ΑΕΠΠ/309/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα οικονομική οντότητα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής υπ’ αριθμό 3/2019, η οποία απέρριψε την προσφορά της και αποδέχθηκε την προσφορά της παρεμβαίνουσας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος αποσιδήρωσης-απομαγγανίωσης νερού γεώτρησης για τη υδρευση του Δ.Δ. […] με συνολική ωριαία παραγωγή τουλάχιστον 30 m3/h επεξεργασμένου νερού, ώστε να παρέχει νερό κατάλληλο για πόση από κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/902/2018
Η προσφεύγουσα αιτείται: (ι) την ακύρωση της διακήρυξης του Δήμου Ικαρίας με αριθμό πρωτ. 3678/2018, η οποία αφορά την «Προμήθεια και Εγκατάσταση Συστήματος Αποσιδήρωσης-Απομαγγανίωσης για την Ύδρευση του Δ.Δ. Ραχών (Γεώτρηση Χάρακα)», με σκοπό την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού μετά από τροποποίηση των όρων, (ιι) να κληθεί να παραστεί κατά τη συζήτηση της προσφυγής, και (ιιι) την επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια και εγκατάσταση μίας μονάδας αποσιδήρωσης-απομαγγανίωσης νερού γεώτρησης της περιοχής Χάρακα, με συνολική ωριαία παραγωγή 30 m³/h επεξεργασμένου νερού, σύμφωνα με τεχνικές προδιαγραφές, για παροχή κατάλληλου για πόση νερού στους κατοίκους και επισκέπτες του Δ.Δ. Ραχών.
ΑΕΠΠ/310/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται την τροποποίηση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής (Δήμος Ικαρίας) ώστε να συμπεριλάβει επιπλέον λόγους απόρριψης της προσφοράς της παρεμβαίνουσας, η οποία είχε ήδη απορριφθεί. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος αποσιδήρωσης-απομαγγανίωσης για την ύδρευση του Δ.Δ. Ραχών, με συνολική ωριαία παραγωγή τουλάχιστον 30 m³/h επεξεργασμένου νερού, κατάλληλου για πόση, με εκτιμώμενη αξία 99.999,80 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και διάρκεια εκτέλεσης 120 ημέρες.
ΑΕΠΠ/1245/2019
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης για τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης κάτω των ορίων για την Εγκατάσταση μονάδων αποσιδήρωσης πόσιμου νερού στην συγκεκριμένη περιοχή, με εκτιμώμενη αξία 275.000,00 Ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.). Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συστήματος επεξεργασίας νερού με σκοπό την απομάκρυνση του σιδήρου από γεώτρηση, ώστε το νερό να πληροί τα νομοθετικά όρια ποιότητας. Ο προσφεύγων καταθέτει ότι ο όρος 2.2.4 της διακήρυξης, ο οποίος απαιτεί συγκεκριμένη διατύπωση της επαγγελματικής δραστηριότητας ('εμπορία φίλτρων και διατάξεων καθαρισμού νερού'), αποκλείει αδικαιολόγητα την συμμετοχή του, παρότι η δραστηριότητά του (χονδρικό εμπόριο και κατασκευή μηχανημάτων επεξεργασίας νερού) καλύπτει ουσιαστικά το αντικείμενο της σύμβασης.
ΑΕΠΠ/73/2018
Οι προσφεύγουσες επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Πύδνας-Κολινδρού, η οποία έκανε δεκτές προσφορές άλλων οικονομικών φορέων στον διαγωνισμό για την προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συστήματος επεξεργασίας νερού (φίλτρου) στη θέση «Γιαννίτσι» Τ.Κ. Αλωνίων. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η απομάκρυνση του μαγγανίου από το νερό της γεώτρησης «Μοναστήρι» (Κρυονέρι), ώστε να γίνει πόσιμο σύμφωνα με τις νομικές απαιτήσεις. Οι προσφυγές επικαλούνται παραβάσεις των όρων της διακήρυξης, όπως μη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, ελλείψεις στη λίστα έργων, μη συμβατά τεχνικά χαρακτηριστικά του εξοπλισμού και μη τήρηση της αρχής του ενιαίου μέτρου κρίσεως.
ΕλΣυν/Κλ.7/2/2017
Πληρωμή αξίας νερού κατόπιν απευθείας ανάθεσης.(....)Με δεδομένα τα ανωτέρω, η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη. Ειδικότερα, ανεξαρτήτως του ότι κατά τον χρόνο σύναψης της σύμβασης με την κάτοχο του συγκεκριμένου σημείου υδροληψίας ο Δήμος δεν είχε λάβει την απαραίτητη άδεια χρήσης ύδατος από αυτό, η οποία (άδεια), άλλωστε, για τους λόγους που εκτέθηκαν παραπάνω στη σκέψη ΙΙ.Ε., δεν ήταν δυνατό να προηγηθεί χρονικά της σύμβασης, καθώς η σύναψη αυτής αποτελούσε εν τοις πράγμασι προαπαιτούμενο για τη λήψη άδειας χρήσης εκ μέρους του Δήμου, και ούτε η φερόμενη ως δικαιούχος του εντάλματος νομιμοποιούνταν να αιτηθεί την έκδοση αυτής, αφού το αντλούμενο νερό προοριζόταν για την κάλυψη κοινωφελών αναγκών, (βλ. άνω σκ. ΙΙ Ε) επιπλέον κατά τον χρόνο σύναψης της σύμβασης δεν είχε ληφθεί ούτε το Πιστοποιητικό της Διεύθυνσης Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης .... περί εγγραφής της συγκεκριμένης γεώτρησης στο Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας, η λήψη του οποίου θα επέτρεπε τη χρήση ύδατος από το συγκεκριμένο σημείο για την κάλυψη κοινωφελών αναγκών του Δήμου κατά το χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης της σχετικής άδειας χρήσης.(...)Περαιτέρω, σε σχέση με την ποιότητα του προσφερόμενου νερού από το συγκεκριμένο σημείο υδροληψίας, μη νόμιμα δεν λήφθηκε υπόψη κατά την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου περί απευθείας ανάθεσης στη φερόμενη δικαιούχο το υπ’ αριθμ. 15-1897-001-0132-02/14-4-2015 Πιστοποιητικό Ανάλυσης δείγματος νερού της «αναλυτικά εργαστήρια .... α.ε.», οι τιμές των αποτελεσμάτων του οποίου ήταν εκτός των ορίων που καθορίζει η με αρ. Υ2/2600/2001 Κ.Υ.Α.,
ΕΣ/ΤΜ.6/2246/2017
ΕΡΓΑ. Συμπληρωματικες συμβασεις.(..) ζητείται η ανάκληση της 367/2017 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης του έργου «Κατασκευή έργων μεταφοράς και διανομής νερού λίμνης ..., Α΄φάση» (..) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, το Τμήμα, κρίνει ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 57 του ν. 3669/2008 για τη σύναψη της ελεγχόμενης συμπληρωματικής σύμβασης κατά τα ορθώς κριθέντα υπό του Κλιμακίου, καθόσον ούτε από την αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει τον 2ο Α.Π.Ε. ούτε από τα λοιπά στοιχεία του φακέλου αποδεικνύεται η συνδρομή των επικαλούμενων ως απρόβλεπτων περιστάσεων, απορριπτομένων ως αβασίμων των περί του αντιθέτου ισχυρισμών του αιτούντος και της παρεμβαίνουσας. ...Αντιθέτως, η ύπαρξη αγωγού καυσίμων της Πολεμικής Αεροπορίας στην ευρύτερη περιοχή είναι γνωστή στους κατοίκους και η ανυπαρξία χαρτογράφησης είναι ένα δεδομένο που έπρεπε να έχει ληφθεί υπόψη κατά την εκπόνηση της μελέτης ..... Περαιτέρω, η χρήση των τάφρων για την τροφοδοσία της λίμνης από τον ... ποταμό προς διασφάλιση της απαιτούμενης για τη διάσωση της πανίδας ελάχιστης στάθμης υδάτων δεν δύναται να θεωρηθεί ως απρόβλεπτη περίσταση, διότι τούτο προβλεπόταν ρητά από την 112839/18.12.2000 Κ.Υ.Α, ενώ η πλήρωση της λίμνης με νερό λόγω της έγκαιρης ολοκλήρωσης του έργου «Κατασκευή των απαιτούμενων έργων τροφοδοσίας της λίμνης ... από τον ποταμό ...» έπρεπε και ήταν εφικτό, κατά την κοινή πείρα και λογική, να είχε προβλεφθεί στην αρχική μελέτη του έργου. Ομοίως, δεν δύναται να θεωρηθούν απρόβλεπτες περιστάσεις οι συχνές κλοπές υλικών και οι διαρρήξεις των αντλιοστασίων ενόψει της ιδιαίτερα μεγάλης έκτασης της περιοχής εκτέλεσης του έργου και της μη γειτνίασής της με αστικό ιστό. Επιπροσθέτως, οι εργασίες δημιουργίας συστημάτων παρακολούθησης, διαχείρισης και ασφάλειας του έργου δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο της ελεγχόμενης συμπληρωματικής σύμβασης, ελλείψει οποιασδήποτε αναφοράς στην αιτιολογική έκθεση στους λόγους για τους οποίους οι εργασίες αυτές δεν μπορούν, αν και αυτοτελείς σε σχέση με τις λοιπές εργασίες και ως εκ τούτου μη απαραίτητες για την τελειοποίησή τους, να διαχωρισθούν από τη κύρια σύμβαση χωρίς τη δημιουργία ιδιαίτερων προβλημάτων, ενώ οι προβαλλόμενοι με την αίτηση ανάκλησης ισχυρισμοί είναι απορριπτέοι ως αβάσιμοι, καθόσον ανάγονται σε εκτιμήσεις και υπολογισμούς οικονομικής φύσης για τη σκοπιμότητα σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης, αντί δημοπράτησης των επίμαχων εργασιών, που δεν συνιστούν νόμιμο λόγο για τη σύναψη της ελεγχόμενης συμπληρωματικής σύμβασης. Επιπλέον, το Τμήμα κρίνει ότι η δαπάνη για την κάλυψη της τιμής της αύξησης των τιμών μετασχηματιστών, αεροφυλακίων και αντλητικών συγκροτημάτων, ύψους 234.637,93 ευρώ, που επήλθε από την υποχρεωτική εφαρμογή νέων κανονισμών, δύναται να καλυφθεί από το κονδύλι των απροβλέπτων, που ανέρχεται στο ποσό των 250.633,73 και ως εκ τούτου επαρκεί. Δεν ανακαλεί την 367/2017 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/335/2018