..." και στη θέση "...". 3. Συνολικό μήκος καταθλιπτικών αγωγών μεταφοράς λυμάτων στην ΕΕΛ: 69,50 μ (Φ63 εντός οικισμού "..."), 1350,00 μ (Φ90 από "..." σε "..."), 7.716,60 μ (Φ110 από "..." σε "..." και εν συνεχεία σε "..."). 4. Περιλαμβάνονται απαραίτητα φρεάτια αεραγωγών και εκκένωσης. Ο συνολικός προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου (εκτιμώμενη αξία της σύμβασης) ανέρχεται σε 1.379.023,26 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής.
ΑΕΠΠ/321/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της υπ’ αριθ. 26/2020 απόφασης του Δ.Σ. που απέρριψε την προσφορά της κατά το στάδιο ελέγχου δικαιολογητικών συμμετοχής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη μελέτη και κατασκευή Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) σε τρείς οικισμούς νησιού, με εκτιμώμενη αξία 3.250.000€ (χωρίς ΦΠΑ). Η απόρριψη βασίστηκε στο ότι η βεβαίωση περαίωσης εργασιών και η εξάμηνη δοκιμαστική λειτουργία του έργου αναφοράς της προσφεύγουσας (κατασκευή ΕΕΛ Δήμου) κρίθηκαν εκτός πενταετίας, όπως απαιτεί η διακήρυξη. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι πληροί τις απαιτήσεις, επικαλούμενη έγγραφα που δείχνουν εκτέλεση εργασιών και δοκιμαστική λειτουργία εντός πενταετίας.