ΑΕΠΠ/387/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων (οικονομικός φορέας ως κοινοπραξία) ζητά την ακύρωση της πρόσκλησης συμμετοχής σε διαπραγμάτευση για ανάθεση συμβασης παροχής υπηρεσιών καθαριότητας σε νοσοκομείο και τις αποκεντρωμένες δομές του, με εκτιμώμενη αξία 780.870,97 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για 6 μήνες. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει καθαρισμό, απολύμανση και φύλαξη κτιρίων, με 24ωρη καθημερινή κάλυψη, συμπεριλαμβανομένων Κυριακών και αργιών, με συγκεκριμένες απαιτήσεις σε προσωπικό ανά βάρδια (π.χ. 45 άτομα πρωινή βάρδια Δευτέρα-Παρασκευή, 15 Σάββατο-Κυριακή κ.λπ.). Ο προσφεύγων επικαλείται παραβάσεις όπως μη επάρκεια προϋπολογισμού, παράνομες απαιτήσεις τεχνικής ικανότητας και χρηματοοικονομικής επάρκειας, καθώς και αθέμιτες προϋποθέσεις (π.χ. πιστοποιήσεις ISO πριν τη δημοσίευση).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1444/2019
Με την προδικαστική προσφυγή (ΓΑΚ 1376/11-11-2019), ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής (αρ. 27/23-10-2019), η οποία απέρριψε την προσφορά του και ενέκρινε ως μόνη αποδεκτή αυτή του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά **την ανάδειξη αναδόχου για υπηρεσίες παρασκευής και διανομής γευμάτων** σε νοσοκομειακό περιβάλλον για ένα έτος, με εκτιμώμενη αξία 494.274,19 € (άνευ ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικρούει τον αποκλεισμό του λόγω μη υποβολής πιστοποιητικού CE και κωδικού ΕΚΑΠΤΥ για υλικά καθαρισμού, ισχυριζόμενος ότι αυτά δεν απαιτούνταν για υπηρεσίες σίτισης. Επιπλέον, αμφισβητεί τη νομιμότητα της αποδοχής του παρεμβαίνοντος, καταγγέλλοντας ελλείψεις στη δέσμευσή του για απαιτούμενες ώρες εργασίας (58 αντί 59 ημερών Κυριακών/αργιών) και παραβάσεις στις τεχνικές προδιαγραφές.
ΑΕΠΠ/422/2020
Με τις προδικαστικές προσφυγές τους, οι προσφεύγουσες εταιρίες επιδιώκουν την ακύρωση της υπ' αριθμ. 10861/04.02.2020 Απόφασης του Διοικητή της αναθέτουσας αρχής, η οποία εκδόθηκε στο πλαίσιο δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού με τίτλο «Παροχή Υπηρεσιών Καθαρισμού». Ο διαγωνισμός αφορούσε τις ανάγκες των Κέντρων Υγείας και της Κεντρικής Υπηρεσίας της αναθέτουσας αρχής, με προϋπολογισμό 766.129,03€ (χωρίς ΦΠΑ 24%), και κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής. Οι προσφεύγουσες ισχυρίζονται ότι η απόφαση αυτή παραβιάζει τους κανόνες ανάθεσης, καθώς οι προσφορές ορισμένων οικονομικών φορέων που προηγήθηκαν στην κατάταξη δεν πληρούν τις απαιτήσεις της διακήρυξης, όπως ο μη ορθός υπολογισμός των Κυριακών και αργιών στο εργατικό κόστος, το μη εύλογο διοικητικό κόστος, οι αναλώσιμες δαπάνες, και η ασάφεια ως προς την προσφερόμενη τιμή.
