ΑΕΠΠ/408/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, οι προσφεύγουσες εταιρίες επιδιώκουν την ακύρωση της υπ' αριθμ. 6734/415/30.01.2020 Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής. Η απόφαση αυτή εκδόθηκε κατόπιν του από 24.01.2020 Πρακτικού "Δικαιολογητικών συμμετοχής − τεχνικών προσφορών" της Επιτροπής Διενέργειας του διαγωνισμού. Αντικείμενο της σύμβασης είναι οι "ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΙΤΙΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ" με προϋπολογισμό 1.980.000,00€ μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24% και κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας/σταθερής τιμής. Η απόφαση αυτή απέρριψε τις προσφορές των προσφευγουσών και έκανε τεχνικά αποδεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρίας, οδηγώντας σε αυτόν τον διαγωνισμό τις διαφωνίες.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/409/2020
Με τις προδικαστικές προσφυγές, οι προσφεύγουσες εταιρίες αιτούνται την ακύρωση της απόφασης υπ' αριθμ. 6734/415/30.01.2020 του Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής. Η απόφαση αυτή εκδόθηκε στο πλαίσιο δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού με τίτλο «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΙΤΙΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ………» με προϋπολογισμό 1.980.000,00€ μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας/τιμής.
ΕΑΔΗΣΥ/251/2022
Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της από 28-7-2021 κοινοποιηθείσας Απόφασης με αριθμ. 8112/517/27-07-2021 του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας, καθ’ ο μέρος έκρινε αποδεκτές τις προσφορές του πρώτου και του δεύτερου παρεμβαίνοντος, στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΙΤΙΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ….», εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ 485.100,00 ευρώ, που απεστάλη για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ την 25-5-2021 και δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ … την 2-6-2021 και στο ΕΣΗΔΗΣ με συστημικό α/α … Η αναθέτουσα υποβάλλει τις από 19-8-2021 Απόψεις της.
ΕΑΔΗΣΥ/488/2022
Με τις ως άνω προδικαστικές προσφυγές, οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της από 13-10-2022 τελούσας σε πλήρη γνώση της πρώτης προσφεύγουσας και από 15-10-2022 τελούσας σε γνώση του δεύτερου προσφεύγοντος, Απόφασης της με αρ. 1219/7.10.2021 συνεδρίασης ΔΣ της αναθέτουσας (την 7-10-2021 κοινοποιήθηκε σε αμφότερους τους προσφεύγοντες η με αρ. 1123/7-10-2021 γνωστοποίηση της απόφασης αυτής, την 13-10-2021 κοινοποιήθηκε αυτή καθαυτή η Απόφαση και τα πρακτικά οργάνου αξιολόγησης στην πρώτη προσφεύγουσα και την 18-10-2021κοινοποιήθηκαν τα πρακτικά οργάνου αξιολόγησης στον δεύτερο προσφεύγοντα και συμπληρωματικά έγγραφα του οργάνου αξιολόγησης, σχετικά με τη βαθμολόγηση, στην πρώτη προσφεύγουσα), καθ’ ο μέρος ως προς την πρώτη προσφυγή, έκρινε δεκτή την προσφορά του δεύτερου προσφεύγοντα και περαιτέρω, έλαβε χώρα και η επιμέρους βαθμολόγηση των προσφορών και ως προς τη δεύτερη προσφυγή, έκρινε δεκτή την προσφορά του πρώτου προσφεύγοντα, στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης «ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΑΝΑΔΟΧΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΙΤΙΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ …, ΓΙΑ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΔΥΟ (2) ΕΤΩΝ και δη, το τμήμα 1 αυτής, επιμέρους εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ 7.237.500,00 ευρώ, που απεστάλη για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ την 18-2-2021 και δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ … την 22-7-2021 και στο ΕΣΗΔΗΣ με συστημικό α/α …. Η αναθέτουσα υποβάλλει τις από 3-11-2021 Απόψεις της περί των προσφυγών και οι προσφεύγοντες τα από 8-11-2021 υπομνήματά τους..
ΕΑΔΗΣΥ/487/2022
Με τις ως άνω προδικαστικές προσφυγές, οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της από 13-10-2022 τελούσας σε πλήρη γνώση της πρώτης προσφεύγουσας και από 15-10-2022 τελούσας σε γνώση του δεύτερου προσφεύγοντος, Απόφασης της με αρ. 1219/7.10.2021 συνεδρίασης ΔΣ της αναθέτουσας (την 7-10-2021 κοινοποιήθηκε σε αμφότερους τους προσφεύγοντες η με αρ. 1123/7-10-2021 γνωστοποίηση της απόφασης αυτής, την 13-10-2021 κοινοποιήθηκε αυτή καθαυτή η Απόφαση και τα πρακτικά οργάνου αξιολόγησης στην πρώτη προσφεύγουσα και την 18-10-2021 κοινοποιήθηκαν τα πρακτικά οργάνου αξιολόγησης στον δεύτερο προσφεύγοντα και συμπληρωματικά έγγραφα του οργάνου αξιολόγησης, σχετικά με τη βαθμολόγηση, στην πρώτη προσφεύγουσα), καθ’ ο μέρος ως προς την πρώτη προσφυγή, έκρινε δεκτή την προσφορά του δεύτερου προσφεύγοντα και περαιτέρω, έλαβε χώρα και η επιμέρους βαθμολόγηση των προσφορών και ως προς τη δεύτερη προσφυγή, έκρινε δεκτή την προσφορά του πρώτου προσφεύγοντα, στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης «ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΑΝΑΔΟΧΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΙΤΙΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ …, ΓΙΑ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΔΥΟ (2) ΕΤΩΝ και δη, το τμήμα 1 αυτής, επιμέρους εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ 7.237.500,00 ευρώ, που απεστάλη για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ την 18-2-2021 και δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ … την 22-7-2021 και στο ΕΣΗΔΗΣ με συστημικό α/α …. Η αναθέτουσα υποβάλλει τις από 3-11-2021 Απόψεις της περί των προσφυγών και οι προσφεύγοντες τα από 8-11-2021 υπομνήματά τους..
