×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1764/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση συγκεκριμένων όρων της διακήρυξης της αναθέτουσας αρχής για τον δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό «Εκπόνηση Στρατηγικών Χαρτών Θορύβου (ΣΧΘ) και Σχεδίων Δράσης (ΣΔ) σε Πολεοδομικά Συγκροτήματα της Χώρας», σε εφαρμογή της Οδηγίας 2002/49/ΕΚ. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι όροι αυτοί, ειδικά εκείνοι που αφορούν την εμπειρία του Συντονιστή-Συμβούλου και του Διευθυντή Έργου σε χαρτογραφήσεις βάσει της νέας Οδηγίας 2015/996/ΕΕ, είναι φωτογραφικοί και καθιστούν αδύνατη ή ουσιωδώς δυσχερή τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό, παραβιάζοντας τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και του ελεύθερου ανταγωνισμού. Επιπλέον, αμφισβητεί την ανεξαρτησία του Συντονιστή-Συμβούλου και ζητά τη θέσπιση όρου αποκλεισμού για την ανάληψη παρεμφερών έργων από τον ανάδοχο, προκειμένου να διασφαλιστεί η διαφάνεια και να αποφευχθεί σύγκρουση συμφερόντων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/354/2021

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της αίτησε την ακύρωση της διακήρυξης του Υπουργείου για την ανάθεση της σύμβασης 'Συντονισμός της Εκπόνησης των Στρατηγικών Χαρτών Θορύβου (ΣΧΘ) και Σχεδίων Δράσης (ΣΔ)', ιδίως ως προς τους όρους που θεωρούνται φωτογραφικοί και περιοριστικοί του ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα, κατακρίνει τους όρους 2.2.6. που αφορούν τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής, ζητώντας εμπειρία σε τρεις (3) συμβάσεις Στρατηγικής Χαρτογράφησης Θορύβου σύμφωνα με την Οδηγία 2002/49 και δύο (2) σύμφωνα με την Οδηγία 2015/996/ΕΕ, ισχυριζόμενη ότι αυτοί οι όροι ευνοούν μία μόνο εταιρεία και αποκλείουν άλλους δυνητικούς ανταγωνιστές. Επιπλέον, επικρίνει την έλλειψη ελεγκτικού μηχανισμού για τον Συντονιστή-Σύμβουλο, ο οποίος θα αξιολογεί τα υποέργα της σύμβασης, υποστηρίζοντας ότι αυτό δημιουργεί σύγκρουση συμφερόντων και νοθεύει τον ανταγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τον συντονισμό της εκπόνησης Στρατηγικών Χαρτών Θορύβου και Σχεδίων Δράσης σε πολεοδομικά συγκροτήματα της χώρας, σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ, με προϋπολογισμό 204.314,52 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).


Αριθμ. 13586/724/2006

Καθορισμός μέτρων, όρων και μεθόδων για την αξιολόγηση και τη διαχείριση του θορύβου στο περιβάλλον, σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 2002/49/ΕΚ «σχετικά με την αξιολόγηση και τη διαχείριση του περιβαλλοντικού θορύβου» του Συμβουλίου της 25.6.2002».


ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/27136/1793/2018

Τροποποίηση της 13586/724/2006 κοινής υπουργικής απόφασης «Καθορισμός μέτρων, όρων και μεθόδων για την αξιολόγηση και τη διαχείριση του θορύβου στο περιβάλλον, σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 2002/49/ΕΚ «σχετικά με την αξιολόγηση και τη διαχείριση του περιβαλλοντικού θορύβου» του Συμβουλίου της 25.6.2002 (Β΄ 384).


9272/471/2007

Τροποποίηση του άρθρου 8 της υπ’ αριθμ. 37393/2028/2003 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄ 1418), σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 2005/88/ΕΚ «για την τροποποίηση της οδηγίας 2000/14/ΕΚ για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών μελών σχετικά με την εκπομπή θορύβου στο περιβάλλον από εξοπλισμό προς χρήση σε εξωτερικούς χώρους», του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2005.


ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/13757/255/2022

Τροποποίηση των Παραρτημάτων II και III του άρθρου 11 της υπ’ αρ. 13586/724/2006 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’  384), σε συμμόρφωση με την κατ’ εξουσιοδότηση Οδηγία (ΕΕ) 2021/1226 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 21ης Δεκεμβρίου 2020 «για την τροποποίηση, με σκοπό την προσαρμογή στην επιστημονική και τεχνολογική πρόοδο, του παραρτήματος II της οδηγίας 2002/49/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου όσον αφορά τις κοινές μεθόδους αξιολόγησης του θορύβου» και την Οδηγία(ΕΕ) 2020/367 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 4ης Μαρτίου 2020 «για την τροποποίηση του παραρτήματος III της οδηγίας 2002/49/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου όσον αφορά τον καθορισμό μεθόδων αξιολόγησης των επιβλαβών επιδράσεων του περιβαλλοντικού θορύβου.


ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/92809/1615/2025

Τροποποίηση της υπ’ αρ. 37393/2028/2003 (Β’ 1418) κοινής υπουργικής απόφασης, σε συμμόρφωση με τον κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμό (ΕΕ) 2024/1208 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 16ης Νοεμβρίου 2023 «για την τροποποίηση της οδηγίας 2000/14/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου όσον αφορά τις μεθόδους μέτρησης αερόφερτου θορύβου που εκπέμπεται από εξοπλισμό χρησιμοποιούμενο σε εξωτερικούς χώρους» και την Οδηγία (ΕΕ) 2024/2839 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου


1120/22/2024

Ανάθεση καθηκόντων σε στελέχη της ΕΕΤΤ για την υποστήριξη των αρμοδιοτήτων της ΕΕΤΤ αναφορικά με την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/2065 σχετικά με την ενιαία αγορά ψηφιακών υπηρεσιών και την τροποποίηση της οδηγίας 2000/31/ΕΚ (πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες) και τη διεκπεραίωση καθηκόντων αυτής, ως Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών.


ΝΣΚ/57/2018

Συμπληρωματική προς την υπ’ αριθ. 7/2017 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ., για τον τρόπο υλοποίησης της αναστολής των καθηκόντων του δημοτικού συμβούλου που είναι ταυτόχρονα και μέλος του Α.Σ.Ε.Π.Κατά τη διάρκεια της θητείας μέλους του Α.Σ.Ε.Π. και αναστολής άσκησης των καθηκόντων του ως δημοτικού συμβούλου, η θέση αυτή δεν μένει κενή και δεν συντρέχει λόγος αναπλήρωσης κατά τις διατάξεις των άρθρων 38 και 55 του ν. 3852/2010 (Α' 87), οπότε το δημοτικό συμβούλιο συνεδριάζει νόμιμα, χωρίς την παρουσία του δημοτικού συμβούλου, εφόσον υπάρχει απαρτία, μέχρι τη λήξη της θητείας του ως μέλους του Α.Σ.Ε.Π., χωρίς να τίθεται θέμα αδικαιολόγητης απουσίας από τα καθήκοντά του, κατά την έννοια του άρθρου 68 του ίδιου νόμου, που θα μπορούσε να επιφέρει τις προβλεπόμενες στο άρθρο αυτό δυσμενείς συνέπειες σε βάρος του. Για την διαπίστωση της αναστολής των καθηκόντων του δημοτικού συμβούλου πρέπει να εκδοθεί σχετική πράξη του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ως ασκούντος τον έλεγχο νομιμότητας και την εν γένει κρατική εποπτεία στους ΟΤΑ, με την οποία θα διαπιστώνεται η υπαγωγή του στο καθεστώς της αναστολής και θα προσδιορίζονται η έναρξη και η λήξη της (πλειοψ.) (Βλ. υπ’ αριθ. ΝΣΚ/7/2017)


ΝΣΚ/165/2018

Νομιμοποίηση του Διοικητικού Συμβουλίου ανώνυμης εταιρείας, το μετοχικό κεφάλαιο της οποίας ανήκε στο σύνολό του σε ήδη θανόντες και διαθέτες περιουσίας υπέρ κοινωφελούς σκοπού, για την αξιοποίηση ακινήτου ιδιοκτησίας της εταιρείας με μακροχρόνια μίσθωση – Άδεια του αρμοδίου Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ως ασκούντος την εποπτεία εκκαθάρισης κοινωφελών περιουσιών – Επιτρεπτό ορισμού εκτελέστριας διαθήκης, υπό την ιδιότητά της αυτή, ως Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ίδιας εταιρείας.α) Το Διοικητικό Συμβούλιο ανώνυμης εταιρείας, το μετοχικό κεφάλαιο της οποίας ανήκε στο σύνολό του σε θανόντες, διαθέτες περιουσίας υπέρ κοινωφελούς σκοπού, και συγκεκριμένα για τη σύσταση ιδρύματος, το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει συσταθεί, δύναται να αξιοποιήσει ακίνητο ιδιοκτησίας της εταιρείας με μακροχρόνια εκμίσθωσή του. β) Για την ως άνω εκμίσθωση απαιτείται άδεια του αρμοδίου Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ως ασκούντος την εποπτεία εκκαθάρισης κοινωφελών περιουσιών. γ) Η εκτελέστρια της διαθήκης υπό την ιδιότητά της ως εκπροσώπου του δικαιούχου του συνόλου των μετοχών της ανωνύμου εταιρείας, μπορεί να οριστεί Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας (πλειοψ.). Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή


ΝΣΚ/256/2013

ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Μακροχρόνια εκμίσθωση ξενοδοχείου – Διακήρυξη διεθνούς διαγωνισμού – Αναγκαιότητα ή μη πρόβλεψης ιδιαίτερης διάταξης στη διακήρυξη περί καταγγελίας της μίσθωσης που θα συναφθεί.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υφίσταται δυνατότητα και δεν είναι αναγκαίο από νομικής απόψεως, αλλά ωστόσο κρίνεται επιβεβλημένο ειδικά στην προκειμένη περίπτωση, να προβλεφθεί ιδιαίτερη διάταξη (άρθρο) στη διακήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού μακροχρόνιας εκμίσθωσης από το ΙΚΑ ΕΤΑΜ του ξενοδοχείου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ» περί καταγγελίας που μπορεί να ασκηθεί από αμφότερα τα συμβαλλόμενα μέρη, λόγω της σοβαρότητας του διαγωνισμού αυτού και του χαρακτηρισμού του ως διεθνούς και επειδή υπάρχουν κάποια κενά, που πρέπει να συμπληρωθούν, στις επί μέρους ρυθμίσεις της σύμβασης για την καταγγελία. Το σχέδιο διακήρυξης (άρθρο) για την καταγγελία της ως άνω μίσθωσης, που τέθηκε από τον Προϊστάμενο του Γραφείου Νομικού Συμβούλου του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, πρέπει να ισχύει ως γενική ρήτρα με συμπληρωματικό χαρακτήρα, αφού ρητώς τελεί υπό διατάξεις και κατά κύριο λόγο αυτές του άρθρου 13 που προβλέπει η επίμαχη σύμβαση εκμίσθωσης. Από τη μελέτη και αντιπαραβολή του περιεχομένου της διάταξης (άρθρου) για την καταγγελία που τέθηκε στη διακήρυξη, προς το περιεχόμενο των επί μέρους ρυθμίσεων περί καταγγελίας στο σχέδιο της σύμβασης, που τέθηκαν από τους Ευρωσυμβούλους, ουδεμία σύγκρουση ή αντίφαση διαπιστώνεται που να οδηγεί σε ερμηνευτικές δυσχέρειες ή επίλυση δια της διοικητικής ή δικαστικής οδού.