ΑΕΠΠ/909/2020
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης με αριθμό πρωτ. ..................., η οποία αφορά την ανάθεση υπηρεσιών αποκομιδής απορριμμάτων με εκτιμώμενη αξία 170.400,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ειδικότερα, ασκεί ενστάσεις για: (1) τον αδικαιολόγητο περιορισμό του ανταγωνισμού λόγω τεχνικών προδιαγραφών (π.χ. σύστημα πλύσης στα απορριμματοφόρα), (2) την απαίτηση τεχνολογίας EURO 5 για τα οχήματα, (3) ελλιπή στοιχεία για τους κάδους απορριμμάτων, (4) αοριστίες σχετικά με την αστική ευθύνη και τους όρους επισκευής κάδων, (5) αντιφάσεις στη διακήρυξη σχετικά με την υπεργολαβία, και (6) ασαφείς ρήτρες για νυκτερινά δρομολόγια χωρίς πρόσθετη αμοιβή. Το αντικείμενο περιλαμβάνει αποκομιδή, απολύμανση και πλύση κάδων, με συνολικά ~6.000-6.500 χλμ. δρομολόγια ετησίως.
ΑΕΠΠ/844/2020
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητεί την ακύρωση και τροποποίηση ορισμένων όρων της διακήρυξης για την προμήθεια αγαθών με εκτιμώμενη αξία 209.675,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), η οποία δημοσιεύθηκε στις 14/5/2020. Ειδικότερα, επικαλείται ότι: (α) ορισμένες προδιαγραφές αφορούν μη νόμιμα ή καταργημένα πρότυπα (π.χ. EN 379 για μάσκες, EN 470 που αντικαταστάθηκε), (β) υπάρχουν απαιτήσεις για συγκεκριμένους κατασκευαστές (π.χ. 3M Thinsulate) χωρίς να προβλεπόταν ισοδύναμα, (γ) ορισμένες τεχνικές προδιαγραφές είναι ανέφικτες ή ασαφείς (π.χ. χρωματισμός ρούχων), και (δ) λείπουν κρίσιμα στοιχεία όπως το πεδίο χρήσης ορισμένων ειδών. Αιτείται τον έλεγχο της νομιμότητας αυτών των όρων, οι οποίοι κατά την άποψή του περιορίζουν τον ανταγωνισμό.
ΑΕΠΠ/1158/2019
Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Γ.Ν. Ανατολικής Αχαΐας που έκρινε αποδεκτή την τεχνική προσφορά του παρεμβαίνοντος στον ηλεκτρονικό ανοικτό διαγωνισμό για την προμήθεια αντιδραστηρίων αιματολογικών τεστ (CPV: 33696200-7). Συγκεκριμένα, το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ειδών για τον αυτόματο αναλυτή ολικού αίματος της Νοσηλευτικής Μονάδας Αιγίου, με εκτιμώμενη αξία 40.000€ (+ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η προσφορά του παρεμβαίνοντος δεν πληροί τις απαιτήσεις της διακήρυξης, καθώς δεν προσφέρει τις απαιτούμενες ποσότητες υλικών ποιοτικού ελέγχου (ABX Difftrol) για καθημερινή λειτουργία και ελέγχους των δύο πανομοιότυπων αναλυτών, με αποτέλεσμα να παραβιάζονται οι όροι του ν. 2955/2001 και οι αρχές της διαφάνειας και ισότητας.
ΑΕΠΠ/1820/2021
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης αποτελεσμάτων Α΄ Σταδίου Αξιολόγησης του διαγωνισμού για την «Προμήθεια Φορητού Συστήματος Τρισδιάστατων Μετρήσεων με Laser Tracker», η οποία απέρριψε την προσφορά του και ενέκρινε εκείνη του παρεμβαίνοντος. Ισχυρίζεται ότι η απόρριψη βασίστηκε σε εκ των υστέρων τροποποιημένους όρους (π.χ. απαίτηση «δυναμικού» ρυθμού καταγραφής αντί του απλού «sampling rate») και ότι η τεχνική του προσφορά πληρούσε πλήρως τις προδιαγραφές (π.χ. σύνδεση με Probe & Laser Scanner). Παράλληλα, κατηγορεί την αποδοχή της προσφοράς του παρεμβαίνοντος ως μη νόμιμη, λόγω μη συμμόρφωσής της με βασικούς όρους (π.χ. έλλειψη υποχρεωτικής τροφοδοσίας PoE+ και αποσπάστου τηλεχειριστηρίου). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια συστημάτων για ακριβείς τρισδιάστατες μετρήσεις αεροσκαφών, με τεχνικές απαιτήσεις όπως εμβέλεια 20m, ρυθμός καταγραφής ≥1000 σημείων/sec και δυνατότητα σύνδεσης με εξαρτήματα μέτρησης (Probe/Laser Scanner).