ΑΕΠΠ/421/2020
Οι προσφεύγουσες εταιρίες αιτούνται την ακύρωση της υπ' αριθμ. 10861/04.02.2020 Απόφασης του Διοικητή της αναθέτουσας αρχής. Η απόφαση αυτή εκδόθηκε στο πλαίσιο δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού Διαγωνισμού με τίτλο «Παροχή Υπηρεσιών Καθαρισμού» για τις ανάγκες των Κέντρων Υγείας και της Κεντρικής Υπηρεσίας της αναθέτουσας αρχής. Ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού ήταν 766.129,03€ μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής (υπ' αριθμ. Διακήρυξη). Η προσφυγή ζητά την απόρριψη των προσφορών των προσωρινών μειοδοτών και τη διατήρηση της ισχύος της απόφασης κατά το μέρος που κατέταξε τους παρεμβαίνοντες στις θέσεις τους.
ΑΕΠΠ/1623/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της υπ' αριθμ. 7000/439/11.06.2020 Απόφασης του Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής. Η απόφαση αυτή ενέκρινε τα δικαιολογητικά κατακύρωσης του προσωρινού αναδόχου στο πλαίσιο δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού. Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η «Σίτιση των δικαιούχων φοιτητών της σπουδαστικής εστίας Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.», με προϋπολογισμό 495.000,00 € (χωρίς Φ.Π.Α. 13%). Κριτήριο κατακύρωσης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας/σταθερής τιμής. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η προσφορά του αναδόχου έγινε μη νομίμως δεκτή, λόγω έλλειψης φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας κατά την υποβολή της προσφοράς, καθώς και μη υποβολής ένορκης βεβαίωσης για την αντικατάσταση ελλειπόντων πιστοποιητικών δικαστικών αρχών και ανεπικύρωτου αντιγράφου βεβαίωσης πιστοληπτικής ικανότητας της στηρίζουσας εταιρείας. Επισημαίνεται ότι η προδικαστική προσφυγή ασκείται με έννομο συμφέρον, καθώς η προσφεύγουσα έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει την κατακύρωση του διαγωνισμού βελτιώνοντας τη θέση της.
ΑΕΠΠ/823/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, οι προσφεύγουσες εταιρίες επιδιώκουν την ολική ή μερική ακύρωση της Απόφασης με αρ. πρωτ. 2832.5/36379/2019/20.05.2019 της αναθέτουσας αρχής. Η απόφαση αυτή εκδόθηκε στο πλαίσιο δημόσιου, ανοικτού, διεθνούς, ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την «Αναβάθμιση/αντικατάσταση του υφιστάμενου εξοπλισμού εναέριας επιτήρησης των τριών (03) αεροπλάνων REIMS-406 της ΜΑΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ και των τριών (03) εκ των έξι (06) ελικοπτέρων τύπου AS365N3 της ΜΕΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ». Ο διαγωνισμός, με κωδικό CPV 34741000-3 "Εξοπλισμός Αεροσκαφών" και συνολικό προϋπολογισμό 12.000.000 €, είχε ως κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής, όπως ορίζεται στην υπ' αριθμό 13/2018 Διακήρυξη.
ΑΕΠΠ/422/2020
Με τις προδικαστικές προσφυγές τους, οι προσφεύγουσες εταιρίες επιδιώκουν την ακύρωση της υπ' αριθμ. 10861/04.02.2020 Απόφασης του Διοικητή της αναθέτουσας αρχής, η οποία εκδόθηκε στο πλαίσιο δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού με τίτλο «Παροχή Υπηρεσιών Καθαρισμού». Ο διαγωνισμός αφορούσε τις ανάγκες των Κέντρων Υγείας και της Κεντρικής Υπηρεσίας της αναθέτουσας αρχής, με προϋπολογισμό 766.129,03€ (χωρίς ΦΠΑ 24%), και κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής. Οι προσφεύγουσες ισχυρίζονται ότι η απόφαση αυτή παραβιάζει τους κανόνες ανάθεσης, καθώς οι προσφορές ορισμένων οικονομικών φορέων που προηγήθηκαν στην κατάταξη δεν πληρούν τις απαιτήσεις της διακήρυξης, όπως ο μη ορθός υπολογισμός των Κυριακών και αργιών στο εργατικό κόστος, το μη εύλογο διοικητικό κόστος, οι αναλώσιμες δαπάνες, και η ασάφεια ως προς την προσφερόμενη τιμή.