ΑΕΠΠ/282/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Θεάτρου, η οποία εγκρίνει τα πρακτικά της Επιτροπής παραλαβής, αποσφράγισης και αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών του διαγωνισμού για τον καθαρισμό των κτιρίων του Εθνικού Θεάτρου. Συγκεκριμένα, ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η απόφαση αποκλείει άδικα την προσφορά του και αποδέχεται την προσφορά του παρεμβαίνοντος, η οποία θεωρείται τυπικά και ουσιαστικά απαράδεκτη. Παράλληλα, επιδιώκει την κατακύρωση του διαγωνισμού σε αυτόν. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού των κτιρίων του Εθνικού Θεάτρου, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων ειδικών χώρων όπως η Κεντρική Σκηνή, οι χώροι γραφείων, η Πειραματική Σκηνή και άλλες εγκαταστάσεις, με συνολική επιφάνεια που υπερβαίνει τα 21.000 τ.μ. Οι υπηρεσίες καθαρισμού περιλαμβάνουν καθημερινή συντήρηση, καθώς και ειδικές απαιτήσεις για τις ανάγκες των παραστάσεων και των δοκιμών.
ΕΑΔΗΣΥ/76/2025
Ο πρώτος προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης ως προς το σκέλος που κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του δεύτερου προσφεύγοντος, προσβάλλοντας τη νομιμότητα της τεχνικής και οικονομικής αξιολόγησής της. Ο δεύτερος προσφεύγων προτείνει την ακύρωση της ίδιας απόφασης ως προς το σκέλος που έγινε δεκτή η προσφορά του πρώτου και την κατακύρωσή του, με επίκεντρο την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας και των τεχνικών προδιαγραφών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας και φροντίδας χώρων με συγκεκριμένες απαιτήσεις για προσωπικό (π.χ. μόνιμη απασχόληση, εκπαίδευση σε υγιεινή) για διάστημα 22 μηνών, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 792.093,29€ (χωρίς ΦΠΑ).
ΕΑΔΗΣΥ/1431/2023
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξης για ηλεκτρονικό διαγωνισμό με αντικείμενο την προμήθεια εξοπλισμού (προσδιοριζόμενος από CPV) αξίας 230.000€. Ισχυρίστηκε ότι οι υπερβολικές απαιτήσεις (π.χ. ελάχιστη τιμή 350kHU, μέγεθος επιφάνειας 2300x2300 μονάδες, ελάχιστο μέγεθος 150μm) αποκλείουν άδικα συμμετέχοντες, παρόλο που ο εξοπλισμός του (με χαρακτηριστικά όπως 300kHU, 2100x2300, 160μm) ικανοποιεί λειτουργικές ανάγκες. Η αναθέτουσα αρχή δέχτηκε τη μεταρρύθμιση των προδιαγραφών, αλλά η ΕΑΔΗΣΥ κρίνει απαραίτητη τη συνολική ακύρωση της διακήρυξης για λόγους διαφάνειας.
ΑΕΠΠ/18/2018
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Παύλου Μέλα (αναθέτουσας αρχής) με αριθμό 1017/2017, η οποία ενέκρινε την προσφορά του οικονομικού φορέα «…» στον διαγωνισμό για την προμήθεια Ελαιολιπαντικών και Προσθέτων συνολικής αξίας 141.862,50 €. Επισημαίνει πέντε λόγους αποκλεισμού του αντιπάλου, συμπεριλαμβανομένης της μη συμμόρφωσης με τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. API GL-4/GL-5, Timken), έλλειψης τεκμηρίωσης συμμόρφωσης με τον Κανονισμό (ΕΚ) 1907/2006, και ασάφειας ως προς την προέλευση και πιστοποιήσεις παραγωγής. Ζητεί επανεξέταση της απόφασης με βάση τις ρητές απαιτήσεις της διακήρυξης.