ΑΕΠΠ/Σ992/2022
ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΙΤΙΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ:Επειδή, κατά τα παγίως γενόμενα δεκτά από τη νομολογία, η διακήρυξη του διαγωνισμού αποτελεί κανονιστική πράξη, η οποία διέπει το διαγωνισμό και δεσμεύει τόσο την αναθέτουσα αρχή, η οποία διενεργεί αυτόν ..., όσο και τους διαγωνιζόμενους. Η δε παράβαση των διατάξεων (όρων) αυτής, οδηγεί σε ακυρότητα των εγκριτικών πράξεων του αποτελέσματος του διαγωνισμού και των κατακυρωτικών αυτού πράξεων ... Κατά συνέπεια, τυχόν παράβαση ουσιώδους όρου της διακήρυξης, είτε κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, είτε κατά τη συνομολόγηση της σύμβασης, καθιστά μη νόμιμη τη σχετική διαδικασία .... Επομένως, η αναθέτουσα αρχή θεσπίζοντας τους όρους της διακήρυξης αυτοδεσμεύεται και είναι υποχρεωμένη να τους εφαρμόσει χωρίς παρεκκλίσεις, η δε παράβαση των όρων αυτής οδηγεί σε ακυρότητα των εγκριτικών πράξεων του αποτελέσματος του διαγωνισμού. Παρομοίως, οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να τηρούν απολύτως τους όρους της διακήρυξης και να υποβάλλουν την προσφορά τους σύμφωνα με αυτούς.(....)Επειδή, από τα προπαρατεθέντα προκύπτει αδιάσειστα ότι δεν χωρεί διακριτική ευχέρεια της αναθέτουσας αρχής, να προσφύγει, στην εφαρμογή του άρθρου 102 του ν. 4412/2016, καλώντας την να προβεί σε προσκόμιση εγγράφου που απαιτείται από τη διακήρυξη, γεγονός που συνιστά ανεπίτρεπτη τροποποίηση, δεδομένου ότι η τελευταία λόγω ουσιώδους απόκλισης από τους όρους της διακήρυξης ήταν, ενόψει της αρχής της τυπικότητας, εκ προοιμίου απορριπτέα(....)Συνακόλουθα, κατά δέσμια αρμοδιότητα η αναθέτουσα αρχή όφειλε να απορρίψει την οικεία προσφορά λόγω μη προσκόμισης απαιτούμενου τεκμηριωτικού υλικού, γεγονός που δεν αφήνει περιθώριο ενάσκησης διακριτικής ευχέρειας από την πλευρά της αναθέτουσας αρχής. Διαφορετική προσέγγιση θα προσέκρουε και στην αρχή της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων ... Συνακόλουθα, η δυνατότητα συμπλήρωσης της προσφοράς κατά άρθρο 102 του Ν. 4412/2016, η οποία θα συνιστούσε ανεπίτρεπτη τροποποίηση της οικείας προσφοράς με σκοπό να καταστεί αυτή επιγενόμενα παραδεκτή, κατά παράβαση της αρχής της νομιμότητας...Δέχεται την εξεταζόμενη προσφυγή.
ΕλΣυν.Κλ.Ε/148/2017
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Η ως άνω εταιρία προσκόμισε τα σχετικά δικαιολογητικά στις 27.4.2017 και συνακόλουθα η Επιτροπή του Διαγωνισμού προέβη σε έλεγχο αυτών, κατά τον οποίο διαπίστωσε ότι τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά είναι πλήρη και σύμφωνα με όσα προβλέπει η διακήρυξη και εισηγήθηκε την κατακύρωση της δημοπρασίας στην εταιρία αυτή ... Το ως άνω Πρακτικό εγκρίθηκε με την 75/2.5.2017 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου και κατακυρώθηκαν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού στην ως άνω εταιρία, «… Ε.Ε.», με ενιαίο ποσοστό έκπτωσης 51,00% επί των τιμών του τιμολογίου της μελέτης (σύνολο δαπάνης του έργου, χωρίς ΦΠΑ, κατά την προσφορά 274.637,09 ευρώ) . Η ως άνω απόφαση απεστάλη στις 5.5.2017 με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) προς όλες τις συμμετέχουσες εταιρίες, πλην της αναδόχου, όπως τούτο προκύπτει από τις σχετικές αποδείξεις αποστολής και βρέθηκε νόμιμη με την 6623/12.5.2017 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης ..Με δεδομένα αυτά και ενόψει του ότι με το 3749/17.5.2017 έγγραφο του Δημάρχου Κ. ... βεβαιώνεται ότι κατά της διεξαγωγής της δημοπρασίας, του αποτελέσματός της και του κύρους του διαγωνισμού δεν εκκρεμούν ενστάσεις, προσφυγές ή ένδικα μέσα, ο Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης, το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα Πράξη και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής.